Vandaag heb maar weer een nieuwe serie brieven geschreven, omdat de deadline van de hantekeningen retour zo ongeveer verstreken is.
Bij het kopieren en plakken op deze site is geïnformeerd weer een keer veranderd in genformeerd. Verder heb ik de financien bekeken van de VELKD. Die kunnen met 20 miljoen leden ieder jaar overleven van een kleine 5 miljoen euro. Dat is 4 euro per lid.
Bij de katholieke kerk doe je bijna altijd een girale kerkelijke bijdrage en bovendien een collecte iedere week in de kerk. Daarmee komen ze ver uit boven wat nodig is om te overleven.
Ik begrijp niet helemaal waar surseance van betaling voor nodig is in een bisdom, of willen ze een nieuwe helige stoel bouwen van goud in Vaticaanland?
Ik vind dat maar vreemd. Volgens mij waren er misschien toch wel 6 van die monstransen. Kunnen ze die toch verkopen? Wat heb je nou aan 5/6 van die 'heilige' dingen?
Hieronder de nieuwe brieven.
Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk en parochie
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij wil ik, *************************** u verzoeken mij uit te schrijven als gelovige en mijn gegevens geheel te verwijderen uit uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Deze brief is ook verzonden naar bisdom, de parochie waar ik ben gedoopt en naar de centrale administratie van het kerkgenootschap.
Bij wijze van formele akte verklaar ik,*************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten.
Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.
Ik verzoek de doopparochie te doopparochieplaats om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd, wanneer dat mogelijk is en anders te schrappen. Tevens verzoek ik u dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.
Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk en huidige parochie ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is mijn huidige parochie, waar ik vermoedelijk nog ingeschreven ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.
Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.
Met vriendelijke groeten en in afwachting van uw bevestiging,
Betreft: Verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij wil ik, ************************************* u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw administratie, en mij hiervan een afschrift te sturen.
Bij wijze van formele akte verklaar ik, ***************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden. Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.
Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt.
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.
Op 6 januari 2011 heb ik een verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister ingediend met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf.
Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.
Met vriendelijke groeten,
Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij wil ik u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw (digitale) administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Bij wijze van formele akte verklaar ik ***************************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.
Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt en ik verzoek het bisdom dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.
Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is het aartsbisdom, het bisdom waar ik in gedoopt ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.
In afwachting van uw bevestiging en met vriendelijke groeten,
[ Bericht 1% gewijzigd door bart2009 op 10-01-2011 18:21:34 ]