abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90261595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:57 schreef Scorpie het volgende:

Bang om achter te blijven bij de rest xeno? Zit je op minimumloon dan?

Ik ben wel eens bang dat de mensen in mijn buurt veranderen in zombies en mij willen opeten :@

Een groeiende kloof tussen arm en rijk is gewoon geen aanwinst voor de maatschappij, ik leef liever in een wereld waar de beschikbare hulpbronnen wat eerlijker verdeeld zijn.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90261935
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:53 schreef xenobinol het volgende:
fixed ^O^
Onzin, als je niet krijgt wat je verdiend, verdien je het ook niet. Anders zou je wel kunnen zorgen dat je het krijgt. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90262019
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:45 schreef tjoptjop het volgende:
Onderbouw?
Als je daar in dit geval om vraagt, lijkt dat me onbegonnen werk.
pi_90262343
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je daar in dit geval om vraagt, lijkt dat me onbegonnen werk.
Hoe ben jij dan aan je stelling gekomen? Natte vinger werk?
pi_90262411
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Onzin, als je niet krijgt wat je verdiend, verdien je het ook niet. Anders zou je wel kunnen zorgen dat je het krijgt. :Y
Onzin, niet iedereen is geinteresseerd in geld, er zijn genoeg andere beloningen in het leven :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90262837
quote:
Nieuwe ronde verhogingen hypotheekrente

DEN HAAG - Diverse aanbieders van hypotheken hebben hun rentetarieven opnieuw naar boven bijgesteld.

De tarieven gaan omhoog door de oplopende rente op de kapitaalmarkt. Dat heeft voor een belangrijk deel te maken met de schuldencrisis in Europa.

De rentes die banken in rekening brengen stijgen met 0,1 tot 0,2 procentpunt. SNS Bank maakte dinsdag bekend dat de tarieven voor bijna alle hypotheken met 0,1 procentpunt omhoog gaan. Maandag kondigden Woonfonds Hypotheken, Obvion en Nationale Nederlanden al aan dat de hypotheekrente omhoog gaat. Voor laatstgenoemde is het de vierde keer in een maand tijd dat de tarieven naar boven worden bijgesteld.

Bij Nationale Nederlanden bedraagt het tarief van de populaire hypotheek met een rentevaste periode van tien jaar nu 5,2 procent. Het gaat om een combinatie met een Nationale Hypotheek Garantie.

bron: telegraaf
Je zal maar net een heel duur huis gekocht hebben, zitten we over 5 jaar op 8% rente w/
Ja maar.... mijn rente staat vast... Dat is allemaal wel heel mooi, maar je huis kan je niet meer verkopen, kopers moeten dan een hoge rente betalen maar die betalen slecht de helft voor de woning _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90262935
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zal maar net een heel duur huis gekocht hebben, zitten we over 5 jaar op 8% rente w/
Ja maar.... mijn rente staat vast... Dat is allemaal wel heel mooi, maar je huis kan je niet meer verkopen, kopers moeten dan een hoge rente betalen maar die betalen slecht de helft voor de woning _O-
we wachten op antwoord, Sai Xeno, niet op vage suggestieve blabla... :)
pi_90262954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En als je huis niet hoeft te verkopen.... Heb je mazzel. Levert je geld op je spaarrekening meer op dan het geld van je schuld kost. ^O^
pi_90263066
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe ben jij dan aan je stelling gekomen? Natte vinger werk?
Is het erg ingewikkeld om te bedenken dat als je x-procent aan rente betaald, en daar nog een deel van terugkrijgt via de HRA, dat het vanaf Y-procent rente op je spaarrekening niet voordelig is om af te lossen?
pi_90263184
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is het erg ingewikkeld om te bedenken dat als je x-procent aan rente betaald, en daar nog een deel van terugkrijgt via de HRA, dat het vanaf Y-procent rente op je spaarrekening niet voordelig is om af te lossen?
Natte vinger werk dus. Fijn, weet ik dat ook weer :)
pi_90263226
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:28 schreef tjoptjop het volgende:
Natte vinger werk dus. Fijn, weet ik dat ook weer :)
Zoals ik al zei: Onbegonnen werk.
pi_90263379
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En als je huis niet hoeft te verkopen.... Heb je mazzel. Levert je geld op je spaarrekening meer op dan het geld van je schuld kost. ^O^
Ik ken me geen tijd heugen dat de spaarrente hoger was dan de hypotheekrente. Tenminste, voor HRA.

Mocht het inderdaad zo zijn dat de HRA er voor zorgt dat het loont om je geld op een spaarrekening te zetten ipv je schulden af te lossen, is die hele regeling nog perverser dan ik al dacht.
pi_90263527
Dude van de NVM had wel gelijk... Huizenprijzen zullen binnenkort weer stijgen. Al had hij waarschijnlijk geen rekening gehouden met de reden:
'Boete voor verkoop woning zonder energielabel'

:')
pi_90263556
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik ken me geen tijd heugen dat de spaarrente hoger was dan de hypotheekrente. Tenminste, voor HRA.

Mocht het inderdaad zo zijn dat de HRA er voor zorgt dat het loont om je geld op een spaarrekening te zetten ipv je schulden af te lossen, is die hele regeling nog perverser dan ik al dacht.
Jij kan je niet herinneren dat de spaarrente hoger was dan pakweg 4,5%????????????
pi_90263740
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:33 schreef RvLaak het volgende:
Dude van de NVM had wel gelijk... Huizenprijzen zullen binnenkort weer stijgen. Al had hij waarschijnlijk geen rekening gehouden met de reden:
'Boete voor verkoop woning zonder energielabel'

:')
en vooral die motivering :')

quote:
Hans Alders zegt dinsdag tegen de NOS dat er een prikkel moet komen om ervoor te zorgen dat het energielabel meer aanslaat in de koopsector.
Wel fijn dat hij er gewoon voor uit komt dat het helemaal niks met milieu te maken heeft maar puur met een extra regulatie die verder weinig functie heeft (wie let er op?)
pi_90264086
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

we wachten op antwoord, Sai Xeno, niet op vage suggestieve blabla... :)
Gewoon niet kopen. Lekker blijven huren en anders emigreren.
I'll sing you a lullaby.
pi_90264094
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij kan je niet herinneren dat de spaarrente hoger was dan pakweg 4,5%????????????
Dat wel, maar de hypotheekrente was op dat moment nog immer hoger dan de spaarrente. Het is niet zo dat de spaarrente de enige is die fluctueert :D
pi_90264268
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon niet kopen. Lekker blijven huren en anders emigreren.
volgens mij let je niet op, ik heb een huis in NL, kan dat aflossen, en leef al in het buitenland (want allergisch voor azijnpissenda zeurders) :P

En nu, Sai Xeno?
pi_90264271
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:42 schreef RvLaak het volgende:
Dat wel, maar de hypotheekrente was op dat moment nog immer hoger dan de spaarrente. Het is niet zo dat de spaarrente de enige is die fluctueert :D
Ja... Zover was ik al.... En hoe ga je dan om met de mensen die 20 of 30jaar dezelfde hypotheekrente betalen?????
pi_90265251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

volgens mij let je niet op, ik heb een huis in NL, kan dat aflossen, en leef al in het buitenland (want allergisch voor azijnpissenda zeurders) :P

En nu, Sai Xeno?
Jouw leven lijkt mij al reeds de hemel op aarde en nu verwacht je alsnog een advies?
I'll sing you a lullaby.
pi_90275037
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jouw leven lijkt mij al reeds de hemel op aarde en nu verwacht je alsnog een advies?
"Greed is good"

Of toch niet?
  woensdag 22 december 2010 @ 07:47:29 #122
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90275376
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is toch simpel, ik heb net een huis gekocht tegen 4,8% rente voor 30 jaar. Als straks de rente mocht stijgen tot zeg 8%, kan ik beter 1000 euro in een lange termijn deposito stoppen dan dat ik het aflos.

Stel dit gebeurt over 5 jaar.

scenario 1, niet aflossen: 1000 euro 25 jaar tegen 8% waaraan ik theoretisch mijn rente onttrek levert ca. 4000 op.

scenario 2, wel aflossen: de rente die ik niet hoef te betalen op een spaarrekening met gemiddeld 5% rendement geeft ca. 1340 euro.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 22 december 2010 @ 09:27:14 #123
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90276809
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar komt snel verandering in hoor, de prijzen gaan gewoon enorm hard dalen. -50% acht ik nog steeds heel erg reëel. Want denk je nu werkelijk dat deze situatie houdbaar is :')

[..]

Hypotheekverstrekker en hoog niveau in 1 zin :D
Kijk.... jij had jezelf al laten financieren, maar voor degenen die 'de kans' nog niet hebben gegrepen is wachten gewoon de beste optie :)
Na alle voorbeelden hier van lage maandlasten gaat er bij jou geen belletje rinkelen?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 22 december 2010 @ 09:30:43 #124
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90276896
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:47 schreef iamcj het volgende:

[..]

Is toch simpel, ik heb net een huis gekocht tegen 4,8% rente voor 30 jaar.
Wat dat betreft zit je inderdaad prima. De hypotheekrente is nog steeds ontzettend laag (al niet meer zo laag overigens maar dat heb je dan goed gedaan) en als je lang op je plek blijft zitten is er niets aan de hand. Lage maandlasten en over 30 jaar is je huis gegarandeerd meer waard dan vandaag en zit je vrijwel gratis.

Toch kopen veel mensen, waaronder ik, momenteel geen huis om de doodeenvoudige reden dat de huizenprijs zakt en ik de eerste paar jaar geen herstel zie. Ik heb er weinig trek in vandaag een huis te kopen voor 280 k, daar inclusief kk en dergelijk bijna 310 k voor neer te leggen, en vervolgens te zien hoe datzelfde huis volgend jaar nog maar 260 k waard is en over 2-3 jaar nog maar 240. Daar zit je dan na 2,5 jaar met een hypotheek van 3 ton op een huis van 240 k.

Dat is momenteel wel de realiteit. Prima als dit risico wil nemen omdat je nu een goedkope hypotheek kan afsluiten en denkt de komende 10-15 jaar toch niet te verhuizen maar ik heb er in ieder geval geen trek ondanks dat we prima in staat zijn te kopen (en in het buitenland overigens wel een appartement en een stuk land hebben maar dat terzijde). Ik kijk de kat nog wel een jaartje of twee uit de boom (hoop ik... Mijn vrouw is het niet altijd met mij eens en neigt wel naar kopen :P )
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 22 december 2010 @ 09:41:29 #125
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90277112
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Wat dat betreft zit je inderdaad prima. De hypotheekrente is nog steeds ontzettend laag (al niet meer zo laag overigens maar dat heb je dan goed gedaan) en als je lang op je plek blijft zitten is er niets aan de hand. Lage maandlasten en over 30 jaar is je huis gegarandeerd meer waard dan vandaag en zit je vrijwel gratis.

Toch kopen veel mensen, waaronder ik, momenteel geen huis om de doodeenvoudige reden dat de huizenprijs zakt en ik de eerste paar jaar geen herstel zie. Ik heb er weinig trek in vandaag een huis te kopen voor 280 k, daar inclusief kk en dergelijk bijna 310 k voor neer te leggen, en vervolgens te zien hoe datzelfde huis volgend jaar nog maar 260 k waard is en over 2-3 jaar nog maar 240. Daar zit je dan na 2,5 jaar met een hypotheek van 3 ton op een huis van 240 k.

Dat is momenteel wel de realiteit. Prima als dit risico wil nemen omdat je nu een goedkope hypotheek kan afsluiten en denkt de komende 10-15 jaar toch niet te verhuizen maar ik heb er in ieder geval geen trek ondanks dat we prima in staat zijn te kopen (en in het buitenland overigens wel een appartement en een stuk land hebben maar dat terzijde). Ik kijk de kat nog wel een jaartje of twee uit de boom (hoop ik... Mijn vrouw is het niet altijd met mij eens en neigt wel naar kopen :P )
Ik bekijk het zo:

De rente is historisch laag.
De huizenprijzen zijn voor bij hun historisch hoogtepunt, ik heb mijn (nieuwbouw)huis echter gekocht met 15% korting. Dus die heb ik vast te pakken.

Het is nieuwbouw, een huis voor altijd wat mij betreft.

Het kopen van een huis wordt alleen maar duurder bij het stijgen van de rente, dus zakken idd de prijzen. Ik los 80% van mijn hypotheek af in de maandlast, dus ik maak mij niet zo zorgen over 30 jaar.

Ik verwacht dat de aftrek er redelijk snel aan gaat, maar ik zit nu iig in een oud regime + dat ik de brutolast ook kan dragen.

Het dalen van de huizenprijzen zal hoop ik worden gecompenseerd door devaluatie van de euro.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')