abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90435849
patat met frikandel
pi_90435888
Ik maak een stuk rosbief met italiaanse kruiden, een stuk kalfsvlees met een koffiesaus en marbled brownies.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_90436596
Vandaag lekker spinazie morgen gourmetten!!!!
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:42:31 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90436763
Vandaag heb ik pasta met kreeft volgens dit recept gemaakt.
Best bewerkelijk om die saus te maken.
Eerst kreeft gekookt en van karkas ontdaan. Karkas samen met peen, ui, knoflook en venkel de pan in om de roosteren:

Daarna nog wat kruiden en tomaat, scheut whisky erbij (even flamberen) en vervolgens er een bouillon van maken:

Daarna room erbij:

Vervolgens goed zeven:

Een deel met boter monteren en reduceren tot saus:

Tenslotte pasta in de kreeftenbouillon koken, kreeftenvlees met een beetje boter opwarmen in de braadpan, saus afmaken en dan op een bord met daarnaast een eenvoudige salade:

:9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 december 2010 @ 19:43:51 #55
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_90437820
Oi oi oi, ik ben geen superkok, maar vanavond heb ik mijzelf toch overtroffen! De hele dag in de keuken gestaan, met tussenpozen. Maar het was HEERLIJK! Straks, als kuiken in bed ligt, gaan we voor ronde 2. :P

We hadden:

- als borrelhapje: brochetta met roerei, parmezaan en groene asperges

- als hoofdgerecht: gehaktballetjes in tomatensaus
- grote garnalen van de gril, omwonden met serranoham, geserveerd met citroen en peterselie
- spiesjes van varkenshaas met tijm, cayennepeper, witte wijn en olie van de gril
- tortilla's
- pittige (en goddelijke) spiesjes van gemarineerde superpittige zalmfilet met cherrytomaatjes en rode parpika
- gewokte broccoli met Spaanse per, knof en sesamzaad
- fijne witlof met een niet te versmaden blauwe kaassaus
- met sjalotten, parmezaan en zalm gevulde champs

Kuiken had daarbij nog: chickenwings, rozemarijnaardappeltjes en broccoli met kruidenkaas

Heerlijk. O+ Nu een avondwandeling, dan kuiken naar bed en dan ronde twee. En nog maar een proseccootje. :P
pi_90443071
heerlijk, maar damn wat is ronde 2?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_90443314
Okee, maaltijd is allemaal wel zo'n beetje gelukt; ik kreeg een ruime voldoende iig van mijn tafelgenoten. Kalkoen was iets te droog, kreeftensoep was ook niet je dat (misschien toch beter om de kreeften de volgende keer gewoon dood te maken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 26-12-2010 00:20:26 ]
I´m back.
pi_90443983
aantal wijzigingen, vanavond was het menu:

amuses: amuselepels met smeuïge kipsalade met ananas, gevulde grote champignons met kruidenkaas
tussen: bouillon met peterselie en een knoflookbroodje
hoofd:
- kipkarbonades
- zalm met dillemayonaise
- rollade met peper- en champignonroomsaus
- stoofpeertjes
- salade
- haricots verts met prei en pancetta
- rosti met paprika en ui
- aardappelkroketjes
toe:
- chocoladefondue met druiven, mandarijnpartjes, banaan, peer, meloen en biscuitjes
- stracciatella ijs, citroen- en frambozen sorbet ijs + versgeklopte slagroom
na: Irish Coffee met banket
pi_90444808
Moest vandaag voor 6 mensen koken, dus heb het simpel gehouden.

Voorgerecht was meloen, serranoham en een eetbare viool. Hoofdgerecht was geblancheerde spruitjes, aardappelpuree met mosterd, ossenhaas, zelfgemaakte portsaus en verschillende paddenstoelen. Als nagerecht heb ik gisteren zelfgemaakte chocoladetaart gemaakt en daarbij vanille-slagroom en een takje munt geserveerd.

Morgen wordt een visdag en dan moet ik voor 7 mensen koken :)
  zaterdag 25 december 2010 @ 23:30:37 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90444815
Alcoholvrije Irish coffee voor jou, FFT?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_90444982
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
Alcoholvrije Irish coffee voor jou, FFT?
haha thee voor mij ;)
pi_90445792
mn toetje (frozen tiramisu) voor morgen is nu al mislukt. iemand in huis heeft de eieren opgemaakt :(
oma neemt morgen eieren mee, maar de taart moest eigenlijk 6uur in de vriezer staan en dat gaat niet lukken...
  Redactie Games zondag 26 december 2010 @ 00:01:13 #63
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_90446010
1e Voorgerecht: Carpaccio met veldsla, pijnboompitten en pestodressing

2e Voorgerecht: Broccoli Soep met toefje room

Tussengerecht: Gekruide Lamsrack

Hoofdgerecht: Lamsbout met Honingroomsaus en een spicy (rode peper) salade van avocado en granaatappel.

Dessert: Crème Brûlée met Frambozen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_90447854
Foto's *O*

Pasta met tomatentapenade en sint jakobsschelp

varkensfilet met appel-uien-jus :9~ , aardappelpuree, gestoofde venkel en wortel :9~ en haricot verts. opmaken is nog niet iets wat ik helemaal beheers :Y)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 december 2010 @ 00:54:41 #65
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90448156
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 00:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
1e Voorgerecht: Carpaccio met veldsla, pijnboompitten en pestodressing
[ afbeelding ]

2e Voorgerecht: Broccoli Soep met toefje room
[ afbeelding ]

Tussengerecht: Gekruide Lamsrack
[ afbeelding ]

Hoofdgerecht: Lamsbout met Honingroomsaus en een spicy (rode peper) salade van avocado en granaatappel.
[ afbeelding ]

Dessert: Crème Brûlée met Frambozen.
[ afbeelding ]
Sfeervolle foto's Noodle.

Wat ik alleen graag wil begrijpen zijn de twee voorgerechten. Waarom twee? Ik zou echt na die roomsoep helemaal vol zitten.

En daarna twee keer lam?

Overigens wens ik iedereen hier heel gezellige kerstdagen! Ik ben morgen aan de beurt.
Heb wel een goed voor, tussen en nagerecht. Hoofdgerecht wrs. niet zoals ik zou willen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90448215
quote:
5s.gif Op zondag 26 december 2010 00:54 schreef Staal het volgende:
Overigens wens ik iedereen hier heel gezellige kerstdagen! Ik ben morgen aan de beurt.
Heb wel een goed voor, tussen en nagerecht. Hoofdgerecht wrs. niet zoals ik zou willen.
Waarom geen hoofdgerecht?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 december 2010 @ 01:01:15 #67
42366 Staal
pi_90448392
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 00:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom geen hoofdgerecht?
Ik maak er wel wat van. :). Heb niet alleen plan b maar ook nog plan c.
Wel lullig, je weet het hele jaar wanneer het kerstmis is en ik heb geen zeebaars kunnen krijgen.
Woon op een dorp. De kar haakte af en dan ben je meteen voor een ander idee overgeleverd aan de C1000 en AH. Hoop morgen op de grens te slagen.

Heb jij je menu zelf verzonnen? Daar ben ik echt wel benieuwd naar. :) .
Un certain jeune homme
pi_90448526
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 01:01 schreef Staal het volgende:

Heb jij je menu zelf verzonnen? Daar ben ik echt wel benieuwd naar. :) .
Ja. Wel in overleg met degenen waar ik ging eten omdat ze wat moeilijk etende kids hebben. Ik had ook nog een dessert in gedachten, maar dat kwam er niet uit zoals ik graag wilde dus dat serveerde ik niet. En eigenlijk was dat ook niet nodig. We zaten na het hoofdgerecht prettig vol dus het werd koffie met een chocoladelikeurtje :)
  zondag 26 december 2010 @ 01:11:38 #69
42366 Staal
pi_90448712
Oh ja, mijn menu:

Voorgerecht na de wandeling: tomatenbouillon. Licht maar warm.

Garnalencocktail maar niet de klassieke maar frisser.

Hoofgerecht is nog puzzelen

Nagerecht Crema Catalana. (lichtere variant van Crème brûlée)

Morgen nog aanstekergas voor de brander kopen. Ik ben echt zo goed voorbereid. :').
Wel goede porties maar licht. Ik hou zelf niet zo van het bomvolle gevoel.

Met de tomatenbouillon en creme ga ik morgenvroeg aan de slag en de rest is in de avond dan appeltje eitje.
Un certain jeune homme
  zondag 26 december 2010 @ 01:19:56 #70
42366 Staal
pi_90448949
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 01:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Wel in overleg met degenen waar ik ging eten omdat ze wat moeilijk etende kids hebben. Ik had ook nog een dessert in gedachten, maar dat kwam er niet uit zoals ik graag wilde dus dat serveerde ik niet. En eigenlijk was dat ook niet nodig. We zaten na het hoofdgerecht prettig vol dus het werd koffie met een chocoladelikeurtje :)
Dit is de beste gedachte. ;) .

Ik heb vanvond trouwens heerlijk gegeten. Ryan ga ik wrs. niet verslaan. Alleen die kreeftensoep vond ik echt niet lekker. De hond was er erg gek op dus smaak is een kwestie van perceptie.
Un certain jeune homme
pi_90452919
Noodle, wat een toffe foto's!

En Golfer, aangezien ik gisteren gedurende de dag drie keer kreeftensoep met precies die kleur opheb kan ik nu moeilijk naar je kerstdiner kijken zonder een beetje misselijk te worden! :D

Eerste kerstdag is achter de rug: uit eten met mijn ouders. Het was een eenvoudig restaurant in ons dorp waar ik eerder een nogal teleurstellende ervaring had gehad, maar het kerstmenu was zowaar best heel goed te eten! En een stuk fijner dan vleesfondue, wat we normaal gesproken bij mijn ouders met kerst doen. :Y
Als soep was er kreeftensoep (terwijl ik die middag bij mijn ouders thuis al een liter soldaat had gemaakt :')), voorgerecht een visbordje met zalm, forel en garnalen. Als hoofdgerecht varkenshaasmedaillons met een prima truffelsaus en knolselderijpuree. Als toetje een nogal eclectisch grand dessert met rode vruchtenparfait, speculaasijs en een glaasje chocolademousse met advocaat.

Vandaag schoonouders-kerstdag, waarop Serieus Gekookt gaat worden. Ik ga dan ook *nu* de keuken in. :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_90453073
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 00:46 schreef PdeHoog het volgende:
Foto's *O*

Pasta met tomatentapenade en sint jakobsschelp
[ afbeelding ]

varkensfilet met appel-uien-jus :9~ , aardappelpuree, gestoofde venkel en wortel :9~ en haricot verts. opmaken is nog niet iets wat ik helemaal beheers :Y)
[ afbeelding ]
Die vaag bruine prak, is dat je aardappelpuree? :).
Hoe maak jij die?
I´m back.
pi_90453217
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 10:58 schreef minilot het volgende:
Noodle, wat een toffe foto's!

En Golfer, aangezien ik gisteren gedurende de dag drie keer kreeftensoep met precies die kleur opheb kan ik nu moeilijk naar je kerstdiner kijken zonder een beetje misselijk te worden! :D

Eerste kerstdag is achter de rug: uit eten met mijn ouders. Het was een eenvoudig restaurant in ons dorp waar ik eerder een nogal teleurstellende ervaring had gehad, maar het kerstmenu was zowaar best heel goed te eten! En een stuk fijner dan vleesfondue, wat we normaal gesproken bij mijn ouders met kerst doen. :Y
Als soep was er kreeftensoep (terwijl ik die middag bij mijn ouders thuis al een liter soldaat had gemaakt :')), voorgerecht een visbordje met zalm, forel en garnalen. Als hoofdgerecht varkenshaasmedaillons met een prima truffelsaus en knolselderijpuree. Als toetje een nogal eclectisch grand dessert met rode vruchtenparfait, speculaasijs en een glaasje chocolademousse met advocaat.

Vandaag schoonouders-kerstdag, waarop Serieus Gekookt gaat worden. Ik ga dan ook *nu* de keuken in. :W
Leuk minilot! En lekker ook :9 Ga je nog foto's posten? :P
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 26 december 2010 @ 11:29:24 #74
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90453402
Een kalkoen eerst roken en daarna nagaren op de BBQ.
pi_90453633
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:20 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ga je nog foto's posten? :P
Ik zal proberen eraan te denken! :)

Zo. Nu eerst eens roomboter maken. Slagroom + keukenmachine = dikke pret!
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')