Daar sluit ik me helemaal bij aan!quote:Op maandag 27 december 2010 12:43 schreef GirlGoneBad het volgende:
GWS, ik hoop dat de HA je snel op weg kan helpen!
Beetje laat voor een kerstwens, dan maar een nieuwjaarswens...
Hopelijk wordt 2011 ONS jaar, dat we allemaal het goede nieuws krijgen waar we al maanden/jaren op wachten!
GWS, ik heb ook een korte luteale fase, wel iets langer dan die van jou 7/8 (soms nog wel wat langer) dagen. Wij zijn toen door de huisarts direct doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling. Daar zeggen ze dat het niets uit moet maken, hoewel 6 dagen wel heeeeel kort is volgens mij. Bij ons kwamen ze er toen achter dat mijn man erg slecht zaad had en we moesten dus aan de icsi. Dan gebruik je utrogestan pillen (of pregnyl) waardoor die luteale wat langer wordt dus is er bij ons geen probleem meer. Volgens mij gebruiken ze de utrogestan wel vaker om (ook zonder de icsi) de luteale fase langer te maken en de kans op innesteling groter te maken. Op internet kan je er ook wel wat over vinden!quote:Op maandag 27 december 2010 12:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb ook maar eens een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik heb mijn temperatuurcurve eens bijgehouden, en de luteale fase is veel te kort (6 dagen). Ik ben benieuwd wat daar uit zal komen.
Ik hoop ook dat ik er niet teveel last van ga krijgen, wel fijn om te horen dat dus niet iedereenquote:Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Jose81 het volgende:
Klumsy, hopelijk is Clomid jouw wondermiddel en heb je er idd geen last van. Misschien 'fijn' om te horen dat ik he-le-maal geen last van had.. en ik reageerde er de eerste maanden wel goed op. Let wel op dat de gyn je er niet te lang mee door laat lopen. Ik heb destijds een jaar (!) Clomid moeten gebruiken. Eerst 50 mg, toen 100 en uiteindelijk 150 mg. Het werkte op den duur gewoon niet meer en kreeg er de laatste ronde een grote vochtcyste van in mijn rechter eierstok. Normaal gesproken wordt het ook niet heel veel langer dan een half jaar voorgeschreven...
Om de dag naar het ziekenhuis??quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:35 schreef Vlindur het volgende:
Ik had ook totaal geen last van de clomid. Ik heb ze 8 rondes gebruikt en de 9e ronde wilde ik er pregnyl bij. Als ze met 8 rondes niet zelf springen springt hij ook niet bij de 9e wel?
Ovu testen deed ik niet zelf. Dat werd om de dag in het ziekenhuis gedaan (dmv inwendige echo's)
Ze schat wanneer mijn ei een mooie grootte heeft en vanaf die dag moe(s)t ik elke dag naar het ziekenhuis tot mn ei was gesprongen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:40 schreef klumsy het volgende:
[..]
Om de dag naar het ziekenhuis??
Ik moet een afspraak maken voor rond de 21e dag van mijn cylcus, eerder hoef ik niet langs te komen
Ovutesten ook neit met de eerste ochtendurine, maar de volgende pas! En eventueel 's ochtends en 's avonds. Heel gedoe, maar goed. Ik vond zelf temperaturen het fijnste, erg duidelijk en in ons geval heeft het ook resultaat gehadquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:50 schreef Ahava het volgende:
Is die piek maar zo kort meetbaar dan? Ik dacht dat je de piek niet kon missen als je elke ochtend op hetzelfde tijdstip test. Hoe zinvol is het dan nog om te testen, vraag ik me af.
ik ben er door het ziekenhuis en de testjes en het tempen achter gekomen dat m'n eisprong ook precies op dag 14 is... heel netjes in een 28 dagen cyclus... maar goed, net wat je zegt, niet dat ik er verder ook maar iets aan heb... (zelfs dat werkt perfect... waarom dat laatste stapje dan niet... ik vind het zo frustrerend...)quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:40 schreef Poezebeest het volgende:
Hier wel goede ervaringen met ovulatietestjes, maar heb dan ook een ontzettend regelmatige cyclus dat ik zelfs zonder testjes weet wanneer mijn ei is. Niet dat ik er verder ook maar iets aan heb, maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |