Moeten ze wel eerst thuiskomen. Als je 120 rijdt waar 50 is toegestaan wordt je rijbewijs immers meteen ingenomen en mag je uit de auto stappenquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Wel mooi dat al die kneusjes die wel van mening zijn dat ze met 100 over de snelweg kunnen knallen, waar een verplichte snelheid en geen adviessnelheid geldt, mooi een prentje krijgen en daarna weer zielig, jankend de bekeuring gaan aanvechten.
en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmenquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.
Daar zijn die controles dus voor. Om die mongolen die denken dat ze toch wel ff door kunnen knallen aan te pakken.quote:Op woensdag 22 december 2010 07:21 schreef DS4 het volgende:
Als de weg prima is en er geldt desondanks een (idiote) max. van 50 km/u hebben ze nog gelijk ook.
En nou snap ik ook wel dat kennelijk het glad is op bepaalde plekken zonder dat je het kan zien en tevens grote snelheidsverschillen onverantwoord zijn...
Maar van de andere kant: als je links en rechts de vrachtwagens om je oren ziet vliegen...
de volle schade betalen? heerlijk?quote:Op woensdag 22 december 2010 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmen) en dat ze, mochten ze ook nog 's iemand anders daarbij raken, de volle schade mogen betalen
heerlijk!
Hoe harder je rijdt, hoe langer je remweg wordt, ook met winterbanden. En daar gaat het om, om die remweg. Een auto met winterbanden die 90 rijdt staat niet eerder stil dan een auto op normale banden die 50 rijdt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:37 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk zijn winterbanden niet geschikt om door te kachelen gelijk je normaal doet, maar waar de zomerband bij 50 km/u op de grens zit, zit de winterband ergens bij 90 km/u op de grens.
nog geraced tegen 911' s?quote:Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef fioooon het volgende:
Ik ben weer heelhuids thuis. Ik zag trouwens een flitser langs de snelweg bij matrixborden van 50 km/u !!! Ik reed net iets harder dus ben benieuwd of ik een boete binnen krijg maar ik zag ook gasten met 90 of harder voorbij rijden. Dat zullen aardige bekeuringen worden!
Tsja, daar was uitgebreid voor gewaarschuwd...quote:Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef fioooon het volgende:
Ik ben weer heelhuids thuis. Ik zag trouwens een flitser langs de snelweg bij matrixborden van 50 km/u !!!
Nou, racen kan je het niet echt noemen. Dat soort auto's laat ik mijlen ver achter me op besneeuwde wegen.quote:
Ja inderdaad, maarja, zelf overkomt het je nooit hequote:Op woensdag 22 december 2010 20:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja, daar was uitgebreid voor gewaarschuwd...
Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houdt dan hoeven ze ook niet te controleren. Feit dat dat nodig is betekent dus dat mensen te hard rijden. Praktijk is dus dat er mensen zijn die zullen remmen. Als ze daardoor een schuiver maken zullen ze waarschijnlijk niet geflitst worden, dus kan ook de KLPD niet aantonen dat de betreffende persoon te hard reed. Oftewel, wordt gewoon een verzekeringskwestie.quote:Op woensdag 22 december 2010 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmen) en dat ze, mochten ze ook nog 's iemand anders daarbij raken, de volle schade mogen betalen
heerlijk!
In normale omstandigheden mag worden aangenomen dat de stopafstand wordt bepaald door 1 seconde (reactietijd) en een remvertraging van 8m/s2.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:35 schreef longinus het volgende:
Gisteravond 40 gereden op een weg die er goed uitzag, dat wil zeggen er goed uitzag op het eerste gezicht. allemaal plekken met opgevroren stukken, wat ik merkte omdat tijdens het remmen mijn ABS ging werken.
Voor de remafstand maakt het niet uit of je wel of geen ABS hebt. Het enige dat ABS doet is ervoor zorgen dat de wielen niet blokkeren en de auto dus bestuurbaar blijft. Het ligt vooral aan de snelheid en aan de remmen of je wel of geen lange remafstand hebt.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:08 schreef Eix het volgende:
[..]
In normale omstandigheden mag worden aangenomen dat de stopafstand wordt bepaald door 1 seconde (reactietijd) en een remvertraging van 8m/s2.
Is het verschil in remafstand eigenlijk erg afwijkend met 40 km/u tussen een auto met en zonder ABS?
Nou heb ik gelukkig niet in de deken (wat een domme term overigens) hoeven te rijden, maar mijn vrouw wel en die gaf aan dat het beter was om gewoon 80 te rijden, vanwege al die vrachtwagens.quote:Op woensdag 22 december 2010 08:00 schreef Metro2005 het volgende:
Daar zijn die controles dus voor. Om die mongolen die denken dat ze toch wel ff door kunnen knallen aan te pakken.
Nou is die splitsing nu juist weldegelijk van belang om het duidelijk te maken... Het zal jou misschien verbazen, maar het het zal verrassend dicht bij elkaar liggen die remweg van zomerbanden bij 50 en winterbanden bij 90. Maar om de discussie over de exacte snelheid te voorkomen: laten we 70 aanhouden, dat staat buiten kijf.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:10 schreef richardrahl het volgende:
Hoe harder je rijdt, hoe langer je remweg wordt, ook met winterbanden. En daar gaat het om, om die remweg. Een auto met winterbanden die 90 rijdt staat niet eerder stil dan een auto op normale banden die 50 rijdt.
Een grafiek waarin geen splitsing zit naar zomer/winterbanden, maar die het wel wat duidelijker maakt:
Ik mag er toch wat van vinden? En ik vind het een idiote maatregel.quote:Vind het verder een wat onzinnige discussie , je mag maximaal 50 rijden en daaraan heb je je te houden. Of je nu normale banden of winterbanden op je auto hebt.
Potato, potato...quote:Zomerbanden bestaan trouwens niet, dat zijn gewoon normale banden.
Daarvoor moet je eerst op komen dagen...quote:
Ja en nee... Inmiddels zijn de modernste systemen in staat om beter te remmen omdat men met ABS ook de remkrachtverdeling kan aanpassen.quote:
Houden zo!quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:11 schreef T42 het volgende:
ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...
jij hebt nog gewicht op de achteras, en niet zo'n brede banden waarschijnlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:11 schreef T42 het volgende:
[..]
ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...
heb het ook over getuigenquote:Op woensdag 22 december 2010 20:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houdt dan hoeven ze ook niet te controleren. Feit dat dat nodig is betekent dus dat mensen te hard rijden. Praktijk is dus dat er mensen zijn die zullen remmen. Als ze daardoor een schuiver maken zullen ze waarschijnlijk niet geflitst worden, dus kan ook de KLPD niet aantonen dat de betreffende persoon te hard reed. Oftewel, wordt gewoon een verzekeringskwestie.
Maar dit was al achterhaald, want ik begreep dat het geen mobiele controles zouden worden, maar dat er met onopvallende surveillance gereden zou gaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |