abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90777618
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:08 schreef 2cv het volgende:
Shit, boiler ! Ik heb niet gecontroleerd op welke groep die zit !
opnieuw:

Groep 1 + 2 lichtpunten + WCDs
Groep 3 Boiler ( gezien het extra gekke ding wat er tussen zit )
Groep 4 Wasmachine
groep 5 enkel WCD in je keukenblok voor uhm iets wat veel stroom slurpt.. 2 pits elektra plaatje ofzo gok ik :P
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 01:18:49 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90777893

Groen blokje zonder rode rand = stopcontact zonder randaarde
Groen blokje met rode rand = stopcontact met randaarde
Groen rondje met kruis er in = lamp

Overal staat bij op welke groep het zit. Groep 3 wordt in het geheel niet gebruikt: er zit geen leiding aan. Groep 5 lijkt alleen gebruikt te worden door het onderste (op de tekening) stopcontact in de keuken (ruimte 2 op de tekening).

Hoe kan ik uitpluizen op welke groep de boiler zit zonder daarvoor liters en liters water te verspillen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_90778005

paint skillz.

en draai zekeringkie 3 er uit ( of zet t knopje er onder/boven om..) en zorg dat je boiler aan zou moeten slaan ( heeft t ding controle lampjes ofzo? :P )

edit: t lijkt.. op de foto dat groep 4/5 19mm buis hebben ipv 16? dan zou je groep 5 in zn huidige vorm kunnen laten vervallen en een kookgroep er bij fixen.. en wat draad naar de WCD van groep 5 trekken en hopen dat er een perilex doos in past :+
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 01:30:46 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90778268
*zucht* ik had moeten tellen.

Ik dacht serieus dat er 5 stoppen waren maar 4 leidingen naar boven en dat groep 3 (3e stop van links) niet gebruikt werd. Desalniettemin: als groep 5 inderdaad alleen voor dat ene stopcontact gebruikt wordt, dan kan ik dat laten vervallen en daar samen met groep 3 een perilex stopcontact van laten maken. Toch ? :@

Bioler geeft 0,0 geluid en er zit ook geen controlelampje op. Ik heb ook niet gezien of dat ding met een stekker ingeplugd zit. Morgen ga ik verder kijken in elk geval. Mocht er nou toch een stekker aan zitten dan kan ik met een radio controleren op welke groep dat ding zit.
pi_90778386
nja in t ergste geval zal je de groep uit moeten zetten en je boiler moeten ontdoen van warm water.. en daarna even geduld hebben ;)

en nee je kan niet zomaar combineren gaan ;)
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 01:38:52 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90778497
Ik snap dat je niet zomaar even 'een' groep er bij kan pakken. Want zometeen hangt aan die groep (ook) een magnetron en dan klapt die zekering er uit als je de inductieplaat aan zet :P
pi_90778556
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:38 schreef 2cv het volgende:
Ik snap dat je niet zomaar even 'een' groep er bij kan pakken. Want zometeen hangt aan die groep (ook) een magnetron en dan klapt die zekering er uit als je de inductieplaat aan zet :P
een kookgroep ( wat in weze 2 losse groepjes zijn ) moet je ook met 1 handeling kunnen ontdoen van spanning.. en als je 2 normale combineert gaat je dat niet lukken ;) tevens denk ik dat ze dan meteen achter een aardlek dienen te komen? ( die heb je nu alleen voor groep 1+2 )

maar Vonkenboer weet het wel exact natuurlijk..
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 01:43:14 #83
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90778622
Overigens, bij de buren hebben ze een gewone kookplaat (zo 1 waar je je hand niet op moet leggen als die aan staat omdat dan je huid er aan vast blijft plakken) en dat ding is 6000 watt. Niks geen perilex-stekker, een gewone 220 volt stekker er aan. En bij hun zijn alle stoppen (net als bij mij) 16 ampère. Toch kan die kookplaat gewoon met alle 4 de kookzones op vol vermogen aan staan zonder dat de zekering er uit klapt. Er gaat dus +/- 26 ampère door een 16 ampère zekering !

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

een kookgroep ( wat in weze 2 losse groepjes zijn ) moet je ook met 1 handeling kunnen ontdoen van spanning.. en als je 2 normale combineert gaat je dat niet lukken ;) tevens denk ik dat ze dan meteen achter een aardlek dienen te komen? ( die heb je nu alleen voor groep 1+2 )

maar Vonkenboer weet het wel exact natuurlijk..
Ik dacht dat het gewoon draadjes van 2 verschillende groepen trekken was naar een perilex-stopcontact en klaar ben je :@
pi_90778725
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:43 schreef 2cv het volgende:
Overigens, bij de buren hebben ze een gewone kookplaat (zo 1 waar je je hand niet op moet leggen als die aan staat omdat dan je huid er aan vast blijft plakken) en dat ding is 6000 watt. Niks geen perilex-stekker, een gewone 220 volt stekker er aan. En bij hun zijn alle stoppen (net als bij mij) 16 ampère. Toch kan die kookplaat gewoon met alle 4 de kookzones op vol vermogen aan staan zonder dat de zekering er uit klapt. Er gaat dus +/- 26 ampère door een 16 ampère zekering !

[..]

Ik dacht dat het gewoon draadjes van 2 verschillende groepen trekken was naar een perilex-stopcontact en klaar ben je :@
ja ik kan hier ook wel ruim 25A door een 16A automaat trekken..
(* Ou-Tannu frituurt vaak genoeg met 2 ketels van 2.2KW op 1 groep)....
alleen op een duur zal die toch klappen.. en je bedrading zal het ook niet zo leuk vinden ( en je verzekering nog minder als blijkt dat je het ondeugelijk hebt aangelegt )
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 01:50:05 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90778805
Ik leg niets zelf aan ;) En bij de buren is het een bestaande situatie.
pi_90787615
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:50 schreef 2cv het volgende:
Ik leg niets zelf aan ;) En bij de buren is het een bestaande situatie.
bij je buren gaat t vanzelf eens fout :P of ze hebben er gewoon stiekum een zwaardere zekering in gezet :X
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2011 @ 13:33:16 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90789629
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij je buren gaat t vanzelf eens fout :P of ze hebben er gewoon stiekum een zwaardere zekering in gezet :X

100% zeker weten van niet (van die zwaardere zekeringen) aangezien ik die zekeringen er zelf stuk voor stuk uit gehaald heb en nagekeken heb. Uiteraard wel met hun toestemming.
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 19:57:58 #88
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90807466
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:43 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij de buren zit er dan waarschijnlijk een zwaardere zekering in; of het apparaat trekt echt geen 6000 watt :). Het is natuurlijk wel zo dat je een 16 A zekering gedurende een "x" lange periode over belasting aan kan zonder dat hij direct knapt, dat ligt ergens tussen de 10 en 15 x de nominale maximale stroom, hij hoeft niet direct te gaan, maar hij gaat wel.

Je mag in ieder geval niet zomaar twee verschillende groepen trekken naar een perilex en klaar.
Zoals Ou-Tannu ook aangeeft moet zo'n groep echt helemaal apart en alleen voor die perilex aansluiting zijn en moet je beide "fasen" en beide "nullen" in één handeling uit moeten kunnen schakelen en door één automaat beveiligd zijn. Je hoeft het niet perse achter een aardlekschakelaar zetten, wel aan te raden; maar het is niet verplicht.
pi_90810243
dat van het kunnen afschakelen van zowel de fase als de nul wist ik dan weer niet :) maar goed ik heb me daar ook nooit echt in verdiept.. hier draait de oven op een 3 fasen alamat :+
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2011 @ 02:38:48 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90824171
100% zeker dat de buren alleen 16A zekeringen hebben. Ik heb ze stuk voor stuk gecontroleerd met mijn eigen ogen. Enige wat mogelijk is, is dat ik de aanduidingen op de zekeringen niet snap.

Maar kan een erg oude kookplaat die geen inductie is meer die gewoon heet wordt minder watts trekken ? Ze koken regelmatig met 4 pitten en dan staat het spul lang aan.

Overigens laart ik die perilex-stekker anleggen door iemand die dat kan en er ook de papieren voor heeft. Ik snap het nu al niet meer :P Is niet erg.
pi_90850628
mischien andere zekering karakterestiek ?
pi_90855704
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien andere zekering karakterestiek ?
je kunt dan nog wel 16A traag erin draaien maar die houdt het ook geen minuut vol op 20A of meer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90855877
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:31 schreef densmee het volgende:

[..]

je kunt dan nog wel 16A traag erin draaien maar die houdt het ook geen minuut vol op 20A of meer
moauw :+ ik heb gewoon normale automaten en die trekken dus prima een 2KW kacheltje + 3KW waterkoker (+ nog wat andere zooi oa 2 pcs + schermen.. ) de Waterkoker slaat af voor de zekering denkt.. hmm das me tegek :P
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2011 @ 09:13:45 #94
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90869807
Hoe het werkt is mij ook een raadsel. En de boiler zit idd op groep 3 ...
pi_90877221
en wat voor internep ga je nemen? :)
pi_90899219
schijnt.. dat er in drachten ook een behoorlijke kringloop toko zit.. :D

morgen gaat ik die even zoeken :7
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2011 @ 03:18:58 #97
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90918201
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wat voor internep ga je nemen? :)
Geen idee, snel en goedkoop, wellicht in combinatie met leuke TV zenders.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
schijnt.. dat er in drachten ook een behoorlijke kringloop toko zit.. :D

morgen gaat ik die even zoeken :7
Je mag op m'n housewarmingparty komen :*
pi_90922992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 03:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen idee, snel en goedkoop, wellicht in combinatie met leuke TV zenders.

[..]

Je mag op m'n housewarmingparty komen :*
k zou iets nemen wat je per maand kan opzeggen ;)
of mee kan nemen..
:P
pi_90944230
zo vanmiddag bij 2 kringlooptoko's geweest.. :D

1tje op het zuideinde 79 in drachten en 1 tegen over de gamma (indust de hemmen)

die op het zuideinde is wel lekker geprijst.. een nog behoorlijk net uitzient bankstel voor 10,- is niet duur :D
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2011 @ 20:31:59 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90948785
Tof, als ik nog wat nodig heb ga ik daar eens kijken.

Gister hoogslaper, wasmachine en lampen gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')