abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90987009
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:10 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ach, er is net weer een bisdom in de VS in surseance van betaling gegaan omdat de vele schadeloosstellingen zelfs de diepe zakken van dat bisdom te ver gingen.

Hit 'em where it hurts.
Wat betekent dat nou in de praktijk zo een surseance van betaling??
Ik neem aan dat dat in Californie is?
Hoeven ze dan niets van die +/- ¤ 500.000.000,- te betalen?
pi_90998223
In plaats van het te vertalen in het Nederlands heb ik maar een paar Nederlandse voetnoten gemaakt, en de fouten er uit gehaald.

Sin legacy1 of the pope.

In reaction to the major child abuse cases everywhere on the planet, I see no longer need to hold my silence about what I see as the most horrifying place2 in the world.

I write this on the 19th of December 2010. In Califonia there where 480 abuse cases proven. The penalty for the organization that is responsible for this abuse had to pay ¤ 500.000.000,-3 This is probably no exception. In The Netherlands there are so far 1799 reports of abuse. These reports sum up to 241 cases against the 'holy' catholic church in The Netherlands. Every day the number of cases increase worldwide. News sources about this abuse are extremely low. Which is really strange because every child abuser is normally puked out of society.

Me witnessing this horrible place was December 2009. My parents where staying in Brussels for the holidays. I went there to celebrate Christmas with them. My dad, an ex-catholic priest student, and my mother took me to a church there on top of a hill, like many churches.

In that church in the left back end, there is a separated area which I could see for one euro. Before entering the area there is a writing that states that in 1344 Jews stole one or more4 consecrated breads and put a dagger in it and blood flooded out of the consecrated bread.

In that area there are many many items that I can not remember but I wanna point out some things there. In the middle there is this relic with a piece of the cross of Jesus Christus.5 It is surrounded by several golden monstrances which I estimate to be at a weight of 10.000 kilograms. In the back behind a wall there are some old cloths from famous catholic religious people. There is also a red roman missal in perfect condition. When you turn around there is the skull of Isabelle.6 My mother was a witness of this to, and took a picture of the skull. My father left the area before seeing the skull.
After Christmas I went home and start to google on the year 1344. To my surprise the Catarina-church in Montfort in The Netherlands pops up. They started building that church in 1344. It stated on the internet that on the doors of that church where two angels, with in the middle a grail and a consecrated bread. The Jesuit mark should be on those doors to. This was interesting enough for me to drive there. When I got there I could find no such thing on the church doors. I was heavily disappointed. I decided to stay for the night and join the church ceremony the next day. There I witnessed the Tabernacle with on the door the things I described. Except they put a little thing in front of it and I could not find the Jesuit mark. That afternoon I went home.

The Jacobs-road starts at the Jacobs-church in Roermond, The Netherlands. It leads to the Jacobs-church in Santiago the Compostella, Spain. Just after you start this pilgrimage you go through Montfort.

It is no secret that Isabelle was responsible for mayor killing of the Jews in Spain. In that time it was a habit of the church to force people into buying an indulgence. I suspect that the Indian gold collected by Columbus was used by Isabelle to buy her way into heaven.
The thought that catholics think that the massacre leader Isabelle goes to heaven makes me sick. And it makes me sicker that she perhaps did it with the Indian gold.

This year I decided to leave the catholic church. These things contributed to my desire in that.

1 Hiermee bedoel ik de zonden die overgedragen worden op iedere nieuwe paus.
2 Onze Lieve Vrouw ter Kapellekerk.
3 Het originele bedrag was in US-dollars.
4 Ik weet niet of op het papiertje 1 of meerdere hosties geschreven stond.
5 Dit is natuurlijk niet na te gaan, het kan natuurlijk ook van die gast naast hem zijn.
6 Op een papiertje stond haar naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 07-01-2011 21:57:09 ]
pi_91014760
Ik weet eigenlijk niet zo heel veel over de reconquista. Is dat het feestje dat 2 keer per jaar in Spanje word gegeven, waarmee de verovering van het Iberisch schiereiland op de moslims gevierd word? *O*

Hier is een stukje over de verovering over het laatste bolwerk van de moslims (Granada) door de 'Christenen' op het Iberisch schiereiland. Ook 1 van de prestaties van Isabelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Granada_War

[ Bericht 9% gewijzigd door bart2009 op 08-01-2011 06:53:15 ]
pi_91014801
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 06:28 schreef bart2009 het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo heel veel over de reconquista. Is dat het feestje dat 2 keer per jaar in Spanje word gegeven, waarmee de verovering van het Iberisch schiereiland op de moslims gevierd word? *O*

Hier is een stukje over de verovering over het laatste bolwerk van de moslims (Granada) door de 'Christenen' op het Iberisch schiereiland. Ook 1 van de prestaties van Isabelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Granada_War

Ik heb hier al een filmpje over de reconquista. Dit vind ik persoonlijk heel wat smakelijker als de 'heilige optocht'.

Wat vinden jullie?
pi_91014905
De kleinzoon van Isabelle heeft het trouwens ook ver geschopt.
"1516 rebellion
This section requires expansion.

A rebellion occurred in Navarre in 1516, but was fairly easily defeated by the Castilian forces. Of note, by 1516 Ferdinand was dead, and Charles of Ghent, the sixteen-year-old grandson of Ferdinand and Isabella, had ascended to the throne of both Castile and Aragon. In 1516, he still lived in the Burgundian Netherlands, however."
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_conquest_of_Iberian_Navarre

Charles V, Holy Roman Emperor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_V,_Holy_Roman_Emperor#Spain
pi_91014924
Wat me trouwens opvalt aan de monstransen is dat ze zo op elkaar lijken.Ze konden wel eens gemaakt zijn door dezelfde kunstenaar.

Monstransen houden een heilige sacramentshostie.
In toledo staat er ook 1.
http://www.google.nl/imgr(...)3&ved=1t:429,r:2,s:0
pi_91014944
In meen mij ook nog te herinneren dat Isabelle van Belgie toen ze met de Spaanse koning getrouwd raakte Isabelle van Castille ging heten.
Maar dat weet ik niet meer zeker.
pi_91122749
Vandaag heb maar weer een nieuwe serie brieven geschreven, omdat de deadline van de hantekeningen retour zo ongeveer verstreken is.

Bij het kopieren en plakken op deze site is geïnformeerd weer een keer veranderd in genformeerd. Verder heb ik de financien bekeken van de VELKD. Die kunnen met 20 miljoen leden ieder jaar overleven van een kleine 5 miljoen euro. Dat is 4 euro per lid.

Bij de katholieke kerk doe je bijna altijd een girale kerkelijke bijdrage en bovendien een collecte iedere week in de kerk. Daarmee komen ze ver uit boven wat nodig is om te overleven.

Ik begrijp niet helemaal waar surseance van betaling voor nodig is in een bisdom, of willen ze een nieuwe helige stoel bouwen van goud in Vaticaanland?

Ik vind dat maar vreemd. Volgens mij waren er misschien toch wel 6 van die monstransen. Kunnen ze die toch verkopen? Wat heb je nou aan 5/6 van die 'heilige' dingen?

Hieronder de nieuwe brieven.

Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk en parochie

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik, *************************** u verzoeken mij uit te schrijven als gelovige en mijn gegevens geheel te verwijderen uit uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Deze brief is ook verzonden naar bisdom, de parochie waar ik ben gedoopt en naar de centrale administratie van het kerkgenootschap.

Bij wijze van formele akte verklaar ik,*************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten.
Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek de doopparochie te doopparochieplaats om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd, wanneer dat mogelijk is en anders te schrappen. Tevens verzoek ik u dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.

Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk en huidige parochie ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is mijn huidige parochie, waar ik vermoedelijk nog ingeschreven ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.
Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van uw bevestiging,

Betreft: Verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik, ************************************* u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw administratie, en mij hiervan een afschrift te sturen.

Bij wijze van formele akte verklaar ik, ***************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden. Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt.

Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.

Op 6 januari 2011 heb ik een verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister ingediend met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf.

Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.

Met vriendelijke groeten,
Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw (digitale) administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Bij wijze van formele akte verklaar ik ***************************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt en ik verzoek het bisdom dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.

Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is het aartsbisdom, het bisdom waar ik in gedoopt ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.

In afwachting van uw bevestiging en met vriendelijke groeten,

[ Bericht 1% gewijzigd door bart2009 op 10-01-2011 18:21:34 ]
pi_91160873
Ik heb het stukje maar online gegooid met nieuwe bronnen en aanpassingen. Ik weet niet of ik hier een link daar heen mag plaatsen. Maar als het stukje uit de OP zeg maar veranderd, dan kunnen jullie dat daar zien. Ik mag vast geen katholieke bron op de manier gebruiken zoals ik heb gedaan op mijn site.

Hierbij een link naar de bron van de katholieke kerk over de Onze Lieve Vrouw ter Kapellekerk
http://www.bloggen.be/medjugorje/archief.php?ID=800443

www.centralecomputer.nl

[ Bericht 17% gewijzigd door bart2009 op 11-01-2011 14:57:52 ]
pi_91203259
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.

Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.

Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 12-01-2011 12:10:33 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:12:58 #186
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91203326
Ha, tegenwerking. Zo kennen we ze weer.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_91203926
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen ;)
pi_91204302
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:30 schreef tsijben het volgende:

[..]

Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen ;)
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
pi_91204737
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
pi_91204862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef tsijben het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
pi_91205669
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:56 schreef bart2009 het volgende:
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
Nou, zoals misschien duidelijk is geworden zijn er veel atheïsten die wel staan ingeschreven bij de Kerk.
Velen hiervan klagen online, op fora zoals Fok! en andere plekken.
Het grootste deel van deze klagers doet er niets aan en blijft ingeschreven.
Jij bent een van de minderheid die hierover klaagt en zich vervolgens daadwerkelijk uitschrijft, in al die jaren dat ik op Fok! alles meelees ben je zelfs de tweede die het ook echt doet.

Dus om het even kort te houden:
Van de 1000 mensen die het schandelijk vinden dat ze bij de Kerk staan ingeschreven, zijn er net één of twee die zich ook uitschrijven.
En dat vind ik dan mooi, dat mensen iets roepen en het ook vervolgens doen.
pi_91205797
*O* Yoehoeee. Ik ben nog vergeten te melden dat ik geen toegang meer heb tot de 'heilige' sacramenten, volgens de pastoor in de regio waar ik niet gedoopt ben. *O*

De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt. Maar volghens mijn gevoel en wat ik nu geloof is mijn doopsel al ongedaan gemaakt. Katholiken geloven duidelijk wat anders als ik. O-)
pi_91205822
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef bart2009 het volgende:
De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
pi_91205909
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?

Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.

Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
pi_91206056
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?

Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.

Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
pi_91206391
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.

Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
pi_91215872
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:38 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.

[quote]Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
Het is anders, maar hoeft niet meer of minder te betekenen dan het behaalde veterstrikdiploma.

En wat heeft jouw doop met kindermisbruik te maken?
pi_91223187
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:35 schreef bart2009 het volgende:
De voornaamste niet katholieke bron van wat ik gezien heb ben ik zelf.
De bron over de jakobsweg http://www.vwv.cz/jakub/historie_de.php
De bron over de montfortkerk is www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=724
Hierbij de notitie dat deze bron aan verandering onderhevig is.
De bron over het Jezuitenteken is nl.wikipedia.org/wiki.IHS
De bron over de nederlandse tak van het misbruik. www.nu.nl
De bron over californie http://christianchildabuse.blogspot.com/

Nog een aanvullende bron wwww.isodurweb.nl daar staan de kerncijfers van de katholieke kerk. Daar maak ik uit op dat er ongeveer 1000 actieve priesters zijn.

de stelling is "Kan de katholieke kerk overleven terwijl "de heilige stoel" zoveel zonde draagt?"
@Xa1pt

Ik haal even de stelling aan om je er aan te herinneren dat het hier niet om misbruik specifiek gaat, maar om het feit dat de kerk zoveel zonde draagt. Hoe ze met uitschrijvingen omgaan zegt veel over hun zondige gedrag en hoe wanhopig ze het verborgen proberen te houden.

Door de vele zonden die de kerk begaan heeft moet zij steeds meer zonden begaan om hun andere zonden verborgen te houden. De zondedruk op de katholieke kerk is te groot, mijns inziens, om als een door de maatschappij geaccepteerd 'goed geloof' verder te kunnen bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 13-01-2011 17:36:33 ]
pi_91251667
Gisteren een brief naar Hedel geschreven. Waarschijnlijk is het vandaag zeer onwaarschijnlijke gevolgen dag. *O* :W

Mijn doopbisdom, in mijn geval het aartsbisdom utrecht, vind het niet nodig te reageren op mijn inmiddels drie brieven. Terwijl er toch echt 1 aangekomen is, met hantekening retour.
Kijk maar bij de tnt. 3SRGHR6976305 3508 SB

Het aartsbisdom doet net of ik een koperen vorkje ben wat er helemaal niet toe doet. Ik heb mijn laatste geld in aangetekende brieven gestoken en ze vinden het niet eens nodig te reageren.

[ Bericht 17% gewijzigd door bart2009 op 14-01-2011 20:30:10 ]
pi_91273729
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:10 schreef bart2009 het volgende:
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.

Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.

Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.

[ afbeelding ]
Dat met het parochieblaadje is niet vreemd, dat is bevestigd door iemand die betrouwbaar overkomt. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')