Ik eet niets eigenlijk meer dan normaal. Elke dag 3 normale maaltijden met een toetje, that's itquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:33 schreef Saisai het volgende:
misschien ben je ergens gevoelig voor, chocola, koffie of cola, drink/ eet je dat veel?
Ik heb zo mijn ups en downs, maar heb dit ook vóór deze aanvallen gehad. Op het moment van die aanvallen word ik niet extra depri ofzo, alleen lichamelijk vermoeider.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:38 schreef Holzfäller het volgende:
Hoe voel je je psychisch dan de laatste tijd? En verandert dat nog sterk op het moment van die hyperventilatie etc?
quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Grappig hè 'Richard', een lolletje maken over iemand die misschien hartklachten heeft? Je zal je vanavond wel weer helemaal de man voelen als je terugkijkt naar je hilarische opmerking. Die PostalGold usericon is natuurlijk ook o zo origineel en briljant om je gevoel voor humor mee te benadrukken.
Gelukkig ben jij nog 19 jaartjes jong. Jij zal zeker nooit hartkwalen krijgen. Zeker niet met zo'n fit en vooral 'superieur' lichaam:
[ afbeelding ]
Kind, ga je lolletje ergens anders halen. Niet ter compensatie van je eigen mislukte lijf ouwehoeren over pathologische tekenen.
Nee, ik rook niet (mee). Ik heb een keer geprobeerd in een zakje te ademen, maar dat hielp toen niet bepaald. Dat van het paracetamolletje kan ik een keer proberen als ik weer een aanval heb, maar is dat niet slechts ter onderdrukking van de symptomen, ook omdat het een pijnstiller is?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
Rook je?
En jouw klachten klinken inderdaad als hyperventilatie. Al eens geprobeerd om je ademhaling te reguleren (of ademen in een papieren zak, ja dat helpt echt). Wat ook wil helpen is een paracetamolletje innemen. Dat verdunt je bloed iets, wat iets tegen die koolstof-dioxide die teveel in je bloed zit doen (ik weet niet meer precies hoe het zit, maar dat heeft de huisarts mij lang lang geleden als tip gegeven).
Hartmedicijnen mogen over het algemeen niet met grapefruit gebruikt worden, omdat deze bij elkaar interacties geven. Die worden nog wel verkocht, maar patiënten mogen er geen grapefruitproducten bij nuttigen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:58 schreef Saisai het volgende:
nja roken kan het indd ook nog zijn. Ik kreeg het trouwens heel lang geleden, in de middeleeuwen van grapefruit. maar dat kwam door bepaalde medicijnen.
Volgens mij mogen ze tegenwoordig zulke medicijnen niet meer verkopen. Maar dat weet ik niet zeker.
Ja nou, vooral het gevoel dat je achteraf meekrijgt. Ik heb nu voor beide keren achteraf bij mezelf gedacht van 'wat ben ik vandaag opgeschoten?'. Niet veel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:21 schreef Levolution het volgende:
Het is wel waar dat sommige artsen je te snel afwimpelen.
Wat?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
Rook je?
En jouw klachten klinken inderdaad als hyperventilatie. Al eens geprobeerd om je ademhaling te reguleren (of ademen in een papieren zak, ja dat helpt echt). Wat ook wil helpen is een paracetamolletje innemen. Dat verdunt je bloed iets, wat iets tegen die koolstof-dioxide die teveel in je bloed zit doen (ik weet niet meer precies hoe het zit, maar dat heeft de huisarts mij lang lang geleden als tip gegeven).
We werken in Nederland met huisartsen als poortwachter van de medische zorg. Bespreek het dus eerst met je huisarts. Als die geen analyse in het ziekenhuis nodig acht, zeggen ze dat in het algemeen niet om je te pesten of om geld uit te sparen, maar omdat ze inderdaad denken dat er niets aan de hand is waar analyse voor het ziekenhuis voor nodig is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:33 schreef FeestBoek het volgende:
Wow, dit is wel heel toevallig.. Ik zat toevallig vanmiddag te denken eens langs de dokter of zo te gaan, aangezien ik de afgelopen twee weken dagelijks last heb van druk op m'n borst, tegelijk met zeurende / trekkende pijn in linkerborst/schouder/bovenarm..
Zelf ben ik bang dat er iets met m'n hart is.. Is er geen mogelijkheid om dit te laten testen in het ziekenhuis? Of moet je perse doorverwezen worden door je huisarts (en als die zegt dat het niets ergs is, dan ben je dus gewoon de pineut?)
Ja dat gevoel heb ik dus ook. Volgens mij kunnen ze alles prima testen in het ziekenhuis, het is maar de vraag hoe je daar komt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:33 schreef FeestBoek het volgende:
Wow, dit is wel heel toevallig.. Ik zat toevallig vanmiddag te denken eens langs de dokter of zo te gaan, aangezien ik de afgelopen twee weken dagelijks last heb van druk op m'n borst, tegelijk met zeurende / trekkende pijn in linkerborst/schouder/bovenarm..
Zelf ben ik bang dat er iets met m'n hart is.. Is er geen mogelijkheid om dit te laten testen in het ziekenhuis? Of moet je perse doorverwezen worden door je huisarts (en als die zegt dat het niets ergs is, dan ben je dus gewoon de pineut?)
Hmm daar moet dan maar blind op vertrouwd worden..quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
We werken in Nederland met huisartsen als poortwachter van de medische zorg. Bespreek het dus eerst met je huisarts. Als die geen analyse in het ziekenhuis nodig acht, zeggen ze dat in het algemeen niet om je te pesten of om geld uit te sparen, maar omdat ze inderdaad denken dat er niets aan de hand is waar analyse voor het ziekenhuis voor nodig is.
Ja, zo werkt het in het algemeen met artsen, loodgieters en andere probleemoplossers. Je huurt ze in voor hun expertise. Als je zelf die expertise had, hoefde je ze niet in te hurenquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Hmm daar moet dan maar blind op vertrouwd worden..
Waar denk je aan te voldoen dan?quote:De enige rede dat ik nog niet ben gegaan, is dat ik bang ben voor de uitslag.. Heb een paar checklistjes gezien op internet met symptomen, en voldoe er toch wel redelijk voldoende aan
Het probleem is vooral dat ze deze conclusies baseren op vage diagnoses. Wat als ik of FeestBoek daadwerkelijk iets ergs hebben, maar de huisarts dit niet kan opmaken uit de klacht? Ik ken iemand die een hartaanval kreeg terwijl de arts dit als 'maagpijn' bestempelde.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
We werken in Nederland met huisartsen als poortwachter van de medische zorg. Bespreek het dus eerst met je huisarts. Als die geen analyse in het ziekenhuis nodig acht, zeggen ze dat in het algemeen niet om je te pesten of om geld uit te sparen, maar omdat ze inderdaad denken dat er niets aan de hand is waar analyse voor het ziekenhuis voor nodig is.
Je kunt beter snel weten wat je wél hebt dan dat het misschien te laat is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Hmm daar moet dan maar blind op vertrouwd worden..
De enige rede dat ik nog niet ben gegaan, is dat ik bang ben voor de uitslag.. Heb een paar checklistjes gezien op internet met symptomen, en voldoe er toch wel redelijk voldoende aan
Alleen jammer dat deze expertise vaak gebrekkig blijkt. Vaak moeten wij als patiënten zelf heel veel (voor)onderzoek doen en de huisartsen op mogelijke complicaties wijzen voordat ze daadwerkelijk geloven dat je echt wat mankeert. Als een patiënt zoals TS symptomen vertoont die voor hyperventilatie gelden, maar tegelijkertijd ook voor hartziekten kunnen gelden, waarom stelt de arts dan zo overtuigd een diagnose, gebaseerd op een gesprekje, zonder vervolgonderzoek?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in het algemeen met artsen, loodgieters en andere probleemoplossers. Je huurt ze in voor hun expertise. Als je zelf die expertise had, hoefde je ze niet in te huren
Ben de term even vergeten, kwam het gisteren tegen, waarbij er te weinig zuurstof in het hart komt. Checklistje afgegaan: Bijna de gehele tijd druk op borst, zwaar ademen, bij verandering van warme naar koude omgeving pijn op borst/schouder, erg benauwd voelen en zweten terwijl je gewoon zit te niksen, vaak duizelig of 'weg vallen'.. Kan ze voor alleen vandaag al allemaal afvinken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in het algemeen met artsen, loodgieters en andere probleemoplossers. Je huurt ze in voor hun expertise. Als je zelf die expertise had, hoefde je ze niet in te huren
[..]
Waar denk je aan te voldoen dan?
Angina pectoris?quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Ben de term even vergeten, kwam het gisteren tegen, waarbij er te weinig zuurstof in het hart komt. Checklistje afgegaan: Bijna de gehele tijd druk op borst, zwaar ademen, bij verandering van warme naar koude omgeving pijn op borst/schouder, erg benauwd voelen en zweten terwijl je gewoon zit te niksen, vaak duizelig of 'weg vallen'.. Kan ze voor alleen vandaag al allemaal afvinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |