haha thee voor mijquote:Op zaterdag 25 december 2010 23:30 schreef golfer het volgende:
Alcoholvrije Irish coffee voor jou, FFT?
Sfeervolle foto's Noodle.quote:Op zondag 26 december 2010 00:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
1e Voorgerecht: Carpaccio met veldsla, pijnboompitten en pestodressing
[ afbeelding ]
2e Voorgerecht: Broccoli Soep met toefje room
[ afbeelding ]
Tussengerecht: Gekruide Lamsrack
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: Lamsbout met Honingroomsaus en een spicy (rode peper) salade van avocado en granaatappel.
[ afbeelding ]
Dessert: Crème Brûlée met Frambozen.
[ afbeelding ]
Waarom geen hoofdgerecht?quote:Op zondag 26 december 2010 00:54 schreef Staal het volgende:
Overigens wens ik iedereen hier heel gezellige kerstdagen! Ik ben morgen aan de beurt.
Heb wel een goed voor, tussen en nagerecht. Hoofdgerecht wrs. niet zoals ik zou willen.
Ik maak er wel wat van.quote:
Ja. Wel in overleg met degenen waar ik ging eten omdat ze wat moeilijk etende kids hebben. Ik had ook nog een dessert in gedachten, maar dat kwam er niet uit zoals ik graag wilde dus dat serveerde ik niet. En eigenlijk was dat ook niet nodig. We zaten na het hoofdgerecht prettig vol dus het werd koffie met een chocoladelikeurtjequote:Op zondag 26 december 2010 01:01 schreef Staal het volgende:
Heb jij je menu zelf verzonnen? Daar ben ik echt wel benieuwd naar..
Dit is de beste gedachte.quote:Op zondag 26 december 2010 01:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Wel in overleg met degenen waar ik ging eten omdat ze wat moeilijk etende kids hebben. Ik had ook nog een dessert in gedachten, maar dat kwam er niet uit zoals ik graag wilde dus dat serveerde ik niet. En eigenlijk was dat ook niet nodig. We zaten na het hoofdgerecht prettig vol dus het werd koffie met een chocoladelikeurtje
Die vaag bruine prak, is dat je aardappelpuree?quote:Op zondag 26 december 2010 00:46 schreef PdeHoog het volgende:
Foto's
Pasta met tomatentapenade en sint jakobsschelp
[ afbeelding ]
varkensfilet met appel-uien-jus, aardappelpuree, gestoofde venkel en wortel
en haricot verts. opmaken is nog niet iets wat ik helemaal beheers
![]()
[ afbeelding ]
Leuk minilot! En lekker ookquote:Op zondag 26 december 2010 10:58 schreef minilot het volgende:
Noodle, wat een toffe foto's!
En Golfer, aangezien ik gisteren gedurende de dag drie keer kreeftensoep met precies die kleur opheb kan ik nu moeilijk naar je kerstdiner kijken zonder een beetje misselijk te worden!
Eerste kerstdag is achter de rug: uit eten met mijn ouders. Het was een eenvoudig restaurant in ons dorp waar ik eerder een nogal teleurstellende ervaring had gehad, maar het kerstmenu was zowaar best heel goed te eten! En een stuk fijner dan vleesfondue, wat we normaal gesproken bij mijn ouders met kerst doen.![]()
Als soep was er kreeftensoep (terwijl ik die middag bij mijn ouders thuis al een liter soldaat had gemaakt), voorgerecht een visbordje met zalm, forel en garnalen. Als hoofdgerecht varkenshaasmedaillons met een prima truffelsaus en knolselderijpuree. Als toetje een nogal eclectisch grand dessert met rode vruchtenparfait, speculaasijs en een glaasje chocolademousse met advocaat.
Vandaag schoonouders-kerstdag, waarop Serieus Gekookt gaat worden. Ik ga dan ook *nu* de keuken in.
Ik zal proberen eraan te denken!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |