Oke, dan slik je er twee.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:38 schreef Bill_E het volgende:
bij de kruidvat is het nog te koop. En bij de nieuwe wetgeving alleen in kleinere dosissen of verpakkingen.
Etos had vorige week de 'dit product gaat uit het assortiment'-schapkaartjes bij de grootverpakkingen hangen. Onzinmaatregel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:38 schreef Bill_E het volgende:
bij de kruidvat is het nog te koop. En bij de nieuwe wetgeving alleen in kleinere dosissen of verpakkingen.
Dat zegt niet zoveel natuurlijkquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:57 schreef Deepbluesea. het volgende:
maar ik gebruik al heel mn leven ibuprofin en heb nog nooit last gehad van mn maag....
Ik heb ook een vorm van reuma (RA) en de medicijnen die ik daarvoor slik (prednisolon en naproxen) zijn ook erg slecht voor de maag. Als maagbeschermer heb ik omeprazol voorgeschreven gekregen en dat werkt goed bij mij. Ik had voorheen vaak last van brandend maagzuur, maar sindsdien niet meer.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh als dat echt zo is, vind ik dat echt heel erg. Ik heb een vorm van reuma en paracetamol werkt voor mij net zo goed als het innemen van een M&M.
Als ik dit had geweten, had ik even gehamsterd. Bah.
Ja, en ik kreeg omeprazol als maagzuurremmer en daar kreeg ik zo'n migraineaanval van dat ik mauwend op bed lag. Gelukkig had ik nog een extra zware dosis Ibu van de kaakchirurg die nog een beetje hielp.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ook een vorm van reuma (RA) en de medicijnen die ik daarvoor slik (prednisolon en naproxen) zijn ook erg slecht voor de maag. Als maagbeschermer heb ik omeprazol voorgeschreven gekregen en dat werkt goed bij mij. Ik had voorheen vaak last van brandend maagzuur, maar sindsdien niet meer.
Ik heb al jaren last van dagelijkse hoofdpijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef Kaneelthee het volgende:
Heel goed, één van de gevaarlijker vrij verkrijgbare medicijnen. Ibuprofen heeft een erg aggressieve werking op het maagslijmvlies en kan daarmee in de eerste plaats voor zuurklachten zorgen, later voor maagzweren en uiteindelijk bestaat de kans op perforaties en bloedingen. Dit treedt uiteraard pas op bij langdurig gebruik zonder maagbeschermer, maar het geeft aan dat het geen snoepjes zijn.
Natuurlijk hebben sommige mensen er baat bij, maar het kan nooit kwaad om dan eerst een recept bij de huisarts te halen. Deze kan dan meteen uitleg geven over de risico's en, als het nodig is, een maagbeschermer voorschrijven.
Nope ibuprofen is een totaal ander middel,quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ibuprofen is toch net wat sterker als een paracetamol?
Ja, en dan zit je weer met een mongol van een huisarts die 'het allemaal niet nodig vindt'....quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef Kaneelthee het volgende:
Natuurlijk hebben sommige mensen er baat bij, maar het kan nooit kwaad om dan eerst een recept bij de huisarts te halen. Deze kan dan meteen uitleg geven over de risico's en, als het nodig is, een maagbeschermer voorschrijven.
Precies.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Laat mensen toch lekker zelf beslissen.
Dat herinnert mij om van huisarts te wisselen. Vorige keer toen ik een doorverwijzing vroeg naar een professional kreeg ik een emotionele preek dat ik haar kunde onderschatte. Wat een jankmuts was dat.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, en dan zit je weer met een mongol van een huisarts die 'het allemaal niet nodig vindt'....
En waarom? Omdat er weer wat laaggeletterde types zijn, die ze vreten als snoepjes. En daar moet de rest van ons weer onder lijden. Laat mensen toch lekker zelf beslissen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |