En als je moest kiezen tussen Beijing of Shanghai?quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:42 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Dan zou ik sowieso voor Hong Kong of Tianjin gaan. Tianjin omdat het onbekender is, zal me niks verbazen als de drank daar gewoon voor je betaald wordt in de club. Hong Kong is gewoon enorm relaxed, mensen spugen niet op straat, kinderen hebben geen gat bij hun poepgat, je word niet constant nagekeken als laowai, mensen zijn er behulpzamer, en veel mensen spreken een aardig woordje Engels.
Shanghai.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:49 schreef o.us het volgende:
[..]
En als je moest kiezen tussen Beijing of Shanghai?
Waarom zou je je paspoort moeten showen in Sanlitun? Heb dat nooit hoeven doen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:39 schreef FUUUU het volgende:
Van die zogenoemde 'crackdown is' ook geen ruk te merken overigens. Ik kom dagelijks in Sanlitun maar heb nog geen een keer mijn paspoort/visum hoeven tonen.
Ergens in april of mei werd er een 100 day-'crackdown' aangekondigd voor illegale buitenlanders en dus extra controles op paspoorten en visum's ivm een incident met een Brit (zonder geldig visum) die een Chinees meisje zou hebben aangerand op straat. Er zouden extra controles komen in Sanlitun en Gongti (en nog wat plekken) waar de meeste buitenlanders rondhangen. Uiteindelijk is dit meer een bericht geweest om de lokale wat te sussen want er is niets van te merken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Waarom zou je je paspoort moeten showen in Sanlitun? Heb dat nooit hoeven doen.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je levensstijl daar is en of je veel uitgaat en dergelijke. Ik ben zelf maandelijks zo een 200 euro kwijt gemiddeld. Meer als 300 euro zal het in ieder geval niet worden lijkt mij. Het kan overigens ook nog een stuk zuiniger als 200 indien nodig..quote:Op maandag 16 juli 2012 16:22 schreef att.com het volgende:
Hoi.
Ik heb een vraagje. Ga studeren/stage lopen in China en zal vast in Shanghai/Beijing zijn. Hoeveel geld moet je minimaal per maand hebben om te overleven? Wetende dat je 300/400 euro aan een kamer kwijt zal zijn en 120 aan een zorgverzekering? Want heb gehoord dat China best wel goedkoop is en de kans klein is dat je haar als arme student rond zal lopen.
En ik zit in Beijing, dicht bij het business district en betaal 3300 RMB voor 1 kamer... Het appartement wat jij hebt kost in mijn compound zo'n 8-9000 per maand..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:17 schreef vats het volgende:
300/400 euri voor een kamer??? Wat neem je een compleet appartement? Ik zit hier nu in een 3 kamer appartement (100m2) in Guangzhou, op de 31 etage met een redelijk uitzicht. Het gebouw is nieuw en van alle gemakken voorzien, we betalen 2800 RMB een maand = 357 euro.
3 keer zo veel betalen en in een stinkstad zitten... Ik zie hier tenminste nog wel regelmatig blauwe lucht!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En ik zit in Beijing, dicht bij het business district en betaal 3300 RMB voor 1 kamer... Het appartement wat jij hebt kost in mijn compound zo'n 8-9000 per maand..
Guangzhou een schone stad noemen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:44 schreef vats het volgende:
[..]
3 keer zo veel betalen en in een stinkstad zitten... Ik zie hier tenminste nog wel regelmatig blauwe lucht!
Beijing en vooral Shanghai kan best wel duur zijn qua kamers, zeker als je een kamer vlakbij een druk compound wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:17 schreef vats het volgende:
300/400 euri voor een kamer??? Wat neem je een compleet appartement? Ik zit hier nu in een 3 kamer appartement (100m2) in Guangzhou, op de 31 etage met een redelijk uitzicht. Het gebouw is nieuw en van alle gemakken voorzien, we betalen 2800 RMB een maand = 357 euro.
En waar de WC niet bijna uit zichzelf wegloopt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:42 schreef o.us het volgende:
[..]
Beijing en vooral Shanghai kan best wel duur zijn qua kamers, zeker als je een kamer vlakbij een druk compound wilt hebben.
Voor mij was qua kamer de enige vereiste dat het vlakbij een metrostation is. Dan vind ik het prima tbhquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En waar de WC niet bijna uit zichzelf wegloopt.
Hangt er ook vanaf hoe lang je ergens zit en of je er alleen zit of niet. Als ik op mezelf woon, kan ik meer hebben maar met vriendin en misschien ouders of schoonouders die langskomen is het iets anders. Net als je op kamers meestal in een zwijnenstal met magnetron prima kunt overleven.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Voor mij was qua kamer de enige vereiste dat het vlakbij een metrostation is. Dan vind ik het prima tbh.
Als student is het heel anders natuurlijk, je moet daar meestal met 700/800 euro per maand uit Nederland overleven. China is heel sneaky daarmee, je kan het zo duur maken als je wilt. Je kan bijvoorbeeld duur uit eten gaan voor 800 yuan of duur uit eten gaan voor nog geen 50 yuanquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf hoe lang je ergens zit en of je er alleen zit of niet. Als ik op mezelf woon, kan ik meer hebben maar met vriendin en misschien ouders of schoonouders die langskomen is het iets anders. Net als je op kamers meestal in een zwijnenstal met magnetron prima kunt overleven.
Maarja, metrostation is wel topprioriteit natuurlijk.
Is toch juist heerlijk. In Nederland ben je toch wel iets meer gebonden met dat soort dingen omdat alle inkomens redelijk dicht op elkaar zitten. Overigens moet je wel je best doen om in je eentje voor 800 te eten of je moet losgaan met wijn en buitenlands eten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Als student is het heel anders natuurlijk, je moet daar meestal met 700/800 euro per maand uit Nederland overleven. China is heel sneaky daarmee, je kan het zo duur maken als je wilt. Je kan bijvoorbeeld duur uit eten gaan voor 800 yuan of duur uit eten gaan voor nog geen 50 yuan.
Hoe kom jij aan 700/800 euro per maand uit Nederland?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Als student is het heel anders natuurlijk, je moet daar meestal met 700/800 euro per maand uit Nederland overleven. China is heel sneaky daarmee, je kan het zo duur maken als je wilt. Je kan bijvoorbeeld duur uit eten gaan voor 800 yuan of duur uit eten gaan voor nog geen 50 yuan.
Nopequote:Op maandag 24 september 2012 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Schop omhoog. Is Fok! geblokkeerd in China?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |