quote:
Op dinsdag 28 december 2010 10:15 schreef Vonkenboer het volgende:[..]
Poeh, dat is wel erg optimistisch ! Is dat allemaal wel haalbaar ?
Lijkt mij een hele hoop onnodig gestress

Zoals de planning eerst was, had het makkelijk gekund, maar we zijn de afgelopen dagen wat dingen tegen gekomen waardoor de verhuizing nog wat is uitgesteld....
De muren van de eetkamer bleken íéts meer behang te bevatten dan we verwacht hadden. In totaal zat het minimaal vier lagen dik op de muur en zijn we 7 verschillende afgrijselijke patroontjes tegengekomen en is alles bezaaid met houtsnippertjes uit het raufaserbehang

Daarbij hebben we tussen de lagen meer dan honderd schroeven en punaises gevonden
Het cadeautje dat met al deze lagen papier was ingepakt, was helaas niet zo'n toffe. De muren zijn in zo'n slechte staat dat we het niet gaan redden met een likje muurvuller en een pot latex. We hebben in overleg met mijn vader en broer (de kluskoningen

) besloten om er gipswanden tegen te gaan zetten, omdat er allerlei scheuren en putten inzitten, die erg lastig weg te werken zijn.
![Foto-P7XANOBQ.jpg]()
![Foto-4WKSWHMX.jpg]()
![Foto-HNQGBYKJ.jpg]()
Toen ik behang aan het trekken was van de muur tussen de eetkamer en de keuken, hield ik als klap op de vuurpijl nog een stuk stucwerk in mijn handen ook

Na voorzichtig voelen en kloppen, bleek er een hol stuk in de muur te zitten. Nou ja, het was toch al stuk, dus mijn broer en ik zijn even op verkenning uitgegaan, en er blijkt voorheen een soort van toog in de muur gezeten te hebben

![Foto-NQTP43NA.jpg]()
Één of andere 'handigerd' heeft dit ooit 'gerepareerd' met mdf met een stuclaagje erover, dus het is niet zo gek dat het zo naar beneden viel.
We gaan even overleggen met de huisbaas, maar als die het ermee eens is, willen we het in ere herstellen.
Op die manier lijkt de keuken iets ruimer en valt er wat meer licht in de eetkamer

We hebben vandaag ook een gasstel, koelkast en wasmachine voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken en geplaatst

![Foto-WWOSMSPH.jpg]()
![Foto-NH6KBNAF.jpg]()