abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90424249
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:01 schreef just_us het volgende:
Het is inderdaad leuke tv... Klopt. Maarrr... wanneer is het Ronald mcDonald huis / familiehuis Daniel den Hoed aan de beurt? Of de stichting voor blindegeleide honden (kngf/stichting hulphond)? Kinderen van Duchenne? Sportverenigingen voor mensen met een lichamelijke handicap? Etc etc. Snap wel dat het een internationale happening is, maar er is genoeg goeds aan doelen in ons eigen land te vinden.
Zijn er hier ook kinderen die wees zijn en die volkomen alleen in de wereld staan en totaal NIETS meer hebben waardoor ze ten dode zijn opgeschreven. LUL TOCH NIET ZO GESTOORD SMERIGE EGOIST!!!!!!!
Op deze aarde gaan kinderen dood omdat ze niets meer hebben en jij gaat roepen dat de kinderen binnen een ooit bedachte landsgrens belangrijker zijn terwijl die absoluut NIET in die situatie verkeren? May you rot and burn in hell! Veel plezier met PVV stemmen!
pi_90425528
Waarom haal je er nu allemaal onzin bij? Je weet niet waar je over praat. Ga hierover niet eens met je in discussie, want jij weet duidelijk niet wat egoïsme is. Vreemde mensen hebben we hier toch. Zulke reacties.
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:26:59 #178
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90427714
Zag gisterennacht de bekendmaking van het bedrag, en het ging volgens mij meer om hunzelf dan om de mensen waarvoor ze het ophaalden. Ze hadden het doel niet eens genoemd in heel dat optreden.
O)))
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:50:28 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90428494
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:42 schreef TheZapster het volgende:

[..]

Ja _O- :@

Stond in De Pers :P

En ik was ook niet helemaal wakker toen ik het las denk ik :@ :')
je zou idd. beter eens leren lezen (of eerst proberen wakker te worden voor je leest :P)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:26 schreef arucard het volgende:
Zag gisterennacht de bekendmaking van het bedrag, en het ging volgens mij meer om hunzelf dan om de mensen waarvoor ze het ophaalden. Ze hadden het doel niet eens genoemd in heel dat optreden.
dan heb je toch niet goed gekeken en geluisterd. Als je dat nl. wel had gedaan dan had je gezien en gehoord dat Eric Corton `t daar vaak genoeg over heeft gehad toen hij op `t podium stond en dat ze filmpjes lieten zien van de kinderen waarvoor ze `t deden.

Heerlijk typisch Nederlands: er wordt een mooie actie gehouden voor `n goed doel en in plaats van `t te steunen of het goed te vinden dat er zoiets gedaan wordt gaan we weer gelijk zeiken...
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:55:08 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90428648
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 10:23 schreef just_us het volgende:
Waarom haal je er nu allemaal onzin bij? Je weet niet waar je over praat. Ga hierover niet eens met je in discussie, want jij weet duidelijk niet wat egoïsme is. Vreemde mensen hebben we hier toch. Zulke reacties.
Waarom ze niet voor de stichtingen die jij noemt een actie houden is om het simpele feit dat 3FM samen werkt met het Rode Kruis die hen jaarlijks een aantal stille rampen voorlegt waaruit 3FM kan kiezen. Als het Rode Kruis niet met bijvoorbeeld die blindengeleidenhonden stichting of t Ronald McDonald huis samenwerkt kunnen ze daar ook geen actie voor houden.
Althans: het kan natuurlijk wel maar ze kiezen voor projecten waarbij ze al betrokken zijn, zoals in dit geval de aidswezen.
pi_90428868
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:26 schreef arucard het volgende:
Jawel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:07:29 #182
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90429003
Ik keek vanaf dat stukje met die slee. Misschien dat het dan daarvoor een keer genoemd werd.
Waarom is er eigenlijk niets bekend over wat er al bereikt is met het geld van de vorige edities? Ik wil al die malarianetten weleens zien.
O)))
pi_90429088
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:47 schreef WebHawkjuh het volgende:
Maar even over de salarissen van de DJ's: Dat wordt door 3FM betaalt. Een radiostation dat d.m.v. advertentieinkomsten gewoon winst maakt, onlangs het feit dat het een publieke omroep is.
3FM maakt geen winst er is maar 1 radiostation dat winst maakt en dat is radio 538
pi_90429142
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 03:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Jouw mening is zo politiek incorrect als wat, maar nog altijd beter dan die lui die aan komen met die smoezen.
Dat mensen smoezen verzinnen is logisch. Het is zoals jij zegt politiek incorrect om een "harde" mening te hebben hierover. Maar ik geloof dat er bar weinig mensen zijn in Nederland die echt wakker liggen van de aidswezen in Afrika. In fact, ik vind het misselijkmakend dat "mensen" alles altijd "zo erg" vinden, maar hun emoties puur laten afhangen van wat de media ons voorschotelen. Nu zijn het de aidswezen, maar hoe gaat het met doel van vorig jaar? Hoe gaat het met de slachtoffers van de aardbeving in Haiti, de overstroming in Pakistan, de vulkaanuitbarsting in Indonesië, de beren in Bangladesh, de kinderprostitutie in India, de Tibetanen in China, de verneukte geesten van kindsoldaatjes in Darfur, de vluchtelingen uit Darfur, de honger waar mensen in tig landen aan sterven?
Niemand die daar ook maar een fuck om geeft, tenzij je ze confronteert hiermee. Ik vind het serieus nep en belachelijk. Ik geef om al die dingen hierboven evenveel: niks. Ik erken de problemen wel, maar geld geven is niet de oplossing voor deze problemen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een vrij sociaal persoon. Ik collecteer 1 week per jaar vrijwillig voor een goed doel waar ik zelf affiniteit mee heb (om dezelfde reden geef ik altijd aan collectanten, omdat ik er vanuit ga dat zij ook oprechte affiniteit hebben met hun goede doel), ik doneer bloed, ik heb een donorcodicil ingevuld en ik heb sinds kort een EHBO-diploma voor het geval dat (en voor mijn bijbaantje :P ).

Ik ben ook niet tegen ontwikkelingshulp, maar dan moet het wel op een juiste wijze gebeuren. Een hervorming van Defensie zou dit goed kunnen doen. Nederlanders die betaald worden door de Staat, om arbeid te verrichten in het buitenland en tevens de mensen daar scholen en zelfvoorzienend maken. Op die manier hou je het geld bij ons, voorkom je (grootschalige) corruptie en weet je zeker dat het (meer) zoden aan de dijk zet.

Geld geven aan een commerciële massahysterie pas ik echter voor.
Extremistisch gematigd.
pi_90429304
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:10 schreef Evertjan het volgende:

[..]

3FM maakt geen winst er is maar 1 radiostation dat winst maakt en dat is radio 538
Alle andere commerciële stations maken ook verlies? Maar het lijkt me idd wel sterk dat 3FM winst maakt, als dat zo zou zijn dan heeft het al helemaal geen nut om het als een publieke zender te behouden.
pi_90429330
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 13:07 schreef arucard het volgende:
Ik keek vanaf dat stukje met die slee. Misschien dat het dan daarvoor een keer genoemd werd.
Waarom is er eigenlijk niets bekend over wat er al bereikt is met het geld van de vorige edities? Ik wil al die malarianetten weleens zien.
Waarom zoek je niet eerst eens voordat je roept dat er niets bekend zou zijn over de besteding?

Staat gewoon op 3FM-site:

quote:
- Er werd ¤ 7.113.447,- opgehaald
- 5 miljoen mensen werden beschermd tegen malaria in 12 landen.
- Meer dan 2,6 miljoen netten gedistribueerd door Rode Kruis vrijwilligers.
- 652.000 netten zijn verspreid
- 2 miljoen netten werden namens andere partijen door Rode Kruis vrijwilligers gedistribueerd.
- 8.000 Rode Kruis vrijwilligers zijn getraind
- In 2010 is inmiddels 4,2 miljoen euro door het Rode Kruis besteed.
http://www.3fm.nl/acties/serious-request
pi_90429541
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 12:55 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Waarom ze niet voor de stichtingen die jij noemt een actie houden is om het simpele feit dat 3FM samen werkt met het Rode Kruis die hen jaarlijks een aantal stille rampen voorlegt waaruit 3FM kan kiezen. Als het Rode Kruis niet met bijvoorbeeld die blindengeleidenhonden stichting of t Ronald McDonald huis samenwerkt kunnen ze daar ook geen actie voor houden.
Althans: het kan natuurlijk wel maar ze kiezen voor projecten waarbij ze al betrokken zijn, zoals in dit geval de aidswezen.
Duidelijk

Weet je wat het is. Ik ben ook zeker niet tegen ontwikkelingshulp. Ik ben duidelijk voor! Heb 3 maanden in een Afrikaans ziekenhuis ontwikkelingshulp gedaan. Ik steun ze daarnaast met een maandelijkse bijdrage. Ik geef aan goede doelen, ook ieder jaar weer een mooi bedrag aan serious request. Maar dan zie ik op mijn werk de kinderen met spierziekten, patiënten die niet de juiste hulpmiddelen krijgen, of daar jaren op moeten wachten, patiënten die geld moeten betalen voor medicijnen maar dat eigenlijk niet kunnen. Dus ja mijn mening komt daaruit voort, door datgeen wat ik in mijn directe omgeving zie. Ik help door mee te gaan op vakanties, geld en zorg te bieden... Maar als 7,1 milj toch eens daarheen zou gaan. Naar de patiënten die de dupe zijn van ons eigen kromme systeem. Dan zou ik dat mooi vinden ja.

Dus als iemand me egoïstisch noemt (zoals eerder vandaag) omdat ik aan mijn patienten denk... Prima. Geen boodschap aan. Ik weet waar ik voor sta.
pi_90429639
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:24 schreef just_us het volgende:

Dus als iemand me egoïstisch noemt (zoals eerder vandaag) omdat ik aan mijn patienten denk... Prima. Geen boodschap aan. Ik weet waar ik voor sta.
Goedzo ^O^
Affiniteit met een goed doel laat je zien door betrokkenheid, niet door geld te storten op iets wat je over enkele weken vergeten bent.
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:38:37 #189
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90429936
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:17 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom zoek je niet eerst eens voordat je roept dat er niets bekend zou zijn over de besteding?

Staat gewoon op 3FM-site:

[..]

http://www.3fm.nl/acties/serious-request
Dat is geen bewijs natuurlijk.
O)))
pi_90430026
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alle andere commerciële stations maken ook verlies? Maar het lijkt me idd wel sterk dat 3FM winst maakt, als dat zo zou zijn dan heeft het al helemaal geen nut om het als een publieke zender te behouden.
Sky Radio maakt ook winst maar dat noem ik dan ook geen radio station
pi_90430167
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 13:38 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat is geen bewijs natuurlijk.
:'). Ga er maar vanuit dat die rapportages worden gecontroleerd en dat niet zo maar iets geroepen wordt.
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:50:15 #192
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90430244
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

:'). Ga er maar vanuit dat die rapportages worden gecontroleerd en dat niet zo maar iets geroepen wordt.
Waarom moet ik daar vanuit gaan? Waarom staat dat rapport niet gewoon online?
O)))
  zaterdag 25 december 2010 @ 14:02:25 #193
271260 Slaif
n Òl routerd
pi_90430615
Ben benieuwd hoeveel procent van bedrijven af komt.
Mijn beltegoed is op
Van bellen met elkaar
Ik vind je superlief
Dus ik ben nog lang niet klaar
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:10:23 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90432630
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:24 schreef just_us het volgende:

[..]

Duidelijk

Weet je wat het is. Ik ben ook zeker niet tegen ontwikkelingshulp. Ik ben duidelijk voor! Heb 3 maanden in een Afrikaans ziekenhuis ontwikkelingshulp gedaan. Ik steun ze daarnaast met een maandelijkse bijdrage. Ik geef aan goede doelen, ook ieder jaar weer een mooi bedrag aan serious request. Maar dan zie ik op mijn werk de kinderen met spierziekten, patiënten die niet de juiste hulpmiddelen krijgen, of daar jaren op moeten wachten, patiënten die geld moeten betalen voor medicijnen maar dat eigenlijk niet kunnen. Dus ja mijn mening komt daaruit voort, door datgeen wat ik in mijn directe omgeving zie. Ik help door mee te gaan op vakanties, geld en zorg te bieden... Maar als 7,1 milj toch eens daarheen zou gaan. Naar de patiënten die de dupe zijn van ons eigen kromme systeem. Dan zou ik dat mooi vinden ja.

Ook duidelijk. het zou idd. mooi zijn als er eens zo`n bedrag zou zijn voor de zieke kinderen in Nederland. Alleen zal dat bedrag er nooit komen via Serious Request, helaas ;)
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:11:12 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_90432650
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef arucard het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk eens op wikileaks. Wellicht dat `t daar op staat...
pi_90433639
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:50 schreef arucard het volgende:

[..]

Alsjeblieft.

Is je Google stuk?
pi_90434503
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:55 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ronald Mc Donald hoort inderdaad niet bij het rode kruis, maar bijv: Mappa Mondo wel. Zit een beetje in dezelfde hoek, al richt Mappa Mondo zich vooral op de kinderen en Ronald Mc Donald is er deels ook voor de kinderen maar ook als opvangplek voor de ouders als de kinderen in het ziekenhuis liggen.
Ook een heel erg mooi doel, maar het mooie aan ontwikkelingswerk vind ik dat er voor kleine bedragen al heel wezenlijke dingen gedaan kunnen worden (voor 25 euro kon zo'n weeskindje een maand eten geloof ik? En dat is toch een eerste levensbehoefte van de mens).
Nu vind ik Ronald Mc Donalds/Mappa Mondo absoluut belangrijk om aandacht aan te besteden (heb een week vrijwilligerswerk gedaan bij MM, super leuke kinderen die je natuurlijk ook een goede en gezonde toekomst gunt). Maar ontwikkelingswerk ook zeker! 7 miljoen euro kan het leven van weeskinderen er een stuk hoopgevender uit laten zien.
Onderzoek naar medicijnen en kinderziektes vind ik overigens ook heel belangrijk.
Maar ik vind dus niet per definitie dat serious request zich zou moeten richten op situaties binnen Nederland. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat mensen eerder geld geven aan ontwikkelingshulp dan aan een doel als Mappa Mondo...
Ik weet niet of dat klopt? Is gewoon het idee dat ik heb, verder nergens op gebaseerd.

(die 'kutactie' heeft wel mooi zeven miljoen opgeleverd. Daar gaan heel wat aidsweesjes plezier van krijgen, want ik geloof best dat het geld goed terecht zal komen)

En Just_us... kan me helemaal voorstellen dat het frustrerend is om te zien hoe mensen met een ziekte soms niet krijgen wat ze zo nodig hebben, puur omdat het geld er niet voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 25-12-2010 20:10:17 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2010 @ 20:03:49 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90438230
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:12 schreef P8 het volgende:

[..]

Dat mensen smoezen verzinnen is logisch. Het is zoals jij zegt politiek incorrect om een "harde" mening te hebben hierover. Maar ik geloof dat er bar weinig mensen zijn in Nederland die echt wakker liggen van de aidswezen in Afrika. In fact, ik vind het misselijkmakend dat "mensen" alles altijd "zo erg" vinden, maar hun emoties puur laten afhangen van wat de media ons voorschotelen. Nu zijn het de aidswezen, maar hoe gaat het met doel van vorig jaar? Hoe gaat het met de slachtoffers van de aardbeving in Haiti, de overstroming in Pakistan, de vulkaanuitbarsting in Indonesië, de beren in Bangladesh, de kinderprostitutie in India, de Tibetanen in China, de verneukte geesten van kindsoldaatjes in Darfur, de vluchtelingen uit Darfur, de honger waar mensen in tig landen aan sterven?
Niemand die daar ook maar een fuck om geeft, tenzij je ze confronteert hiermee. Ik vind het serieus nep en belachelijk. Ik geef om al die dingen hierboven evenveel: niks. Ik erken de problemen wel, maar geld geven is niet de oplossing voor deze problemen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een vrij sociaal persoon. Ik collecteer 1 week per jaar vrijwillig voor een goed doel waar ik zelf affiniteit mee heb (om dezelfde reden geef ik altijd aan collectanten, omdat ik er vanuit ga dat zij ook oprechte affiniteit hebben met hun goede doel), ik doneer bloed, ik heb een donorcodicil ingevuld en ik heb sinds kort een EHBO-diploma voor het geval dat (en voor mijn bijbaantje :P ).

Ik ben ook niet tegen ontwikkelingshulp, maar dan moet het wel op een juiste wijze gebeuren. Een hervorming van Defensie zou dit goed kunnen doen. Nederlanders die betaald worden door de Staat, om arbeid te verrichten in het buitenland en tevens de mensen daar scholen en zelfvoorzienend maken. Op die manier hou je het geld bij ons, voorkom je (grootschalige) corruptie en weet je zeker dat het (meer) zoden aan de dijk zet.

Geld geven aan een commerciële massahysterie pas ik echter voor.
Ik snap je idee. Stuur geen geld maar mensen (simpel gezegd). Maar dat gaat niet zo snel gebeuren. Ik denk zelfs nooit. Dan kunnen we maar beter het op 1 na beste doen en er wat geld heen smijten. Dat is nog altijd beter dan niets.

Maar nu heb ik wel enige kilo's boter op mijn hoofd want ik heb niets gegeven. Vorig jaar wel overigens :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 25 december 2010 @ 20:10:27 #199
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90438380
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Alsjeblieft.

Is je Google stuk?
Daarin staan veel beweringen van de 3fm site gewoon niet in. Zo moeilijk is het toch niet om als grote organisatie wat meer informatie te geven over wat er precies met het geld gebeurd?
O)))
pi_90438499
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 20:03 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik snap je idee. Stuur geen geld maar mensen (simpel gezegd). Maar dat gaat niet zo snel gebeuren. Ik denk zelfs nooit. Dan kunnen we maar beter het op 1 na beste doen en er wat geld heen smijten. Dat is nog altijd beter dan niets.

Maar nu heb ik wel enige kilo's boter op mijn hoofd want ik heb niets gegeven. Vorig jaar wel overigens :P
Geld doet geen drol. Geld is niet instant inwisselbaar voor producten of arbeid. Je kan met geld zaken financieren, maar een tekort aan welwillende mensen los je niet op met geld. Besides, armoede voedt corruptie.
Maargoed, het geld is voor mijn geen issue. Ontwikkelingshulp is een overheidstaak. Alleen jammer dat overheden hun verantwoordelijkheden ook liever afkopen.
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')