abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:44:02 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90929201
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat compenseer ik dan weer met de kosten van de accomodatie.
Dan moet je wel heel erg goedkoop zitten.

2x Hamburger met een beetje friet en 1 drankje ¤33,50 vind ik niet normaal en is echt veel duurder dan in bijvoorbeeld Oostenrijk waar je voor 10 euro een schnitzel hebt en dan voor 2,50 nog een drankje erbij ook. Het scheelt bijna 10 euro per maaltijdsmoment.

quote:
[..]

dat is wel heel erg dan :')
Dat is het ook :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_90929317
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:47 schreef eqjim het volgende:
Een maatje van mij is op zoek naar een overjarige Bataleon. Nu meen ik dat er een gast was in de VS die deze importeerde naar NL? Weet iemand wie ik bedoel en waar ik deze dude kan opsporen?
Pm Triple8sol eens op http://www.snowboardingforum.com/

Ik heb mijn Jam bij hem gehaald, Drinky verwacht zijn plank ook elk moment en er was er nog 1 hier in het topic die goede ervaringen met hem heeft. Houdt er wel rekening mee dat het 2-3weken kan duren voor je hem in je handen hebt ivm de douane!!

Zo, ik ben ook weer tussen de levenden. Kan eindelijk weer wat doen thuis, ik lig al bijna een week met hoge koorts op bed, mijn zoontje van 11maanden is sinds gister ook ziek en mijn vriendin is vanochtend naar huis gekomen omdat ze ook koorts heeft -O- Echt niet tof allemaal maar gelukkig zijn we dan wel voor eind volgende week weer beter voor als we dan eindelijk naar de sneeuw gaan!!!

Hebben jullie dat vuurtje gister nog gezien op tv bij Moerdijk?? Ik werk bij zo'n zelfde soort bedrijf, maar dan iets groter. Denk dat de regels bij ons binnenkort ook wel iets aangescherpt gaan worden. :Y Ik zat hem gister toch wel even te knijpen als ik zag wat er gebeurt als er iets dergelijks in de fik vliegt en het gewoon niet te blussen is.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_90929952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet alleen voor 30+ hoor. Ik ken het ook nog als 28 jarige zijnde :P
Ik dacht precies hetzelfde, maar dan als 27 jarige ;)

quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:11 schreef Salatrel het volgende:
eerste week mei naar valthorens :D dutch week :')
yech, dutch week :r Zag het vandeweek op tv bij 3 op reis. Je komt uit Nederland om te feest met heel veel andere Nederlanders op een Nederlandse berg met heel veel alcohol. Not my kind of party :X

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:07 schreef Drinky het volgende:
Als het goed is krijg ik morgen net voor ik op wintersport ga m'n Jam binnen, weet alleen niet of ik 'm mee naar Chalet ga nemen. Moet wel 27 euro bijbetalen :r
Niet zeiken, je wist dat je wellicht iets bij moest dokken en hij is alsnog goedkoper dan in NL. En hoezo niet meenemen!! Je hebt hem toch niet gekocht om aan je muur te plakken!!! 8)7

Oh, en 8 eur voor een halve kilo gehakt. Moet je eens kip gaan kopen in Noorwegen, waren dit jaar 27eur kwijt voor een kilo kip -O-
pi_90930472
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:59 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde, maar dan als 27 jarige ;)

[..]

yech, dutch week :r Zag het vandeweek op tv bij 3 op reis. Je komt uit Nederland om te feest met heel veel andere Nederlanders op een Nederlandse berg met heel veel alcohol. Not my kind of party :X

[..]

Niet zeiken, je wist dat je wellicht iets bij moest dokken en hij is alsnog goedkoper dan in NL. En hoezo niet meenemen!! Je hebt hem toch niet gekocht om aan je muur te plakken!!! 8)7

Oh, en 8 eur voor een halve kilo gehakt. Moet je eens kip gaan kopen in Noorwegen, waren dit jaar 27eur kwijt voor een kilo kip -O-
Zag dat stukje ook bij 3 op reis, zag er niet echt tof uit met al die dronken malloten.
En kan je in Noorwegen niet beter rendiervlees kopen of zalm/kabeljauw??

[ Bericht 0% gewijzigd door MarcoD op 06-01-2011 14:18:16 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:32:20 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90931456
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:59 schreef GenesiZ het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet als zo vervelend ervaar.
Ik zal de uitzending vanavond eens bekijken via uitzending gemist, maar ik herken mijn vakanties helemaal niet in dat soort uitzendingen.
Vorig jaar hadden ze een stukje over Gerlos wat ook helemaal nergens op sloeg. Dat was bij Spuiten en Slikken dus een iets ander programma, maar ook van BNN.

Natuurlijk zit het in Valtho vol met nederlanders en wordt er veel gedronken, maar ik vond het toch wel erg gezellig. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_90931601
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet als zo vervelend ervaar.
Ik zal de uitzending vanavond eens bekijken via uitzending gemist, maar ik herken mijn vakanties helemaal niet in dat soort uitzendingen.
Vorig jaar hadden ze een stukje over Gerlos wat ook helemaal nergens op sloeg. Dat was bij Spuiten en Slikken dus een iets ander programma, maar ook van BNN.

Natuurlijk zit het in Valtho vol met nederlanders en wordt er veel gedronken, maar ik vond het toch wel erg gezellig. :)
Ze pakken natuurlijk ook juist van dat soort dingen eruit, zit er trouwens wel over na te denken om dan nog heen te gaan. Lijkt me opzich wel grappig en er zijn ook allemaal clinics van ripstar toch?
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:40:46 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90931903
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:35 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ze pakken natuurlijk ook juist van dat soort dingen eruit, zit er trouwens wel over na te denken om dan nog heen te gaan. Lijkt me opzich wel grappig en er zijn ook allemaal clinics van ripstar toch?
Klopt. Saiko doet geloof ik ook nog wat clinics, maar volgens mij zijn die alleen voor het Saiko publiek. Die geven trouwens ook wel leuke feestjes :)

Sowieso pakken ze alle extreme dingen eruit. Die zijn leuk om te laten zien. Hoewel ik het heerlijk heb in een redelijk rustige vakantie met lekker veel boarden is het nu niet iets waar ze bij de tv op zitten te wachten denk ik :P

Ik zou gewoon gaan. Je moet immers alles wel een keer gedaan hebben :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:17:14 #108
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_90933469
Board kwam net binnen, ziet er best netjes uit op een paar hele kleine nicks na dan. Ook gelijk een Von Zipper Porkchop gekocht.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_90934041
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt. Saiko doet geloof ik ook nog wat clinics, maar volgens mij zijn die alleen voor het Saiko publiek. Die geven trouwens ook wel leuke feestjes :)

Sowieso pakken ze alle extreme dingen eruit. Die zijn leuk om te laten zien. Hoewel ik het heerlijk heb in een redelijk rustige vakantie met lekker veel boarden is het nu niet iets waar ze bij de tv op zitten te wachten denk ik :P

Ik zou gewoon gaan. Je moet immers alles wel een keer gedaan hebben :)
Had die trip op ripstar gezien, je kan dan meedoen aan de clinics: freestyle basic (piste tricks) en freestyle pro(springen in het park), slope skills (technisch rijden op de piste), avalanche awareness (introductie en werken met lawine materialen) volgens mij viel de prijs voor een week wel mee icm een appartement en dan dat erbij is opzich wel top!

En volgens mij gaat er ook een neefje van me heen dan met een grootte autobus (mercedes sprinter). Dus ik denk dat die niet te beroerd zal zijn om nog wat eten/drinken mee te nemen voor me :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:18:19 #110
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_90939390
Dat Val thorens eh :')
Vorige week in de pyreneeen kon ik voor 25 euro inc. drank enzo 3 gangen avondeten krijgen :P En nog goed ook :)

Maar broodbeleg gaat sowieso mee. Wat en hoe we gaan doen met middag/avond eten zien we daar wel. Moeten morgen even kijken hoe alles in de auto past, anders shoppen we morgenavond nog wat extra :)
pi_90939989
Pindakaas ! ^O^
Fingerspitzgefühl
pi_90946398
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:52 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Goed droog maken en even een dag laten drogen je zou hem daarna in de wax kunnen zetten zonder daarna schoon te krabben.

Ik had ook nog lichte oppervlakte roest op sommige stukken van de kanten, nog van vorig jaar maar dat ging er zo van af met een diamantsteentje (gewoon er een paar keer overhalen) en anders gaat het er snel genoeg af tijdens de eerste afdaling.
Als het echt roest is die dieper zit dan zou ik het laten slijpen en eventueel ook het belag laten slijpen, dan komt het grootste deel er wel van af.
@MarcoD en @Komakie,

Tssss, ik had het op me geweten kunnen hebben, dat ik na de gebruik mijn board zou droogmaken.
Ik ga binnenkort bij de shop langs om de slijpspul te kopen en ook te zien hoe de verkoper voordoet met het slijpen van mijn board. Zo leer ik nog wat van.... :)
Bedankt!
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:44:35 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90949391
Btw we hadden toch een discussie wie nu Patrick van Bataleon is?
Ik zit die aflevering van 3 op reis te kijken en die gast die dat Bataleon verhaal uit legt (een beetje in het begin). Dat is Patrick :)
pi_90950196
Vondt het wel grappig dat ie zij van ja dit is het nieuwste van het nieuwste :D (of iets in die richting) volgens bij bestaat TBT al weer een aantal jaar.
Maar voor het gemiddelde bnn/ 3 op reis publiek zal het inderdaad wel nieuw zijn :P .
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:09:56 #115
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_90957754
Damn, wat 'schopt' die Dennis Storm met z'n achterste been als hij een bocht wil maken zeg...
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:46:10 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90959458
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:01 schreef MarcoD het volgende:
Vondt het wel grappig dat ie zij van ja dit is het nieuwste van het nieuwste :D (of iets in die richting) volgens bij bestaat TBT al weer een aantal jaar.
Maar voor het gemiddelde bnn/ 3 op reis publiek zal het inderdaad wel nieuw zijn :P .
Ach hij moet er toch ook een leuk verhaal van maken :P

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:09 schreef BettyWeter het volgende:
Damn, wat 'schopt' die Dennis Storm met z'n achterste been als hij een bocht wil maken zeg...
Nee joh hij is zijn tijd ver voor uit. Dit is over 5 jaar helemaal de shit :')
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:42:37 #117
302023 klammenoorseboskat
Legendary slash daddy.
pi_90977188
Hey Peoples!

Ik ben uiteindelijk voor Bataleon gegaan! En ik heb besloten hem nieuw te kopen bij de winkel. Ik kan nu kiezen uit de Goliath en de Omni.

Maar ik zit te twisten, wat beter is voor mijn lief/gewicht etc, voor de lengte van mn board dus.

De Goliath Wide komt in 157 & 161
De Omni in 159

Ik ben zelf 1,85 en 85kg, en schoenmaat 44 en wil pistes knallen, dus niet zozeer fun park.

Welk boardje is beter?

Hoop dat er snel reacties komen, want voordat ik het weet is ie uitverkocht :P
-
pi_90979345
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Hey Peoples!

Ik ben uiteindelijk voor Bataleon gegaan! En ik heb besloten hem nieuw te kopen bij de winkel. Ik kan nu kiezen uit de Goliath en de Omni.

Maar ik zit te twisten, wat beter is voor mijn lief/gewicht etc, voor de lengte van mn board dus.

De Omni in 159

Ik ben zelf 1,85 en 85kg, en schoenmaat 44 en wil pistes knallen, dus niet zozeer fun park.

Welk boardje is beter?

Ik ben geen kenner maar misschien kan onderstaande link je alvast wat info verstrekken over de specs van de boards. De echte kenners op dit forum kunnen daar vast nog wel wat aan toe voegen ;)

de omni: http://www.thegoodride.co(...)nowboard-review.html

de goliath: http://www.thegoodride.co(...)nowboard-review.html

succes met je keuze!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:38:40 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90979914
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Hey Peoples!

De Omni in 159

Welk boardje is beter?

Ok snelle reactie:

De Goliath is iets meer All-Round. Je kunt er echt alles mee. Waaronder knallen op de piste.
De Omni is meer freeride gericht. Je kunt er voornamelijk mee knallen en poederen. Je hebt ook een redelijke setback wat weer makkelijker is met bochten draaien, maar fakie rijden ed. lastiger maakt.

Ik denk wel dat de Goliath 161w te breed voor je is (26.5cm waist) en de 157 is wat aan de korte kant. Zeker voor het soort rijden wat je wilt gaan doen.

Een Omni 159 zou nog kunnen, maar iets langer zou niet erg zijn. Hij is in de breedte iets aan de smalle kant, maar het zou net kunnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:26 schreef kijkmijnou het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner maar misschien kan onderstaande link je alvast wat info verstrekken over de specs van de boards. De echte kenners op dit forum kunnen daar vast nog wel wat aan toe voegen ;)

de omni: http://www.thegoodride.co(...)nowboard-review.html

de goliath: http://www.thegoodride.co(...)nowboard-review.html

succes met je keuze!
Hoewel ik het een fijne site vind ben ik het niet eens met ze.
Ik heb ze allebei gereden en de Goliath rijdt echt beter fakie dan de Omni. Niet vreemd aangezien de Omni Freeride TBT heeft, een klein beetje tapered is (2cm) en meer setback heeft (25mm).
Tegenover de Goliath die Freestyle TBT heeft, aan de voorkant even breed is als de achterkant en minder setback heeft (10mm)

[ Bericht 30% gewijzigd door Komakie op 07-01-2011 15:44:28 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:19:07 #120
Legendary slash daddy.
pi_90981677
Oke thanks! Maar ik ga dus alleen piste doen, carven etc. Ik ken ook al de termen van setback en fakie enzo :)

Maar dan zou je dus de Omni aanraden als ik het zo goed begrijp?
-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:28:35 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90982093
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:19 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Oke thanks! Maar ik ga dus alleen piste doen, carven etc. Ik ken ook al de termen van setback en fakie enzo :)

Maar dan zou je dus de Omni aanraden als ik het zo goed begrijp?
Ik zou inderdaad voor de Omni gaan. Als je de 163 ook als optie hebt zou ik die ook overwegen. Die is nog net iets stabieler als je flink wilt knallen :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:29:27 #122
Legendary slash daddy.
pi_90982139
Ja die is er ook nog :P Maar is ie niet iets te lang? En met knallen bedoel je makkelijker carven en harder?
-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:37:14 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_90982458
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:29 schreef klammenoorseboskat het volgende:
Ja die is er ook nog :P Maar is ie niet iets te lang? En met knallen bedoel je makkelijker carven en harder?
Een board wordt alleen maar stabieler en gaat alleen maar makkelijker carven op het moment hij langer wordt. Tenminste, tot op zekere hoogte. Ik vind 163 niet te lang voor iemand van jouw lengte. Het betekent dat het lastig wordt om te freestylen en het is ook minder makkelijk om korte bochten te draaien. Daar moet je wel rekening mee houden, maar als je die 2 dingen niet doet, is een 163 misschien nog een betere optie.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:55:30 #124
Legendary slash daddy.
pi_90983391
Hmm, dan ga ik liever voor 159, want ik wil wel korte bochtjes kunnen maken en af en toe een heuveltje pakken :)
-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:57:40 #125
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_90986027
Boh echt bagger sneeuw hier, in het dorp is het zelfs 12 graden ;(
Drinky is een baas
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:45:40 #126
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_90987728
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:57 schreef Drinky het volgende:
Boh echt bagger sneeuw hier, in het dorp is het zelfs 12 graden ;(
Balen!
Bij mijn bestemming is de dooi ook ingetreden :(
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:15:37 #127
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91000297
Gelukkig wel een mooi dorp voor foto's
Drinky is een baas
pi_91002897
en waar zijn die foto's dan :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:50:51 #129
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91006578
Ja! Kom op met die foto's :P
pi_91017242
pics or it didnt happen:)
  zondag 9 januari 2011 @ 00:08:19 #131
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_91050143
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:52 schreef GenesiZ het volgende:
en waar zijn die foto's dan :D
Nog op mn cam, kan ze nergens uploaden. Laatste lift missen is trouwens echt crack, dure taxirit :')
Drinky is een baas
  zondag 9 januari 2011 @ 00:23:46 #132
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91051005
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:08 schreef Drinky het volgende:

[..]

Nog op mn cam, kan ze nergens uploaden. Laatste lift missen is trouwens echt crack, dure taxirit :')
Verdwalen ook. Dat deed mijn zus vorig jaar. Maar dan zonder dure taxirit. Wel met vader die aan de hand van aanwijzingen van de dames naar hen op zoek ging :P
pi_91059025
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:08 schreef Drinky het volgende:

[..]

aan de andere kant van de berg gestrand?
  zondag 9 januari 2011 @ 12:41:40 #134
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91061004
Weet iemand misschien koelkasten of mogelijkheden tot les volgen in Gelderland? De koelkasten in de OP liggen niet echt in de buurt van Arnhem. :P
Anonieme tievesclown
pi_91063168
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:41 schreef Crimyclown het volgende:
Weet iemand misschien koelkasten of mogelijkheden tot les volgen in Gelderland? De koelkasten in de OP liggen niet echt in de buurt van Arnhem. :P
Lag er 2 weken terug niet heel veel sneeuw daar dan?
Gemiste kans;)
  zondag 9 januari 2011 @ 15:14:40 #136
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91067304
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:41 schreef Martinous het volgende:

[..]

Lag er 2 weken terug niet heel veel sneeuw daar dan?
Gemiste kans;)
Kon geen fatsoenlijke heuvel vinden.
Anonieme tievesclown
pi_91071047
De winter is momenteel nergens te bekennen in de Alpenlanden :'( Hopen dat er nog verbetering in komt. Gelukkig duurt het nog even voor ik weg ga: week 6 (4-12 februari)
  zondag 9 januari 2011 @ 19:49:55 #138
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_91080326
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De winter is momenteel nergens te bekennen in de Alpenlanden :'( Hopen dat er nog verbetering in komt. Gelukkig duurt het nog even voor ik weg ga: week 6 (4-12 februari)
Ik zag op sneeuwhoogte.nl dat er verwacht wordt dat het rond 15 jan./ 20 jan. weer winters wordt. Met een beetje geluk is dat ook nog zo in de krokusvakantie.... want dan ga ik de hort op.
pi_91087904
ik b
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Vet, ik ben erg benieuwd hoe de fit is. Ik ben zelf 1,72 en het is een maat S voor 1,70 - 1,74 dus hopelijk zit ie goed hij moet niet te lang zijn, ook niet in de armen. Anders gaat ie terug of plaats ik hem hier :)!
ik ben1.75 en heb een medium genomen en zit perfect en ik hou niet van extreem baggy ofz!
pi_91088159
Ook trouwens net terug van een weekje frankrijk en is gewoon te warm daar..lekker door plassen cruisen.. ook super veel mensen met gebroken armen gezien omdat het bovenop een pure ijsbaan was. Ben blij dat ik het niet meer hoef te leren want je zou er een trauma aan over houden.

Op naar de volgende met hopelijk wel verse poeder!
  zondag 9 januari 2011 @ 21:39:14 #141
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91088516
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:34 schreef rooneyelst het volgende:
Ook trouwens net terug van een weekje frankrijk en is gewoon te warm daar..lekker door plassen cruisen.. ook super veel mensen met gebroken armen gezien omdat het bovenop een pure ijsbaan was. Ben blij dat ik het niet meer hoef te leren want je zou er een trauma aan over houden.

Op naar de volgende met hopelijk wel verse poeder!
Hoeveel lessen heb je ongeveer nodig voordat je instaat bent zelfstandig een heuvel af te gaan? Of is gewoon de heuvel af gaan de beste manier om het te leren.
Anonieme tievesclown
  zondag 9 januari 2011 @ 21:42:13 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91088752
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:39 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je ongeveer nodig voordat je instaat bent zelfstandig een heuvel af te gaan? Of is gewoon de heuvel af gaan de beste manier om het te leren.
Het is sowieso niet de beste manier om het maar even zelf te gaan proberen. Daar komen de meeste ongelukken van. Daarnaast gaat het met lessen veel sneller en beter.

Hoeveel lessen is een beetje afhankelijk van je eigen kunnen. Er zijn mensen die binnen een dag bochten kunnen draaien, maar er zijn ook mensen waar het 3 dagen bij duurt.
Het is meestal erg afhankelijk van eerdere ervaring in de sneeuw en van de fysiek van de leerling. Iemand die veel aan sport doet zal het eerder leren dan iemand die de hele dag op z'n kont zit.
pi_91089250
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:39 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Sowieso niet zelf de berg op gaan zonder les. Vorig jaar met studievereniging weggeweest en na 5 minuten hadden we al een gebroken pols erop zitten. Later op de week nog een van een beginner die weinig les had gehad (uit lift gevallen).

Ik heb zelf de 1e 5 of 6 weken 5 dagen les gehad, maar dat was ook enorm gezellig altijd, en je leert er goed van rijden. Nu weet ik tenminste dat ik een bepaald niveau heb, ook al zullen daar onderhand ook al heel wat foutjes ingeslopen zijn onderhand... :')
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 januari 2011 @ 21:49:30 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91089290
Aangezien ik vanaf 1 februari zonder werk zit ga ik of 3 weken of 4 weken nog ff les geven :)
Ik zou het resterende seizoen nog kunnen gaan, maar ik wil mijn vriendin niet achter laten in ons "grote" huis. Zeker niet aangezien we pas een half jaartje samen wonen ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 21:52:08 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91089474
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:49 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Sowieso niet zelf de berg op gaan zonder les. Vorig jaar met studievereniging weggeweest en na 5 minuten hadden we al een gebroken pols erop zitten. Later op de week nog een van een beginner die weinig les had gehad (uit lift gevallen).

Ik heb zelf de 1e 5 of 6 weken 5 dagen les gehad, maar dat was ook enorm gezellig altijd, en je leert er goed van rijden. Nu weet ik tenminste dat ik een bepaald niveau heb, ook al zullen daar onderhand ook al heel wat foutjes ingeslopen zijn onderhand... :')
Sowieso, als je een coole leraar hebt is het net alsof je gewoon met z'n allen aan het rijden bent en alleen af en toe even een tip krijgt hoe je iets beter kunt doen.
Zo probeer ik het altijd te regelen met mensen die al heel wat weken les gehad hebben. Gewoon lekker gaan knallen en wat aanwijzingen geven. Niet alleen maar oefeningen want daar zitten ze vaak niet op te wachten, maar wel de nodige tips geven om beter te worden :)
Of dingen doen die ze nog nooit gedaan hebben. Hoe vaak kom je niet mensen tegen die al best aardig kunnen boarden maar bij wie het nog nooit in het hoofd is opgekomen om fakie te gaan rijden :)
pi_91089923
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Sowieso, als je een coole leraar hebt is het net alsof je gewoon met z'n allen aan het rijden bent en alleen af en toe even een tip krijgt hoe je iets beter kunt doen.
Zo probeer ik het altijd te regelen met mensen die al heel wat weken les gehad hebben. Gewoon lekker gaan knallen en wat aanwijzingen geven. Niet alleen maar oefeningen want daar zitten ze vaak niet op te wachten, maar wel de nodige tips geven om beter te worden :)
Of dingen doen die ze nog nooit gedaan hebben. Hoe vaak kom je niet mensen tegen die al best aardig kunnen boarden maar bij wie het nog nooit in het hoofd is opgekomen om fakie te gaan rijden :)
Inderdaad, zo heb ik de laatste keren ook les gehad. Er ging vaak een groep van een lokale vakschool mee. Dat waren niet de slimste jongens maar ze reden heerlijk agressief en zij kregen ook geen tips want de leraar was meer voor de verzekering dan voor echt les. We reden dan ook het grotendeel van de lessen off-piste. Lekker rijden en zo nu en dan wat tips krijgen. Ook fakie rijden inderdaad maar daarmee kan ik sowieso nu alle blauwe pistes goed mee afkomen, rood ook wel maar wel wat voorzichtiger. Het voelt een beetje aan als de eerste weken snowboarden dan! :D
Fingerspitzgefühl
pi_91090172
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:31 schreef rooneyelst het volgende:
ik b

[..]

ik ben1.75 en heb een medium genomen en zit perfect en ik hou niet van extreem baggy ofz!
Relaxt, ik ben erg benieuwd hoe die valt!

Als ie te groot is zal ik hem eerst hier aanbieden, zag dat ie bij de skate/snow winkel in de stad hier 244,95 kost en bij Revert ook. Dus dan mag hij voor 200 incl. wel overgenomen worden :).
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 januari 2011 @ 22:02:02 #148
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91090221
Bedankt voor de reacties.
Anonieme tievesclown
pi_91091778
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:01 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Relaxt, ik ben erg benieuwd hoe die valt!

Als ie te groot is zal ik hem eerst hier aanbieden, zag dat ie bij de skate/snow winkel in de stad hier 244,95 kost en bij Revert ook. Dus dan mag hij voor 200 incl. wel overgenomen worden :).
ja ik heb een iets ander type maar denk dat maat voering wel gelijk. ik heb deze :

Wat ik erg fijn vind aan de jas is dat de mouwen erg breed zijn waardoor ze super makkelijk over je wanten vallen.Verder zitten de gebruikelijke technische dingen er allemaal op!
  zondag 9 januari 2011 @ 23:25:48 #150
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91095811
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:57 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Inderdaad, zo heb ik de laatste keren ook les gehad. Er ging vaak een groep van een lokale vakschool mee. Dat waren niet de slimste jongens maar ze reden heerlijk agressief en zij kregen ook geen tips want de leraar was meer voor de verzekering dan voor echt les. We reden dan ook het grotendeel van de lessen off-piste. Lekker rijden en zo nu en dan wat tips krijgen. Ook fakie rijden inderdaad maar daarmee kan ik sowieso nu alle blauwe pistes goed mee afkomen, rood ook wel maar wel wat voorzichtiger. Het voelt een beetje aan als de eerste weken snowboarden dan! :D
Nadat ik vorig jaar toch wel een aardig knal plankje heb gereden is mijn T.Rice weer heerlijk freestyle twin. Maar ik had dus vrij weinig fakie gereden omdat het gewoon niet echt lekker reed met mijn Bataleon.
Nu een paar dagen moeten les geven aan regulars dus dagen lang alleen maar fakie rijden. Zeker als je dan gasten hebt die al 5 tot 10 weken snowboarden kun je best aardig door knallen. Is voor jezelf ook een goede training :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')