ow, er gaat vast geen blanco checque voor ze uitgeschreven worden, maar ze hebben exact de zelfde niche feeling en dito publiek als Apple ooit eens had voor ze helemaal mainstream werden (medio jaren '90), en ze maken onzettend superieure producten op audio gebiedquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:45 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Wat voor multiples betaal je voor COWON en waarom zijn ze dit jaar gehalveerd qua koers? Ik gok dat ze last hebben gehad van een tekort aan AMOLED schermpjes?
En natuurlijk de hamvraag: waarom gaat er een blanco cheque voor ze worden uitgeschreven?
Je bedoelt dat als de day rates omhoog gaan er nieuwe rigs worden gebouwd --> overcapaciteit --> lagere day rates?quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:56 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Oogt inderdaad allemaal niet heel erg duur. Alleen waarom zou je er nou heel veel meer dan 6.5x EBITDA voor moeten betalen? Op lange termijn geloof ik er ook niet zo in. Uiteindelijk zijn het simpele financierders van boorcapaciteit. Als het hosanna is, spuit de winst er uit, bouwt iedereen bij en uiteindelijk zit je gemiddeld met een waardeloos rendement.
Inderdaad het overcapaciteitverhaal. Hoge marges zeggen overigens niets over pricing power, aangezien ze day rates als omzet rapporteren. Volgens mij zijn de barrieres helemaal niet zo hoog. Je moet alleen kapitaal hebben om wat te laten bouwen. Er zijn heel veel drillers. Zelfs een bedrijfje als VTG kan meespelen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:22 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als de day rates omhoog gaan er nieuwe rigs worden gebouwd --> overcapaciteit --> lagere day rates?
Daar zit wel wat in maar de barrieres om tot deze sector toe te treden zijn werkelijk enorm en ik denk dat gezien de hoge marges van de drillers ze toch over significante pricing power beschikken. Verder genereert Transocean momenteel een gigantische vrije kasstroom (die deels door onderinvestering zou kunnen komen dat wel) die ze zouden kunnen aanwenden om een fors dividend uit te keren.
Heb jij misschien een betere sub-sector op het oog die interessant is bij structureel hogere energieprijzen (waar ik in geloof)?
Transocean had dit jaar natuurlijk ook dat Golf-debacle, maar ik geloof dat wel mooie contracten op het Tuppi-veld hebben waar ze een poos mogen opereren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik doe sowieso nooit iets met financials. Te ingewikkeld.
Ik vind de oil drillers wel interessant daarentegen:
http://www.google.com/finance?q=rig
http://www.google.com/finance?q=ne
Momenteel een beetje uit de gratie (downgrades hier en daar). Fundamenteel wel de moeite waard en de LT ziet er imho zonnig voor ze uit.
En de bouwers van olieplatforms zou dat wat zijn?quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:46 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Inderdaad het overcapaciteitverhaal. Hoge marges zeggen overigens niets over pricing power, aangezien ze day rates als omzet rapporteren. Volgens mij zijn de barrieres helemaal niet zo hoog. Je moet alleen kapitaal hebben om wat te laten bouwen. Er zijn heel veel drillers. Zelfs een bedrijfje als VTG kan meespelen.
Ik denk dat de meeste oil&gas sectors wel faire waarderingen hebben momenteel. Ik ben wel fan van de baggermarkt en subsea diving. Alleen qua timing ben ik er niet van overtuigd dat je ze nu nog moet hebben. Is ook een beetje een consensus call om de oil&gas sector te spelen. Voor de waaghalzen is het wellicht interessant om nu tegen de markt in de machinebouwers voor het maken van zonnecellen te spelen.
Ik ken Sembcorp Marine niet echt. Qua bouwers denk ik iig dat je de grote spelers moet hebben, vanwege de grootte van individuele projecten en eventuele financiering. Bovendien moet je spelers hebben met veel eigen engineering en geen standaard jack-up bouwer, dat kan iedere yard in Azie. SBM is misschien wel aardig als play op de FPSO markt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En de bouwers van olieplatforms zou dat wat zijn?
Noble heeft bijv net een contract met Sebcorp Marine afgesloten voor de bouw van twee olieplatforms link.
Voor wat betreft de baggermarkt gaat het capaciteitsverhaal toch evengoed op? Dat is althans de strekking van dit artikel.
@flyguy uiteraard.
Marge zegt in dit geval meer over hoe duur het materieel is dat wordt ingezet. Bovendien is Boskalis af en toe ook verantwoordelijk voor de aanleg van infrastructuur, wat weer veel door onderaannemers wordt uitgevoerd, dus lage marge.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:25 schreef JimmyJames het volgende:
Maar dan zou je toch verwachten dat de marges hoger zijn in de baggermarkt dan in de offshore oil-markt?
Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.google.com/fin(...)ne&q=AMEX:EIM&ntsp=0quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:14 schreef Mercer het volgende:
Waarom gaan al die (Municipal) Bonds naar beneden?
Despite Default Risk, Select Muni Bonds Strong Buy: Gross
Dan heb ik liever Shell wat ook tegen de 5% dividend aan zit ipv. zo'n fonds. En Eaton Vance, hmm. Liever een ander bedrijf.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.google.com/fin(...)ne&q=AMEX:EIM&ntsp=0
Dat geeft wel dik 5% aan divi per jaar!![]()
Zelfs met leverage zijn dat zieke bedragen. Een kleine spike omhoog en je bent miljonair, als je dat nog niet was.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Posities van 400 dollar per punt op de goud vanaf 1385.48 (long)
Posities van 300 pond per indexpunt op de FTSE vanaf 5595 (long)
Posities van 350 dollar per indexpunt op de Donnie Jones vanaf 11572 (long)
Posities van 350 dollar per punt op silver vanaf 3033.8 (March 11 positie) (long)
Posities van 350 euro per indexpunt short op de DAX vanaf 6966.8 (short)
Ik houd het dan ook goed in de gaten. Er staat ook wel wat op het spel. En het feit dat ik dit doe zegt ook wel dat ik nog niet vermogend genoeg ben. Anders had ik dit echt nooit gedaan. (Ook al heb ik een aantal weken eerder gezegd dat ik dit soort grappen niet meer uithaal.) Loopt het goed levert het inderdaad wat leuks op.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Zelfs met leverage zijn dat zieke bedragen. Een kleine spike omhoog en je bent miljonair, als je dat nog niet was.
Je bent er wel wat laconiek onder met een vertegenwoordigde waarde van meer dan 8M euro op een paar posities.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik houd het dan ook goed in de gaten. Er staat ook wel wat op het spel. En het feit dat ik dit doe zegt ook wel dat ik nog niet vermogend genoeg ben. Anders had ik dit echt nooit gedaan. (Ook al heb ik een aantal weken eerder gezegd dat ik dit soort grappen niet meer uithaal.) Loopt het goed levert het inderdaad wat leuks op.
Ook niet overdrijven. De markt is relatief rustig. Volumes liggen erg laag, day high en low liggen erg dicht bij elkaar. De FTSE is maar 2 puntjes omhoog gegaan sinds vanochtend. Dat is slechts 600 pond verschil. En dat is vergelijkbaar met sprinter/turbo werk. Er moet heel wat gebeuren wil de markt de beurzen met +1 of -1% laten stijgen morgen. Het is in dat geval dus 'relatief' safe. Margin zit overigens op een 5 cijferig bedrag.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:43 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent er wel wat laconiek onder met een vertegenwoordigde waarde van meer dan 8M euro op een paar posities.Als ik in jouw schoenen stond zou ik als hartpatient het nieuwe jaar in gaan..
Yish. Als laatste ook genomen. Als het overnacht volledig de andere kant op mieterd, eur/usd tegen me gaat werken zakt goud en zilver ook en dan ga ik er van uit dat de DAX iig. stijgt. Geen reden omdat verlies volledig door te laten lopen. Staat wel op een strakke stoploss.quote:
Juist omdat de DAX relatief sterk is gestegen in vergelijking met de andere indices hoop ik in het slechtste scenario, alles dus in het rood, dat de DAX eindelijk eens voorop gaat. Ze zijn in vergelijking met de rest immers al zo veel gestegenquote:Op woensdag 29 december 2010 00:08 schreef flyguy het volgende:
Hmmm die Duitsers correleren de laatste tijd wat anders dan de rest. Denk dat ik de sp500 had gepakt of de cac.
Als je volatiliteit nodig hebt om geld te verdienen is er misschien iets mis met je strategie? (optie handelaren uitgesloten). Zolang je strategie klopt, en je dus uitgaat van een stijging op je long of daling op je short maakt het niet uit of het een volatiele markt is of niet. Het is vaak zelfs in je voordeel dat de markt nauwelijks beweegt!quote:Op woensdag 29 december 2010 00:35 schreef Sokz het volgende:
Ik vind het juist bloedsaai op dit moment .. trade dan ook nauwelijks.
Met volaliteit gaat 't sneller. Die kleine bewegingen zijn me de moeite niet waard om hele dag naar zo'n schermpje te turen.quote:Op woensdag 29 december 2010 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je volatiliteit nodig hebt om geld te verdienen is er misschien iets mis met je strategie? (optie handelaren uitgesloten). Zolang je strategie klopt, en je dus uitgaat van een stijging op je long of daling op je short maakt het niet uit of het een volatiele markt is of niet. Het is vaak zelfs in je voordeel dat de markt nauwelijks beweegt!
Met volatiliteit gaat het ook sneller de verkeerde kant opquote:Op woensdag 29 december 2010 00:46 schreef Sokz het volgende:
[..]
Met volaliteit gaat 't sneller. Die kleine bewegingen zijn me de moeite niet waard om hele dag naar zo'n schermpje te turen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |