Goed idee.quote:Op maandag 27 december 2010 22:52 schreef LXIV het volgende:
De meeste kans van slagen heb je nog wanneer je you-tube filmpjes embed waarin een zeer schaarsgeklede jongedame de beurskoersen voorleest. Zo simpel is dat.
Met Joomla is dat allemaal netjes te regelen met verschillende gebruikersniveau's. Dus dan kan jij bijvoorbeeld wel op de voorpagina posten, maar verder niks aan de instellingen veranderen. En een ander kan wel een artikel schrijven en alvast klaarzetten, maar dan moet iemand met publisher-rechten het weer eerst goedkeuren en aanvinken.quote:Op maandag 27 december 2010 23:05 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Een mooie doelgroep zou volgens mij de beginnende en kritische/ objectief informatie zoekende belegger zijn.
Over de structuur van taken lijkt me de beste optie om te kiezen voor enkele die de site actief beheren en de rest die een aanvullende functie heeft door het schrijven van colums/ modereren/ spammene.d. Als je 20 man toegang geeft tot iets moet dat wel mis gaan.
Ik stel voor, in het kader van langlopende discussies: Zero-edge (quote:
quote:Op maandag 27 december 2010 23:16 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik stel voor, in het kader van langlopende discussies: Zero-edge ()
www.zero-edge.nl is nog beschikbaar. Ik weet ook niet in hoeverre ZH hier moeilijk over zou kunnen doen? Ik vind het namelijk best nog wel een goede titelquote:Op maandag 27 december 2010 23:16 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik stel voor, in het kader van langlopende discussies: Zero-edge ()
Wat mij betreft mag de cynische toon wel overheersend zijn als tegenlicht voor alle andere positief gestemde sites.
Zoveel Nederlandse sites zijn er volgens mij niet die zich ook richten op financiele wiskundige onderzoekjes en die kwalitatief goed in elkaar steken. Ik weet niet of je met een eigen frontpage op FOK! genoeg aandacht kunt trekken bij het grote publiek. En je zit als onderdeel van FOK! toch wel vast aan bepaalde zaken. En volgens mij trekken de subpagina's sport & games ook niet erg veel bekijks. Mede omdat de concurrentie daar natuurlijk ook vrij moordend is. Er zijn immers best kwalitatieve nederlandse game en sport websites.quote:Op maandag 27 december 2010 23:05 schreef jaco het volgende:
Jaco
Wat voor soort website:
Er zijn al zoveel websites. Ik zou er meer in zien om een subsite van fok.nl te ontwikkelen zoals 'sport' en 'games' met een eigen frontpage. Er is dan meteen een (informele/relaxte) toon gezet en zichtbaarheid bij een grote doelgroep.
Je mag mijn vriendin lenen. Ze heeft alleen geen dubbel D's maar dat valt wel te fixen met photoshop.quote:Op maandag 27 december 2010 23:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Goed idee.
Heeft er iemand een leuk zusje?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:21 schreef sintesi het volgende:
Het moeilijkste is denk ik het behouden van kwaliteit.
Dat lijkt mij helemaal goed. Een discussie hoeft helemaal geen 'algemene uitkomst' te hebben. Om het voorbeeld van goud te gebruiken, voor iemand die plezier heeft in speculeren is de invalshoek totaal anders dan een lange termijn belegger die zekerheid zoekt. Volgensmij hoeft dat elkaar niet in de weg te staan, als er maar begrip voor elkaars positie is. Op internet mist dat alleen nogal vaak, topics zoals deze zijn daarop een uitzondering.quote:Op dinsdag 28 december 2010 08:53 schreef Blandigan het volgende:
ik zou graag beide kanten van het verhaal willen lezen, zonder dat op de persoon wordt gespeeld en zonder waardeoordeel, want dat wil ik uiteindelijk zelf bepalen
Ik denk ook niet dat een 'haantjes' website potentie heeft, waar iedereen trots zijn rendement komt vertellen. Wat iemand heeft behaald qua rendement in een jaar zegt immers nog steeds niet zoveel. Ik denk dat er ook weinig mensen de toon zullen zetten in de zin van, ik verdien geld dus ik heb gelijk!. Daar prikt men hier immers ook door heen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:15 schreef piepeloi55 het volgende:
In het verleden hebben we wel eens verhitte discussies gehad in het goudtopic. Dat wil echter niet zeggen dat ik en andere goudbugs voor gek verklaren. Iedereen kan immers zijn eigen ideologie/visie nastreven. Ikzelf heb trouwens de indruk dat juist de goldbugs mij voor gek verklaren inplaats van ik hun, maar dat zal wel door een andere invalshoek komen.Waar ik/wij wel naar vragen zijn feitelijke verklaringen en onderbouwingen waarom bepaalde beleggingsbeslissingen de juiste keuze zijn. Rendement alleen zegt immers niet of je de juiste visie hebt gehanteerd of gewoon geluk hebt gehad. Zelf ga ik ook uit van een hogere goudprijs, maar dan wel om een heel andere reden zoals je weet.
Ik ben het hier mee eens. Je ziet op veel andere financiële websites weinig moderaties en weinig gerichte kritiek. Maar wel veel loos gelul. En er mag best wat gezegd worden over de mensen die het hardst kwaken zonder stevige argumentatie in plaats van dat het klakkeloos over wordt genomen. Je ziet op die sites ook veel columns waar een bepaalde visie wordt ondersteunt met TA. Maar een kritische noot omtrent die TA ontbreekt bijna altijdquote:Wat niet helpt is het beweren van bepaalde dingen, zonder daar aantoonbaar bewijs voor aan te leveren. Een voorbeeld daarvan zijn de verhalen over goudprijs-manipulatie. Bij dergelijke nonsens vind ik het niet meer dan terecht dat je even op de vingers word getikt, voordat mensen klakkeloos gaan aannemen dat het zo is.
Wat betreft het modereren moet je mensen zo vrij mogelijk laten op de site, tot op een bepaalde hoogte. Dat houd de discussie ook levendig. Wat betreft de website ben ik het helemaal met je eens dat er verschillende geluiden moeten komen. Ik vind zero-edge een prachtige naam, maar de mogelijkheden zijn bij een dusdanig uitgesproken naam en daarmee verwachtingen toch beperkt lijkt me. Of er moet sprake zijn van een bepaald concept met zogenoemde 'gastschrijvers' die hun eigen visie weergeven.
Hoe denk jij daarover SE?
Maar je zegt het zelf al, rendement zegt niet zoveel. Het maakt echt niet uit hoor, gaat om je visie op de markt vind ik.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:04 schreef Sokz het volgende:
En ik vraag me dan ook af wat julie rendement is geweest want hoe je het ook wendt of keert; uiteindelijk bepaalt je beleggingsrendement je bankrekening, en niet de mooie praatjes (mijn rendement was 183% dit jaar, om die vraag maar meteen voor te zijn). Hoeveel mensen hier hebben nou werkelijk winst gemaakt ?
Onzin, ik denk dat ik van de actieve users in dit topic, één van de meeste winst heb gemaakt. Doch weet ik ook zeker dat ik de minst ervaren en minst deskundig ben.
Dat hoeft ook niet. Het is immers niet een website bedoeld om flink centen mee te verdienen. Meer een soort van informatie dump waar ieder van ons wat kan bijdragen. De variëteit van users hier geeft goede mogelijkheden om daar wat aan toe te voegen. Dat wil niet zeggen dat we het hier moeten opdoekenquote:Op dinsdag 28 december 2010 10:24 schreef Rejected het volgende:
Aan de andere kant wil ik niet dat de community van FOK daarheen verschuift.
Bovenste alinea was van die Blandigan. Daarop counterde ik dat rendement niks uitmaakte.quote:Op dinsdag 28 december 2010 11:11 schreef Rejected het volgende:
[..]
Maar je zegt het zelf al, rendement zegt niet zoveel. Het maakt echt niet uit hoor, gaat om je visie op de markt vind ik.
Schommel de laatste dagen tussen de -3% en de +3%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |