Je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:19 schreef mad_ het volgende:
[..]
Ja, dat moet. Officieel mag je zonder visum namelijk niet studeren in Hong Kong. Let op dat je bij aankomst in de Hong Kong Residents rij gaat staat bij de passport controle zodat ze je visum zien en je niet die 90 dagen stempel krijgt.
Ik heb zelf een semester op Hong Kong Polyu (Hong Kong Polytechnic University) gestudeerd als exchange student, ze geven je studentenkaart (waarmee je van alle faciliteiten gebruik kan maken) als je visum geactiveerd is. In mijn geval moest ik de nodige documenten naar de school opsturen en hebben zij het visum aangevraagd.
Als je naast vloeiend Engels ook in staat bent om in (basis) Mandarijn te communiceren, zou dat dan verandering brengen in zaken, of zijn de meeste Chinese grote bedrijven dusdanig bekwaam in het Engels dat dat niks uitmaakt?quote:Op woensdag 5 juni 2013 06:01 schreef along het volgende:
[..]
Hahaha klinkt als een goed doordacht plan![]()
Business visums zijn verkrijgbaar, maar veel (Internationale) bedrijven in Hong Kong zitten niet meer te wachten op Europeanen, dat je "vloeiend"engels spreekt is geen pluspunt meer. Een witneus is ook niet meer perse het visite kaartje van een lokaal bedrijf, omdat er al 100000en ABCèrs zijn in hong kong.![]()
Veel mensen die ik hier spreek zijn via hun eigen baan naar hun positie in hong kong gerold.
Meeste Hong Kongers die beetje scholing hebben, spreken drie talen (Kantonees, Mandarijn en Engels) dus heel veel zal 't niet uitmaken. (Even los van het sterke accent dat Hong Kongers meestal hebben in Engels maar zeker ook Mandarijn. 'e' in plaats van 'er' bijvoorbeeld, moet je eens op lettenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:47 schreef Onama het volgende:
[..]
Als je naast vloeiend Engels ook in staat bent om in (basis) Mandarijn te communiceren, zou dat dan verandering brengen in zaken, of zijn de meeste Chinese grote bedrijven dusdanig bekwaam in het Engels dat dat niks uitmaakt?
Mobiele abo's, goud, investment products etc... afschieten opdoeken die clubs....quote:Op zondag 9 juni 2013 03:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Soms als er een wazige marketing cold call is voor mobiele abo's oid laat ik ze maar gewoon uitratelen en zeg dan dat ik daar niet over ga of geen interesse heb.
Hangt ook af van waar 't over gaat natuurlijk. M'n werk is nu vrij eenvoudig, dus jargon is gelukkig redelijk beperkt.quote:Op zondag 9 juni 2013 05:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Mobiele abo's, goud, investment products etc... afschieten opdoeken die clubs....
on topic: nee, ik bel uitsluitend engels; mijn Chinees is nog niet op het niveau dat ik een fatsoenlijk werk inhoudelijk gesprek kan voeren
Bedankt voor de uitleg. Vroeg me uit intresse een beetje af of je helemaal hopeloos zou zijn in de grote Chinese steden zonder Mandarijn. Maakt dingen een stuk helderder.quote:Op zondag 9 juni 2013 03:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Meeste Hong Kongers die beetje scholing hebben, spreken drie talen (Kantonees, Mandarijn en Engels) dus heel veel zal 't niet uitmaken. (etc)
Absoluut niet hopeloos. Als je in expat-kringen verblijft merk je er helemaal niks van. Maar dat geldt voor elke stad ter wereld. Als je de lokale taal wel kunt spreken/verstaan heeft dat wel een hoop voordelen. Ten eerste dat je je er sowieso meer thuis voelt. Je kunt je zelfs in Nederland vreemd voelen als je in een wijk komt waar geen Nederlands wordt gesproken. Dat geldt in 't kwadraat als je in een land leeft waar je de meeste mensen niet begrijpt.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:10 schreef Onama het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg. Vroeg me uit intresse een beetje af of je helemaal hopeloos zou zijn in de grote Chinese steden zonder Mandarijn. Maakt dingen een stuk helderder.
Nou, dat valt best tegen.quote:Op zondag 9 juni 2013 03:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meeste Hong Kongers die beetje scholing hebben, spreken drie talen (Kantonees, Mandarijn en Engels)
Misschien understatement waar ik bedoel 'beetje scholing'. Maar zoals met alle scholing hangt het ook van 't vakgebied af he.quote:
Operations director voor een héél groot project.quote:
Spreek jij je talen eigenlijk wel static? Jij bent toch de man die altijd zegt zoveel door Azië te reizen als ik mij niet vergis...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |