Blijkbaar heeft justitie het toch niet zo goed voor elkaar als men dacht?quote:Op donderdag 23 december 2010 17:50 schreef BrandX het volgende:
hoe kan dat nou zo bizar laag zijn dan?
blijkbaar idd. Bewijslast zal wel niet hard genoeg zijn oid.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft justitie het toch niet zo goed voor elkaar als men dacht?
De rechter volgt de wet en die "zegt" blijkbaar dat dit de hoogste straf is.
Die kinderen kunnen vast wel getuigen dat 'ie hard genoeg was.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
blijkbaar idd. Bewijslast zal wel niet hard genoeg zijn oid.
Toch raar.
Hij heeft het (naar het oordeel van de rechtbank) gedaan of niet. Daar zit geen middenweg tussen....quote:Op donderdag 23 december 2010 17:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
Toch raar.
Voor bewezen ontucht zouden de straffen toch 'n stuk hoger moeten zijn zou je zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee?quote:Op donderdag 23 december 2010 17:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
Toch raar.
Tussen schuldig of niet schuldig zit idd geen middenweg.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij heeft het (naar het oordeel van de rechtbank) gedaan of niet. Daar zit geen middenweg tussen....
Dat klopt, maar het gaat hier om een straf-eis. Er is nog geen uitspraak gedaan, hoewel dat waarschijnlijk niet hoger zal uitvallen. Ik weet niet op basis waarvan het OM tot deze eis is gekomen. Daar zit niet echt nattevingerwerk tussen.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tussen schuldig of niet schuldig zit idd geen middenweg.
De strafmaat die gehanteerd wordt wel, al naar gelang de ernst van het misdrijf.
Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.
uhhm, misschien omdat Nederland soft is? Just an idea, I guess.quote:Op donderdag 23 december 2010 17:50 schreef BrandX het volgende:
hoe kan dat nou zo bizar laag zijn dan?
Misschien dat ze beseffen dat ze nooit een hogere straf kunnen krijgen?quote:Op donderdag 23 december 2010 18:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik begrijp alleen de TT niet helemaal...
[..]
Dat klopt, maar het gaat hier om een straf-eis. Er is nog geen uitspraak gedaan, hoewel dat waarschijnlijk niet hoger zal uitvallen. Ik weet niet op basis waarvan het OM tot deze eis is gekomen. Daar zit niet echt nattevingerwerk tussen.
Ik zou eerlijk gezegd van hen verwachten dat ze juist gemiddeld veel hogere straffen eisen. Gewoon met de kennis dat de rechter toch altijd jouw eis gaat verlagen bij de vonniswijzing, dan zou je geneigd zijn om lekker dik5-10 jaar erbovenop te doen zodat hij dichter bij je originele idee nog steeds uitvalt.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien dat ze beseffen dat ze nooit een hogere straf kunnen krijgen?
Soort van playing it safe?
Dat suggereert de TT ook niet. "opgelegd" en "geëist", beide kan erachter gelezen worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik begrijp alleen de TT niet helemaal...
[..]
Dat klopt, maar het gaat hier om een straf-eis. Er is nog geen uitspraak gedaan,
Nee. Dat eerste kán er niet achter worden gelezen. Dat is immers nog niet gebeurd. Punt is dat een dergelijke TT dat wél impliceert.(kwestie van: ken je users en het topic doorlezen. Mensen zien vaak het verschil toch niet, helaas)quote:Op donderdag 23 december 2010 18:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat suggereert de TT ook niet. "opgelegd" en "geëist", beide kan erachter gelezen worden.
Maar dat eerste klopt ook gewoon, als er een belachelijk lage straf geëist is, wordt er per definitie ook een belachelijk lage straf opgelegd. De rechter gaat namelijk niet een hogere straf opleggen dan het OM eist.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. Dat eerste kán er niet achter worden gelezen. Dat is immers nog niet gebeurd. Punt is dat een dergelijke TT dat wél impliceert.(kwestie van: ken je users en het topic doorlezen. Mensen zien vaak het verschil toch niet, helaas)
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee. Dat eerste kán er niet achter worden gelezen. Dat is immers nog niet gebeurd.
De TT kán dat impliceren maar evengoed kan met deze TT de strafeis geïmpliceerd worden.quote:Punt is dat een dergelijke TT dat wél impliceert.(kwestie van: ken je users en het topic doorlezen. Mensen zien vaak het verschil toch niet, helaas)
Toch vervelend dat dat bij mij en andere users zo overkwam. In normaal taalgebruik is dat ook niet zo heel vreemd. Wat je verder met deze discussie wil, weet ik sowieso niet.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:51 schreef r_one het volgende:
De TT kán dat impliceren maar evengoed kan met deze TT de strafeis geïmpliceerd worden.
Dat zegt meer over die users dan over de TTquote:Op donderdag 23 december 2010 19:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toch vervelend dat dat bij mij en andere users zo overkwam. In normaal taalgebruik is dat ook niet zo heel vreemd.
Dat lijkt me nogal sterk afhankelijk van de situatie, de mate van ontucht, tijdsbestek, et cetera, et cetera.quote:Op donderdag 23 december 2010 18:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
Voor bewezen ontucht zouden de straffen toch 'n stuk hoger moeten zijn zou je zeggen.
Ik? Verder? Niks.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat je verder met deze discussie wil, weet ik sowieso niet.
Lees je het wel goed?quote:Op donderdag 23 december 2010 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |