abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90331209
Hoi!

Mijn vrouw en ik overwegen een stichting op te richten, we hebben een idee voor bepaalde activiteiten (non-profit dus) op het gebied van integratie.

Nou willen we eigenlijk eerst eens proefdraaien om te kijken of het aanslaat, of er voldoende interesse voor is in onze omgeving, maar vragen we ons af of we onszelf dan al wel "Stichting X" mogen noemen? Dit om twee redenen: als we dan daadwerkelijk de stap maken is de naam al bekend, en ten tweede klinkt het ook wat betrouwbaarder.

Of is misschien een andere rechtsvorm geschikter? Het gaat dus om het organiseren van activiteiten voor een bepaalde bevolkingsgroep en voor mensen die niét in die groep vallen maar er wel in geïnteresseerd zijn.

Any ideas?
pi_90331335
Je zou in het rechtsverkeer kunnen optreden als Stichting i.o (in oprichting)
pi_90331850
quote:
5s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:50 schreef hondashadow het volgende:
Dit om twee redenen: als we dan daadwerkelijk de stap maken is de naam al bekend, en ten tweede klinkt het ook wat betrouwbaarder.
Jezelf een stichting noemen en het niet zijn vind ik niet echt betrouwbaar overkomen. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 23 december 2010 @ 10:32:07 #4
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_90332329
Je mag je niet zomaar een stichting noemen. Een stichting is een rechtsvorm waar je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen Ik weet niet hoe het zit voor goede doelen maar daarvoor moet je bij de kamer van koophandel zijn.

En wat lurf_doctor zegt je nu al een stichting noemen terwijl je dat niet bent komt niet betrouwbaar over.
Stichti in oprichting is wel een goede maar dan moet je wel weten dat je een stichting mag worden.

Succes. :Y
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 23 december 2010 @ 10:33:45 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90332365
Bestaan er al niet een heleboel stichtingen op het gebied van integratie enzo? Misschien dat je daar aan kunt zien of je idee levensvatbaar is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90336756
Ja, er bestaan legio stichtingen op het gebied van Integratie, maar dit idee is toch wel anders. Wellicht zijn er al meer die dit doen, maar niet in onze regio.

Ik denk dat het dan maar Stichting i.o. wordt, dat lijkt me dan toch het beste.

Of in eerste instantie organiseren we het gewoon persoonlijk, en dan plakken we later het woord Stichting er wel aan.
pi_90336990
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:37 schreef hondashadow het volgende:
Ja, er bestaan legio stichtingen op het gebied van Integratie, maar dit idee is toch wel anders. Wellicht zijn er al meer die dit doen, maar niet in onze regio.

Ik denk dat het dan maar Stichting i.o. wordt, dat lijkt me dan toch het beste.
Ik vraag me sterk af of dit wel mag, ik vermoed van niet eigenlijk..
quote:
Of in eerste instantie organiseren we het gewoon persoonlijk, en dan plakken we later het woord Stichting er wel aan.
Waarom richt je niet eerst de stichting op?
pi_91455179
Je kan geen rechtshandelingen verrichten onder de naam van een stichting als deze nog niet officieel is opgericht. Je kan wel, zoals eerder is aangegeven, i.o. (in oprichting) achter de naam van je stichting zetten. Bedenk wel dat je aansprakelijk bent voor de handelingen die je uitvoert in deze naam. Voor non profit is een stichting een de beste rechtskeuze. Ook zou je gewoon een marktonderzoek kunnen uitvoeren om te kijken of er vraag is naar wat jij wilt gaan doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjeen op 17-01-2011 11:51:48 (link is nutteloos) ]
pi_91455287
Of wil je je alvast stichting noemen zodat je alvast aanspraak kan maken op subsidie?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 11:40:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')