Okay, als dat het geval is: TS moet gewoon helemaal niets doen. Het is aan het meiske zelf of ze aangifte wil doen of niet, daar hoeft TS haar niet naar te pushen. Kortom: Niets doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.
Ouders van minderjarigen ook volgens mij. Maar dat is TS nietquote:Op woensdag 22 december 2010 17:13 schreef Maanvis het volgende:
Daarnaast kan aangifte alleen gedaan worden door het slachtoffer, dus lijken me reacties als 'aangifte doen' sowieso onzin.
Het lijkt me heel goed om eerst duidelijk te krijgen wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
In de OP wordt advies gevraagd over hoe te handelen bij een (tiener)meisje dat verkracht is. Vervolgens wordt het halve topic zo gedraaid dat ze misschien wel niet verkracht is. Lijkt me niet echt een grote bijdrage leveren. Als het echt niet zo is gegaan als wordt gezegd in de OP, is dat verder de verantwoordelijkheid van dat meisje zelf.
Die jongen zal in ieder geval ondervraagd worden. Als hij zichzelf ergens tegenspreekt, zou er nog wat uit kunnen rollen.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:46 schreef LikeEmDead het volgende:
Aangifte zal geen zin hebben, aangezien het ze zichzelf al heeft gewassen lijkt mij... En omdat het waarschijnlijk gebeurde zonder oog getuigen en hun een ''romantische'' relatie hebben.
Echt he . Wat een lamstralenquote:Op woensdag 22 december 2010 16:52 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die jongen zal in ieder geval ondervraagd worden. Als hij zichzelf ergens tegenspreekt, zou er nog wat uit kunnen rollen.
Maar inderdaad, met alleen haar woord is de kans niet erg groot.
Stop eens met dat gezuigquote:Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.
Daar begon jij mee, maargoed.. TS moet dat meiske niet dwingen/overtuigen om aangifte te doen, dat zou naar mijn mening slecht zijn. Het moet haar eigen keuze zijn om aangifte te doen.quote:
Het advies van de meesten is dat ze aangifte zou moeten doen..quote:Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aangifte doen is niet aan de orde, want TS vraagt om advies en die kan geen aangifte doen.
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het advies van de meesten is dat ze aangifte zou moeten doen..
Daar ben ik het mee eens. Mijn advies zou zijn om eerst eens na te gaan wat er precies gebeurd is en hoe het gebeurd is. Daarmee voorkom je een valse of beter gezegd, onjuiste aangifte.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.
Een 14-jarige valt onder de verantwoording van haar ouders. Ook juridisch gezien kunnen en mogen de ouders aangifte doen voor haar .quote:Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heeft meer consequenties dan je denkt, helemaal als het een 'valse aangifte' blijkt te zijn wat een aantal mensen hier vermoeden. Als ze aangifte wil doen dan moet dat haar eigen keuze zijn, niet een keuze die opgelegd wordt door virenden en familie.
Dit lijkt me een heel slecht idee. Ze heeft TS in vertrouwen genomen, nadat dat geschaad is door d'r ex vriend, en dan gaat TS dat vetrouwen ook nog een keer schaden? Dan komt het nooit meer goed.quote:Op zondag 26 december 2010 18:14 schreef gnilrednoz het volgende:
Luister, als zij het haar ouders niet wil vertellen, moet jij dat doen. Misschien is ze initieel boos op je, maar ze zal je later dankbaar zijn.
Weet je overigens wel 100% zeker dat het echt verkrachting was? En niet gewoon sex waar ze later spijt van kreeg? Zou niet de eerste keer zijn dat een meisje van die leeftijd zoiets zegt...
Zoals? Dat ze niet echt verkracht is bijvoorbeeld?quote:Op zondag 26 december 2010 18:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dit lijkt me een heel slecht idee. Ze heeft TS in vertrouwen genomen, nadat dat geschaad is door d'r ex vriend, en dan gaat TS dat vetrouwen ook nog een keer schaden? Dan komt het nooit meer goed.
Misschien heeft die vriendin wel een heel goede reden om het niet aan d'r ouders te vertellen.
Tja...tis weer eens wat anders als aangifte brullen, dat weet ik, maar ik heb zo mijn afwijkende mening, en heb genoeg ervaring met slachtoffers om die mening te kunnen onderbouwen.quote:Op zondag 26 december 2010 22:21 schreef MalaCocinera het volgende:
Tanin voor veel fokkers is dat hogere wiskunde he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |