abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95310415
Dat is idd een leuk stukje grond om een moestuin van te maken. Lekker je eigen groentes en tomaatjes enzo smikkelen.... :9
Ik heb een paar jaar elders ook een moestuin gehad, heel leuk, maar door omstandigheden dit niet meer voort kunnen zetten :{ .
Vorig jaar in m'n eigen tuin dus ook een stukkie grond daarvoor gereserveerd, maar alles wat ik gezaaid had (uien, bietjes, sla, boontjes etc...) hebben de buurtkatten ondergezeken en platgetrapt :( , geen succes dus, ik heb 2 slakropjes kunnen eten :'( :P.

Vandaar deze tip: zorg voor een of ander net wat je over je zaai en pootgoed kan hangen, scheelt een boel stress voor wat betreft eventuele buurtkatten weg te jagen. :P
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 april 2011 @ 19:35:44 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95407655
progressie!
vanmorgen:

vanmiddag:

vanavond:

de vloer moet er nog in, dakbedekking moet er nog op en hij moet nog gebeitst, morgen om half tien gaan ze er mee verder. T is een simpele blokhhut, maar groot genoeg voor de diepvriezerm twee fietsen en wat tuingereedschap oid. O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95412256
Ziet er goed uit! Leuke blokhut.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:16:00 #54
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95414524
Het gaat zeker de goede kant op!
Leuke blokhut. Als je toch bergruimte nodig hebt dan vind ik zo'n blokhut altijd gezelliger staan dan een gewone schuur.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 19:27:34 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95456599
Leuk tuinhuisje ! Perfect om de nodige "rommeltjes" in te verstoppen ;)
Wat voor dakbedekking komt er op ? :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 19:38:20 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95457270
euhh zwart :P t ligt er nu op gespijkerd (was bijgeleverd bij de hut). t lijkt op een rol teer met sterretjes ofzo. kan even geen pic maken, zit te voeden ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator woensdag 13 april 2011 @ 19:44:54 #57
92034 crew  Vonkenboer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 20:06:28 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95458913
eerder zoiets: http://www.marktplaza.nl/images/1/29/B-keus-dakleer-7393629.jpg
't was een rol van tien meter, zitten drie banen van links naar rechts op, elkaar overlappend. 'k maak morgen wel een foto ;)

Ik kan niet wachten tot de stroom er aangesloten is en de vloer erin ligt :) ruimte in de bijkeuken voor de kinderwagen. een duo opgevouwen in de woonkamer neemt toch best wel wat ruimte in :')

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 april 2011 @ 18:14:06 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95630406

er moet nog een laag beits op volgens mij, maar zo he je in iig een idee @ Vonkenboer :P

Moderator woensdag 20 april 2011 @ 19:28:28 #60
92034 crew  Vonkenboer
pi_95773060
Deze dakbedekking gaat in ieder geval (mits goed gelegd) langer mee dan shingles die vaak op zo'n tuinhuisje neergelegd worden. Ziet er goed uit ! :)
pi_95801515
Het kan zijn dat ik er over heen gelezen heb.. maarreuh... DJMO, waar heb je je tuinhuisje vandaan? Wij zoeken er ook nog 1, ook niet te groot... maar die krengen zijn ontzettend duur :(

Vind die van jou er leuk uitzien!

Ben benieuwd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 20:32:29 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95821761
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:45 schreef Mirandaa het volgende:
Het kan zijn dat ik er over heen gelezen heb.. maarreuh... DJMO, waar heb je je tuinhuisje vandaan? Wij zoeken er ook nog 1, ook niet te groot... maar die krengen zijn ontzettend duur :(

Vind die van jou er leuk uitzien!

Ben benieuwd!
m'n schoonvader heeft 'm dacht ik bij de gamma vandaan. was paar weken terug in de aanbieding voor 599 euro. exclusief vloer.

pi_95882343
zo! dat is leuk geworden zeg! haha had over dit topic heen gelezen :@
haha maar is echt super leuk geworden, helemaal de kinderkamers haha

schiet ook lekker op met de tuin! Word leuk zeg, suc6 er nog mee!
~ Bonito La Risa ~
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 10:59:47 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95882438
ik heb onlangs een blik verf gescoord voor vier euro :D met de toepasselijke naam nuit (nacht). is dus donkerblauw, op waterbasis. deze wil ik gebruiken om het bed van Jan te verven, maar moet ik die nou eerst in de grondverf zetten of hoeft dat niet?

Gisteren is de kabel vanaf de meterkast getrokken naar de schuur. Nu is het wachten tot m'n zwager de stroom kan aansluiten daar, dan kan de vloer er in :)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 april 2011 @ 13:22:17 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96041207
*kick*

Dan doe je je best om een stukje boom naast je voorraam weg te snoeien omdat die toch best wel wat licht wegneemt, komt de dag erna de woningbouw langs om de tuin van de buren die verhuisd zijn leeg te halen. (lees: oerwoud kappen, wat ze hier indertijd ook gedaan hebben). Hopla, de boom tussen beide woningen is niet meer! en de twee kleinere boompjes in m'n zijtuin leven ook niet meer 8-) in ruil voor een bak koffie zijn ze met de grond gelijk gemaakt en mogen ze met de woningbouw mee naar de stort O+ in principe hoeft de zijkant nu dus alleen maar omgespit te worden (en een boomstronk weggehaald te worden) dan zou ik 'm al als moestuin kunnen inrichten, maar dat gaat waarschijnlijk toch pas volgend jaar worden..

Schuur is zo goed als klaar, vloer ligt er as we speak bijna in, en komend weekend word de stroom aangesloten als het goed is. Dan verhuist de vriezer daarheen, en is het klompenhok voor de kinderwagen! Ook ga ik komend weekend een zandbak ophalen in brabant, een houten, met bankes als deksel. Die komt in de tuin onder het raam te staan.

Zo heb ik bijna alles wat ik volgens mij wilde hebben, een zandbak, glijbaan, schelp met water, gras, schuur, twee terrassen, moestuin, plek voor de kliko's én een boom en plantjes straks O+ O+

Moderator woensdag 27 april 2011 @ 20:49:51 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_96061233
Kijk dat scheelt dan al weer ! Toch nog van die bomen af en op wat voor manier :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 mei 2011 @ 12:38:46 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96244323
Speelparadijs in wording:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 mei 2011 @ 17:52:14 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96396255
*foto spam incoming*

Het begin:

De levering van het gras:

Halverwege:

bijna klaar:

en een onverstoorbare gast:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 mei 2011 @ 17:53:33 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96396291
en gelijk een vraag: wanneer moet/mogen gelegde graszoden voor het eerst gemaaid worden?

Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 17:54:28 #70
92034 crew  Vonkenboer
pi_96396320
Netjes ! *O*

Wel blijven sproeien he ! Dat is heel belangrijk want met dit weer droogt het gras zo uit !
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 17:56:44 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_96396400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:53 schreef DJMO het volgende:
en gelijk een vraag: wanneer moet/mogen gelegde graszoden voor het eerst gemaaid worden?
En om even informatie van een bedrijf in de regio te quoten.

quote:
Advies voor het leggen van graszoden.

Voorbereiding:

De grond licht bewerken en eventueel ligt aandrukken, egaliseren en op hoogte brengen.

De zoden dienen op een stevige en voldoende vochtige ondergrond te worden gelegd.

Bemesting:

Bij het leggen van graszoden is een snelle doorworteling van het gras in de ondergrond erg belangrijk, omdat het gras al vrij goed ontwikkeld is heeft het snel voeding nodig om op een goede manier te kunnen aangroeien. Het gras heeft extra fosfor nodig om snel contact te krijgen tussen de zode en de ondergrond. Een meststof die u hiervoor kunt gebruiken is DCM start. Deze meststof is bij ons verkrijgbaar.

Het leggen van de zoden:

De rolzoden dienen te worden uitgerold over de, voorbewerkte kale plek. Leg de zoden in verband (eind naden laten verspringen) en druk ze flink aan. Vooral de naden moeten goed strak tegen elkaar aan worden geIegd. Om eventuele naden en kleine oneffenheden weg te werken, kan over de oppervlakte tuingrond gestrooid worden.

Vochtvoorziening:

Het is belangrijk dat de zode regelmatig met kleine waterhoeveelheden vochtig wordt gehouden om uitdrogen te voorkomen en het vastgroeien te bevorderen.

Eerste nazorgen van een jong gazon:

Het jonge gras dient eerst goed ingeworteld te zijn alvorens het gemaaid mag worden.
Daarom raden we aan de 1e maaibeurt uit te voeren nadat het gras 8 tot 10 cm hoog staat.

Om de hergroei van het gras niet onnodig te remmen, is het beter om in het begin niet te kort
te maaien( steeds ± 5 cm laten staan). Pas na de 3e maaibeurt kan het gazon gemaaid worden op de gewenste maaihoogte. Maai echter nooit korter dan ±3 cm.

Om na de eerste maaibeurten de hergroei te versnellen en de uitstoeling van het gazon te bevorderen, is het aan te bevelen om het gras extra te bemesten.
Een meststof die u hier voor kunt gebruiken is DCM Gazonmeststof (NPK 8-6-7+3MgO).

Het is raadzaam om het gras in het najaar te bekalken om de goede zuurgraad te behouden
en mosgroei te voorkomen (DCM Groen-kalk). Ook deze meststoffen zijn bij ons verkrijgbaar.

Tip:
Begin het leggen met een halve rol zodat de eindnaden van de zoden niet in een lijn komen te liggen.

Succes en veel Plezier met uw graszoden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 mei 2011 @ 18:02:50 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96396576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Netjes ! *O*

Wel blijven sproeien he ! Dat is heel belangrijk want met dit weer droogt het gras zo uit !
als dit middenstuk gelegd is (er moet nog meer gelegd worden, maar dat komt morgen) gaat de sproeier erop ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 mei 2011 @ 21:52:51 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96453928
zoo... sproeier heeft braaf drie kwartier staan sproeien na zonsondergang, dus geen kans op verbranden van 't gras :+

second question: als het geregend heeft, moet je dan ook (nog) sproeien in de eerste twee weken? < tuinnoob is :')

pi_96454911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:52 schreef DJMO het volgende:
zoo... sproeier heeft braaf drie kwartier staan sproeien na zonsondergang, dus geen kans op verbranden van 't gras :+

second question: als het geregend heeft, moet je dan ook (nog) sproeien in de eerste twee weken? < tuinnoob is :')
drie kwartier is niet veel momenteel is de grond echt kurkdroog dus om de zoden de kans te geven zou ik maar wat langer sproeien, uiteraard in de avond.
En, prik met een hark wat extra gaatjes in de zoden zodat ze overal water krijgen, zeker als je de ondergrond niet vooraf bewaterd hebt, Daarnaast, elke dag goed bewateren! Minstens 3 weken lang. (advies van een hovenier in de buurt|)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 mei 2011 @ 22:24:36 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96455747
m'n schoonvader heeft voor het leggen van de graszoden de grond zeiknat gespoten (leuk voor Jan, die bagger bende, voor mama wat minder ;) ). Ik had me trouwens vergist, had m aangezet toen gtst nog bezig was en om half tien uitgezet. heeft dus minimaal een uur aangestaan. Gaatjes prikken zal ik morgen doen :Y

Maar als t (goed) geregend heeft, moet je dan ook nog (extra) sproeien?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')