Waar?quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:07 schreef mefke79 het volgende:
in valkenswaard staat een dak op instorten,
quote:Rijkswaterstaat: trucks niet de weg op
DEN HAAG - Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet in Limburg en Noord-Brabant de weg op te gaan als dat niet nodig is. Dat heeft een zegsvrouw vrijdag gemeld.
De wegbeheerder doet deze oproep vanwege de hevige sneeuwval die in het zuiden van het land wordt verwacht. Het risico is te groot dat trucks vast komen te zitten in de sneeuw, stelt de woordvoerster. Het is de eerste maal dat Rijkswaterstaat deze winter zo'n oproep.
De oproep is gedaan in overleg met Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO.
De verkeersdienst van de ANWB waarschuwt verkeer voor sneeuw en gladheid op de wegen.
Vooral in Limburg en de Achterhoek kunnen sneeuwval en de daarmee gepaard gaande ijzel overlast veroorzaken voor de weggebruikers. In Limburg kan vrijdagochtend tussen de 10 en 20 centimeter sneeuw vallen.
Het winterse weer levert vrijdag vooralsnog geen files op. Dit komt doordat de meeste mensen vakantie hebben en dus niet vroeg de weg op gaan.
jaloers isquote:Op vrijdag 24 december 2010 09:14 schreef Temlin het volgende:
Wat een pak ligt hier ongelooflijk. Dit is wel heel extreem
Achterhoekquote:
Hier in gemeente Katwijk is het net een ijsbaan buiten,alleen in mijn tuin ligt nog een pak sneeuw,en het waait stevig brrrrr.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:29 schreef Temlin het volgende:
[..]
Achterhoekin Limburg is nog meer gevallen. Hier komen we niet aan de 25 cm.
quote:Volgens het KNMI kan tot vrijdagavond in Twente en de Achterhoek in totaal nog eens tien tot twintig centimeter sneeuw vallen.
Ik heb vannacht én vanmorgen door de sneeuw gereden. Vannacht ging het nog heel behooorlijk, maar vanmorgen toch 'n aantal mensen vast zien staan in de sneeuw. Sneeuwt in Limburg nog steeds een beetje, ben eens benieuwd of er nog wat bij gaat vallen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik vraag me nog altijd af hoe ik in vredesnaam op het werk aangekomen ben; er is hier in midden-Limburg vannacht een pak sneeuw gevallen waar je u tegen zegt. Dadelijk wel twee weken vakantie, volgende week fijn in de sneeuw het bos in met de hond.
Vanaf nu elk jaarquote:Unieke hoeveelheid sneeuw in Limburg
DE BILT - Op veel plaatsen in Zuid-Limburg ligt vrijdagochtend meer dan 40 centimeter sneeuw. Dat meldde het KNMI op basis van een groot aantal weermeldingen uit de provincie.
Dit is een unieke hoeveelheid sneeuw, aldus het meteorologische instituut. „We kunnen niet exact zeggen wanneer dit voor het laatst is gebeurd”, aldus een zegsvrouw. „Maar statistisch gezien valt er in Nederland eens in de halve eeuw meer dan 35 centimeter sneeuw.” Meldingen van meer dan 20 centimeter sneeuw komen volgens de KNMI-statistieken gemiddeld eens in de tien jaar voor.
Het KNMI moet de meldingen overigens nog wel verifiëren. De cijfers van de officiële metingen worden vrijdagmiddag verwacht.
thxquote:Op vrijdag 24 december 2010 09:47 schreef Temlin het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)-regio-ontregeld.ece
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |