quote:Op maandag 20 december 2010 13:17 schreef tochweerhenk het volgende:
Ja we zouden ze eigenlijk een week lang aids moeten geven.
Als ze nou eens wat dikke mensen in dat huis gooien, heb je een win-win situatiequote:Op maandag 20 december 2010 13:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat niet eten is helemaal niet zo'n belangrijk onderdeel van de actie meer. Maar een week geen vast voedsel is echt behoorlijk kut hoor.
quote:
Tja, dat zal de inzameling ten goede komenquote:Op maandag 20 december 2010 13:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Wil je het goed doen dan zet je zo'n glazen huis in een tentenkamp ergens in Afrika.
quote:Op maandag 20 december 2010 13:50 schreef dakraam het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat onder ''Aids nam hun ouders weg'' die foto van die drie dj's? En om het nog extra aan te wijzen richt die bliksemschicht ook op hun.
Heb je een puntquote:Op maandag 20 december 2010 13:31 schreef ukga het volgende:
[..]
Als ze nou eens wat dikke mensen in dat huis gooien, heb je een win-win situatie
KFCquote:Op maandag 20 december 2010 15:43 schreef aight1 het volgende:
Ik ga vrijdag voor het raam een hele bucket KFC naar binnen stouwen.
Surequote:Op maandag 20 december 2010 15:44 schreef willemwaus het volgende:
[..]
KFC![]()
Mag ik mee? Of iig alleen mee naar de KFC?
Die DJs doen het niet gratis natuurlijkquote:Op maandag 20 december 2010 13:52 schreef byah het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waar de overige 50% heen gaat?
Dat zou een geweldig TV concept zijn, Wanneer zullen ze beginnen met elkaar op te eten?quote:Op maandag 20 december 2010 13:31 schreef ukga het volgende:
[..]
Als ze nou eens wat dikke mensen in dat huis gooien, heb je een win-win situatie
Je kan veel langer dan 2 dagen zonder eten hoor.quote:Op maandag 20 december 2010 21:12 schreef RensWisse het volgende:
Het gaat erom dat ze wel degelijk honger te verduren krijgen. Dat is met al die sapjes wel degelijk het geval. Ze zorgen er alleen wel voor dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen om niet dood neer te vallen na een dag of twee.
Dat gaat alleen over de shop waar shitjes en truien enzo verkocht worden. De andere helft zal wel in de kosten zitten voor het maken van die shirts enzo.quote:Op maandag 20 december 2010 13:52 schreef byah het volgende:
Aidskinderen moet je uithongeren, dan leren ze het wel af met dat rondgeneuk.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:27 schreef Garisson72 het volgende:
En wat heeft uithongeren ook weer precies met aidskinderen te maken?
geld ophalen staat toch los van de klacht van het 'zogenaamde' niet eten?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:29 schreef MYV het volgende:
Wees blij dat ze geld ophalen dan, heb jij een beter iniatief?
Zo dacht ik.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:30 schreef zovty het volgende:
Aidskinderen en 3FM dj's moet je uithongeren, dan leren ze het wel af met resp. dat rondgeneuk en die kruiperige kutprogramma's.
dus 50% gaat naar het rode kruis in de periode van 18 tot 24 dec.quote:
Hmm dat is wel vreemd ja. Dat plaatje of een vermelding dat er maar 50% naar het Rode Kruis gaan staat trouwens nergens op de 3FM/SR website!quote:Op woensdag 22 december 2010 15:35 schreef wise het volgende:
[..]
dus 50% gaat naar het rode kruis in de periode van 18 tot 24 dec.
Waar gaat de rest van de 50% heen en het geld wat komt na die datum?
NOU?!?!!?!?!?
sowieso geld doneren aan dit soort doelen. Gooi het dan in een vuurkorf, zelfde effect alleen fikt het.
Stuur bedden, voetballen, dekens en kussen. Veel beter dan geld.
Dus het geld wat daar door de bus gedaan wordt komt niet bij het Rode Kruis terecht?quote:Donaties aan het Rode Kruis
De donaties die via sms, telefoon, externe partners en externe sites gedaan kunnen worden, gaan volledig naar het goede doel. Het Rode Kruis komt jaarlijks met een verantwoording van de bestede gelden.
De kinderen daar zijn al gelukkig met een voetbal. Stuur 100 voetballen die kant op en klaar. Met geld lost je weinig tot niets op daar.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:04 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Die kindjes in Afrika hebben het tenminste warm en die hebben geen vertragingen met de trein![]()
Waarom zeiken ze dan nog??
Het leven draait toch om geld? Ik voel me echt niet gelukkiger om 10 euro te doneren waarvan maar een gedeelte goed terecht komt. Als ik echt heel sociaal was, was ik zelf wel naar Afrika gegaan om te helpenquote:Op woensdag 22 december 2010 16:07 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
De kinderen daar zijn al gelukkig met een voetbal. Stuur 100 voetballen die kant op en klaar. Met geld lost je weinig tot niets op daar.
quote:Op woensdag 22 december 2010 16:09 schreef Het_Fenomeen het volgende:
[..]
Het leven draait toch om geld? Ik voel me echt niet gelukkiger om 10 euro te doneren waarvan maar een gedeelte bij dictators terecht komt. Als ik echt heel sociaal was, was ik zelf wel naar Afrika gegaan om te helpen Dit is natuurlijk het beste, dan weet je ook zeker dat het geld aankomt.![]()
quote:Op maandag 20 december 2010 13:52 schreef byah het volgende:
Dat plaatje is van de wehkamp website.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:00 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Oh 50% gaat naar de aidsweesjes. De rest gaat naar Gieltje zelf?![]()
GielBeelen
die zelf 2 ton aan belastinggeld binnen trekt
quote:Op maandag 20 december 2010 13:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Wil je het goed doen dan zet je zo'n glazen huis in een tentenkamp ergens in Afrika.
Het rode kruis stuurt ook practische hulp in de vorm van opleidingen, medicatie, voedsel, etc.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:35 schreef wise het volgende:
[..]
dus 50% gaat naar het rode kruis in de periode van 18 tot 24 dec.
Waar gaat de rest van de 50% heen en het geld wat komt na die datum?
NOU?!?!!?!?!?
sowieso geld doneren aan dit soort doelen. Gooi het dan in een vuurkorf, zelfde effect alleen fikt het.
Stuur bedden, voetballen, dekens en kussen. Veel beter dan geld.
Lezen is een kunst he.. Dat plaatje gaat over de shop, dat staat er ook duidelijk. Daar verkopen ze shirts, truien etc van 3FM en de actie. Normaal gaat dat natuurlijk gewoon naar 3FM (of het externe bedrijf dat de shop verzorgd, als die er is).quote:Op woensdag 22 december 2010 15:40 schreef Roi het volgende:
[..]
Hmm dat is wel vreemd ja. Dat plaatje of een vermelding dat er maar 50% naar het Rode Kruis gaan staat trouwens nergens op de 3FM/SR website!
houten bed. Mogen ze zelf of de hulpverleners gaan bouwenquote:Op woensdag 22 december 2010 17:31 schreef Terloops het volgende:
[..]
Het rode kruis stuurt ook practische hulp in de vorm van opleidingen, medicatie, voedsel, etc.
Ze geven ook elk jaar een rapport over waaraan ze het geld besteden.
Hoe wilde je een bed naar afrika sturen
Adres:
Uganda
Ugandeese weg 134
2345 UG Uganda (continent: Afrika)
hulpverleners van het rode kruis dus.. waar gaat het geld heen van SR.. owja Rode kruis....quote:Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef wise het volgende:
[..]
houten bed. Mogen ze zelf of de hulpverleners gaan bouwen
niks mis meequote:Op woensdag 22 december 2010 20:13 schreef Crank het volgende:
Lees net 50% gaat naar de regering, bij 10.000 euro is er een tarief van 80% en bij meer dan 50.000 euro gaat het volledige bedrag in de schatkist.
Onder het mom van anders komt die jsf er nooit.
Wat een smerige ratten! En ook pas halverwege melden.
Ag is gewoon weer een tering streek zeg het dan voor de actie en begin dan ook niet dat die jsf er anders niet komt.quote:
deze OP is één hele grote NEEquote:Op maandag 20 december 2010 13:15 schreef rubje het volgende:
Iets kan er bij mij nog steeds niet in.
[ afbeelding ]
Die gasten die in dat Huis daar in Eindhoven zitten die vertellen altijd vol trots dat ze moeten afzien in dat glazen huis omdat ze niet mogen eten. Sterker nog,ze staan onder toezicht van allerlei medici die hun gezondheid goed in de gaten houden blablabla,kortom het is echt een veredelde commandotraining die onze 3FM boys daar die paar dagen meemaken tbv de arme mensen in Afrika.
[ afbeelding ]
Mag iemand mij uitleggen hoe ze met droge ogen kunnen volhouden dat ze niks tot zich nemen en moeten afzien door alleen drankjes tot zich te nemen die rijkelijk gevuld zijn met allerlei voedingsmiddelen waardoor ze dus ook 'eten'alleen dan vloeibaar waardoor ze dus nooit kunnen 'verhongeren'in die luxe ruimte met allerlei warmte en moderne apparatuur om hen heen.![]()
Astronauten eten ook vloeibaar als ze op reis gaan dus verhongeren doen ze ook niet.
wel kudos voor de actie om geld binnen te halenmaar niet voor de manier waarop ze het brengen.
Toeval? Geld inzamelen met een voetbalclubje of zoiets en dan bij iemand langs komen die het laatste kleingeld uit zijn portemonnee de collectebus inknikkert en op die manier zulke bedragen veroorzaakt?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Al die bedragen met 3475,10 ofzo. Dan denk ik doe er dan wat geld bij of af maar wtf doet die 10 cent daar.
Wel.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:00 schreef Poemgirl het volgende:
SCHAAMTELOOS ZIJN ZE! DE KINDEREN IN AFRIKA HEBBEN NIET EENS COLA EN VIEZE SMOOTHIES EN EEN GLAZEN HUIS! SCHOFTEN!
Het kabinetquote:Op maandag 20 december 2010 13:52 schreef byah het volgende:
alsof jij 50000 euro gaat doneren? dan kun je er ook wel zelf heen gaan hequote:Op woensdag 22 december 2010 20:13 schreef Crank het volgende:
Lees net 50% gaat naar de regering, bij 10.000 euro is er een tarief van 80% en bij meer dan 50.000 euro gaat het volledige bedrag in de schatkist.
Onder het mom van anders komt die jsf er nooit.
Wat een smerige ratten! En ook pas halverwege melden.
ja en er is dan niemand die als het geld is geteld denkt van goh wat een kutbedrag laat ik er 0,90 cent bij doen.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:17 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Toeval? Geld inzamelen met een voetbalclubje of zoiets en dan bij iemand langs komen die het laatste kleingeld uit zijn portemonnee de collectebus inknikkert en op die manier zulke bedragen veroorzaakt?
Wat ik mij afvraag is of gerard niet last heeft van die pluk haar in zijn ooghoek
niet?quote:Op donderdag 23 december 2010 16:39 schreef Terloops het volgende:
Mensen die de verhalen geloven van De Speld zijn beetje dom
Al het geld gaat gewoon naar het rode kruis, er wordt niets in de staatskas gedaan...
mensen die dat geloven zijn
lees deze regels eens:quote:Op donderdag 23 december 2010 17:37 schreef jeloen het volgende:
[..]
niet?
http://www.depers.nl/opme(...)engst-3FM-actie.html
owquote:Op donderdag 23 december 2010 17:39 schreef Terloops het volgende:
[..]
lees deze regels eens:
Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiėrend van aard. Het geeft slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld.
onderaan het bericht.....
http://www.nu.nl/binnenla(...)foute-bedrijven.htmlquote:Goede doelen beleggen in 'foute bedrijven' Uitgegeven: 29 november 2010 17:48
Laatst gewijzigd: 29 november 2010 18:35
HILVERSUM - Diverse goede doelen beleggen in controversiėle bedrijven. Dat meldt het programma Uitgesproken VARA maandagavond, dat 52 charitatieve instellingen vragen stelde over hun beleggingen. Slechts zes gaven direct antwoord.
© ANPDe Hartstichting investeerde geld in een fonds dat belegt in clustermunitie. Het Reumafonds zou hebben geļnvesteerd in een fonds dat belegt in milieuvervuilende bedrijven.
Jantje Beton heeft belangen in veertien bedrijven die actief zijn in wapens, kernenergie en tabak.
Spaarvorm
De directie van Jantje Beton liet het programma schriftelijk weten: ''We zijn niet blij met deze uitkomsten. Het goede doel stopt met beleggen en kiest voortaan voor een spaarvorm.
De Hartstichting nam direct afscheid van de belangen die ze had in een fonds dat investeerde in een producent van clustermunitie.
Het Reumafonds gaat bekijken of de controversiėle bedrijven uit de beleggingsportefeuille moeten worden gehaald, liet het fonds weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |