abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120023916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Grote bedrijven niet natuurlijk, die zijn gebonden aan meer regels en toezicht. Ken wel mensen die studeren en daar een bijbaantje naast hebben. Maar dat gaat dan voornamelijk om het bekende soort werk. :P
Watvoor soort werk moet ik mij dan voorstellen? :P
pi_120024006
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:29 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Watvoor soort werk moet ik mij dan voorstellen? :P
Engels lesgeven, lokalisatie of QA van lokalisatie. Je hebt in die buurt (noord-westen van Beijing) veel van dat soort bedrijven zitten waar ze veel studenten gebruiken om dat soort werk te doen. Vooral omdat het geestdodend saai is en je dus vrij veel omloop hebt. Voor studenten is dat prima te doen omdat het geen carriere-werk is, je vrij bent in het bepalen van je uren en je na aantal keer in een cubicle ook het werk thuis kunt doen.

Het is zeg maar een beetje te vergelijken met het callcenter-werk en ander typisch studentenuitzendwerk dat ze in Rotterdam hebben. En die bedrijven hebben er veel baat bij om studenten in te zetten omdat sommige professionele vertalers e.d. een veelvoud vragen van de freelance-salarissen van de studenten. (Zo hoorde ik bij een ander bedrijf over een beginnende vertaler Duits die 20.000 per maand wilde, driemaal zoveel als de Chinese project managers daar en ongeveer dubbel het bedrag dat je kwijt bent om 1 FT in te laten vullen door studenten.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121723455
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef Danter het volgende:
Ik breek hier even in ;)! Tips gevraagd ik heb namelijk de mogelijkheid om 6 maanden in Ningbo of Shenzhen stage te gaan lopen voor mijn afstuderen.. ik moet voor mijn bachelor naar t buitenland en Azië heeft altijd mijn interesse gehad.. nu ben ik zelf alleen in HK en shanghai geweest dus geen idee over Ningbo of Shenzhen behalve de geografische ligging ;-)!

Iemand een mening over een van deze twee steden? Doen of niet doen?
Ben in november nog in beide steden geweest. Ningbo is mooier en een stuk minder druk dan Shenzhen. Meer natuur en voor je gevoel meer ruimte. Aan het einde van de dag kun je heerlijk relaxen in parken of aan het water. Luchtkwaliteit is beter in Ningbo en minder heet in de zomer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_121860353
Ik heb ook uiteindelijk gekozen voor Ningbo, ben nu bezig met mn visum en als alles goed is zit ik daar v.a. 1 Maart tot begin augustus :)!
pi_121860614
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Danter het volgende:
Ik heb ook uiteindelijk gekozen voor Ningbo, ben nu bezig met mn visum en als alles goed is zit ik daar v.a. 1 Maart tot begin augustus :)!
Awesome! Gelukkig is FOK! daar wel gewoon te bereiken :P (voor hoelang). Ik zou als ik jou was op je telefoon een VPN installeren waarmee je gewoon op Facebook/Twitter/Instagram e.d. kan op het mobiele netwerk van China Mobile.
Dat heb ik met mijn laatste bezoek gedaan en het was een verademing.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 21-01-2013 20:26:19 ]
  maandag 21 januari 2013 @ 20:29:43 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121860849
Het is inderdaad geen pretje om op die sites te komen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_121861397
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:29 schreef static het volgende:
Het is inderdaad geen pretje om op die sites te komen.
Nope, VPN is zwaar kut maar het kan niet anders als je op een geblokkeerde site wil komen. Zelfs een zware site als Youku laadt sneller dan een lichte Facebook news feed.
pi_121862281
ik zal eens even googlen voor een VPN verbinding op mn telefoon en anders is het jammer, ik kan wel n paar maanden zonder fb (zou niet de eerste keer zijn). En gelukkig kan ik dan toch nog n beetje fokken ;-)!
pi_121863932
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:20 schreef Danter het volgende:
ik zal eens even googlen voor een VPN verbinding op mn telefoon en anders is het jammer, ik kan wel n paar maanden zonder fb (zou niet de eerste keer zijn). En gelukkig kan ik dan toch nog n beetje fokken ;-)!
Niet dat Facebook belangrijk is. Aangezien het daar retetraag is op een VPN, ging ik toen uit mezelf niet meer op Facebook maar heb wel gebruik gemaakt van WhatsApp voor contact met het thuisfront.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:34:51 #185
15080 static
pi_122545514
Normaal gesproken piep ik via HK om daar een visum aan te vragen naar China, maar het ernaar uit dat ik nu rechtstreeks naar Shanghai moet; kan ik een visum aanvragen bij aankomst of moet ik dat vantevoren regelen?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:28:49 #186
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_122547155
Gewoon van te voren regelen. Alleen in bijzondere gevallen kan je een visa on arrival krijgen.

De single entry-5 days visa is er alleen voor Shengzhen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_122547772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:28 schreef breaky het volgende:
Gewoon van te voren regelen. Alleen in bijzondere gevallen kan je een visa on arrival krijgen.

De single entry-5 days visa is er alleen voor Shengzhen.
Listen to the man :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:57:47 #188
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_122547981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Listen to the man :P
B-)

Was er maar visa on arrival. China is relatief dichtbij en het zou leuk zijn om zo nu en dan de grens over te kunnen wippen.

Nu ben ik drie dagen mijn paspoort kwijt voor een visum :'(
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_122555620
Even een lange post. :(

Vandaag wel even kut in de metro zeg. Terug van werk, beetje muziek luisteren en lezen. Drukke metro natuurlijk zo rond zes uur. Tegenover me zit een man met bril, schat een jaar of 35-40, twee wat gezettere mannen en andere passagiers. Goed, we passeren een paar stations en dan komen we aan bij halte waar ik en bijna driekwart van de passagiers gaat uitstappen voor switch naar andere lijn. En net op dat moment, beginnen die twee mannen naast de man met de bril op hem in te slaan. Paar mensen roepen nog wel 'niet vechten' en hier en daar trekken mensen hun mobiel tevoorschijn. Man met de bril kreeg flink rake klappen en denk dat z'n wenkbrauw ook was gescheurd met bloed en alles. Echt chaotisch, de mensen op het perron ook allemaal kijken wat er aan de gang is.

Maar goed, echt vreemd. Geen idee waarom ze begonnen te meppen, want zover ik weet hadden ze daarvoor niets tegen elkaar gezegd. Alleen achteraf voel ik me dan best kut omdat ik (en anderen in de trein) niet iets doen. En dan heb ik 't daarover met Chinese vrienden en die zeggen dan, ja dat zijn andermans zaken, je weet niet waarom ze aan 't slaan waren, misschien was 't wel verdiend. Alleen op dat moment denk ik dan, ja wat als 't niet verdiend was? Stel je wordt zelf in elkaar gemept en niemand doet wat. Moest ook gelijk aan Eindhovense gebeuren denken.

Ik hou me zelf maar voor dat mijn ingrijpen niet veel had uitgemaakt. Of dat ik misschien klappen had gekregen als 'buitenlander die moeilijkheden zoekt'. Ik ben er in ieder geval wel wat misselijk van.

Tl;dr: Man krijgt klappen in metro, bystander-effect, schuldgevoel.
  donderdag 7 februari 2013 @ 02:47:55 #190
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_122584378
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Even een lange post. :(

Vandaag wel even kut in de metro zeg. Terug van werk, beetje muziek luisteren en lezen. Drukke metro natuurlijk zo rond zes uur. Tegenover me zit een man met bril, schat een jaar of 35-40, twee wat gezettere mannen en andere passagiers. Goed, we passeren een paar stations en dan komen we aan bij halte waar ik en bijna driekwart van de passagiers gaat uitstappen voor switch naar andere lijn. En net op dat moment, beginnen die twee mannen naast de man met de bril op hem in te slaan. Paar mensen roepen nog wel 'niet vechten' en hier en daar trekken mensen hun mobiel tevoorschijn. Man met de bril kreeg flink rake klappen en denk dat z'n wenkbrauw ook was gescheurd met bloed en alles. Echt chaotisch, de mensen op het perron ook allemaal kijken wat er aan de gang is.

Maar goed, echt vreemd. Geen idee waarom ze begonnen te meppen, want zover ik weet hadden ze daarvoor niets tegen elkaar gezegd. Alleen achteraf voel ik me dan best kut omdat ik (en anderen in de trein) niet iets doen. En dan heb ik 't daarover met Chinese vrienden en die zeggen dan, ja dat zijn andermans zaken, je weet niet waarom ze aan 't slaan waren, misschien was 't wel verdiend. Alleen op dat moment denk ik dan, ja wat als 't niet verdiend was? Stel je wordt zelf in elkaar gemept en niemand doet wat. Moest ook gelijk aan Eindhovense gebeuren denken.

Ik hou me zelf maar voor dat mijn ingrijpen niet veel had uitgemaakt. Of dat ik misschien klappen had gekregen als 'buitenlander die moeilijkheden zoekt'. Ik ben er in ieder geval wel wat misselijk van.

Tl;dr: Man krijgt klappen in metro, bystander-effect, schuldgevoel.
Sihui gok ik?

Snap wat je bedoelt; Chinezen doen niets, zelfs als er iemand tussenspringt blijft de rest kijken..

Sinds ik een paar vechtpartijen in SLT heb gezien (incl. kapotgeslagen flessen) ben ik ook wat terughoudender om er tussen te stappen...

Hoe is het afgelopen?!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_122584614
Geen idee, moest uitstappen. En alleen kijken ligt me te zwaar op de maag. Voelde me nu al klote dat ik niks heb gedaan. Aan de andere kant las ik op weibo dat er bij hujialou iemand was doodgestoken afgelopen dagen. Was niet bij Sihui trouwens maar bij Hujialou. Switch lijn 6-lijn 10.
  donderdag 7 februari 2013 @ 07:24:52 #192
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_122584997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 04:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geen idee, moest uitstappen. En alleen kijken ligt me te zwaar op de maag. Voelde me nu al klote dat ik niks heb gedaan. Aan de andere kant las ik op weibo dat er bij hujialou iemand was doodgestoken afgelopen dagen. Was niet bij Sihui trouwens maar bij Hujialou. Switch lijn 6-lijn 10.
Lekker..... daar zit mijn kantoor, kom daar 2x per dag... :x
Thucydides
pi_122585237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Lekker..... daar zit mijn kantoor, kom daar 2x per dag... :x
Ik vergat nog iets. Bij binnenstappen van de metro, ongeveer tien minuten voor het gebeurde, stond ik in het halletje waar geen stoelen zitten. Op een gegeven moment zag ik een rode vlek op de grond, en een stukje verder nog een. Jongen tegenover mij had het nog niet gezien maar toen hij de metro uitging merkte hij het en liep hij er wat omheen. Toen er stoelen vrijkwamen liep ik langs die vlekken en kon ik 't beter zien en daar lag dus al gewoon bloed op de grond van de metro van een eerder iets. Vijf minuten later dus dat andere gevecht. :X
pi_122585944
Een vraag van een leek: Is het nog steeds een probleem de smog in de hoofdstad of is dat na de Olympische Spelen toen het Chinese leger liet zien hoe zij de natuur konden bedwingen inmiddels verholpen?
pi_122600592
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:11 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een leek: Is het nog steeds een probleem de smog in de hoofdstad of is dat na de Olympische Spelen toen het Chinese leger liet zien hoe zij de natuur konden bedwingen inmiddels verholpen?
Laatste paar dagen was het blauw maar daarvoor was het onmetelijk (letterlijk) kut. En daar kan het leger niets mee doen, behalve als ze met z'n allen op de muur gaan staan en ruften richting Beijing. Lag gewoon aan te weinig wind voor de hoeveelheid vervuilers.
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:46:42 #196
15080 static
pi_122600813
Was zelfs zo erg dat er inderdaad geen meting gedaan kon worden.
pi_122601066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 04:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Toen ik in Beijing was vond er een gijzeling plaats op dat station. Filmpje er van stond toen ook nog op Chinasmack.
Verder gelukkig nooit al te vreemde dingen in de metro meegemaakt op de verstikkende drukte na.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 06:53:38 #198
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_122627328
Van 2-3 weken geleden:

Thucydides
  dinsdag 12 februari 2013 @ 03:28:13 #199
15080 static
pi_122778003
Hoe lang duurt dat Lunar Fest nou eigenlijk? Krijg niemand te pakken.
pi_122779028
De meeste blijven minstens een week weg. Probeer maandag nog maar eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')