abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90151312
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef WSquater het volgende:
[ afbeelding ]

Een iPad - wat is dat eigenlijk?
De iPad is simpelweg een tablet computer: een niet al te groot apparaat met aanraakscherm. Voor de meeste mensen is de iPad niet een vervanging van zijn of haar laptop of desktop computer. De iPad kan je eigenlijk zien als een netbook. De iPad is voornamelijk bedoeld voor de standaard dingen die iedereen meestal doet op een computer: surfen op het web, emails lezen en schrijven, foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast heb je uiteraard meer dan 200.000 applicaties tot je beschikking, waarvan (tien)duizenden speciaal voor de iPad zijn ontwikkelt.

Zes verschillende modellen
Er zijn zes verschillende modellen: drie Wi-Fi only modellen en drie Wi-Fi + 3G (+ GPS) modellen. De grote voordelen van het 3G model is dat je overal internet tot je beschikking kan hebben, en dat je GPS hebt. Het lijkt misschien raar, maar er zijn zelfs mensen die het grote scherm van 25 centimeter (9.7 inch) als navigatiesysteem gebruiken.

iPad 16 GB Wi-Fi only = ¤499,00
iPad 32 GB Wi-Fi only = ¤599,00
iPad 64 GB Wi-Fi only = ¤699,00
iPad 16 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤599,00
iPad 32 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤699,00
iPad 64 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤799,00

De hardware
De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software. De iPad draait op de zogenaamde A4 chip die geclockt is op 1 Ghz. De behuizing bestaat aan de achterkant uit aluminium (en bij het 3G model zit er een zwarte strip van plastic op), en de voorkant bestaat uit glas met een mooi groot scherm van 25 centimeter in diameter (9.7 inch). Het scherm ziet er fantastisch uit dankzij de ingebouwde IPS technologie, wat voor extra mooie kleuren en een grote kijkhoek zorgt, LED-achtergrond verlichting en een resolutie van 1024 bij 768 pixels (bij 132 pixels per inch).
Je kan het geheugen van de iPad helaas niet uitbreiden, en er zit ook geen USB ingang in maar dat is niet meer zo erg aangezien het apparaat fantastisch werkt.

Waar te koop?
De iPad is online via de Apple Store te koop. Je kan ook de dichtstbijzijnde winkel opzoeken als je hem in de winkel wilt kopen.

iOS4.2
iOS 4 komt in november beschikbaar voor de iPad
iOS 4 brengt onder andere multitasking en mappen naar de iPad.
pi_90151582
En ik faal in het kopiëren en plakken, kutipad :r
pi_90152162
Waar we verslaafd geraakt zijn aan Mirror's Edge!
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_90152384
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes.... :N. Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
pi_90153780
quote:
15s.gif Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes.... :N. Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
Wat vreemd, ik hoef ik eigenlijk nooit iets te converten. Air Video werkt hier vlekkeloos om video (welk formaat dan ook) te streamen vanaf mijn desktop. MP4 video's zet ik via iTunes of (bij voorkeur) met Goodreader over, en voor de rest (AVI's etc) bekijk ik met CineXplayer.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_90164744
quote:

Niet helemaal mee eens, J. 8-)

Calmer than you are
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 10:12:20 #7
45833 crew  Fogel
pi_90165674
Heeft iemand al de ipad met een VPN verbinding gebruikt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 20 december 2010 @ 10:28:18 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_90166096
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand al de ipad met een VPN verbinding gebruikt?
Ja, op de universiteit hier, ging prima :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_90168276
Air Video ziet er wel interessant uit maar daarvoor moet dus m'n iMac aanstaan (heb ik juist een NAS voor), maar goed. Vanavond eens speulen.
pi_90173455
Heb een Belkin leren case voor mijn iPad, maar vind hem eigenlijk niet zo fijn werken.
Iemand tips voor een fijn case?
• Boekvorm
• Waarin ik de iPad kan klikken ipv schuiven (zodat er geen viezigheid achter komt en je het gehele scherm ziet)
• Die er makkelijk ook weer uit te halen is
• Leverbaar is in Nederland (liefste een Nederlandse winkel)
pi_90173977
quote:
Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Miriampje het volgende:
Heb een Belkin leren case voor mijn iPad, maar vind hem eigenlijk niet zo fijn werken.
Iemand tips voor een fijn case?
• Boekvorm
• Waarin ik de iPad kan klikken ipv schuiven (zodat er geen viezigheid achter komt en je het gehele scherm ziet)
• Die er makkelijk ook weer uit te halen is
• Leverbaar is in Nederland (liefste een Nederlandse winkel)
Ik ben erg gelukkig met mijn leren Booklet Case van Fabrix, zie http://www.ifoniq.nl/fabrix-booklet-case-tan-voor-ipad, maar ik denk dat deze niet helemaal voldoet aan jouw wensen, want je moet de ipad er in schuiven. Maar je kunt misschien wel op ifoniq kijken, het is een Nederlandse winkel en ze hebben een goed assortiment.
pi_90177214
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:18 schreef nelisb het volgende:
Ik verwacht er deze week 2 binnen. Heb er maar 1 nodig..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zijn binnen.
Iemand interesse. 45 euro inclusief verzenden. Meer info stuur een PM.
pi_90191071
Waarschijnlijk al ooit gevraagd, maar ik kan maar geen goed antwoord vinden.

Itunes ziet m'n ipad ineens niet meer :'(
Anders kabeltje geprobeerd, itunes geherinstalleerd, booten, het wil allemaal niet baten...

Iemand tips?
pi_90191430
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:08 schreef lezzer het volgende:
Waarschijnlijk al ooit gevraagd, maar ik kan maar geen goed antwoord vinden.

Itunes ziet m'n ipad ineens niet meer :'(
Anders kabeltje geprobeerd, itunes geherinstalleerd, booten, het wil allemaal niet baten...

Iemand tips?
Booten van je computer of van je iPad?
pi_90191725
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Allebei.
pi_90192850
Dat Air Video is wel aardig idd. Jammer dat het geen DVD's doet, die download ik het meest, maar op zich goed bruikbaar wel.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 19:41:39 #17
45833 crew  Fogel
pi_90192975
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef nelisb het volgende:

[..]

Zijn binnen.
Iemand interesse. 45 euro inclusief verzenden. Meer info stuur een PM.
Interesse, maar ben pas eind januari weer een keer in Nederland. Heeft geen haast, dus als je ze aan anderen kwijtraakt, geen probleem. :)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_90193155
Waar woon je?
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 19:50:10 #19
45833 crew  Fogel
pi_90193408
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:45 schreef nelisb het volgende:
Waar woon je?
Noorwegen, dus opsturen gaat niet handig worden (geen EU, dus door tolheffing plus bijbehorende administratiekosten op producten van meer dan ca 25¤ wordt 45¤ al snel 75¤ en dat is me teveel van het goede).
pi_90193513
Ja logisch.
We kijken dan wel even.
pi_90194154
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Intussen is het gelukt. Het was toch een luie usb-poort. Nog een keer opnieuw opgestart en toen had ik verbinding *O*
pi_90211001
Zijn weer veel vette games in de aanbieding

http://www.ipadinfo.nl/60(...)e-opruiming-79-cent/
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:07:18 #23
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_90215270
quote:

VLC werkt als een trein, en vreet bijna alles. Was het converteren ook zat :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 02:49:17 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90218415
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, J. 8-)

[ afbeelding ]
Ik snap echt niet wat het nut is om alle delen van Superman in je library te hebben staan... :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90220552
Ik ook niet. Ik kijk iets en weg ermee. Ouwe zooi heb ik al helemaal niet. Weet toch dat ik het niet meer kijk.
pi_90221002
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 01:07 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

Met VLC moet je toch nog steeds syncen? Maar het scheelt idd het converten, da's waar.

Air Video werkt super trouwens. Kon vanochtend in de trein gewoon een filmpje kijken via 3G die thuis live geconvert werd. :D. Leuk!
pi_90222121
quote:

Je kunt eens proberen een amerikaanse account aan te maken, dan heb je toegang tot o.a. veel meer films!

http://www.onemorething.n(...)-de-us-itunes-store/

:)
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 10:12:01 #28
45833 crew  Fogel
pi_90223057
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:18 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Met VLC moet je toch nog steeds syncen? Maar het scheelt idd het converten, da's waar.

Air Video werkt super trouwens. Kon vanochtend in de trein gewoon een filmpje kijken via 3G die thuis live geconvert werd. :D. Leuk!
Heb je een vast IP adres thuis, of zoekt Air Video alles zelf uit?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 december 2010 @ 10:18:50 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_90223228
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 02:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat het nut is om alle delen van Superman in je library te hebben staan... :')
de twee echt waardeloze delen staan er niet bij hoor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_90223691
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:

[..]

Heb je een vast IP adres thuis, of zoekt Air Video alles zelf uit?
Het werkt dmv van een pin-systeem. Je voert de PIN code die je server app genereert in in je client app en dan werkt het. Geen idee wat de afhankelijkheid is mbt vaste IP adressen eigenlijk, zover ben ik er nog niet ingedoken. It just works. :P.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 december 2010 @ 10:42:19 #31
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_90223827
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Het werkt dmv van een pin-systeem. Je voert de PIN code die je server app genereert in in je client app en dan werkt het. Geen idee wat de afhankelijkheid is mbt vaste IP adressen eigenlijk, zover ben ik er nog niet ingedoken. It just works. :P.
ik vermoed dat hij je ip adres doorstuurt naar een centrale server.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:01 #32
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_90224312
whoooo! Nèt eentje besteld. Hopelijk morgen in huis *O*
Maar dan wachten tot 1e kerstdag, want onder de boom -O- :X
I follow you......but not on Twitter
pi_90224330
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:42 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik vermoed dat hij je ip adres doorstuurt naar een centrale server.
Zoiets denk ik ook maar ik heb net nog niet uitgezocht dus. Ach zo vaak krijg je toch ook geen nieuw IP meer nowadays?
pi_90224686
Ik niet. Ik heb volgens mij wel zo'n 400 HD films digitaal op 2 externe HDs staan. Lekker scrollen door de AppleTV met dit heerlijke winterweer en een filmpje kijken terwijl je je bank niet af hoeft.

Heerlijk.
Calmer than you are
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:24:41 #35
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_90225158
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Zoiets denk ik ook maar ik heb net nog niet uitgezocht dus. Ach zo vaak krijg je toch ook geen nieuw IP meer nowadays?
DYNDNS FTW! (8>
I follow you......but not on Twitter
pi_90245097
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:57 schreef 1-of-6Billion het volgende:
whoooo! Nèt eentje besteld. Hopelijk morgen in huis *O*
Maar dan wachten tot 1e kerstdag, want onder de boom -O- :X
Alvast veel plezier ermee :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:20:10 #37
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_90245255
Heeft er iemand hier de bluefire app geinstalleerd? zijn de drm beveiligde boeken erop te lezen ? Anders ga ik het vanavond gewoon zelf even uitproberen :).
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_90245278
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 01:07 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

Nadeel is dat het voor mp4 files ook zelf converteert. Zo had ik een .mp4 file voor een aflevering van Family Guy (een best wel zware, hoge kwaliteit) en de VLC app kon hem niet aan (veel haperingen) maar de video app van Apple wel. Dan denk ik: waarom gebruiken ze niet de player van Apple zelf voor bestanden die standaard wel worden ondersteund door de iPad.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:27:02 #39
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90245503
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 18:20 schreef tuintegel het volgende:
Heeft er iemand hier de bluefire app geinstalleerd? zijn de drm beveiligde boeken erop te lezen ? Anders ga ik het vanavond gewoon zelf even uitproberen :).
Mijn ervaringen,ik heb een ebook gekocht op bol.com, en die is in PDF- formaat met drm.
Volgens bol.com kun je die lezen met Adobe 'nogwat', en dat gaat ook, op de laptop natuurlijk.
Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met bluefirereader en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb. :o
Dus ik weet niet wat ik fout doe, en of het überhaupt wel kan, maar ik zit nu dus met een ebook, en een ipad, en heb nog geen blz gelezen. :') :@

Is er een andere app waarmee ik dit wel kan, dat ebook lezen? T leek me wel een boeiend boek nl. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Oxymoron op 21-12-2010 18:29:02 (Verkeerde app naam :() ]
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_90245631
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Mijn ervaringen,ik heb een ebook gekocht op bol.com, en die is in PDF- formaat met drm.
Volgens bol.com kun je die lezen met Adobe 'nogwat', en dat gaat ook, op de laptop natuurlijk.
Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met goodreader, en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb. :o
Dus ik weet niet wat ik fout doe, en of het überhaupt wel kan, maar ik zit nu dus met een ebook, en een ipad, en heb nog geen blz gelezen. :') :@

Is er een andere app waarmee ik dit wel kan, dat ebook lezen? T leek me wel een boeiend boek nl. *)
DRM houdt praktisch gezien in dat je je gekochte ebooks alleen op apparaat X en Y kan lezen. Altijd ebooks zonder DRM kopen, dan had je dit probleem nu niet.
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:30:28 #41
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90245659
De foutmelding is trouwens, 'no valid license found' ok, wat moet ik daarmee? :?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:32:30 #42
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90245742
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 18:30 schreef WSquater het volgende:

[..]

DRM houdt praktisch gezien in dat je je gekochte ebooks alleen op apparaat X en Y kan lezen. Altijd ebooks zonder DRM kopen, dan had je dit probleem nu niet.
Ja, snap ik, NU :D
Ook stom van mij, natuurlijk. Maar kon dat ene boek natuurlijk alleen met DRM
vinden! Foutje bedankt.

Er zijn geen apps die ik kan gebruiken?
pi_90246008
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met bluefirereader en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb. :o

Ebooks kan je gewoon gratis downloaden zonder beveiliging :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:44:04 #44
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_90246238
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:38 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

dat is zo , maar daar zit net dat ene boek die ik wil niet bij ;) . Dan deze misschien toch maar in de winkel als paperback kopen :)
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_90246448
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:38 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

txtr
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:58:01 #46
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90246933
Ja, met TXTR is het me gelukt! Wat simpel eigenlijk. Nu kan ik mijn ebook dus wel lezen! *O*
pi_90247127
Kindle app icm Amazon werkt ook fijn voor het lezen en kopen van boeken, ook met DRM.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 december 2010 @ 19:28:01 #48
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_90248366
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:03 schreef Great.Expectations het volgende:
Kindle app icm Amazon werkt ook fijn voor het lezen en kopen van boeken, ook met DRM.
ik was alleen niet zo tevreden over een boek dat ik kocht. de Kindle versie had geen fatsoenlijke cover, en de foto's binnenin misten ook. En was net zo duur als de papieren versie. Tsja, en dan vinden ze het raar dat mensen toch huiverig zijn met het kopen van digitale versies...
pi_90248795
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Dat Adobe-programma ook op je iPad installeren is geen optie? Want dan werkt het vaak wel, in ieder geval op e-readers en laptops/computers. Je kan meerdere apparaten aan 1 licentie hangen, weet niet of het er 3 of 4 zijn maar 2 in ieder geval wel.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_90250627
Of de DRM beveiliging verwijderen, maar dat gaat helaas niet altijd even makkelijk.
pi_90251891
VI app maar eens uitproberen. Krijg je het kerstnummer gratis bij.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')