quote:Op donderdag 23 december 2010 23:52 schreef Bartjebart het volgende:
Vertel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
Dat is in de meeste gevallen geen keuze en dus discriminatie.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:45 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
En wat vind je dan van mensen die liever niet willen samenwerken met of geholpen worden door een homo, een vrouw, een dik iemand? Of een vrouw met een hoofddoekje, of een handicap?
Ik kom niet direct nichterig over, maar dan nog, ik werk dan voor een organisatie die altijd voor de zwakkeren kiest en niet discrimineert, dus als die persoon wel direct aandacht nodig heeft mag een ander het doen, gaat het om een pleister of koelen (onschuldige dingen), dan kan de persoon vertrekken als hij niet geholpen wil worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En als je niet de keuze hebt?
Dan ben je ook niet erg consequent in je standpunt
Maar goed, deze oppervlakkige houding zegt gelukkig meer over jou dan over diegene vol piercingsAl ben ik wel benieuwd hoe jij reageert als je als EHBOmiepje ergens bent en iemand zegt dat hij niet door jou geholpen wil worden omdat je een nichtje bent...
Mensen die er bewust voor kiezen kun gezicht te verminken.. dat is een keuze. Dat schrikt mensen af. Mij ook. Dus als ik af ga op een eerste indruk, dan kies ik eerder voor een alternatief.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:50 schreef wonderer het volgende:
Ik kan bijna niet geloven dat Peet het meent...
Op dezelfde manier als seks met een man een keuze is. Zo'n lifestyle volg je niet omdat het je wel leuk lijkt, maar omdat er iets in je zit dat je tot dat soort dingen drijft.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Mensen die er bewust voor kiezen kun gezicht te verminken.. dat is een keuze. Dat schrikt mensen af. Mij ook. Dus als ik af ga op een eerste indruk, dan kies ik eerder voor een alternatief.
Wat doe je hier dan?quote:
Ik had dat wel van jou verwachtquote:
Ik zie het zijn ( niet kiezen!) van homoseksueel/homofiel als iets totaal anders dan het KIEZEN voor het laten zetten van piercings over je hele gezicht.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als seks met een man een keuze is. Zo'n lifestyle volg je niet omdat het je wel leuk lijkt, maar omdat er iets in je zit dat je tot dat soort dingen drijft.
Uiteindelijk is er niet echt zoiets als een keuze, alle "optionele" handelingen vloeien voort uit ons karakter, waar we uiteindelijk nog niks aan kunnen doen.
Ja, dat is het ook, want dat zei ik ook niet. Homoseksueel GEDRAG is wel een "keuze".quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie het zijn ( niet kiezen!) van homoseksueel/homofiel als iets totaal anders dan het KIEZEN voor het laten zetten van piercings over je hele gezicht.
Zat gothics die die fase weer uit komen, gabbers die veranderen, hippies die nu 55+ zijn etc.
Totaal verschillend dan een seksuele voorkeur.
Ingegeven door natuurlijke drang. Liefde. Dat is een andere emotie dan het willen afzetten van ouders of het willen horen bij een hippe groep.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook, want dat zei ik ook niet. Homoseksueel GEDRAG is wel een "keuze".
Minder is iets anders, maar het kan er wel voor zorgen dat iemand een bepaalde representativiteit "mist".quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:41 schreef Bartjebart het volgende:
Een Turkse vrouw kiest er ook voor om een hoofddoekje te dragen. In Turkije dragen ze veelal niet eens hoofddoekjes. Maakt dat een Nederlands/Turkse vrouw minder?
In Nederland is het vaak een uiting van cultuur, jongeren gebruiken het om hun identiteit uit te dragen, afzetten van anderen. Zoals alle pubers..quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:41 schreef Bartjebart het volgende:
Een Turkse vrouw kiest er ook voor om een hoofddoekje te dragen. In Turkije dragen ze veelal niet eens hoofddoekjes. Maakt dat een Nederlands/Turkse vrouw minder?
Het onderdrukken kan een keuze zijn. Normaal gedrag voor mensen is om hun liefde te volgen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook, want dat zei ik ook niet. Homoseksueel GEDRAG is wel een "keuze".
Andere emotie, zeker, maar alsnog niet altijd een keuze (en verder weet jet niet eens wat hen tot deze lichaamsversiering heeft gedreven en ga je er maar vanuit dat het zoiets is). Vooroordelen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Ingegeven door natuurlijke drang. Liefde. Dat is een andere emotie dan het willen afzetten van ouders of het willen horen bij een hippe groep.
Nee hoor, daar had ik het niet over.quote:En je had het eerder ook over huidskleur, dikte en meer. Dan speelt gedrag geen rol. dat is een uiterlijke kenmerk en niet te veranderen ( bij dikte door ziekte).
Vind jij dan ook dat bijzondere scholen leraren mogen weigeren omdat ze homo zijn, en bijvoorbeeld samenwonen met een man?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:46 schreef Peter het volgende:
En als je vindt dat een gezicht vol piercings overal moet kunnen en dat ik me daardoor niet moet laten afschrikken... Zeg dat eens bij de bedrijven die vragen om representatieve sollicitanten. Zoals de politie, waar men ook geen gezicht vol piercings mag hebben.
Dat is toch totaal anders dan iemand weigeren omdat hij zwart is of homo?
Mening. Ik vind dat van een andere orde dan seksuele geaardheid. Ik vind. Mag toch?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Andere emotie, zeker, maar alsnog niet altijd een keuze (en verder weet jet niet eens wat hen tot deze lichaamsversiering heeft gedreven en ga je er maar vanuit dat het zoiets is). Vooroordelen.
Klopt, dat was G_Equote:[..]
Nee hoor, daar had ik het niet over.
Dan gaat het weer om seksuele geaardheid. Nee dus.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vind jij dan ook dat bijzondere scholen leraren mogen weigeren omdat ze homo zijn, en bijvoorbeeld samenwonen met een man?
Volgens mij mag dat weigeren alleen als de docent in kwestie ervoor kiest om ook homoseksuele handelingen (zoals het samenwonen) uit te voeren. Niet alleen het zijn is een reden voor discriminatie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan gaat het weer om seksuele geaardheid. Nee dus.
Ik vind het terecht dat een school een docent weigert die zijn gezicht vol piercings heeft hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |