ok, komtie:
Ik zoek een serie waarin 'burgers', gewone mensen, worden getraind om spion te worden.Het is non-ficite, een soort documantaire/spel show (maar ik kan me niet herinneren dat er mensen ook echt afvielen). Het is niet deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spy_(TV_series).
Wat dingen die ik me herinner:
- Er is een grote missie waarbij ze een wetenschapper moeten overtuigen iets evils dat hij ontwikkeld heeft niet door te zetten. Ze moeten eerst subtiel contact met hem leggen.
- Die man legt ze uit dat de slechteriken zijn dochter hebben gegijzeld en hem dwingen. De opdracht van de rekruten wordt nu het surveilleren van het huis waar de dochter vastgehouden wordt (in van die rare camouflagenetpakken). Later valt een team het huis binnen om de dochter te redden.
- Ze moeten dan nog het evil ding halen. Ze moeten hiervoor inbreken in een kantoor. Ze gaan met een touwladder naar boven en moeten een slot openmaken om een archief kast open te maken waar een back-up van het ding ligt (ik denk zelfs nog op floppy)
- Uiteindelijk zijn ze slordig geweest en worden ze gestraft, de slechteriken rijden ze klem bij een stoplicht en proberen de rekruten uit de auto te slepen. Als de slechteriken er vandoor gaan missen ze een van de rekruten. Later blijkt dat hij gevlucht is en de documenten/floppy ergens verstopt heeft
- Ze doen ook een schietoefening: met mitrailleurs (die gele balletjes schieten^^) moeten ze vanuit een auto op 'terug schieten', en dan zo haasje over (elkaar steeds dekking geven) verplaatsten. Een van de cursisten laat haar wapen vallen en mag het opnieuw proberen.
- Een andere missie is dat ze in een huis losgelaten worden, compleet blindeert. Het huis is gevuld met rook en boobytraps, ze moeten een pop hier uit redden. Er zijn draden gespannen met rotjes eraan en er liggen glasplaten die kapot vallen
- Ook staan ze in het voorportaal van een huis/kasteel en krijgen een houten pistool mee. Hun opdracht is dat ze zo door de deur moeten en moeten kijken wat er in de rode auto ligt. Als de de deur door gaan komen ze in een soort tuin, langs de weg staat de auto. Maar onderweg worden ze aangesproken door agressieve tokkies, die de rekruten vastpakken/aanvallen.
- Ze moeten ook een keer een man dood schieten. Met nachtkijkers vinden ze de pistolen die ze daarvoor moeten gebruiken. De man zit in een cafeetje iets te drinken, met een vrouw. Ze besluiten hem neer te schieten als hij van dat cafe naar huis gaat, ze wachten hem op die weg op. De missie mislukt omdat hij met de auto naar huis gaat.
- Er waren ook professionals uit het veld, die ze trainde/tips gaven. Dit waren onder andere de mensen die het huisje met de gegijzelde dochter binnen vielen.
Ik zou deze serie heel graag nog eens terug zien, maar kan er werkelijk nergens iets over vinden. Iemand?
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven