Is dat zo?quote:Komt ook nog bij dat als je zelf beschadigd bent je je goed in kunt leven in anderen
Second that,quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb genoeg gevallen gezien waar dat absoluut niet het geval is.
Het is mijn mening héquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb genoeg gevallen gezien waar dat absoluut niet het geval is.
Ehm, wat is officieel beschadigd? Krijg je dan een certificaatje met een stempel van de GGD ofzo?quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Second that,
Ik ben zelf ook officieel beschadigd door dingen die ik heb meegemaakt. Het is mijn inlevingsvermogen nu niet echt ten goede gekomen om eerlijk te zijn. Ik heb wel inlevingsvermogen maar denk ook regelmatig bij horen van zielige verhalen ''Jankerd, ga je om belangrijke dingen zorgen maken''
Hmm.. misschien ben ik dan gewoon heel goed in het analyseren en relativeren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Second that,
Ik ben zelf ook officieel beschadigd door dingen die ik heb meegemaakt. Het is mijn inlevingsvermogen nu niet echt ten goede gekomen om eerlijk te zijn. Ik heb wel inlevingsvermogen maar denk ook regelmatig bij horen van zielige verhalen ''Jankerd, ga je om belangrijke dingen zorgen maken''
Misschien wil je zelf of denk je er heel goed in te zijn. Ik denk dat de meeste nuchtere mensen zich prima in kunnen leven in een ander. Wil niet zeggen dat je, zoals Kandijfijn ook al aanhaalde, vaak denkt dat de personen zich aanstellen en jankers zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef Lluijt het volgende:
[..]
Hmm.. misschien ben ik dan gewoon heel goed in het analyseren en relativeren.
Ja het valt ook wel meequote:Op vrijdag 24 december 2010 10:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mening: als ik zo om mij heen kijk bij psychologie dan zitten hier inderdaad heel andere mensen dan bij mijn vorige en huidige studie. Of ze nou meteen echt enorm beschadigd zijn? Nou dat lijkt me niet hoor. Misschien zijn er een aantal die wat hebben meegemaakt maar ik denk dat het echt wel meevalt. Als je zo'n topic trouwens opent, kun je dan ook de bron van het onderzoek erbij geven?
Nee ik weet het. ^^quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Misschien wil je zelf of denk je er heel goed in te zijn. Ik denk dat de meeste nuchtere mensen zich prima in kunnen leven in een ander. Wil niet zeggen dat je, zoals Kandijfijn ook al aanhaalde, vaak denkt dat de personen zich aanstellen en jankers zijn.
Ik heb op mijn onderarm een nummer getatoeëerd gekregenquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ehm, wat is officieel beschadigd? Krijg je dan een certificaatje met een stempel van de GGD ofzo?
Ik kan me ook wel inleven in een persoon, maar ik ben ook zoals Kandijfijn niet echt van de fluwelen handschoen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:29 schreef Lluijt het volgende:
[..]
Het is mijn mening héGeen feit, in mijn geval is het in ieder geval zo, dus kan ik me goed inleven in de personen die dat overkomen zijn, en dan zou je denken dat ze zich ook goed in kunnen leven.. Maar uiteraard is elk mens verschillend
Hahaquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel inleven in een persoon, maar ik ben ook zoals Kandijfijn niet echt van de fluwelen handschoen.
Leven kan soms oneerlijk zijn en rot enzo, is klote.
Shit happens, deal with it and move on.
Zoiets.
Hahaha echt? vind je het zo erg dat ik er geen bron neer zetquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kom nou maar met die bron. Ik allemaal refreshen.
Hahahaquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:39 schreef Hyperdude het volgende:
En de andere helft is net een beetje dommer dan de gemiddelde student.
bron: mijn ervaringen tijdens co-schappen psychatrie
Ja daar heb je grotendeels gelijk in, maar zoals ik al zei, elk persoon is anders, een psycholoog kijkt eerst wat voor 'soort'quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Even een aanvulling vanaf hier: Mijn psycholoog destijds heeft mij weinig geholpen met inlevingsvermogen en medeleven. Het goede aan haar was dat ze nuchter en zakelijk was en dingen weer op een rijtje heeft gekregen voor mij.
Na tijdje gesproken te hebben met haar ben ik werkelijk begonnen dingen achter te me laten. Dingen die mij blokkeerden begreep ik beter en kon ik na verloop van tijd ook beter inzien. Als zij hetzelfde had meegemaakt was het waarschijnlijk veel lastiger geweest juist omdat er dan een grotere kans was dat ze dezelfde blokade's had gehad.
Ik denk niet dat ze echt andere methode's kendequote:Op vrijdag 24 december 2010 10:41 schreef Lluijt het volgende:
[..]
Ja daar heb je grotendeels gelijk in, maar zoals ik al zei, elk persoon is anders, een psycholoog kijkt eerst wat voor 'soort'persoon je bent en wat de beste behandel methode is. Bij jou is dat deze geweest. Super dat het voor jou opgelost is
Ah zo, een soort van 'op ieder hokje past een labeltje'.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:41 schreef Lluijt het volgende:
Ja daar heb je grotendeels gelijk in, maar zoals ik al zei, elk persoon is anders, een psycholoog kijkt eerst wat voor 'soort'persoon je bent en wat de beste behandel methode is.
haha nee daar ben ik nou juist weer tegen!quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef Techno het volgende:
[..]
Ah zo, een soort van 'op ieder hokje past een labeltje'.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:47 schreef Techno het volgende:
[..]
Ah zo, een soort van 'op ieder hokje past een labeltje'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |