abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90275300
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Wel mooi dat al die kneusjes die wel van mening zijn dat ze met 100 over de snelweg kunnen knallen, waar een verplichte snelheid en geen adviessnelheid geldt, mooi een prentje krijgen en daarna weer zielig, jankend de bekeuring gaan aanvechten. :')
Moeten ze wel eerst thuiskomen. Als je 120 rijdt waar 50 is toegestaan wordt je rijbewijs immers meteen ingenomen en mag je uit de auto stappen :P
pi_90275323
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja dat is werkelijk briljant. Mensen zien straks de controle staan, gaan als reactie vol op de rem (want vrijwel iedereen zit wel boven die 50 km/uur) en wat gebeurd er dan? Jawel, er worden juist dan schuivers gemaakt.
en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmen ^O^ ) en dat ze, mochten ze ook nog 's iemand anders daarbij raken, de volle schade mogen betalen O+

heerlijk!
Ja doei.
  woensdag 22 december 2010 @ 08:00:02 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_90275486
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:21 schreef DS4 het volgende:
Als de weg prima is en er geldt desondanks een (idiote) max. van 50 km/u hebben ze nog gelijk ook.

En nou snap ik ook wel dat kennelijk het glad is op bepaalde plekken zonder dat je het kan zien en tevens grote snelheidsverschillen onverantwoord zijn...

Maar van de andere kant: als je links en rechts de vrachtwagens om je oren ziet vliegen...
Daar zijn die controles dus voor. Om die mongolen die denken dat ze toch wel ff door kunnen knallen aan te pakken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 22 december 2010 @ 08:07:46 #204
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_90275555
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmen ^O^ ) en dat ze, mochten ze ook nog 's iemand anders daarbij raken, de volle schade mogen betalen O+

heerlijk!
de volle schade betalen? heerlijk?
Weet jij wel hoe een verzekering werkt???

Vertel dit maar even aan die alleenstaande moeder
(of vader) die een autootje heeft gekocht en niet veel geld meer aan de bank heeft en de auto helemaal getotalled ziet. Dacht je nou echt dat die genoeg geld kreeg van de verzekering om vervangend vervoer te kopen

En dan heb ik het nog niet gehad over het gezeik en ge-eikel dat je hebt met een schade geval. + je kan niet op je werk/afspraak komen.
Je verliest ALTIJD.

Van mij mogen ze mensen die te hard rijden met gladheid gewoon preventief ruimen. punt.
pi_90277826
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:37 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk zijn winterbanden niet geschikt om door te kachelen gelijk je normaal doet, maar waar de zomerband bij 50 km/u op de grens zit, zit de winterband ergens bij 90 km/u op de grens.
Hoe harder je rijdt, hoe langer je remweg wordt, ook met winterbanden. En daar gaat het om, om die remweg. Een auto met winterbanden die 90 rijdt staat niet eerder stil dan een auto op normale banden die 50 rijdt.

Een grafiek waarin geen splitsing zit naar zomer/winterbanden, maar die het wel wat duidelijker maakt:



Vind het verder een wat onzinnige discussie , je mag maximaal 50 rijden en daaraan heb je je te houden. Of je nu normale banden of winterbanden op je auto hebt.

Zomerbanden bestaan trouwens niet, dat zijn gewoon normale banden.
pi_90303465
Ik ben weer heelhuids thuis. Ik zag trouwens een flitser langs de snelweg bij matrixborden van 50 km/u !!! Ik reed net iets harder dus ben benieuwd of ik een boete binnen krijg maar ik zag ook gasten met 90 of harder voorbij rijden. Dat zullen aardige bekeuringen worden!
  woensdag 22 december 2010 @ 20:05:49 #207
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_90304151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef fioooon het volgende:
Ik ben weer heelhuids thuis. Ik zag trouwens een flitser langs de snelweg bij matrixborden van 50 km/u !!! Ik reed net iets harder dus ben benieuwd of ik een boete binnen krijg maar ik zag ook gasten met 90 of harder voorbij rijden. Dat zullen aardige bekeuringen worden!
nog geraced tegen 911' s?
pi_90304404
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef fioooon het volgende:
Ik ben weer heelhuids thuis. Ik zag trouwens een flitser langs de snelweg bij matrixborden van 50 km/u !!!
Tsja, daar was uitgebreid voor gewaarschuwd...
pi_90304798
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

nog geraced tegen 911' s?
Nou, racen kan je het niet echt noemen. Dat soort auto's laat ik mijlen ver achter me op besneeuwde wegen.
pi_90304846
}:|.
pi_90304921
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:10 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tsja, daar was uitgebreid voor gewaarschuwd...
Ja inderdaad, maarja, zelf overkomt het je nooit he ;)
  woensdag 22 december 2010 @ 20:21:29 #212
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90305102
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:17 schreef Anne het volgende:
}:|.
:D
pi_90306110
Gisteravond 40 gereden op een weg die er goed uitzag, dat wil zeggen er goed uitzag op het eerste gezicht. allemaal plekken met opgevroren stukken, wat ik merkte omdat tijdens het remmen mijn ABS ging werken.

Winterbanden prima, maar boven een bepaalde snelheid glijden ze ook gewoon, zit je onder die snelheid dan werken ze veel beter.

ik ga er van uit dat een deukje meer tijd kost als de winst die iets sneller rijden oplevert.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_90307009
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en als het KLPD daar getuige van is mogen die van mij ook lekker getuigen dat die lui DUS te hard reden (want als je gewoon je aan de snelheid houdt hoef je niet te remmen ^O^ ) en dat ze, mochten ze ook nog 's iemand anders daarbij raken, de volle schade mogen betalen O+

heerlijk!
Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houdt dan hoeven ze ook niet te controleren. Feit dat dat nodig is betekent dus dat mensen te hard rijden. Praktijk is dus dat er mensen zijn die zullen remmen. Als ze daardoor een schuiver maken zullen ze waarschijnlijk niet geflitst worden, dus kan ook de KLPD niet aantonen dat de betreffende persoon te hard reed. Oftewel, wordt gewoon een verzekeringskwestie.

Maar dit was al achterhaald, want ik begreep dat het geen mobiele controles zouden worden, maar dat er met onopvallende surveillance gereden zou gaan worden.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:08:02 #215
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90308402
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:35 schreef longinus het volgende:
Gisteravond 40 gereden op een weg die er goed uitzag, dat wil zeggen er goed uitzag op het eerste gezicht. allemaal plekken met opgevroren stukken, wat ik merkte omdat tijdens het remmen mijn ABS ging werken.
In normale omstandigheden mag worden aangenomen dat de stopafstand wordt bepaald door 1 seconde (reactietijd) en een remvertraging van 8m/s2.

Is het verschil in remafstand eigenlijk erg afwijkend met 40 km/u tussen een auto met en zonder ABS?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_90309404
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:08 schreef Eix het volgende:

[..]

In normale omstandigheden mag worden aangenomen dat de stopafstand wordt bepaald door 1 seconde (reactietijd) en een remvertraging van 8m/s2.

Is het verschil in remafstand eigenlijk erg afwijkend met 40 km/u tussen een auto met en zonder ABS?
Voor de remafstand maakt het niet uit of je wel of geen ABS hebt. Het enige dat ABS doet is ervoor zorgen dat de wielen niet blokkeren en de auto dus bestuurbaar blijft. Het ligt vooral aan de snelheid en aan de remmen of je wel of geen lange remafstand hebt.
pi_90311801
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 08:00 schreef Metro2005 het volgende:

Daar zijn die controles dus voor. Om die mongolen die denken dat ze toch wel ff door kunnen knallen aan te pakken.
Nou heb ik gelukkig niet in de deken (wat een domme term overigens) hoeven te rijden, maar mijn vrouw wel en die gaf aan dat het beter was om gewoon 80 te rijden, vanwege al die vrachtwagens.

Het is natuurlijk wel zuur als je een boete krijgt omdat je je snelheid aan past aan het feit dat het eigenlijk onveilig is dat je slechts 50 rijdt omdat anderen fiks door knallen.

Ze hadden meteen op moeten treden, of de maatregel niet nemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90312188
ABS houd de auto mooi strak in het gareel, maar het is geen wondermiddel, bij het remmen merk ik dat ie ingrijpt dus dat het glad is.
Sneller stilstaan doet het niet, maar het zal vast een rol gespeeld hebben dat ik niet tegen een wagen gereden ben die in de sneeuw de bocht afsneed waar er geen zicht was, dus die plots voor mij opdook op MIJN weghelft.

verder zag ik eens een wagen rare bewegingen maken terwijl ik wel kon remmen bij ijzel, het is geen overbodige luxe.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_90312258
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:10 schreef richardrahl het volgende:

Hoe harder je rijdt, hoe langer je remweg wordt, ook met winterbanden. En daar gaat het om, om die remweg. Een auto met winterbanden die 90 rijdt staat niet eerder stil dan een auto op normale banden die 50 rijdt.

Een grafiek waarin geen splitsing zit naar zomer/winterbanden, maar die het wel wat duidelijker maakt:
Nou is die splitsing nu juist weldegelijk van belang om het duidelijk te maken... Het zal jou misschien verbazen, maar het het zal verrassend dicht bij elkaar liggen die remweg van zomerbanden bij 50 en winterbanden bij 90. Maar om de discussie over de exacte snelheid te voorkomen: laten we 70 aanhouden, dat staat buiten kijf.

quote:
Vind het verder een wat onzinnige discussie , je mag maximaal 50 rijden en daaraan heb je je te houden. Of je nu normale banden of winterbanden op je auto hebt.
Ik mag er toch wat van vinden? En ik vind het een idiote maatregel.

quote:
Zomerbanden bestaan trouwens niet, dat zijn gewoon normale banden.
Potato, potato...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90312323
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:05 schreef Tjabbo het volgende:

nog geraced tegen 911' s?
Daarvoor moet je eerst op komen dagen...

(sorry, Anne...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90312670
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:07 schreef longinus het volgende:
Sneller stilstaan doet het niet,
Ja en nee... Inmiddels zijn de modernste systemen in staat om beter te remmen omdat men met ABS ook de remkrachtverdeling kan aanpassen.

Bij een droge weg zal het verschil minimaal zijn, bij een weg met wisselde gripomstandigheden (denk aan een deel van de weg besneeuwd) zul je veel voordeel kunnen halen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 december 2010 @ 22:37:08 #222
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90314244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:11 schreef T42 het volgende:
ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...
Houden zo!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90317649
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:11 schreef T42 het volgende:

[..]

ik rij al jaren rwd en nog nooit in de slip gekomen...
jij hebt nog gewicht op de achteras, en niet zo'n brede banden waarschijnlijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_90330295
Dan nog rijdt hij verdomd rustig, want een kever is redelijk makkelijk tot overstuur te verleiden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90330363
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:48 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houdt dan hoeven ze ook niet te controleren. Feit dat dat nodig is betekent dus dat mensen te hard rijden. Praktijk is dus dat er mensen zijn die zullen remmen. Als ze daardoor een schuiver maken zullen ze waarschijnlijk niet geflitst worden, dus kan ook de KLPD niet aantonen dat de betreffende persoon te hard reed. Oftewel, wordt gewoon een verzekeringskwestie.

Maar dit was al achterhaald, want ik begreep dat het geen mobiele controles zouden worden, maar dat er met onopvallende surveillance gereden zou gaan worden.
heb het ook over getuigen ;) niet bewijzen :) en het was een beetje wishful thinking, ik weet 't, maar die bijdehandte lease- en SUV figuren die mensen met 2x de toegestane snelheid door te mogen kachelen zie ik graag betalen, het volle pond, voor wat ze eventueel aanrichten, niet meer en niet minder. En gelukkig weet ik hoe 'n verzekering werkt :9 vorig jaar nog een verzekeringskwestie gewonnen :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')