abonnement Unibet Coolblue
pi_90918188
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 02:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zou ik niet doen, de meeste een zeer gering aantal boeken zijn toch handige naslagwerken.
60% overlap in veel boeken. Lekkere heruitgaves, nieuwe edities, kleine errata en hoppakee weer 60 euro in 't laatje.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90918203
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 03:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
60% overlap in veel boeken. Lekkere heruitgaves, nieuwe edities, kleine errata en hoppakee weer 60 euro in 't laatje.
Ik vind het best meevallen eigenlijk. Het boek van Finance 1 heb ik voor Finance 2 kunnen gebruiken. Het boek van Micro 1, 2 en Micro A heb ik voor Economics of Taxation kunnen gebruiken. Het boek voor Statistiek 1 heb ik voor Statistiek 2 kunnen gebruiken. De boeken van m'n minor heb ik ook voor twee andere vakken kunnen gebruiken. Enzovoort. :) Voor een redelijk aantal vakken, zeker in de master, worden er zelfs enkel wetenschappelijke papers gebruikt, dan ben je helemaal goedkoop uit.
pi_90923532
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Welk boek bedoel je precies?
Burda & Wyplosz, 2009, Macroeconomics: A European Text, 5th edition, Oxford University Press, Hoofdstukken 1-18 (H1-H18).

Editie 4 lijkt mij ook wel geschikt.
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef kort het volgende:

[..]

De Slegte. Wel met CJP pas uiteraard.
Kan altijd nog als tweedehands kopen niet lukt.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:26 schreef twaalf het volgende:
Gewoon geen boek gebruiken joh! Naar colleges gaan en achteraf een samenvatting kopen.
Ik doe liever een combinatie van beiden.
pi_90928402
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 03:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het best meevallen eigenlijk. Het boek van Finance 1 heb ik voor Finance 2 kunnen gebruiken. Het boek van Micro 1, 2 en Micro A heb ik voor Economics of Taxation kunnen gebruiken. Het boek voor Statistiek 1 heb ik voor Statistiek 2 kunnen gebruiken. De boeken van m'n minor heb ik ook voor twee andere vakken kunnen gebruiken. Enzovoort. :) Voor een redelijk aantal vakken, zeker in de master, worden er zelfs enkel wetenschappelijke papers gebruikt, dan ben je helemaal goedkoop uit.
Ja, maar kijk eens hoeveel andere boeken je nog hebt. Heb hier een stuk of 30 boeken staan waarvan ik er misschien 5 of 6 intensief heb gebruikt. Dat vind ik toch een wat matige ROI. :P

Verder is het lezen van papers natuurlijk het meest interessante, dus ik ben altijd blij als ik zie dat ze daar ook veel aan doen bij een course.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90936500
Ik irriteer me al eens dood aan alle spam via mijn studentenmail, maar dat nu nog eens dit:

quote:
Hallo,

Heb je interesse in een vierde editie van het boek voor het vak macro-economie? (oude druk)

De verschillen zijn minimaal en de prijs is significant veel lager; nieuwprijs van vijfde druk is meer dan 50 euro, ik vraag ¤15 voor dit vrijwel nieuwe boek (4th ed)

p.s. onderhandelen enkel mogelijk met econometrie-studenten.

mvg,

Brian
Hoe the fuck kan iemand dit doen? En waar slaat die bold gedrukt tekst op? :')
pi_90936928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef kort het volgende:
Ik irriteer me al eens dood aan alle spam via mijn studentenmail, maar dat nu nog eens dit:

[..]

Hoe the fuck kan iemand dit doen? En waar slaat die bold gedrukt tekst op? :')
Niet econometriestudenten zijn te min voor hem.
Cool story, Hansel.
pi_90936993
Kan ik hem aangeven als spammer zodat ie van de EUR getrapt wordt :D? Zal hem leren om niet-econometrie studenten te discrimineren ;(
pi_90937128
Het is wel irritant om zulke willekeurige emails te krijgen. Om de een of andere reden worden bepaalde SIN-online berichten ook geforward naar mijn e-mailadres.

Brain moet gewoon opflikkeren, er zijn genoeg manieren om je boeken te verkopen: stoobu bijvoorbeeld.
Cool story, Hansel.
pi_90947108
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:22 schreef kort het volgende:
Ik irriteer me al eens dood aan alle spam via mijn studentenmail, maar dat nu nog eens dit:

[..]

Hoe the fuck kan iemand dit doen? En waar slaat die bold gedrukt tekst op? :')
Ik denk dat hij bang is voor de uitstekende onderhandelingscapaciteiten van economie studenten.
pi_90949109
Hahaha, ja ik krijg ook wel eens van die spam. Echt bizar dat zulke dingen gewoon naar iedereen geforward worden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90961650
Hierbij wil ik mijn irritatie met jullie delen. Denk dat zo een kerel gepest wordt door economie studenten oid.
pi_90976060
Fucking hell :')

Ik had me niet ingeschreven voor het tentamen Micro, dus ik langs het Onderwijs Service Centrum. Zegt die knakker dat ik een verzoek moet indienen bij de examencommissie. Een heuse brief geschreven met goede argumentatie (het is het eerste vak dat ik volg op het Erasmus), krijg ik een mail van drie kantjes terug van het hoofd Onderwijs Service Centrum (Dr. Span) wie ik wel niet denk dat ik ben dat ik een verzoek indien bij de examencommissie :')

Hoe fucking amateuristisch is dat?! Al verzoek ik de examencommissie om een nieuwe hartklep, het is niet Dr. Span zijn taak om zich daar tegenaan te bemoeien :') Het is duidelijk dat hij het naar zich toe getrokken heeft met het idee om die student even af te schepen, in plaats van de normale procedures te volgen. Te triest voor woorden dit, bovenop alles wat ik al voor debiele en amateuristische dingen heb meegemaakt op het Erasmus :')
pi_90976394
Je moet je gewoon inschrijven voor het tentamen, zo simpel is. Anders wordt het een organisatorische puinhoop met 600 studenten die tentamen willen doen in Micro Economie. Het wordt altijd luid en duidelijk aangekondigd op SIN-online dus ga er maar vanuit dat je in juli het tentamen opnieuw kunt doen.

Verder vraag ik mij af wat je aan de EUR doet, ik hoor je alleen maar klagen. :')
pi_90976463
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je moet je gewoon inschrijven voor het tentamen, zo simpel is. Anders wordt het een organisatorische puinhoop met 600 studenten die tentamen willen doen in Micro Economie. Het wordt altijd luid en duidelijk aangekondigd op SIN-online dus ga er maar vanuit dat je in juli het tentamen opnieuw kunt doen.
daar gaat het niet om, het gaat er om dat die knakker denkt zich er mee te moeten bemoeien :')
pi_90976566
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:26 schreef JoPiDo het volgende:
daar gaat het niet om, het gaat er om dat die knakker denkt zich er mee te moeten bemoeien :')
Ik denk dat ze bij de Examencommissie gewoon het beleid hanteren dat het verzoek altijd wordt afgewezen, het hoofd van het OSC zal wel de grootste stroom van verzoeken gewoon administratief afwijzen.
pi_90976714
JoPiDo, heb je toevallig gymnasium gedaan? Je klinkt namelijk als een ongelofelijk arrogante zak hooi, en als je toon in de brief hetzelfde is als je toon hier op het forum, geef ik die man GROOT GELIJK als hij je vraagt "wie je wel niet denkt dat je bent."
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90976726
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij de Examencommissie gewoon het beleid hanteren dat het verzoek altijd wordt afgewezen, het hoofd van het OSC zal wel de grootste stroom van verzoeken gewoon administratief afwijzen.
nee, want een medestudent heeft hetzelfde gehad en via de examencommissie gelijk gekregen

het hoofd van het OSC is er om studenten te helpen, niet om ze af te schepen of naar zijn eigen goeddunken gelijk of ongelijk te geven
pi_90976806
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
JoPiDo, heb je toevallig gymnasium gedaan? Je klinkt namelijk als een ongelofelijk arrogante zak hooi, en als je toon in de brief hetzelfde is als je toon hier op het forum, geef ik die man GROOT GELIJK als hij je vraagt "wie je wel niet denkt dat je bent."
de officiële procedure is via de examencommissie, waarom zou daar vanaf geweken worden?
pi_90976909
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

de officiële procedure is via de examencommissie, waarom zou daar vanaf geweken worden?
Omdat ze massa's verzoeken krijgen van studenten die zich niet hebben ingeschreven voor het tentamen.
pi_90976939
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat ze massa's verzoeken krijgen van studenten die zich niet hebben ingeschreven voor het tentamen.
dan moeten ze de procedure wijzigen, niet naar eigen inzicht verzoeken inwilligen of niet
pi_90976952
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

de officiële procedure is via de examencommissie, waarom zou daar vanaf geweken worden?
Wat zijn jouw goede argumenten voor het niet inschrijven dan? Omdat je niet hebt opgelet tijdens de introductiedagen waar dit gewoon netjes wordt gezegd? Hoe kan het dat andere studenten zich wel gewoon hebben ingeschreven? Praat je niet met andere studenten? Hoe kan dit in godsnaam overmacht zijn?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90977031
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:37 schreef JoPiDo het volgende:
dan moeten ze de procedure wijzigen, niet naar eigen inzicht verzoeken inwilligen of niet
Als je dat vindt, schrijf dan gewoon een antwoord op de mail in plaats van hier weer de zoveelste klaagzang op te zetten over de EUR. En plaats de correspondentie hier online zodat we allemaal mee kunnen genieten.
pi_90977072
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat zijn jouw goede argumenten voor het niet inschrijven dan? Omdat je niet hebt opgelet tijdens de introductiedagen waar dit gewoon netjes wordt gezegd? Hoe kan het dat andere studenten zich wel gewoon hebben ingeschreven? Praat je niet met andere studenten? Hoe kan dit in godsnaam overmacht zijn?
ik doe een minor op het Erasmus en volg daarom maar een aantal vakken, ik heb nooit voorlichting gehad

maar al is mijn enige argumentatie dat mijn kat een hernia heeft, waar bemoeit die man zich in eens mee?
pi_90977174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:40 schreef JoPiDo het volgende:
maar al is mijn enige argumentatie dat mijn kat een hernia heeft, waar bemoeit die man zich in eens mee?
Zoals ik al schreef wellicht het administratief afvangen van kansloze verzoeken. Maar als je hier blijft klagen en geen antwoord terug stuurt zul je dat natuurlijk nooit weten.
pi_90977647
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef wellicht het administratief afvangen van kansloze verzoeken. Maar als je hier blijft klagen en geen antwoord terug stuurt zul je dat natuurlijk nooit weten.
Ik heb een antwoord terug gestuurd, maar daar gaat het niet om.

Het Erasmus wil uitdragen dat ze zich zo perfect aan regeltjes en procedures houden door het vasthouden aan die inschrijving van een tentamen, dat is verder prima maar blijf dan ook zo strikt als iemand een verzoek indient. Mijn verzoek staat helemaal los van of ik gelijk heb of niet. Ik moet nu in conclaaf met iemand die er officieel helemaal buiten staat, ik heb geen idee wat hij te beslissen heeft en waarom hij mijn verzoek 'beantwoord'. Dat maakt het onprofessioneel en dus amateuristisch. En omdat dit de zoveelste keer is dat mij zoiets overkomt op het Erasmus, klaag ik daarover.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')