Wat vreemd, ik hoef ik eigenlijk nooit iets te converten. Air Video werkt hier vlekkeloos om video (welk formaat dan ook) te streamen vanaf mijn desktop. MP4 video's zet ik via iTunes of (bij voorkeur) met Goodreader over, en voor de rest (AVI's etc) bekijk ik met CineXplayer.quote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes..... Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
Niet helemaal mee eens, J.quote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes..... Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
Ja, op de universiteit hier, ging primaquote:Op maandag 20 december 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand al de ipad met een VPN verbinding gebruikt?
Ik ben erg gelukkig met mijn leren Booklet Case van Fabrix, zie http://www.ifoniq.nl/fabrix-booklet-case-tan-voor-ipad, maar ik denk dat deze niet helemaal voldoet aan jouw wensen, want je moet de ipad er in schuiven. Maar je kunt misschien wel op ifoniq kijken, het is een Nederlandse winkel en ze hebben een goed assortiment.quote:Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Miriampje het volgende:
Heb een Belkin leren case voor mijn iPad, maar vind hem eigenlijk niet zo fijn werken.
Iemand tips voor een fijn case?
• Boekvorm
• Waarin ik de iPad kan klikken ipv schuiven (zodat er geen viezigheid achter komt en je het gehele scherm ziet)
• Die er makkelijk ook weer uit te halen is
• Leverbaar is in Nederland (liefste een Nederlandse winkel)
Zijn binnen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:18 schreef nelisb het volgende:
Ik verwacht er deze week 2 binnen. Heb er maar 1 nodig..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Booten van je computer of van je iPad?quote:Op maandag 20 december 2010 19:08 schreef lezzer het volgende:
Waarschijnlijk al ooit gevraagd, maar ik kan maar geen goed antwoord vinden.
Itunes ziet m'n ipad ineens niet meer![]()
Anders kabeltje geprobeerd, itunes geherinstalleerd, booten, het wil allemaal niet baten...
Iemand tips?
Allebei.quote:Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Booten van je computer of van je iPad?
Interesse, maar ben pas eind januari weer een keer in Nederland. Heeft geen haast, dus als je ze aan anderen kwijtraakt, geen probleem.quote:Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef nelisb het volgende:
[..]
Zijn binnen.
Iemand interesse. 45 euro inclusief verzenden. Meer info stuur een PM.
Noorwegen, dus opsturen gaat niet handig worden (geen EU, dus door tolheffing plus bijbehorende administratiekosten op producten van meer dan ca 25¤ wordt 45¤ al snel 75¤ en dat is me teveel van het goede).quote:
Intussen is het gelukt. Het was toch een luie usb-poort. Nog een keer opnieuw opgestart en toen had ik verbindingquote:Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Booten van je computer of van je iPad?
VLC werkt als een trein, en vreet bijna alles. Was het converteren ook zatquote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Ik snap echt niet wat het nut is om alle delen van Superman in je library te hebben staan...quote:Op maandag 20 december 2010 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, J.![]()
[ afbeelding ]
Met VLC moet je toch nog steeds syncen? Maar het scheelt idd het converten, da's waar.quote:Op dinsdag 21 december 2010 01:07 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
VLC werkt als een trein, en vreet bijna alles. Was het converteren ook zat
Je kunt eens proberen een amerikaanse account aan te maken, dan heb je toegang tot o.a. veel meer films!quote:Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Heb je een vast IP adres thuis, of zoekt Air Video alles zelf uit?quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:18 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Met VLC moet je toch nog steeds syncen? Maar het scheelt idd het converten, da's waar.
Air Video werkt super trouwens. Kon vanochtend in de trein gewoon een filmpje kijken via 3G die thuis live geconvert werd.. Leuk!
de twee echt waardeloze delen staan er niet bij hoor.quote:Op dinsdag 21 december 2010 02:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat het nut is om alle delen van Superman in je library te hebben staan...
Het werkt dmv van een pin-systeem. Je voert de PIN code die je server app genereert in in je client app en dan werkt het. Geen idee wat de afhankelijkheid is mbt vaste IP adressen eigenlijk, zover ben ik er nog niet ingedoken. It just works.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb je een vast IP adres thuis, of zoekt Air Video alles zelf uit?
ik vermoed dat hij je ip adres doorstuurt naar een centrale server.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het werkt dmv van een pin-systeem. Je voert de PIN code die je server app genereert in in je client app en dan werkt het. Geen idee wat de afhankelijkheid is mbt vaste IP adressen eigenlijk, zover ben ik er nog niet ingedoken. It just works..
Zoiets denk ik ook maar ik heb net nog niet uitgezocht dus. Ach zo vaak krijg je toch ook geen nieuw IP meer nowadays?quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik vermoed dat hij je ip adres doorstuurt naar een centrale server.
DYNDNS FTW!quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook maar ik heb net nog niet uitgezocht dus. Ach zo vaak krijg je toch ook geen nieuw IP meer nowadays?
Alvast veel plezier ermeequote:Op dinsdag 21 december 2010 10:57 schreef 1-of-6Billion het volgende:
whoooo! Nèt eentje besteld. Hopelijk morgen in huis
Maar dan wachten tot 1e kerstdag, want onder de boom![]()
Nadeel is dat het voor mp4 files ook zelf converteert. Zo had ik een .mp4 file voor een aflevering van Family Guy (een best wel zware, hoge kwaliteit) en de VLC app kon hem niet aan (veel haperingen) maar de video app van Apple wel. Dan denk ik: waarom gebruiken ze niet de player van Apple zelf voor bestanden die standaard wel worden ondersteund door de iPad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 01:07 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
VLC werkt als een trein, en vreet bijna alles. Was het converteren ook zat
Mijn ervaringen,ik heb een ebook gekocht op bol.com, en die is in PDF- formaat met drm.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:20 schreef tuintegel het volgende:
Heeft er iemand hier de bluefire app geinstalleerd? zijn de drm beveiligde boeken erop te lezen ? Anders ga ik het vanavond gewoon zelf even uitproberen.
DRM houdt praktisch gezien in dat je je gekochte ebooks alleen op apparaat X en Y kan lezen. Altijd ebooks zonder DRM kopen, dan had je dit probleem nu niet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Mijn ervaringen,ik heb een ebook gekocht op bol.com, en die is in PDF- formaat met drm.
Volgens bol.com kun je die lezen met Adobe 'nogwat', en dat gaat ook, op de laptop natuurlijk.
Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met goodreader, en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb.![]()
Dus ik weet niet wat ik fout doe, en of het überhaupt wel kan, maar ik zit nu dus met een ebook, en een ipad, en heb nog geen blz gelezen.![]()
![]()
Is er een andere app waarmee ik dit wel kan, dat ebook lezen? T leek me wel een boeiend boek nl.
Ja, snap ik, NUquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:30 schreef WSquater het volgende:
[..]
DRM houdt praktisch gezien in dat je je gekochte ebooks alleen op apparaat X en Y kan lezen. Altijd ebooks zonder DRM kopen, dan had je dit probleem nu niet.
Ebooks kan je gewoon gratis downloaden zonder beveiligingquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Mijn ervaringen,ik heb een ebook gekocht op bol.com, en die is in PDF- formaat met drm.
Volgens bol.com kun je die lezen met Adobe 'nogwat', en dat gaat ook, op de laptop natuurlijk.
Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met bluefirereader en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb.![]()
Dus ik weet niet wat ik fout doe, en of het überhaupt wel kan, maar ik zit nu dus met een ebook, en een ipad, en heb nog geen blz gelezen.![]()
![]()
Is er een andere app waarmee ik dit wel kan, dat ebook lezen? T leek me wel een boeiend boek nl.
dat is zo , maar daar zit net dat ene boek die ik wil niet bijquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:38 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ebooks kan je gewoon gratis downloaden zonder beveiliging
txtrquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:38 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ebooks kan je gewoon gratis downloaden zonder beveiliging
ik was alleen niet zo tevreden over een boek dat ik kocht. de Kindle versie had geen fatsoenlijke cover, en de foto's binnenin misten ook. En was net zo duur als de papieren versie. Tsja, en dan vinden ze het raar dat mensen toch huiverig zijn met het kopen van digitale versies...quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:03 schreef Great.Expectations het volgende:
Kindle app icm Amazon werkt ook fijn voor het lezen en kopen van boeken, ook met DRM.
Dat Adobe-programma ook op je iPad installeren is geen optie? Want dan werkt het vaak wel, in ieder geval op e-readers en laptops/computers. Je kan meerdere apparaten aan 1 licentie hangen, weet niet of het er 3 of 4 zijn maar 2 in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Toen heb ik het bestand gesynced met de ipad, en met bluefirereader en nu kan ik m niet openen?! Bestandsnaam etc staat er wel, maar hij geeft een melding dat ik geen authorisatie?! Oid heb.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |