En het gaat maar door. Nu gaan we zelfs meebetalen aan reportages tégen Nederland.quote:Nederland betaalt 'anti-Wilders film'
ISTANBUL - De Turkse televisie heeft onlangs een kritische reportage over de groeiende islamofobie in Nederland en de opkomst van Geert Wilders uitgezonden. De kosten van de reportage en het reisje van de Turkse journalisten naar ons land kwamen voor rekening van de Nederlandse regering.
Dat meldt De Volkskrant. Een Turkse Nederlander klaagde in de reportage over discriminatie op de arbeidsmarkt. "Ze nemen liever een Nederlander, ook al ben je hoogopgeleid en beter dan die Nederlander", aldus de man. "De Nederlanders zijn radicaler dan vroeger", aldus een ander. Een derde waarschuwde voor etnisch geweld. Hij noemde Nederland en de rest van West-Europa 'een kruitvat'.
"Nederland is één van de landen waar je de vijandigheid tegen immigranten het sterkst voelt", voegde de Turkse verslaggeefster daaraan toe.
Nederland betaalt
Opmerkelijk genoeg kwam de kritische reportage over Nederland voort uit een door Nederland betaald pr-reisje van de Turkse journalisten.
Omdat Haagse beleidsmakers zich zorgen maken over het effect van de anti-islamstemming in Nederland op de verhoudingen met de moslimwereld, onderneemt de regering allerlei voorlichtingsacties. Als onderdeel daarvan werden Turkse journalisten in Nederland uitgenodigd.
"Wij hebben hen uitgelegd dat Wilders niet in de regering zit en dat zijn ideeën over de islam geen regeringsstandpunten zijn", zegt een ingewijde op het ministerie van Buitenlandse Zaken in de Volkskrant. Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken legde uit dat Wilders de islam ziet als een politieke ideologie, maar dat zijn regering daar anders over denkt.
Verkeerd effect
Het pr-reisje had echter een tegengesteld effect. "De Nederlanders wilden vooral laten zien hoe goed het gaat met de integratie van de Turken", meldt een van de verslaggeefsters. Maar de Turkse journalisten zagen hun zorgen over de groeiende islamofobie juist bevestigd.
"Het is niet zo ingewikkeld wat er in Nederland gebeurt", zegt verslaggeefster Sibel Karakuzu van de Turkse staatsomroep TRT. "De euro is ingevoerd, er is een economische crisis ontstaan en er is werkgelegenheid verloren gegaan. Het makkelijkst is mensen aan te wijzen die oorspronkelijk niet uit jouw land komen. Vroeger had je Jörg Haider, nu heb je Geert Wilders."
Uitstekend gelukt!quote:Omdat Haagse beleidsmakers zich zorgen maken over het effect van de anti-islamstemming in Nederland op de verhoudingen met de moslimwereld, onderneemt de regering allerlei voorlichtingsacties. Als onderdeel daarvan werden Turkse journalisten in Nederland uitgenodigd.
Dat dus.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik snap uberhaubt niet wat er mis is met Turken... geloof er ook geen fuck van dat Turken zich gediscrimineerd voelen in Nederland. De Nederlander heeft helemaal geen probleem met Turken. Ze hebben problemen met Marokkanen. Alleen mensen die het verschil tussen een Marokkaan en een Turk niet zien zeggen dat ze een probleem met Turken hebben.
Turken werken hard en dat waardeer ik ten zeerste.
Turkije is van raptorix.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:42 schreef raptorix het volgende:
Goh, laten we het even over Turkije hebben, wat staat er ook alweer in het logo van de grootste turkse krant Hürriyet?
Nouja, het waren Turkse journalisten op bezoek..quote:Op donderdag 23 december 2010 12:14 schreef bijdehand het volgende:
Als je je zo gediscrimineerd voelt, waarom ga je dan niet terug naar Turkije? Genoeg mensen die in jouw plaats hier willen wonen.
Ik neem aan dat de Turken die aan het woord kwamen IN de docu/propaganda gewoon in NL woonden.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, het waren Turkse journalisten op bezoek..
Inderdaad, lekker !quote:Op donderdag 23 december 2010 12:17 schreef DS4 het volgende:
Ik vind de titel van het stukje de lading niet echt dekken eerlijk gezegd.
Maar goed, het is anti-moslim, dus op fok gaat het erin als koek!!!
Turken zijn over het algemeen wel moslim hoor, laat een hoop mensen nog ook net daar problemen mee hebben.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik snap uberhaubt niet wat er mis is met Turken... geloof er ook geen fuck van dat Turken zich gediscrimineerd voelen in Nederland. De Nederlander heeft helemaal geen probleem met Turken. Ze hebben problemen met Marokkanen. Alleen mensen die het verschil tussen een Marokkaan en een Turk niet zien zeggen dat ze een probleem met Turken hebben.
In plaats van hierover te klagen zou het misschien beter zijn de discriminatie in Nederland nu eens serieus aan te pakken.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En het gaat maar door. Nu gaan we zelfs meebetalen aan reportages tégen Nederland.
Ik ben met recht trots op mijn Nederlandse nationaliteit, immers dit kan in geen ander land dan in het land waarin ik mocht opgroeien. Het land van Lange Frans
spreek voor jezelf sjonniequote:Ik snap uberhaubt niet wat er mis is met Turken... geloof er ook geen fuck van dat Turken zich gediscrimineerd voelen in Nederland. De Nederlander heeft helemaal geen probleem met Turken. Ze hebben problemen met Marokkanen. Alleen mensen die het verschil tussen een Marokkaan en een Turk niet zien zeggen dat ze een probleem met Turken hebben.
Om de simpele reden dat discriminatie in Nederland verboden en strafbaar is.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:14 schreef bijdehand het volgende:
Als je je zo gediscrimineerd voelt, waarom ga je dan niet terug naar Turkije? Genoeg mensen die in jouw plaats hier willen wonen.
Ach, zie het zo, als hun kritiek mogen hebben op Nederlanders en Wilders, wat houd ons dan tegen te kankeren op hen? Jurisprudentie is altijd handig.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Turken die aan het woord kwamen IN de docu/propaganda gewoon in NL woonden.
Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar zie hier bedrijven met meer dan de helft allochtone medewerkers, en Turkse en Marokkaanse bedrijven met ook alleen maar allochtonen in dienst.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:43 schreef petertje2 het volgende:
[..]
In plaats van hierover te klagen zou het misschien beter zijn de discriminatie in Nederland nu eens serieus aan te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |