abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:13:41 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90254650
Momenteel huur ik van de VVE een parkeerplaats. Deze parkeerplaats is op een binnenterrein gelegen en momenteel niet te bereiken door de hoeveelheid sneeuw die op het terrein ligt. In hoeverre kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen voor de extra kosten die ik maak, omdat ik buiten het terrein moet parkeren? (stadscentrum, dus betaald parkeren).

Ik heb het huurcontract erbij gepakt en daar staat het volgende in: (vereenvoudigd)
Art 1.: "Verhuurder is verplicht het gehuurde aan de buitenzijde in goede staat van onderhoud te houden en daaartoe tijdig en op deugdelijke wijze die voorzieningen te verrichten of te doen verrichten, die daarvoor nodig zijn."

Art 2.: "Huurder heeft geen recht op huurprijsvermindering, geen recht op verrekening of opschorting van enige betalingsverplichting in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van weersomstandigheden en stagnatie in de bereikbaarheid."

Maandag stond mijn geparkeerd op mijn plek, 's morgens kon ik van plek afrijden. Daarna ben ik echter een half uur (normaal: 1 minuut) bezig geweest om van het terrein af te komen omdat het terrein niet gestrooid of geveegd was. Sindsdien kan ik niet meer parkeren op mijn plek doordat ik er simpelweg niet meer in kan rijden.

Hoewel de verhuurder niet direct aansprakelijk is voor de onbereikbaarhied is hij wel aansprakelijk voor het onderhoud. M.i. valt sneeuwruimen óók onder het uitvoeren van (incidenteel) onderhoud.
Ik kan begrijpen dat een terrein niet direct sneeuwvrij is, maar het ziet er nu naar dat ik de komende weken niet op mijn parkeerplek kan komen.

Ik wil de VVE alsnog aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen. Naar mijn idee is Art. 2 geen vrijbrief om helemaal niets aan de bereikbaarheid en moet de VVE, volgens Art. 1, het binnenterrein bereikbaar houden.

Klopt deze zienswijze? Of ben ik bij voorbaat al kansloos?
So we just called him Fred
pi_90255409
Je huurt van de VVE een parkeerplaats en wil de VVE alsnog aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen ?
Als eigenaar van een woning ben je ook lid van de VVE en nu wil je je zelf gedeeltelijk aansprakelijk gaan stellen?
pi_90255451
Ik zeg win........terrrrrrrrrrr...........banden, ik rijd elk terrein op, op me wintersloffies en cross iedereen voorbij die staat te hannessen en te glibberen op zomerspul.
pi_90255467
Artikel 2 lijkt mij duidelijk genoeg hierover.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:29:20 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90255671
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:25 schreef exlurker het volgende:
Je huurt van de VVE een parkeerplaats en wil de VVE alsnog aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen ?
Als eigenaar van een woning ben je ook lid van de VVE en nu wil je je zelf gedeeltelijk aansprakelijk gaan stellen?
Klopt. Maar ik maar 10/1450e deel deelnemer, dus ik win er aardig wat mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:25 schreef Buikboor het volgende:
Ik zeg win........terrrrrrrrrrr...........banden, ik rijd elk terrein op, op me wintersloffies en cross iedereen voorbij die staat te hannessen en te glibberen op zomerspul.
De buurman met winterbanden komt ook niet van zijn plek...
pi_90255723
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:13 schreef FredvZ het volgende:

Art 2.: "Huurder heeft geen recht op huurprijsvermindering, geen recht op verrekening of opschorting van enige betalingsverplichting in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van weersomstandigheden en stagnatie in de bereikbaarheid."

Als de VVE Gaat vegen/strooien moeten daar kosten voor worden gemaakt. Wie denk je dat die kosten betalen?
pi_90255744
Ligt de sneeuw een meter hoog op dat terreintje, of ligt er maar een centimeter of twintig?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:36:59 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90256186
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ligt de sneeuw een meter hoog op dat terreintje, of ligt er maar een centimeter of twintig?
26 tot 30 cm.
En dat past niet onder mijn auto, zodat de bodemplaat deels rust op de sneeuw en er dus te weinig gewicht op de banden komt.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 21:41:33 #9
45833 crew  Fogel
pi_90256479
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

26 tot 30 cm.
En dat past niet onder mijn auto, zodat de bodemplaat deels rust op de sneeuw en er dus te weinig gewicht op de banden komt.
Zelf initiatief nemen ipv wachten en alles afschuiven...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_90257800
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

26 tot 30 cm.
Fair enough.

En wat precies weerhoudt jou ervan om zelf een schep of bezem ter hand te nemen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_90258339
Ik zou ook zeggen, pak een schep en haal de sneeuw weg. :') Ik begrijp werkelijk niet dat het überhaupt bij je opkomt om je verhuurder aansprakelijk te stellen omdat jij te bedonderd bent om wat sneeuw weg te halen. Nog even afgezien van het feit dat er gewoon letterlijk in het huurcontract staat dat dat niet kan. :{
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_90258532
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:26 schreef rutger05 het volgende:
Artikel 2 lijkt mij duidelijk genoeg hierover.
Mij niet. Dit lijkt me echt zo'n ding dat door dwingend recht aan de kant geschoven kan worden. De gemeente komt zelfs de parkeerplaatsen en laad/los deuren schoonmaken op ons werk. (eigen terrein) mij lijkt dat ze toch wel wat moeite moeten doen om de zooi schoon te houden.

Het is niet zo dat sneeuw ineens een zeldzame natuurramp is zoals de NS ons willen doen geloven.
pi_90258727
Tja tekenend voor het huidige moraal :')

Iemand anders moet vooral maar iets oplossen. ipv samen met de buurman(nen) ff de schep ter hand nemen kom je gelijk aan met claimen, artiketljes en andere ongein :')
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 22:18:12 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_90258860
Zelf even scheppen, voorkomt extra kosten :Y

Daarnaast, als je huurauto zonder benzine staat, komt de verhuurder toch ook je auto niet voltanken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90259222
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:16 schreef tjoptjop het volgende:
Tja tekenend voor het huidige moraal :')

Het gaat niet over een boot in een plas water maar over iets waar je voor "genot" voor betaald. Sneeuw lijkt me toch een normaal bedrijfsrisico voor een parkeerplaats en gewoon in de huur te zitten.

Ja, ik ga ook niet wachtten op de gemeente ofzo als ik weg moet en schuif de zooi weg. Maar met "zoek het maar uit als het sneeuwt" betaal je niet voor. Lijkt me.
pi_90259357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:23 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Het gaat niet over een boot maar over iets waar je voor "genot" voor betaald. Sneeuw lijkt me toch een normaal bedrijfsrisico voor een parkeerplaats en gewoon in de huur te zitten.

Ja, ik ga ook niet wachtten op de gemeente ofzo als ik weg moet en schuif de zooi weg. Maar met "zoek het maar uit als het sneeuwt" betaal je niet voor. Lijkt me.
Als TS schadevergoeding door gaat zetten dan is die parkeerplaats volgend jaar gewoon ¤5 per maand duurder.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 22:26:38 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_90259463
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:23 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Het gaat niet over een boot in een plas water maar over iets waar je voor "genot" voor betaald. Sneeuw lijkt me toch een normaal bedrijfsrisico voor een parkeerplaats en gewoon in de huur te zitten.

Maar het weghouden van sneeuw is toch zeker niet iets wat een verhuurder moeten komen doen?! Je huurt toch die plek en that's it? Dan moet je m toch zelf schoon en dus sneeuwvrij houden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90259468
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:30 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Als de VVE Gaat vegen/strooien moeten daar kosten voor worden gemaakt. Wie denk je dat die kosten betalen?
Maar daar betaalt hij maar 1/145e deel van :6
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 22:27:47 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_90259529
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar daar betaalt hij maar 1/145e deel van :6
True, maar wedden dat meer betalen ook geen optie is :D
pi_90259654
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Guppyfriend het volgende:

Maar het weghouden van sneeuw is toch zeker niet iets wat een verhuurder moeten komen doen?! Je huurt toch die plek en that's it? Dan moet je m toch zelf schoon en dus sneeuwvrij houden?
Nee. Zijn probleem is de rest van het terrein van en naar de weg zoals ik het lees.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 22:33:11 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_90259868
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:29 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Zijn probleem is de rest van het terrein van en naar de weg zoals ik het lees.
Je hebt gelijk. My bad. Toch lijkt het me dat de vve hier niet aansprakelijk voor is. Het enige wat TS zich op de hals haalt is een huurverhoging, gok ik.

Ik ben blij dat in mijn vve de mentaliteit anders is. Hier is het niet vreemd dat mensen zelf de sneeuw ruimen. Gelukkig
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 december 2010 @ 22:40:09 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90260306
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die plaats inderdaad, niet het complete parkeerterrein...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_90260317
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:33 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik ben blij dat in mijn vve de mentaliteit anders is.
Ja, ik zou er ook niet zo moeilijk over doen. Maar het lijkt mij nogal vreemd om iets normaals als uitzondering te beschouwen en te negeren als verhuurder. Sneeuw is niet iets dat je als natuurramp kan zien. Het komt elke winter voor.
pi_90260357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef Sjeen het volgende:

Die plaats inderdaad, niet het complete parkeerterrein...
Net andersom lijkt me.

ja, dat bedoelde ik ja.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 december 2010 @ 22:43:02 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90260489
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:40 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Net andersom lijkt me.

ja, dat bedoelde ik ja.
Ik zag net dat je hetzelfde postte :D

De verhuurder moet volgens mij zorgen dat de parkeerplaats bereikbaar is. Als er met een zomerstorm een boom omvalt en de ingang blokkeert, moet TS die dan ook zelf aan stukjes gaan zagen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')