http://www.brabantsdagbla(...)omen-in-Nazareth.ecequote:NAZARETH - Nazareth en omgeving zijn deze dagen het toneel van een fikse kerstboomruzie. Hoofdrolspeler is burgemeester Shimon Gapso van de voorstad Nazareth Illit (Boven-Nazareth), waar overwegend Joden wonen.
,,Het verzoek van Arabieren om kerstbomen te plaatsen op de pleinen van de Arabische wijk van Nazareth Illit, is een provocatie'', zo meent Gapso.
,,Nazareth Illit is een Joodse stad en dit zal niet gebeuren, niet dit jaar, niet volgend jaar, niet zo lang ik burgemeester ben'', aldus de strijdbare burgervader. ,,Nazareth ligt hier direct naast, daar kunnen ze doen wat ze willen.''
De Arabische en christelijke minderheden in de buitenwijk van de stad waar Jezus volgens de bijbel opgroeide, zijn woedend over het in hun ogen racistische besluit van Gapso.
De meeste religieuze personen zijn dan ook compleet de weg kwijt. Ze worden volgens een religie opgevoed maar verdiepen zich er niet in waardoor ze een vertekent beeld krijgen van zichzelf en andere religies.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:
Ja hoor.
En op Nederlandse scholen waar veel allochtonen op zitten mogen geen kerstbomen meer staan omdat het mogelijk kwetsend is voor de Moslims.
en als je nou geen religie hebt en met argusogen aanziet wat voor kutwereld al die kutreligieuzen veroorzaken?quote:Op woensdag 22 december 2010 20:04 schreef MASD het volgende:
[..]
De meeste religieuze personen zijn dan ook compleet de weg kwijt. Ze worden volgens een religie opgevoed maar verdiepen zich er niet in waardoor ze een vertekent beeld krijgen van zichzelf en andere religies.
Jammer, want als iedereen zijn best deed zijn religie te begrijpen zouden dit soort conflicten er niet zijn.
Vrijheid van geloofsuiting kennen ze dus daar ook al niet?quote:,Het verzoek van Arabieren om kerstbomen te plaatsen op de pleinen van de Arabische wijk van Nazareth Illit, is een provocatie'', zo meent Gapso.
Er valt inderdaad echt geen peil op te trekken. Er zijn geen principes in de politiek, alleen maar opportunisme.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:
Ja hoor.
En op Nederlandse scholen waar veel allochtonen op zitten mogen geen kerstbomen meer staan omdat het mogelijk kwetsend is voor de Moslims.
Ook al begrijp je het niet. Iemand mag van mij hier rustig een bepaald feest houden. De leukste wijk hier in Zeist vind ik dan ook de Warande. Enorm veel verschillende culturen bij elkaarquote:Op woensdag 22 december 2010 20:04 schreef MASD het volgende:
[..]
De meeste religieuze personen zijn dan ook compleet de weg kwijt. Ze worden volgens een religie opgevoed maar verdiepen zich er niet in waardoor ze een vertekent beeld krijgen van zichzelf en andere religies.
Jammer, want als iedereen zijn best deed zijn religie te begrijpen zouden dit soort conflicten er niet zijn.
Van welk bestaand geloof is de kerstboom een uiting ?quote:Op woensdag 22 december 2010 22:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Vrijheid van geloofsuiting kennen ze dus daar ook al niet?
Jaja, ik weet dat het oorspronkelijk een heidens feest wasquote:Op woensdag 22 december 2010 22:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Van welk bestaand geloof is de kerstboom een uiting ?
quote:De Arabische en christelijke minderheden in de buitenwijk van de stad waar Jezus volgens de bijbel opgroeide,
Ik snap ze ook niet. Het lijkt me meer haat profeteren dan liefdequote:Op woensdag 22 december 2010 22:37 schreef Boldface het volgende:
Vermoeiend, altijd en eeuwig die religieuze vetes...
Kerstmis was inderdaad een heidend feest. Maar speelden kerstbomen daarin nog een of andere rol?quote:Op woensdag 22 december 2010 22:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Jaja, ik weet dat het oorspronkelijk een heidens feest wasIn dit geval zijn het christelijke Arabieren
[..]
quote:Op woensdag 22 december 2010 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerstmis was inderdaad een heidend feest. Maar speelden kerstbomen daarin nog een of andere rol?
quote:De kerstboom gaat terug op een voor-christelijk, ook wel "heidens" vruchtbaarheidssymbool. De groenblijvende boom vertegenwoordigt daarin de vernieuwing van het leven.
Wellicht dat de slingers en ballen ontbrakenquote:Op woensdag 22 december 2010 22:45 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Denk dat de boom er misschien iets anders uit zag.
Geen idee, volgens mij is dat meer een Germaanse traditie?quote:Op woensdag 22 december 2010 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat de slingers en ballen ontbraken
ehm nee niet de religie profeteert de haatquote:Op woensdag 22 december 2010 22:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap ze ook niet. Het lijkt me meer haat profeteren dan liefde
Aah. Dan is die joodse burgemeester dus net zo iets als een moslim?quote:Op woensdag 22 december 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:
Ja hoor.
In principe heb je gelijk: het is de lezer die interpreteert.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:21 schreef FunkY-FrankY het volgende:
[..]
ehm nee niet de religie profeteert de haat
zijn volgers welke het als noodzaak zien als rechters op te treden tegen anderen, profeteren haat.
En zoals hier al werd gezegd zijn dat de mensen die de boodschap welke een religie wil uitdragen, niet begrijpen.
Religie draait om geloof, hoop en liefde voor een opperwezen (God, Allah, Djawe) en daaraan gelijk de liefde en het respect voor je medemens.
Helaas willen sommige gelovigen dit er met harde hand in dreunen bij hun medemens...
Wat heeft dit nu weer met moslms van doen? Moslims namen dat besluit niet. Vragen er niet eens om.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Aah. Dan is die joodse burgemeester dus net zo iets als een moslim?
En ik had ongeveer hetzelfde. Tot ik ook het nieuwe testament ging lezen en de herhaling doorzag. Beide boeken kan je veel kanten mee op.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk: het is de lezer die interpreteert.
Maar sommige boeken maken het de lezers wel erg moeilijk om gematigd te zijn.
Na een halve koran begon ik hem te knijpen. Tot ik de truc van de herhaling doorzag.
Toen ik genesis ging herlezen, schrok ik pas echt van de haat en oorlogszucht.
Dat was een reactie op een opmerking dat op Nederlandse scholen geen kerstbomen meer mochten vanwege de veronderstelling van gevoelige moslims.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu weer met moslms van doen? Moslims namen dat besluit niet. Vragen er niet eens om.
Dat van die school is geregeld door een blanke die eigenlijk wat anders wilde, dus had helemaal niets te maken met allochtonen begreep ik van ll zelf. De leerlingen hebben vervolgens zelf een boom bij elkaar gelegd, zodat die kerstboom er later alsnog stond.
Ik vind trouwens dat deze burgemeester enorm doorgeslagen is. Vrijheid van Godsdienst staat niet zo hoog in het vaandel in die landen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |