Ik heb in 2007 toen ik verhuisde ook geprobeerd om mijn auto uit 1999 te verkopen in NL. Ik kreeg het zo snel niet voor elkaar, en voor een paar honderd euro en een halve dag werk heb je hem omgezet op Duits kenteken.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:27 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb een auto uit 2002, op zich lees je overal: niet importeren, maar verpatsen en een andere in DE kopen normaal gesproken. Ik ben nu de mogelijkheden aan t onderzoeken.. iemand nog tips voor beide opties?
Lenthe, wat heb je een lol!quote:Op maandag 21 februari 2011 11:43 schreef ueberduitser het volgende:
Slechte kwaliteit, maar moet je zien en horen hoeveel plezier ze heeft....
Die is duur! Dan kun je ze net zo goed bij het Strassenverkehrsamt in de buurt laten maken. Bij deze ben je 33.80 kwijt voor 2 platen, bij www.kennzeichen24.de 15,77 (beiden incl. verzending). Toen ik 1 plaat nodig had voor een aanhanger vond ik er 1 via Ebay die het nog goedkoper deed.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]twee kentekenplaten (wunschkennzeichen.de)
Tijdens het filmen kon ik m'n lachen(en tranen) bijna niet inhouden. Ze is er zo gelukkig mee.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Lenthe, wat heb je een lol!Geweldig die nieuwe stoel, je kunt veel meer zien zo natuurlijk, stukken beter dan dat liggen
![]()
Wat een superlief filmpje
Qua autoverzekering, waarschijnlijk ben je met je auto in DLD veel goedkoper uit, dus ik zou niet te lang wachten. Je moet toch om, dus doe het zsm. Ik kan je voor een goede verzekering Liffers aan de hoffmannallee in Kleve aanraden. Dat is een versicherungsmakler en die is dus bij wet verplicht te handelen in jouw interesse (ipv zijn provisie).quote:Ik heb een auto uit 2002, op zich lees je overal: niet importeren, maar verpatsen en een andere in DE kopen normaal gesproken. Ik ben nu de mogelijkheden aan t onderzoeken.. iemand nog tips voor beide opties?
Je zoekt en reserveert een kentekencombinatie, dat kan hier (mits je in Kreis Kleve gaat wonen, maar dat meen ik gelezen te hebben). Als het kenteken gereserveerd is krijg je een pagina met een code, deze print je uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:09 schreef Solodelphi het volgende:
Met het kenteken is me nog niet helemaal duidelijk, je reserveert in z'n soort zeg maar het kenteken en met dat papiertje kan je het halen ofzo?
Het mooie is, als je het op deze manier doet dan ben je goedkoper uit dan op de gebruikelijke manier (een niet-gekozen kenteken en met de kentekenplaten gemaakt voor de deur bij het strassenverkehrsamt) en je hebt een zelfgekozen kenteken. Siemi gaf die tip hier een hele tijd geleden al en dat heeft me dus geld bespaard toen ik een aanhanger kocht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:38 schreef Solodelphi het volgende:
Ah op die manier, weer wat duidelijk
Ik ga idd in het Kreis Kleve wonen![]()
Ik heb het filmpje net ook bekeken. Wat een lol heeft ze. Hopelijk geeft dit jullie weer de nodige steun zodat de dip snel verdwijnt. Je ziet gewoon dat Lenthe lekker aan het genieten is en zo'n stoeltje een heel groot verschil brengtquote:Op maandag 21 februari 2011 14:58 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Tijdens het filmen kon ik m'n lachen(en tranen) bijna niet inhouden. Ze is er zo gelukkig mee.
Je hoort Thijs in het halfduits en opa in het plat ook nog op de achtergrond.
Kreis Kleve?? Welke plaats ??quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:38 schreef Solodelphi het volgende:
Ah op die manier, weer wat duidelijk
Ik ga idd in het Kreis Kleve wonen![]()
Dat laatste van het afmelden en dat je niet meer mag rijden had ik inderdaad begrepen.
Geweldig he!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:57 schreef schwalbie het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje net ook bekeken. Wat een lol heeft ze. Hopelijk geeft dit jullie weer de nodige steun zodat de dip snel verdwijnt. Je ziet gewoon dat Lenthe lekker aan het genieten is en zo'n stoeltje een heel groot verschil brengt
Wel doen! Je kunt bij iedere fotograaf Bewerbungsfoto's laten maken. Ik had de mazzel (nouja dat is ook relatiefquote:Op maandag 21 februari 2011 21:18 schreef Hiya het volgende:
even de meningen peilen, bij het solliciteren in Duitsland altijd een "Bewerbungsfoto" toevoegen? Ik heb namelijk niet echt een goede foto hiervoor. Of is het tegenwoordig in Duitsland zo dat dit niet meer nodig is?
Wat zouden jullie doen?
Absoluut doen. Het laten maken van die foto's lijkt wel een dagje uit hier. Dat vinden ze echt heel belangrijk (mijn vrienden dan, als ze het erover hebben). Wellicht gooien recruiters het zo weg, maar ik krijg de indruk dat het hier belangrijk is.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:18 schreef Hiya het volgende:
even de meningen peilen, bij het solliciteren in Duitsland altijd een "Bewerbungsfoto" toevoegen? Ik heb namelijk niet echt een goede foto hiervoor. Of is het tegenwoordig in Duitsland zo dat dit niet meer nodig is?
Wat zouden jullie doen?
Ik heb een inschrijfbewijs voor mij als mijn dochterquote:Op zondag 20 februari 2011 08:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een inschrijfbewijs hebt? Die moet je in ieder geval hebben. Zonder bewijs dat je in Duitsland woont, krijg je geen kenteken.
jup...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |