abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90303674
quote:
NAZARETH - Nazareth en omgeving zijn deze dagen het toneel van een fikse kerstboomruzie. Hoofdrolspeler is burgemeester Shimon Gapso van de voorstad Nazareth Illit (Boven-Nazareth), waar overwegend Joden wonen.

,,Het verzoek van Arabieren om kerstbomen te plaatsen op de pleinen van de Arabische wijk van Nazareth Illit, is een provocatie'', zo meent Gapso.

,,Nazareth Illit is een Joodse stad en dit zal niet gebeuren, niet dit jaar, niet volgend jaar, niet zo lang ik burgemeester ben'', aldus de strijdbare burgervader. ,,Nazareth ligt hier direct naast, daar kunnen ze doen wat ze willen.''

De Arabische en christelijke minderheden in de buitenwijk van de stad waar Jezus volgens de bijbel opgroeide, zijn woedend over het in hun ogen racistische besluit van Gapso.
http://www.brabantsdagbla(...)omen-in-Nazareth.ece

Wat is er mis met een fraaie kerstboom ? Jezus was ook een Jood.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2010 20:00:42 ]
pi_90303798
Ja hoor.
En op Nederlandse scholen waar veel allochtonen op zitten mogen geen kerstbomen meer staan omdat het mogelijk kwetsend is voor de Moslims. 8)7
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:04:51 #3
165512 MASD
Music is dead.
pi_90304096
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:
Ja hoor.
En op Nederlandse scholen waar veel allochtonen op zitten mogen geen kerstbomen meer staan omdat het mogelijk kwetsend is voor de Moslims. 8)7
De meeste religieuze personen zijn dan ook compleet de weg kwijt. Ze worden volgens een religie opgevoed maar verdiepen zich er niet in waardoor ze een vertekent beeld krijgen van zichzelf en andere religies.

Jammer, want als iedereen zijn best deed zijn religie te begrijpen zouden dit soort conflicten er niet zijn.
Long live music.
pi_90304218
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:04 schreef MASD het volgende:

[..]

De meeste religieuze personen zijn dan ook compleet de weg kwijt. Ze worden volgens een religie opgevoed maar verdiepen zich er niet in waardoor ze een vertekent beeld krijgen van zichzelf en andere religies.

Jammer, want als iedereen zijn best deed zijn religie te begrijpen zouden dit soort conflicten er niet zijn.
en als je nou geen religie hebt en met argusogen aanziet wat voor kutwereld al die kutreligieuzen veroorzaken?

met hun dwingelanderige religieuze openbare én maatschappelijke kutvoorwaarden en eisenpakket.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90313700
quote:
,Het verzoek van Arabieren om kerstbomen te plaatsen op de pleinen van de Arabische wijk van Nazareth Illit, is een provocatie'', zo meent Gapso.
Vrijheid van geloofsuiting kennen ze dus daar ook al niet?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_90313842
quote:
Ja hoor.
Er valt inderdaad echt geen peil op te trekken. Er zijn geen principes in de politiek, alleen maar opportunisme.
pi_90313852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:04 schreef MASD het volgende:

[..]

Ook al begrijp je het niet. Iemand mag van mij hier rustig een bepaald feest houden. De leukste wijk hier in Zeist vind ik dan ook de Warande. Enorm veel verschillende culturen bij elkaar O+
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_90313904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Vrijheid van geloofsuiting kennen ze dus daar ook al niet?
Van welk bestaand geloof is de kerstboom een uiting ?
pi_90314031
quote:
5s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Van welk bestaand geloof is de kerstboom een uiting ?
Jaja, ik weet dat het oorspronkelijk een heidens feest was :) In dit geval zijn het christelijke Arabieren
quote:
De Arabische en christelijke minderheden in de buitenwijk van de stad waar Jezus volgens de bijbel opgroeide,
pi_90314251
Vermoeiend, altijd en eeuwig die religieuze vetes... :O
  woensdag 22 december 2010 @ 22:37:57 #11
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_90314304
Wat? Dit gaat niet eens over Nazareth in Maastricht?

Tsssk....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_90314496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:37 schreef Boldface het volgende:
Vermoeiend, altijd en eeuwig die religieuze vetes... :O
Ik snap ze ook niet. Het lijkt me meer haat profeteren dan liefde
pi_90314612
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Jaja, ik weet dat het oorspronkelijk een heidens feest was :) In dit geval zijn het christelijke Arabieren

[..]

Kerstmis was inderdaad een heidend feest. Maar speelden kerstbomen daarin nog een of andere rol?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90314841
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerstmis was inderdaad een heidend feest. Maar speelden kerstbomen daarin nog een of andere rol?
quote:
De kerstboom gaat terug op een voor-christelijk, ook wel "heidens" vruchtbaarheidssymbool. De groenblijvende boom vertegenwoordigt daarin de vernieuwing van het leven.
:) Denk dat de boom er misschien iets anders uit zag.
pi_90316033
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:45 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

:) Denk dat de boom er misschien iets anders uit zag.
Wellicht dat de slingers en ballen ontbraken :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90316521
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht dat de slingers en ballen ontbraken :)
Geen idee, volgens mij is dat meer een Germaanse traditie?
pi_90317275
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik snap ze ook niet. Het lijkt me meer haat profeteren dan liefde
ehm nee niet de religie profeteert de haat
zijn volgers welke het als noodzaak zien als rechters op te treden tegen anderen, profeteren haat.
En zoals hier al werd gezegd zijn dat de mensen die de boodschap welke een religie wil uitdragen, niet begrijpen.
Religie draait om geloof, hoop en liefde voor een opperwezen (God, Allah, Djawe) en daaraan gelijk de liefde en het respect voor je medemens.

Helaas willen sommige gelovigen dit er met harde hand in dreunen bij hun medemens...
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
  woensdag 22 december 2010 @ 23:33:32 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_90318012
Ja, want ik voel me ook diep gekwetst als er een hoofddoek voorbij komt!!!
pi_90322085
quote:
Ja hoor.
Aah. Dan is die joodse burgemeester dus net zo iets als een moslim?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90322320
quote:
99s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:21 schreef FunkY-FrankY het volgende:

[..]

zijn volgers welke het als noodzaak zien als rechters op te treden tegen anderen, profeteren haat.
En zoals hier al werd gezegd zijn dat de mensen die de boodschap welke een religie wil uitdragen, niet begrijpen.
Religie draait om geloof, hoop en liefde voor een opperwezen (God, Allah, Djawe) en daaraan gelijk de liefde en het respect voor je medemens.

Helaas willen sommige gelovigen dit er met harde hand in dreunen bij hun medemens...
In principe heb je gelijk: het is de lezer die interpreteert.
Maar sommige boeken maken het de lezers wel erg moeilijk om gematigd te zijn.
Na een halve koran begon ik hem te knijpen. Tot ik de truc van de herhaling doorzag.
Toen ik genesis ging herlezen, schrok ik pas echt van de haat en oorlogszucht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90329016
Echt mensen raken helemaal de weg kwijt ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_90333286
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat heeft dit nu weer met moslms van doen? Moslims namen dat besluit niet. Vragen er niet eens om.

Dat van die school is geregeld door een blanke die eigenlijk wat anders wilde, dus had helemaal niets te maken met allochtonen begreep ik van ll zelf. De leerlingen hebben vervolgens zelf een boom bij elkaar gelegd, zodat die kerstboom er later alsnog stond.

Ik vind trouwens dat deze burgemeester enorm doorgeslagen is. Vrijheid van Godsdienst staat niet zo hoog in het vaandel in die landen?
pi_90333394
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In principe heb je gelijk: het is de lezer die interpreteert.
Maar sommige boeken maken het de lezers wel erg moeilijk om gematigd te zijn.
Na een halve koran begon ik hem te knijpen. Tot ik de truc van de herhaling doorzag.
Toen ik genesis ging herlezen, schrok ik pas echt van de haat en oorlogszucht.
En ik had ongeveer hetzelfde. Tot ik ook het nieuwe testament ging lezen en de herhaling doorzag. Beide boeken kan je veel kanten mee op.
Het boek van de joden heb ik nog niet gelezen. De koran valt wel mee op sommige stukken na,(je moet net als met de bijbel, lezen met een visie van nu en niet van honderden jaren terug, toen ook de ongelovigen heel anders waren) die in mijn ogen net zoveel haat bezitten. De mens van het boek (de christenen) komen er in ieder geval beter af dan de Joden en niet-gelovigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 23-12-2010 11:30:51 ]
  donderdag 23 december 2010 @ 11:34:33 #24
165512 MASD
Music is dead.
pi_90334246
Waar is het trouwens misgegaan? Niet zo lang geleden was het naar mijn weten nog vrij okay tussen de religies en dergelijke. Thomas Jefferson heeft zichzelf zelfs Arabisch aangeleerd met behulp van zijn kopie van de Koran.

Vanwaar de haat?
Long live music.
pi_90420409
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat heeft dit nu weer met moslms van doen? Moslims namen dat besluit niet. Vragen er niet eens om.

Dat van die school is geregeld door een blanke die eigenlijk wat anders wilde, dus had helemaal niets te maken met allochtonen begreep ik van ll zelf. De leerlingen hebben vervolgens zelf een boom bij elkaar gelegd, zodat die kerstboom er later alsnog stond.

Ik vind trouwens dat deze burgemeester enorm doorgeslagen is. Vrijheid van Godsdienst staat niet zo hoog in het vaandel in die landen?
Dat was een reactie op een opmerking dat op Nederlandse scholen geen kerstbomen meer mochten vanwege de veronderstelling van gevoelige moslims.
Niet ik haal de moslims erbij. En ik vergelijk overgevoelige burgemeesters met (vermeend) overgevoelige moslims.
pi_90420659
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:04 schreef paddy het volgende:

[..]

En ik had ongeveer hetzelfde. Tot ik ook het nieuwe testament ging lezen en de herhaling doorzag. Beide boeken kan je veel kanten mee op.
Het boek van de joden heb ik nog niet gelezen. De koran valt wel mee op sommige stukken na,(je moet net als met de bijbel, lezen met een visie van nu en niet van honderden jaren terug, toen ook de ongelovigen heel anders waren) die in mijn ogen net zoveel haat bezitten. De mens van het boek (de christenen) komen er in ieder geval beter af dan de Joden en niet-gelovigen.

Het boek van de joden wordt door christenen het Oude Testament genoemd.
Dat was schrikken, toen ik dat ter controle en voor de zekerheid eens opnieuw ging lezen.
Vergeleken met de koran is het echt een actiefilm, een soort Conan de barbaar.
Moord en doodslag, list en bedrog, overspel en ontrouw.

En er is een volk dat dit boek (= deze boeken) als grondslag van hun geschiedenis beschouwt. In hun beleving wordt deze geschiedenis dus waar, net zoals Romulus en Remus voor de Romeinen waar was. Wat doet het geloven in deze voortdurende schendingen van de 10 geboden met de moraal van dit volk?
pi_90420760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:34 schreef MASD het volgende:
Waar is het trouwens misgegaan? Niet zo lang geleden was het naar mijn weten nog vrij okay tussen de religies en dergelijke. Thomas Jefferson heeft zichzelf zelfs Arabisch aangeleerd met behulp van zijn kopie van de Koran.

Vanwaar de haat?
Mwa, weet je wel zeker dat het vrij okay was tussen de religies?
Er hebben in Europa honderden jaren lang oorlogen gewoed tussen diverse geloven. Zelfs de christelijke geloven onderling. Ook diverse islamitische geloven onderling hebben nogal eens oorlog gevoerd.
Nou ja, niet de geloven zelf: de gelovigen onder het mom van het geloof.
pi_90425220
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Zelfmoordterrorisme door islamisten is ook vergelijkbaar met de Kruistochten van de christenen 900 jaar geleden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_90425296
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het boek van de joden wordt door christenen het Oude Testament genoemd.
Dat was schrikken, toen ik dat ter controle en voor de zekerheid eens opnieuw ging lezen.
Vergeleken met de koran is het echt een actiefilm, een soort Conan de barbaar.
Moord en doodslag, list en bedrog, overspel en ontrouw.

Natuurlijk. Dat was voor de geboorte van Jezus.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_90425620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:34 schreef MASD het volgende:
Waar is het trouwens misgegaan? Niet zo lang geleden was het naar mijn weten nog vrij okay tussen de religies en dergelijke.

Vanwaar de haat?
Vrij oke? 10 jaar terug schoot men elkaar nog dood in ierland..
pi_90425721
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:57 schreef gelly het volgende:

[..]

http://www.brabantsdagbla(...)omen-in-Nazareth.ece

Wat is er mis met een fraaie kerstboom ? Jezus was ook een Jood.
Blijkbaar een Palestijn :D
pi_90429366
Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Arabieren hebben helemaal niks met kerstbomen, dus als ze er per se 1 willen plaatsen in Joods gebied is dat wel degelijk een provocatie te noemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:34 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zijn het helemaal geen christelijke Arabieren, anders zou dat er staan in plaats van Arabische en christelijke minderheden lijkt me.

quote:
99s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:21 schreef FunkY-FrankY het volgende:

[..]

Dit dus, alle 3 de abrahamistische religies stellen dat zondaars na hun dood gestraft worden en dat ze tijdens hun leven kans hebben om vergiffenis te vragen. Velen van de volgers menen echter iedere zondaar te moeten aanpakken in plaats van God te laten beslissen wat er moet gebeuren. Dat is pas ketterij als je het mij vraagt.
pi_90429434
quote:
Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:
Ja hoor.
Je praat onzin. Nog nooit meegemaakt en zat op een
90% zwarte basisschool.
pi_90478386
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat was voor de geboorte van Jezus.
Ja, dat is wel zo. Maar dat volk baseert zijn geschiedenis en zelfbeeld nog steeds op dat soort gedrag.
Terwijl naastenliefde voor christenen (eigenlijk) maatgevend is, zijn moord en doodslag, list en bedrog, incest en overspel maatgevend voor joden. In opdracht van hun god en zelfs tegen hun broers en zussen.
  maandag 27 december 2010 @ 02:07:26 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90481698
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:21 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je praat onzin. Nog nooit meegemaakt en zat op een
90% zwarte basisschool.
zwart is niet lichtgetint toch?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure