Lezen is ook een kunst he?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:51 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar waarom ligt aan hun ouders. Als ze volwassen zijn of daar dichtbij in de buurt?
Als jij iemand met een mes steekt, mag ik ook je ouders aanklagen? Ik snap de logica niet van.
Misschien omdat ze immigranten zijn, wil je naar de ouders wijzen? Volgens mij kan het wel zo zijn dat de hele familie (ook de ouders) gewoon in de Nederlandse cultuur zijn ingedompeld. We weten het niet.
Schuld geven aan wie het toebehoort en geen smoesjes elders zoeken.Dat is precies wat er mis is met Nederlanders.
Als de omstanders samen actie zouden ondernemen, dat zou geweldig zijn. Van een individu kan je niet verwachten dat hij of zij even een potje gaat matten met 5 gozers, waarvan minstens 1 gewapend.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:53 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je kan er lacherig over doen, maar er bestaat zoiets als sociale controle. In Nederland is hier niks van over en alles moet geregeld worden door de politie of de gemeente of een speciale instantie en als dat niet lukt eigent iedereen zich het recht toe erover te zeiken.
Wanneer er echter recht voor je neus iets gebeurt en je de kans hebt je te laten gelden komen de smoesjes: "ja maar ik kan het niet alleen", "ja maar hij is gewapend", "ja maar straks komt zijn familie achter me aan" etc.
Goed en fout is relatief, maar vaak kan je de juistheid van je acties testen aan de vraag "wat als iedereen zo zou denken?". In dit geval lijkt mij dit een duidelijke pijler voor wat een juiste reactie zou zijn van de omstanders.
Maar wat doe je om het probleem op te lossen? Dat mis ik in jouw reacties.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst he?
Hoe jij je als volwassene gedraagt heeft wel degelijk te maken met wat je in je opvoeding mee hebt gekregen. En nergens geef ik die ouders de schuld, zij voeden de kinderen gewoon op op de manier die ze gewend zijn. Helaas werkt dat niet in onze cultuur. Dus het lijkt me niet echt raar om de ouders daarmee op weg te helpen.
Meh als je zo'n toon aan gaat slaan.... laat maar dan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar wat doe je om het probleem op te lossen? Dat mis ik in jouw reacties.
We weten al dat jij en je maatjes de rug aan het slachtoffer toedraaien, dat hebben we al vastgesteld. Maar wat kunnen we betekenen voor het slachtoffer dat zulke situaties niet gebeuren, en verder nog, hoe zou je de dader(s) gestraft willen zien worden?
En de ouders zijn alleen bijbetrokken in de vroegere levensjaren, ik zie ook niet zoveel 9 jarige kindjes volwassenen op straat neersteken.
En aangezien niemand dit doet krijg je dat 10 mensen staan te kijken hoe 1 iemand door 5 mensen in elkaar geslagen wordt, maar ze het er wel allemaal over eens zijn dat "dit zo toch echt niet langer kan in Nederland".quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Als de omstanders samen actie zouden ondernemen, dat zou geweldig zijn. Van een individu kan je niet verwachten dat hij of zij even een potje gaat matten met 5 gozers, waarvan minstens 1 gewapend.
Maar iemand moet wel het initiatief tot samenwerken nemen.
Dan moet jij er ook heen, want blijkbaar ben je medeschuldig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:04 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
kunnen we westerbork niet weer in gebruik nemen?
enige verschil is dat niemand er dan over 60 jaar schande over praat
Vind je niet dat ik terecht boos ben?quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Meh als je zo'n toon aan gaat slaan.... laat maar dan.
Er zijn altijd mensen hier op fok die zulke gevallen proberen te verdedigen, op wat voor manier dan ook, behoorlijk kansloosquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vind je niet dat ik terecht boos ben?![]()
Er is om het even iemand op straat neergestoken. Wil je een paar afbeeldingen zien van steekwonden om voor een lekkere stemming te zorgen?
Het enge is dat je niet zozeer boos bent op de dader, maar op de omstanders. En blijkbaar zie je iedereen als omstander.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vind je niet dat ik terecht boos ben?![]()
Er is om het even iemand op straat neergestoken. Wil je een paar afbeeldingen zien van steekwonden om voor een lekkere stemming te zorgen?
Om jou maar even te quoten:quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan moet jij er ook heen, want blijkbaar ben je medeschuldig.
Wel vooraan in de rij staan om theedrinkers, ouders, zwak politieoptreden en weet ik veel wat de schuld van alles en nog wat te geven, maar als iets recht voor je neus gebeurt niet alleen zelf niks doen maar nog actief je vriend tegenhouden iets ertegen te doen en dan ontkennen dat je medeverantwoordelijk bent voor dit soort gebeurtenissen. Welkom in Nederland.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:04 schreef mootie het volgende:
[..]
Meh als je zo'n toon aan gaat slaan.... laat maar dan.
Omdat jij medeverantwoordelijk bent voor het voorval, ja inderdaad.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Het enge is dat je niet zozeer boos bent op de dader, maar op de omstanders. En blijkbaar zie je iedereen als omstander.
Dit topic zit vol mensen die niet boos zijn op de dader, maar wel op alle Marokkanen, ondertussen rept er bijna niemand over het feit dat de omstanders dit zomaar laten gebeuren en 1 van de weinigen die dit wel doet is eng?quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Het enge is dat je niet zozeer boos bent op de dader, maar op de omstanders. En blijkbaar zie je iedereen als omstander.
quote:
Ik weet niet waar je dat allemaal gelezen hebt, maar gefeliciteerd ermee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Om jou maar even te quoten:
[..]
Wel vooraan in de rij staan om theedrinkers, ouders, zwak politieoptreden en weet ik veel wat de schuld van alles en nog wat te geven, maar als iets recht voor je neus gebeurt niet alleen zelf niks doen maar nog actief je vriend tegenhouden iets ertegen te doen en dan ontkennen dat je medeverantwoordelijk bent voor dit soort gebeurtenissen. Welkom in Nederland.
Het lijkt me vrij duidelijk dat het vreselijk is dat de omstanders niks doen, maar je kan het ze ook niet helemaal kwalijk nemen, als ze als individu in moeten grijpen. Wat dat betreft moeten mensen vaker het voortouw nemen om zoiets gezamelijk te doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dit topic zit vol mensen die niet boos zijn op de dader, maar wel op alle Marokkanen, ondertussen rept er bijna niemand over het feit dat de omstanders dit zomaar laten gebeuren en 1 van de weinigen die dit wel doet is eng?
Nogmaals:
[..]
Je pleit voor een holocaust en dan noem je anderen kansloos, lol mongool!quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen hier op fok die zulke gevallen proberen te verdedigen, op wat voor manier dan ook, behoorlijk kansloos
Holocaust was tegen mensen die niet schuldig waren. Dit zijn nou niet echt mensen die je onschuldig kan noemen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:16 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Je pleit voor een holocaust en dan noem je anderen kansloos, lol mongool!
Maar de grote bek moet je ook niet hebben toch? Om steen en been te gaan klagen over de verloedering van de maatschappij en zelf daar deel aan te nemen. Dat is ook nog hypocrietquote:Op vrijdag 24 december 2010 01:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat allemaal gelezen hebt, maar gefeliciteerd ermee.
Wat een bullshit om mij ineens alles in de schoenen te schuiven, jullie zijn een gezellig trolpaartje. Steek anders je energie zelf in het zoeken naar een oplossing.
als je zelf door een groep debielen te lijf wordt gegaan, wil je dan dat wij lekker staan toe te kijken hoe je zwaar afgetuigd wordt? En verder nog vertel ik mijn vriendin dat ze jou niet moet helpen. Waarbij ik zeker weet dat je die woorden gehoord hebt, misschien een van de laatste dingen die je ook in je leven hoort.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk dat het vreselijk is dat de omstanders niks doen, maar je kan het ze ook niet helemaal kwalijk nemen, als ze als individu in moeten grijpen. Wat dat betreft moeten mensen vaker het voortouw nemen om zoiets gezamelijk te doen.
Ik ben absoluut waardeloos in een dergelijke situatie. Maar ik klaag verder geen steen en been hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar de grote bek moet je ook niet hebben toch? Om steen en been te gaan klagen over de verloedering van de maatschappij en zelf daar deel aan te nemen. Dat is ook nog hypocriet
Gewoon toegeven dat je fout zit en waarschijnlijk waardeloos in zo'n situatie.
Dat idee heb ik ook, maar dat is racistisch blijkbaar...quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:22 schreef stoeltafel het volgende:
Hogere straffen helpt niet. Genoeg onderzoek hebben di bewezen. Kijk naar de vs waar de criminaliteit hoog is em de gevangenissen vol zitten. Je kan je beter afvragen hoe mensen zo worden, de jeugd daar moet je beginnen.
Met ze praten onder het genot van een kopje thee?quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:22 schreef stoeltafel het volgende:
Hogere straffen helpt niet. Genoeg onderzoek hebben di bewezen. Kijk naar de vs waar de criminaliteit hoog is em de gevangenissen vol zitten. Je kan je beter afvragen hoe mensen zo worden, de jeugd daar moet je beginnen.
Ach die rekels weet je toch. Die hadden een traumatische jeugd, wrede ouders, en ze moesten ook nog op de bus wachten bij temperaturen van -4 C. Laat ze maar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:26 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Met ze praten onder het genot van een kopje thee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |