quote:Op woensdag 24 oktober 2012 08:01 schreef static het volgende:
Zit weer in het Kempinski.
Lijkt wel of Google nu helemaal in de ban is; kan wel zoeken, maar resultaten blijven blank-pages.
VPN......quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:08 schreef static het volgende:
Volgens mij heb ik het gevonden. Het zit hem inderdaad in die lange URL's waarvan een heleboel terug wordt gestuurd naar Google als je erop klikt - en dat wordt geblokkeerd in China.
Heb een extention gevonden die er 'normale' URLs van maakt en dat lijkt te werken.
*zweet van voorhoofd veegt.
https://www.astrill.com/ heb ik 6 maanden in China gebruikt, werkt heerlijk.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Baidu zuigt echt zwaar voor niet-Chinese searches. Daarom doe ik t gewoon via Google.nl, op de een of andere manier werkt dat vaker dan de HK-versie die je krijgt bij normaal zoeken.
NYT ook geblokkeerd trouwens. Moet echt een goede vpn gaan zoeken...
Dank voor tip.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:15 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
https://www.astrill.com/ heb ik 6 maanden in China gebruikt, werkt heerlijk.
Astrill werkt ook op Android.quote:Op zondag 4 november 2012 15:04 schreef Vaatwastablet het volgende:
Werkt de NOS app (Android) gewoon daar? Welke Androidapp kan ik gebruiken om daar gewoon op Facebook en Twitter te kunnen gaan icm mobiel internet van China Mobile?
NOS wel, de rest niet.quote:Op zondag 4 november 2012 15:04 schreef Vaatwastablet het volgende:
Werkt de NOS app (Android) gewoon daar? Welke Androidapp kan ik gebruiken om daar gewoon op Facebook en Twitter te kunnen gaan icm mobiel internet van China Mobile?
Weet niet hoe het met studentenvisum zit maar neem aan dat je niet meerdere entries kunt hebben, dus dan zou ik Ningbo kiezen. Kun je ook nog naar Shanghai, zonder visumproblemen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef Danter het volgende:
Ik breek hier even in! Tips gevraagd ik heb namelijk de mogelijkheid om 6 maanden in Ningbo of Shenzhen stage te gaan lopen voor mijn afstuderen.. ik moet voor mijn bachelor naar t buitenland en Azië heeft altijd mijn interesse gehad.. nu ben ik zelf alleen in HK en shanghai geweest dus geen idee over Ningbo of Shenzhen behalve de geografische ligging ;-)!
Iemand een mening over een van deze twee steden? Doen of niet doen?
Is toch logisch, je bent het land ingekomen onder bepaalde voorwaarden, en nu wil jij opeens die voorwaarden eenzijdig wijzigen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:47 schreef Xtreem het volgende:
Visa....
Die $%^&$ ambtenaren hebben vandaag mijn 95% legitieme visumaanvraag gewoon weg afgewezen, omdat ik op mijn visum zogenaamd niet van baan zou mogen wisselen... "Go back to your home country and apply again"...![]()
![]()
Nergens heb ik die regel kunnen vinden, maar leg dat maar 'ns uit tegen een government official....
Je hoeft niet per se naar je home country volgens mij. Je moet wel het land uit inderdaad om een nieuw visum aan te vragen, veel mensen doen dat via Hong Kong omdat het goedkoper en sneller is dan terug naar Europa/VS.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:47 schreef Xtreem het volgende:
Visa....
Die $%^&$ ambtenaren hebben vandaag mijn 95% legitieme visumaanvraag gewoon weg afgewezen, omdat ik op mijn visum zogenaamd niet van baan zou mogen wisselen... "Go back to your home country and apply again"...![]()
![]()
Nergens heb ik die regel kunnen vinden, maar leg dat maar 'ns uit tegen een government official....
Juist. En ditmaal was alles tiptop in orde, omdat ik volgende week terug naar NL ga, en ik dus geen vertraging kon gebruikenquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:50 schreef static het volgende:
Ze staan erom bekend om uiterst goed op te letten. Volgens mij vinden ze het een belediging als een officieel document niet 100% in orde is.
eenzijdig wijzigen!? ik wil m'n visa netjes volgens de regels verlengen, maar die muts bedenkt ter plekke nieuwe regels...quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Is toch logisch, je bent het land ingekomen onder bepaalde voorwaarden, en nu wil jij opeens die voorwaarden eenzijdig wijzigen.
Zat en zit op F visum; onze company registration is met paar maanden (quote:Op woensdag 5 december 2012 01:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se naar je home country volgens mij. Je moet wel het land uit inderdaad om een nieuw visum aan te vragen, veel mensen doen dat via Hong Kong omdat het goedkoper en sneller is dan terug naar Europa/VS.
Zat je trouwens al op een Z-visum? Of probeer je X/L/F om te zetten naar Z? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij een werkvisum ook bepaalde regels hebt m.b.t switchen. Maar dat gaat dan vooral over sectoren. Als je Z hebt in bepaalde sector en je wilt switchen, moet je heel nieuw visum aanvragen. Erg irritant natuurlijk.
Overigens is het hier met veel dingen zo dat de regels erg afhankelijk zijn van de waan van de dag en de connecties van je werkgever. Voor hetzelfde geld heb je een medewerker die met het goede been uit bed is gestapt. Vermoeiend...
PMquote:Op woensdag 5 december 2012 09:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, heb ik ook een keer gehad. Ene keer een dame die geen probleem maakt van de datum waarop je komt verlengen, andere keer weer iemand die per se wil dat je het op een bepaalde datum komt doen.![]()
Maar een eigen bedrijf? Tof! Wat ga je doen? (Of is het een staatsgeheim?)
Grote bedrijven niet natuurlijk, die zijn gebonden aan meer regels en toezicht. Ken wel mensen die studeren en daar een bijbaantje naast hebben. Maar dat gaat dan voornamelijk om het bekende soort werk.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:53 schreef o.us2.0 het volgende:
Wel jammer dat je niet kan zwartwerken bij grote bedrijven op een studentenvisum. Dacht dat Chinezen best wel corrupt waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |