abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90486817
Kun je de cb lijn niet bellen om advies DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:21:47 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90486939
ik heb het er al eens over gehad op het cb, advies was (ook) gewoon negeren. Ik ga het er 5 januari weer over hebben, met twee jaar afspraak. Het is overigens een tijdlang wel een stuk minder tot niet geweest. Ik vraag me af of het een vorm van hoofdpijn kan zijn als gevolg van de vacuum pomp bevalling? Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90487105
Hier ook last van hoofdbonken, maar dan niet uit nijd maar als vast ritueel om in slaap te komen.. Ik heb echt geen idee wat ik er aan moet doen, we hebben haar nu al een flinke poos in het campingbed liggen want dat veert tenminste mee maar soms krijgt ze met haar gebonk dat bed de hele kamer door en dan komt ze hier en daar weleens een kast of een deur tegen waardoor je je kapot schrikt.

Als ik dan de reactie van Simmu lees, met 'probleemteken' maak ik me echt onwijs zorgen. Het CB zegt dat het niet iets is om je zorgen over te maken zolang je maar zorgt dat je kind zich geen pijn kan doen, onze oplossing van Mila in het campingbed laten slapen vonden ze dan ook een goed idee.
pi_90487350
Chris had wel een vacuumpompbevalling. Maar volgens mij was het bij hem echt geen hoofdpijn. Het kwam alleen bij die boze/gefrustreerde buien. Wel was het een late prater. Dus moeite om duidelijk te maken wat je dan wil.
Ik heb weleens een kussen tussen hoofd&vloer gegooid. Of hem op schoot in de houtgreep genomen. Maar zonder echt aandacht te geven. Even uit laten brullen en als hij weer kalm was weer gezellig gaan spelen.

Die fles had ik trouwens ook niet gegeven. Dan maar geen ontbijt. Doen we het fruit wel een uurtje eerder en een stukje extra.. Ik laat me niet door mijn kind aan de afwas zetten ;)
En dat weet Chris inmiddels wel. Hij probeert wel dingen uit. Soms werkt het, soms niet. Maar hij zal niet idioot lang doordrammen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:34:23 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487360
vandaar dus mijn oplossing om hem dan maar over te doen naar een peuterbed Raissa; daar kan hij uitkomen en hoeft niet meer tegen de muur te bonken om aandacht.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90487428
Hmmm.. Ik denk dat we het over een andere vorm van bonken hebben DJMO. Peuterbed zou ik idd gewoon proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:36:51 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487443
Hoe laat begon Chris met praten DF ? Want dat het bij Jan uit frstratie is is me eigenlijk wel redelijk duidelijk. Over het algemeen kan hij me prima duidelijk maken wat hij wil, (hij trek me gewoon mee naar wat hij wil doen op dat moment :') ) maar in momenten van haast/frustratie lukt hem dat dus niet meer. En ook Jan praat dus nog nauwelijks. Er komen wel steeds meer klanken uit nu en soms een verdwaald woord. Maar praten? Nee .. dat nog niet.

pi_90487603
Chris zei met 18 maand 3-5 woordjes (mama, papa, bal, auto en ?) en met 2 jaar een woordenschat van 20-30 woordjes die hij niet erg actief gebruikte. Geloof rond zijn 2e verjaardag wel een sprong gemaakt en opeens meer woorden geleerd en ook 2-woord-zinnen bouwen. Daarna ging het ook beter. Daarvoor 3 keer zo'n hoofdbonkfase gehad, daarna niet meer..
pi_90487617
mijn vroegere oppaskindje deed het. later bleek hij een autismespectrumstoornis te hebben. die deed het heel erg! soms schrok je je rot, want dan had hij blauwe plekken op zijn voorhoofd staan. bij hem was het een ritueel. hij zakte dan echt weg in het bonken, je kon merken dat hij het als heel troostend ervaarde.

ik denk dat het gewoon afhankelijk is van het kindje en hoe je het oplost!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:46:26 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487716
Jan heeft dus ook soms de blauwe plekken op z'n voorhoofd staan Simmu. Dat baart me het meeste zorgen. Verder ervaar ik het niet als een ritueel bij hem, behalve bij het wakker worden in het ledikantje en we er niet snel genoeg bij zijn. Dan gaat hij het doen om je aandacht te trekken (negatieve aandacht is immers ook aandacht) . Het is hier echt eigenlijk alleen als hij z'n zin niet krijgt en die wel wil doordrijven, uit frustratie dus.

DF: Jan begint nu wel met z'n woordenschat uit te breiden heb ik het idee. Heb jij het idee dat Chris dat bonken deed tijdens fases dat hij een grote (mentale) ontwikkeling doormaakte? (lopen, praten, etc).

pi_90487718
Omdat mijn broertje autistisch is heb ik deze 'angst' neergelegd bij het CB en zij vertelde me dat het lang niet altijd verband houdt. En dat ze vond dat Mila veel te open, nieuwsgierig, communicatief en leergierig was en dat ik er niet bang voor hoefde te zijn..

Ze bonkt trouwens echt alleen in bed, het is een soort ritme waarin ze in slaap valt. Ze is niet boos, ze huilt niet, ze gaat op haar knietjes en elleboogjes zitten en wiegt naar voren en naar achteren zeg maar... Soms slaapt ze zelfs al.

Denk dat wij binnenkort ook naar een peuterbedje overgaan om te kijken of dat misschien helpt. Ik vind het echt af en toe een vreselijk gehoor (als ze haar bedje dan heeft verschoven ;)).
pi_90487839
Simmu, dat laatste klopt zeker. Ieder ouder en ieder kind is anders, en heeft andere manieren.
Bij Chris hebben we al snel (lees rond de 11-12 maand) een manier gevonden waarop we driftige situaties snel konden oplossen. En dat werkt nog steeds, alleen op een iets andere manier (nu meer met woorden, toen met weghalen van situaties).

DJMO, Chris had die driftige buien vooral tijdens die ontwikkelingssprongen. Dus ik denk dat het bonken ook in die periodes er was. Daartussen was er meestal niet zoveel negatief gedoe.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 11:52:07 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90487912
Dan heb ik het idee dat ik er een verklaring voor heb gevonden nu :) Neemt niet weg dat ik het nog steeds ga aankaarten op het cb, maar het komt mij zo bekend voor wat jij schrijft DF :) Thnx!

pi_90491430
Zo te horen heeft jou jochie het wel iets pittiger dan de mijne. Dus hopelijk heeft het CB nog wat tips..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 13:41:13 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90491883
hij is in alles wat hij doet "extreem" druk/hyperactief. z'n zus is gediagnosticeerd met ADHD, en ik heb het vermoeden dat de kinderarts in het ziekenhuis ook denkt aan adhd bij Jan. Ik heb het er eigenlijk nooit echt over gehad met haar, ze ligt me niet zo (ze behandelt me een beetje als een onvolmondig kind heb ik het gevoel) maar het zou me (later) niets verbazen iig. Aan de andere kant, het is een (als hij slaapt :') ) een vrij rustige slaper en kan ook gewoon doorslapen. En het niet kunnen doorslapen schijnt een criterium te zijn voor ADHD heb ik me laten vertellen. Enfin, we zullen het de 5e wel te horen krijgen van het CB :)

pi_90506493
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef Raissa het volgende:

Ze bonkt trouwens echt alleen in bed, het is een soort ritme waarin ze in slaap valt. Ze is niet boos, ze huilt niet, ze gaat op haar knietjes en elleboogjes zitten en wiegt naar voren en naar achteren zeg maar... Soms slaapt ze zelfs al.

Dit deed mijn gastouderkindje ook en die is opgedroogd tot een superspontaan, blij, mooi en vrolijk, heel erg NIET-autistisch kleutertje :)
Dus het hoeft idd niks te zijn.

Wel loopt dat ventje over van de energie, misschien afreageren van de dag?
pi_90506737
het klinkt ook heel anders dan dat bonken wat mijn oppaskindje deed hoor! was trouwens nogal een naar huishouden waar de kinderen rijk waren in spullen maar ook heel vaak genegeerd werden.

ik wilde jullie niet ongerust maken! da's ook heul niet nodig zo te horen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 20:07:22 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90506975
Ja maar Freecell, zoiets moet toch (op een gegeven moment) pijn doen lijkt me? Jan begint wel te huilen, dat het pijn doet, maar dat is hij de volgende keer (volgende driftbui) alweer vergeten lijkt wel :?

maandag 27 december 2010 @ 20:53:50 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_90508997
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef Raissa het volgende:
En dat ze vond dat Mila veel te open, nieuwsgierig, communicatief en leergierig was en dat ik er niet bang voor hoefde te zijn..
Zonder je bang te willen maken. Een autist kan ook juist open, nieuwsgierig en leergierig zijn en best communicatief. Beetje kortzichtig van het CB :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_90509682
DJMO, Chris deed het uiteindelijk ook wel pijn. In zijn geval was het gewoon geen aandacht geven de oplossing. Want een beetje aandacht woog blijkbaar wel op tegen wat pijn.
Dus ook niet direct troosten zodra het wel pijn gaat doen. Hoe moeilijk ook. Geloof dat ik hem dan even een minuutje liet brullen, en dan op schoot maar weinig gezelligheid :{
wat niet wil zeggen dat dit bij anderen zo werkt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 december 2010 @ 21:51:34 #96
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90511777
waar en wanneer mogelijk probeer ik het te negeren. Indien ik het zie aankomen probeer ik het te voorkomen, bijvoorbeeld bij opa thuis, daar liggen plavuizen, dat is nog net iets harder dan laminaat. Als het daar gebeurt wordt het ook meteen "doorbroken" door één van ons door hem op te pakken. Thuis laat ik hem zelf uit z'n driftbui komen zeg maar (hier geldt wel, zolang het geen gevaar oplevert! dus bij een glazen deur trek ik hem wél weg!) Pas als hij "normaal" kan doen pak ik hem op om verder te kalmeren. Tot nu toe werkt dat redelijk, maar het zorgt er dus niet voor dat hij het gedrag afleert.

pi_90512088
Ik zie de driftbui aankomen en vaak hielp afleiden heel goed. Nu is jen wat ouder en ik heb geen zin als ze jaar zin niet krijgt dat ik haar steeds moet afleiden met iets leuks. Ik vind dat haar gedrag belonen. Ik zie haar bui aankomen en dan krijgt ze een waarschuwing van me. Gillen mag ze op haar kamer doen. Gaat ze dan gillen dam pak ik haar hand en zeg gewoon rustig kom we gaan naar je kamer. Zegt ze nee, dan is dat prima als ze stopt met gillen. Gilt ze door help ik haar een handje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 december 2010 @ 09:02:50 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90526473
rest van verjaardagsspam volgt vanavond wel ergens, maar even dit:

Hoera! Ik ben een peuter!
toen ik deze foto maakte, stond Er is er een jarig op, op youtube ;)

pi_90526497
*O* Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan DJMO! w/
pi_90527250
Hoeraaaa DJMO en Jan, van harte gefeliciteerd *O*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: