Je hebt de illusie dat er sprake is van een strijd. De vechtersbazen hoeven niet meer te winnen. Pas wanneer er weer een strijd van wordt gemaakt zal de burger zich weer melden.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:36 schreef boyv het volgende:
[..]
Als de burger zelf niet eens meer opkomt voor de burger, is het gedaan met dit land en winnen de vechtersbazen sowieso.
Waarschijnlijk. Maar dat is geen verzachtende omstandigheid voor deze lui.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jij en je vrienden niet in een dergelijk milieu opgroeien.
In wat voor situatie men opgroeit is van essentieel belang voor de keuzes in relationele sfeer die men later gaat maken.quote:Het is logisch om je vrienden te helpen door ze tegen te houden met waar ze mee bezig zijn als ze gruwelijk in de fout gaan.
Als een van je vrienden mentaal over het randje gaat en zegt dat hij een meisje van de fiets gaat trekken, verkrachten en vermoorden dan roep jij 'Okay ik help je wel want je bent tenslotte mijn maat...'?
Ik ben die logica niet eens beginnen te begrijpen.![]()
Er is altijd strijd. Tegen angst en vooroordelen. Die tieren namelijk welig als er geen tegengeluid komt.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt de illusie dat er sprake is van een strijd. De vechtersbazen hoeven niet meer te winnen. Pas wanneer er weer een strijd van wordt gemaakt zal de burger zich weer melden.
Je bralt hier over vermeende angst en vooroordelen terwijl er wel iemand is neergestoken.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef boyv het volgende:
[..]
Er is altijd strijd. Tegen angst en vooroordelen. Die tieren namelijk welig als er geen tegengeluid komt.
Kan wel zijn, maar als het om woorden tegen messen gaat, lijkt die strijd me ietwat ongelijk.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:44 schreef boyv het volgende:
[..]
Er is altijd strijd. Tegen angst en vooroordelen. Die tieren namelijk welig als er geen tegengeluid komt.
Het punt dat ik probeer te maken, is dat als de burger zelf niet eens meer opstaat tegen onrecht, wie dan wel? De politie staat niet op elke hoek (gelukkig maar), dus als burger zijnde heb je toch weldegelijk de plicht de orde te overzien, en anderen eventueel te behoeden voor onrecht.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je bralt hier over vermeende angst en vooroordelen terwijl er wel iemand is neergestoken.
Niet van onderwerp veranderen.
En waar passen "angst en vooroordelen" precies in de context van het onderwerp van de OP?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat als de burger zelf niet eens meer opstaat tegen onrecht, wie dan wel? De politie staat niet op elke hoek (gelukkig maar), dus als burger zijnde heb je toch weldegelijk de plicht de orde te overzien, en anderen eventueel te behoeden voor onrecht.
Dat is toepasselijk op de mensen hier die daar niet immuun voor zijn en is ook meer gericht op de sfeer hier gebracht door mensen die in het hokje kijken-en-snel-doorlopen passen.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:50 schreef huhggh het volgende:
[..]
En waar passen "angst en vooroordelen" precies in de context van het onderwerp van de OP?
Zoals je het hier stelt en nu ik je post nog eens lees begrijp ik je bedoeling wel.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:43 schreef boyv het volgende:
[..]
In wat voor situatie men opgroeit is van essentieel belang voor de keuzes in relationele sfeer die men later gaat maken.
Iemand die opgroeit in oorlog of conflict, waar een mensenleven niks waard is, zal ongetwijfeld normen en waarden opzij zetten om zijn vrienden en familie te beschermen. Iemand die opgroeit in een beschermde omgeving, zal juist andersom de normen en waarden verdedigen.
Onrecht wordt nauwelijks bestreden omdat we een slappe politie en justitie hebben. Dat maakt de burger lethargisch. Die strijd waar je over sprak is dan ook een illusie. Totdat er iets verandert.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat als de burger zelf niet eens meer opstaat tegen onrecht, wie dan wel? De politie staat niet op elke hoek (gelukkig maar), dus als burger zijnde heb je toch weldegelijk de plicht de orde te overzien, en anderen eventueel te behoeden voor onrecht.
Je kan roepen wat je wil, maar mijn leven verliezen in 'een strijd tegen onrecht', nee dank u.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:52 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat is toepasselijk op de mensen hier die daar niet immuun voor zijn en is ook meer gericht op de sfeer hier gebracht door mensen die in het hokje kijken-en-snel-doorlopen passen.
Vreemde misplaatste reactie inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
Vol met aannames wederom beginnen te zeuren over PVV-stemmers terwijl hier iemand meerdere malen is neergestoken.
En dan vragen sommigen zich af wat er mis is met Nederland.
Die "slappe" politie en justitie die jij noemt zijn gebonden aan de wetten die onze volksvertegenwoordigers maken, dus indirect heeft de burger daar zeker wel invloed op. Sterker nog, ik denk dat een deel van de PVV stemmers dat ook als motivatie voor hun stem hadden.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Onrecht wordt nauwelijks bestreden omdat we een slappe politie en justitie hebben. Dat maakt de burger lethargisch. Die strijd waar je over sprak is dan ook een illusie. Totdat er iets verandert.
Het probleem zit hem niet zozeer bij politie en, in mindere mate, bij justitie. Vooral de politie wil wel optreden, maar wordt kort gehouden door die slappe pluche tijgers in Den Haag.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Onrecht wordt nauwelijks bestreden omdat we een slappe politie en justitie hebben. Dat maakt de burger lethargisch. Die strijd waar je over sprak is dan ook een illusie. Totdat er iets verandert.
.....en nog geen antwoord op mijn vraag en wat vaag gebazel in de ruimte.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:52 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat is toepasselijk op de mensen hier die daar niet immuun voor zijn en is ook meer gericht op de sfeer hier gebracht door mensen die in het hokje kijken-en-snel-doorlopen passen.
Dit weer een andere discussie en ik ben zelf voor een lossere wapenwetgeving voor normale burgers (criminelen hebben nooit moetje met wapens bemachtigen) maar om dit soort gevallen te spiegelen aan een situatie waarin burgers verborgen wapens mogen dragen zoals in sommige Amerikaanse staten is toegestaan werpt weer een een golf van andere knelpunten op.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:01 schreef beeer het volgende:
Het is nogal gevaarlijk om met blote handen tegen iemand met een mes te vechten. En aangezien de meeste kutnederlandertjes tegen vrij wapenbezit zijn is het logisch dat er weinig hulp komt voor zo'n slachtoffer.
Mij interesseert wetgeving rond wapenbezit er in principe weinig toe. Het is wat mij betreft een praktische kwestie. Of niemand (op politie na) een wapen, of iedereen legaal wapenbezit. Het eerste heeft om praktische redenen mijn lichte voorkeur. Maar dan moet je het wel kunnen handhaven. Kun je dat echt niet (en die richting gaan we op), dan moet het maar vrijgegeven worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:18 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Dit weer een andere discussie en ik ben zelf voor een lossere wapenwetgeving voor normale burgers (criminelen hebben nooit moetje met wapens bemachtigen) maar om dit soort gevallen te spiegelen aan een situatie waarin burgers verborgen wapens mogen dragen zoals in sommige Amerikaanse staten is toegestaan werpt weer een een golf van andere knelpunten op.
Niet iedereen weet bijvoorbeeld goed af te wegen wanneer dodelijk geweld toepassen acceptabel is ook al doet men het met de beste bedoelingen.
Deze situatie lijkt mij klaar als een klontje maar het is niet altijd zo duidelijk.
Ik moet wel zeggen dat ik graag een scenario had gezien waarin een omstander die messentrekker na een genegeerde waarschuwing van het slachtoffer af had geknald.
De negatieve berichten komen tegenwoordig bijna dagelijks. Het meeste haalt het landelijk nieuws niet eens, maar regionaal zie ik de laatste weken bijvoorbeeld ook regelmatig nieuws van lichtgetinte jongeren die mensen met sneeuwballen lastig vallen en dan gaan dreigen, slaan of zelfs steken als iemand er iets van zegt. Dan wordt het moeilijk om te beweren dat het allemaal los staat van hun culturele achtergrond.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef IHVK het volgende:
Je probeert je geweten te sussen maar het is tevergeefs. Het is gewoon een zieke gedachtengang LXVI. Maak je geen illussies.
Najib Amhali, Tofik Dibi, Naima Azough en die chirurgen in Amsterdam zijn ook Marokkanen.
Jammer dat we weer op deze discussie uit moet komen is het zo moeilijk om dingen van elkaar te onderscheiden?
En om die reden mag je niet klagen. Tevens zal dit voor 80+% van de mensen in Nederland gelden.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan roepen wat je wil, maar mijn leven verliezen in 'een strijd tegen onrecht', nee dank u.
Dus omdat het gros van de mensen uit lijfsbehoud, wat instinctief wordt ingegeven, niet durft in te grijpen mogen ze niet klagen over de trieste gang van zaken?quote:Op donderdag 23 december 2010 15:26 schreef MASD het volgende:
[..]
En om die reden mag je niet klagen. Tevens zal dit voor 80+% van de mensen in Nederland gelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |