Alsof 1&1 zo goed is. Ik werd vandaag gebeld, nummer onbekend, maar was net een tiende van een seconde te laat met opnemen. Kreeg ik vrij snel een SMS en een email met het verzoek 1&1 te bellen. Dus ik bel ze. Door de verificatie ronde heen gekomen. Vraagt die kwibus naar het nummer van mijn vrouw, want het contract loopt op haar naam. Ikke reageer van, met haar Duits kom je er niet, dus als je Thais spreekt, geef ik haar wel even. Hmmmm, moet hij even ruggespraak over houden. Wordt ik na 5 minuten wachten zo maar doorgeschakeld.
Begint de verificatie weer van voren af aan, weer geen idee waar ik voor bel (hallo, ze vroegen mij HEN te bellen). Hebben ze door dat het gaat om mijn verzoek om de monteur voor de 2e keer langs te laten komen, omdat ik nu wel de kabels heb gelegd (waren ze de eerste keer vergeten te zeggen, dat als je een monteur bestelt om de aansluiting te maken, dat je dan zelf de kabels moet leggen). Ze besluit mij door te verbinden naar de leitungsmanagementabteiling oid.
Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan kom ik terecht bij iemand die weer begint met de verificatie. We moeten het contactnummer hebben. Ik geef mijn nummer, voor de zoveelste keer. Hey, dat nummer hebben we al. Ik uitleggen dat ik het regel, omdat mijn vrouw de Duitse taal hiervoor onvoldoende spreekt. Hmmm, dat is een probleem meneer, als het contract op naam van uw vrouw staat, moet zij bellen. Ik van, ze staat naast me, dus als je wilt kan ik haar wel even geven, als je Thais spreekt. Nee meneer, dat gaat niet. Het beste kan het contract op uw naam komen. Ikke, sorry, gaat niet, het is niet mijn bedrijf, mijn vrouw is de eigenaar. Ik werk daar niet. Ok, zegt ze, dan moet uw vrouw u machtigen. Ik vraag of ze daar een formulier voor hebben. Nee, mijn vrouw moet zelf iets schrijven. Maar in een taal die ze begrijpt en dat moet dus in het Thais, met een vertaling naar het Duits door een officieel beedigde vertaler. (ik trek mijn broek weer op......) Ik vraag of ze gewoon verder kunnen gaan en een monteur in kunnen plannen. Ja hoor meneer, gaan we doen.
Ik bedank haar vriendelijk en wacht nog op de standaard beoordelingsmail..... Al met 50 minuten aan de telefoon gehangen, zonder ook maar iets verder gekomen te zijn. Dus ja, ben nu al blij met 1&1. Met Alice thuis nog nooit problemen gehad....