abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90151312
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef WSquater het volgende:
[ afbeelding ]

Een iPad - wat is dat eigenlijk?
De iPad is simpelweg een tablet computer: een niet al te groot apparaat met aanraakscherm. Voor de meeste mensen is de iPad niet een vervanging van zijn of haar laptop of desktop computer. De iPad kan je eigenlijk zien als een netbook. De iPad is voornamelijk bedoeld voor de standaard dingen die iedereen meestal doet op een computer: surfen op het web, emails lezen en schrijven, foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast heb je uiteraard meer dan 200.000 applicaties tot je beschikking, waarvan (tien)duizenden speciaal voor de iPad zijn ontwikkelt.

Zes verschillende modellen
Er zijn zes verschillende modellen: drie Wi-Fi only modellen en drie Wi-Fi + 3G (+ GPS) modellen. De grote voordelen van het 3G model is dat je overal internet tot je beschikking kan hebben, en dat je GPS hebt. Het lijkt misschien raar, maar er zijn zelfs mensen die het grote scherm van 25 centimeter (9.7 inch) als navigatiesysteem gebruiken.

iPad 16 GB Wi-Fi only = ¤499,00
iPad 32 GB Wi-Fi only = ¤599,00
iPad 64 GB Wi-Fi only = ¤699,00
iPad 16 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤599,00
iPad 32 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤699,00
iPad 64 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤799,00

De hardware
De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software. De iPad draait op de zogenaamde A4 chip die geclockt is op 1 Ghz. De behuizing bestaat aan de achterkant uit aluminium (en bij het 3G model zit er een zwarte strip van plastic op), en de voorkant bestaat uit glas met een mooi groot scherm van 25 centimeter in diameter (9.7 inch). Het scherm ziet er fantastisch uit dankzij de ingebouwde IPS technologie, wat voor extra mooie kleuren en een grote kijkhoek zorgt, LED-achtergrond verlichting en een resolutie van 1024 bij 768 pixels (bij 132 pixels per inch).
Je kan het geheugen van de iPad helaas niet uitbreiden, en er zit ook geen USB ingang in maar dat is niet meer zo erg aangezien het apparaat fantastisch werkt.

Waar te koop?
De iPad is online via de Apple Store te koop. Je kan ook de dichtstbijzijnde winkel opzoeken als je hem in de winkel wilt kopen.

iOS4.2
iOS 4 komt in november beschikbaar voor de iPad
iOS 4 brengt onder andere multitasking en mappen naar de iPad.
pi_90151582
En ik faal in het kopiëren en plakken, kutipad :r
pi_90152162
Waar we verslaafd geraakt zijn aan Mirror's Edge!
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_90152384
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes.... :N. Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
pi_90153780
quote:
15s.gif Op zondag 19 december 2010 23:12 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt een Apple fanboy (hier in huis staat een iMac, een MacBook, een MacBook Pro, 2 iPhones en nu dus ook een iPad) maar video en iTunes.... :N. Het zal altijd tobben blijven. Je convert je drie slagen in de rondte elke keer. Het voordeel van een desktop of laptop is dat je gewoon vanaf je NAS kunt streamen maar zodra je video op je iDevice wilt kijken gaat het mis. Althans, ik vind het niks zo. VLC nog niet echt geprobeerd maar ik vind dat dit gewoon zonder tools goed moet werken.

Zal er ook wel mee te maken hebben dat er bijna geen videocontent in de store te vinden is voor ons dus je krijgt ook geen kans spul legaal te kopen/downloaden en zo je library te vullen.
Wat vreemd, ik hoef ik eigenlijk nooit iets te converten. Air Video werkt hier vlekkeloos om video (welk formaat dan ook) te streamen vanaf mijn desktop. MP4 video's zet ik via iTunes of (bij voorkeur) met Goodreader over, en voor de rest (AVI's etc) bekijk ik met CineXplayer.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_90164744
quote:

Niet helemaal mee eens, J. 8-)

Calmer than you are
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 10:12:20 #7
45833 crew  Fogel
pi_90165674
Heeft iemand al de ipad met een VPN verbinding gebruikt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 20 december 2010 @ 10:28:18 #8
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_90166096
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:12 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand al de ipad met een VPN verbinding gebruikt?
Ja, op de universiteit hier, ging prima :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_90168276
Air Video ziet er wel interessant uit maar daarvoor moet dus m'n iMac aanstaan (heb ik juist een NAS voor), maar goed. Vanavond eens speulen.
pi_90173455
Heb een Belkin leren case voor mijn iPad, maar vind hem eigenlijk niet zo fijn werken.
Iemand tips voor een fijn case?
• Boekvorm
• Waarin ik de iPad kan klikken ipv schuiven (zodat er geen viezigheid achter komt en je het gehele scherm ziet)
• Die er makkelijk ook weer uit te halen is
• Leverbaar is in Nederland (liefste een Nederlandse winkel)
pi_90173977
quote:
Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef Miriampje het volgende:
Heb een Belkin leren case voor mijn iPad, maar vind hem eigenlijk niet zo fijn werken.
Iemand tips voor een fijn case?
• Boekvorm
• Waarin ik de iPad kan klikken ipv schuiven (zodat er geen viezigheid achter komt en je het gehele scherm ziet)
• Die er makkelijk ook weer uit te halen is
• Leverbaar is in Nederland (liefste een Nederlandse winkel)
Ik ben erg gelukkig met mijn leren Booklet Case van Fabrix, zie http://www.ifoniq.nl/fabrix-booklet-case-tan-voor-ipad, maar ik denk dat deze niet helemaal voldoet aan jouw wensen, want je moet de ipad er in schuiven. Maar je kunt misschien wel op ifoniq kijken, het is een Nederlandse winkel en ze hebben een goed assortiment.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_90177214
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:18 schreef nelisb het volgende:
Ik verwacht er deze week 2 binnen. Heb er maar 1 nodig..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zijn binnen.
Iemand interesse. 45 euro inclusief verzenden. Meer info stuur een PM.
pi_90191071
Waarschijnlijk al ooit gevraagd, maar ik kan maar geen goed antwoord vinden.

Itunes ziet m'n ipad ineens niet meer :'(
Anders kabeltje geprobeerd, itunes geherinstalleerd, booten, het wil allemaal niet baten...

Iemand tips?
pi_90191430
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:08 schreef lezzer het volgende:
Waarschijnlijk al ooit gevraagd, maar ik kan maar geen goed antwoord vinden.

Itunes ziet m'n ipad ineens niet meer :'(
Anders kabeltje geprobeerd, itunes geherinstalleerd, booten, het wil allemaal niet baten...

Iemand tips?
Booten van je computer of van je iPad?
pi_90191725
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Allebei.
pi_90192850
Dat Air Video is wel aardig idd. Jammer dat het geen DVD's doet, die download ik het meest, maar op zich goed bruikbaar wel.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 19:41:39 #17
45833 crew  Fogel
pi_90192975
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef nelisb het volgende:

[..]

Zijn binnen.
Iemand interesse. 45 euro inclusief verzenden. Meer info stuur een PM.
Interesse, maar ben pas eind januari weer een keer in Nederland. Heeft geen haast, dus als je ze aan anderen kwijtraakt, geen probleem. :)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_90193155
Waar woon je?
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 19:50:10 #19
45833 crew  Fogel
pi_90193408
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:45 schreef nelisb het volgende:
Waar woon je?
Noorwegen, dus opsturen gaat niet handig worden (geen EU, dus door tolheffing plus bijbehorende administratiekosten op producten van meer dan ca 25¤ wordt 45¤ al snel 75¤ en dat is me teveel van het goede).
pi_90193513
Ja logisch.
We kijken dan wel even.
pi_90194154
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Intussen is het gelukt. Het was toch een luie usb-poort. Nog een keer opnieuw opgestart en toen had ik verbinding *O*
pi_90211001
Zijn weer veel vette games in de aanbieding

http://www.ipadinfo.nl/60(...)e-opruiming-79-cent/
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:07:18 #23
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_90215270
quote:

VLC werkt als een trein, en vreet bijna alles. Was het converteren ook zat :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 02:49:17 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90218415
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, J. 8-)

[ afbeelding ]
Ik snap echt niet wat het nut is om alle delen van Superman in je library te hebben staan... :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_90220552
Ik ook niet. Ik kijk iets en weg ermee. Ouwe zooi heb ik al helemaal niet. Weet toch dat ik het niet meer kijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')