abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90350389
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:57 schreef waht het volgende:
Ach ja, het inferieure volk heeft ook z'n pleziertje nodig. Willekeurig mensen in elkaar meppen is blijkbaar zoiets wat ze willen doen.
Over inferieur volk zul je mij niet horen, alleen over tuig.
En die meppen of steken inderdaad willekeurige mensen in elkaar, zoals we in de op hebben kunnen lezen. Overigens niet alleen in de op, maar ook in andere media, in andere zaken.

quote:
Bovendien gaat uiteraard niemand helpen zonder de garantie dat alles goed komt, zowel qua fysieke gesteldheid als juridisch. Voor de meeste mensen is dat gevoel er niet.
Zolang de overheid daders in bescherming lijkt te nemen ten opzichte van slachtoffers en/of mensen die ingrijpen, kan ik me een dergelijk gevoel prima voorstellen. Juist of niet.
Stress is voor idioten.
pi_90350447
Damn.. als ik dit zou zien zou ik echt zo woest worden he.. dan kan niks of niemand me meer tegenhouden. Ik schopte dat kereltje wel van het slachtoffer af hoor.... bange omstanders :N :N
pi_90351700
Damn, wat een tuig toch weer :{
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_90351951
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:29 schreef Pietje28 het volgende:
Echt zulke mongolen daarvan hoop je toch dat ze dronken tegen een boom rijden en dood zijn.
De dood van zulke mensen is serieus beter voor de samenleving.

Waarom zou je zomaar op iemand insteken dan ben je psychisch toch gewoon gestoord.
Maar ja zolang we in NL zulke gasten 1 jaar cel geven dan komen we er nooit vanaf.
Wat een idioot ben je toch. Omdat iemand iets kwaadaardigs of een misdrijf pleegt zijn ze psychisch gestoord? Is dat jouw definitie dan van psychisch gestoord?

Nooit eraan gedacht dat het misschien kwade mensen zijn die volledig begrijpen wat ze aan het doen zijn? Of kan je je heus niet voorstellen dat iemand met volle verstand een kwaadaardige daad pleegt? Omdat de mens van nature zo'n goedaardige, liefhebbende individu is :').

Simpele ziel, ga toch slapen.
pi_90352372
quote:
Op donderdag 23 december 2010 15:23 schreef Woodsman het volgende:

[..]

De negatieve berichten komen tegenwoordig bijna dagelijks. Het meeste haalt het landelijk nieuws niet eens, maar regionaal zie ik de laatste weken bijvoorbeeld ook regelmatig nieuws van lichtgetinte jongeren die mensen met sneeuwballen lastig vallen en dan gaan dreigen, slaan of zelfs steken als iemand er iets van zegt. Dan wordt het moeilijk om te beweren dat het allemaal los staat van hun culturele achtergrond.
ja net als de blankertjes die aan kleine kindertjes vergrijpen, ik heb als ouder geen vertrouwen meer in, in een blanke agent/crechehouder/docent/rechter/zwemleraar/priester etc..
pi_90352565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:09 schreef Xperia het volgende:

[..]

ja net als de blankertjes die aan kleine kindertjes vergrijpen, ik heb als ouder geen vertrouwen meer in, in een blanke agent/crechehouder/docent/rechter/zwemleraar/priester etc..
gewoon voor de nieuwsgierigheid, ben je zelf blank?
pi_90352663
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 15:23 schreef Woodsman het volgende:

[..]

De negatieve berichten komen tegenwoordig bijna dagelijks. Het meeste haalt het landelijk nieuws niet eens, maar regionaal zie ik de laatste weken bijvoorbeeld ook regelmatig nieuws van lichtgetinte jongeren die mensen met sneeuwballen lastig vallen en dan gaan dreigen, slaan of zelfs steken als iemand er iets van zegt. Dan wordt het moeilijk om te beweren dat het allemaal los staat van hun culturele achtergrond.
Vermakelijk altijd om te zien hoe bepaalde mensen hun wereldbeeld laten vormen door de media :')
pi_90352732
Nederlandse nationaliteit afpakken en enkeltje zandbak geven
"Hij zegt wat hij denkt en hij doet wat hij zegt."
pi_90352761
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:16 schreef boyv het volgende:

[..]

Vermakelijk altijd om te zien hoe bepaalde mensen hun wereldbeeld laten vormen door de media :')
Was het maar alleen de media. De meeste mensen hebben zelf meer dan genoeg negatieve ervaringen om die beelden uit de media te bevestigen.
pi_90352910
Doet me eerder denken aan de injectienaaldtheorie, dan aan de realiteit. Die negatieve ervaringen herken ik namelijk niet.
pi_90353056
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:23 schreef boyv het volgende:
Doet me eerder denken aan de injectienaaldtheorie, dan aan de realiteit. Die negatieve ervaringen herken ik namelijk niet.
Ik wel.
pi_90353062
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:16 schreef boyv het volgende:

[..]

Achja, het is weer eens de schuld van de media. :')
Als ze nou eens niet al dat nieuws zouden verslaan, dan zou het ook niets zo'n groot probleem zijn geweest.

Maar ja dan heb je helaas altijd nog:
- commentaar van de politie zelf over dit probleem, als je persoonlijk aangifte komt doen.
- ervaringen van vrienden en kennissen met finnen
- eigen negatieve ervaringen.

Drommels nog an toe zeg, dat wordt me toch een klus om dat allemaal te negeren alleen maar om een grote groep agressievelingen te moeten ontzien!
En dat allemaal boyv.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_90353141
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:23 schreef boyv het volgende:
Wat een grappenmaker ben je toch.
Dus omdat jij geen negatieve ervaringen herkent hoeven we er niks tegen te doen?
Begrijp ik dat zo goed?
Faal van de eeuw.
pi_90353171
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:29 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wat een grappenmaker ben je toch.
Dus omdat jij geen negatieve ervaringen herkent hoeven we er niks tegen te doen?
Begrijp ik dat zo goed?
Omdat jij er wel een probleem in ziet, moet er wel wat gebeuren?

Gooi de oplossing maar op tafel.
pi_90353224
Opvallend dat veel mensen hier niet eens in staat zijn om een telefoontje te plegen als er zoiets gebeurd, maar als bange hazen wegrennen. :')
pi_90353307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:30 schreef boyv het volgende:

[..]

Omdat jij er wel een probleem in ziet, moet er wel wat gebeuren?

Gooi de oplossing maar op tafel.
Niet alleen voor mij is het een bestaand probleem, ook voor vrijwel iedereen die ik ken: direct en zelfs indirect.
En de samenleving heeft het ook helemaal gehad met die etters.
Probleem is daarnaast ook de groep linkse schreeuwers die elke aangereikte oplossing op voorhand al afdoen.

Zo kommen we dus nergens.
Het zou ook beter zijn voor een gezonde samenleving om die mensen eens wat meer te negeren.
Faal van de eeuw.
pi_90353312
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 15:03 schreef huhggh het volgende:

[..]

.....en nog geen antwoord op mijn vraag en wat vaag gebazel in de ruimte.

Ik zie al wel duidelijk waar jij je pijlen op richt, en dat is niet op het echte probleem.
En het echte probleem is?
pi_90353417
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:27 schreef huhggh het volgende:

[..]

Achja, het is weer eens de schuld van de media. :')
Kun je lacherig over doen, maar feit is dat het proces van de self-fulfilling prophecy wel degelijk een rol speelt.
pi_90353472
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:18 schreef TrotsOpPim het volgende:
Nederlandse nationaliteit afpakken en enkeltje zandbak geven
en wat als de daders Nederlanders (van blanke afkomst) blijken te zijn? :')
pi_90353485
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je lacherig over doen, maar feit is dat het proces van de self-fulfilling prophecy wel degelijk een rol speelt.
Voor de mediaberichtgevin bestond dit probleem ook al, alleen dat velen dat zij alleen daarin stonden en dat het inderdaad maar "incidenten" waren.
Nu, vele jaren verder, weten we beter.
Faal van de eeuw.
pi_90353617
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:37 schreef huhggh het volgende:

[..]

Voor de mediaberichtgevin bestond dit probleem ook al, alleen dat velen dat zij alleen daarin stonden en dat het inderdaad maar "incidenten" waren.
Nu, vele jaren verder, weten we beter.
Natuurlijk, allemaal hun schuld. :(
pi_90353702
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:33 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niet alleen voor mij is het een bestaand probleem, ook voor vrijwel iedereen die ik ken: direct en zelfs indirect.
En de samenleving heeft het ook helemaal gehad met die etters.
Probleem is daarnaast ook de groep linkse schreeuwers die elke aangereikte oplossing op voorhand al afdoen.

Zo kommen we dus nergens.
Het zou ook beter zijn voor een gezonde samenleving om die mensen eens wat meer te negeren.
Welk probleem? Welke etters? Welke groep linkse schreeuwers? Wie is we? Wie is die mensen?

Acceptatie, verzoening en betere integratie of wat je dan ook voorstelt om dit 'probleem' op te lossen, kan ook helemaal afgedwongen worden met regels. Geen twijfel over dat zodra je iets gaat afdwingen, mensen zich daartegen gaan verzetten, waarmee het beoogde doel niet bereikt wordt, maar het tegenovergestelde.

Maar genoeg, iets afdwingen bij een bepaalde groep is ook alleen mogelijk als je in eerste instantie mensen al per groep defineert, in plaats van op individu. Iets wat natuurlijk tegen alle redelijkheid ingaat.
  donderdag 23 december 2010 @ 18:43:17 #148
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90353713
Ik wil niet respectloos overkomen, maar dit nieuwsbericht (en vooral de reacties) doet me echt goed. Het bevestigt namelijk een gedachte waar ik al een tijd mee rond loop. Wel willen kankeren op lichtgetinte messentrekkers en ze allemaal het land uit willen donderen, maar als het er op aan komt niks durven te doen.

Ondertussen maar afvragen waarom ze zich niet gaan gedragen, aangezien iedereen een hekel aan ze heeft. Nou nou, dat is erg, ze hebben een hekel aan je maar geven wel toe aan je "straatterreur". Ik zou me ook direct netjes gaan gedragen hoor. :')

Vooral wat ik las over rassenrellen vond ik leuk. Marokkanen zijn toch altijd die laffe mensen die alleen met een overmacht en wapens wat durven? Toch zijn er blijkbaar ook wat Nederlanders die pas iets durven als ze met zijn allen tegenover de Marokkanen staan.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:50 schreef huhggh het volgende:

[..]

En waar passen "angst en vooroordelen" precies in de context van het onderwerp van de OP?
"Ik grijp maar niet in want met die Marokkanen kan je er van op aan dat je dan de hele familie op je nek hebt". ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 15:46 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Dus omdat het gros van de mensen uit lijfsbehoud, wat instinctief wordt ingegeven, niet durft in te grijpen mogen ze niet klagen over de trieste gang van zaken?
Het feit dat niet iedereen een held is, maakt hun klachten niet minder valide lijkt me.
Inderdaad, want als al die mensen die klaagden ingrepen had je een zware meerderheid ten opzichte van de mensen waar ze over klagen.
pi_90354345
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik wil niet respectloos overkomen, maar dit nieuwsbericht (en vooral de reacties) doet me echt goed. Het bevestigt namelijk een gedachte waar ik al een tijd mee rond loop. Wel willen kankeren op lichtgetinte messentrekkers en ze allemaal het land uit willen donderen, maar als het er op aan komt niks durven te doen.

Ondertussen maar afvragen waarom ze zich niet gaan gedragen, aangezien iedereen een hekel aan ze heeft. Nou nou, dat is erg, ze hebben een hekel aan je maar geven wel toe aan je "straatterreur". Ik zou me ook direct netjes gaan gedragen hoor. :')

Vooral wat ik las over rassenrellen vond ik leuk. Marokkanen zijn toch altijd die laffe mensen die alleen met een overmacht en wapens wat durven? Toch zijn er blijkbaar ook wat Nederlanders die pas iets durven als ze met zijn allen tegenover de Marokkanen staan.

[..]

"Ik grijp maar niet in want met die Marokkanen kan je er van op aan dat je dan de hele familie op je nek hebt". ;)

[..]

Inderdaad, want als al die mensen die klaagden ingrepen had je een zware meerderheid ten opzichte van de mensen waar ze over klagen.
Dank voor het aanhalen van mijn eerdere post, dat is een antworod waar ik naar zoch maar niet kreeg.
En laten we helder zijn door te stellen dat Nederlanders, net zoals veel westerlingen, in werkelijk zo pacifistisch zijn als de pest als het op hen zelf aan komt.

Dat kan aan de ene kant goed zijn: je zal er niet snel last van hebben.
Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat problemen niet meer door burgers onderling ter plekke worden beslecht maar dat voor elk van dit soort zaken meteen de politie/overheid bij moet worden gehaald.

Nu het hier messteken betreft is het logisch dat de autoriteiten hier bij betrokken zijn, maar het is wenselijk dat de samenleving kleinere voorvallen moet kunnen oplossen.
Kunnen: iets wat we nu dus helemaal niet meer doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door huhggh op 23-12-2010 19:04:40 ]
Faal van de eeuw.
pi_90358455
Waarom is mijn originele post eigenlijk aangepast? Ik wenste niemand dood, en hield me keurig aan de regels :?

Overijverige, politiek-correcte Paddy :') :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')