quote:
Op vrijdag 24 december 2010 09:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Het is ook echt een onzinnig VVD plan. Een parkeervergunning is een mooi voorbeeld van "gebruiker betaald". Nu betaal ik dus in de vorm van gemeentebelastingen mee aan de parkeerplekken. Daarnaast is bijvoorbeeld 20 euro per maand ook nog erg reëel, het kopen van een parkeerplaats kost meer (en als die optie er is, krijg je geen paekeervergunning).
Je begrijpt niet helemaal waar je bij een parkeervergunning voor betaalt, geloof ik. Ik betaal daarmee niet voor een parkeerplek, maar voor de administratieve afhandeling en controle op het lokale parkeerbeleid. Als de gemeente efficiënter werkt (bijvoorbeeld door veel zaken zelf te laten regelen via internet), kunnen de kosten voor het plastic kaartje en de bijbehorende brief en database omlaag. En dat is nu ook gebeurd, ondanks dat het een belasting en geen dienstverlening is, is het toch goed dat nu de werkelijke kosten meer in relatie staan tot de werkelijke kosten.
Overal waar bewoners een parkeervergunning nodig hebben, is ook betaald parkeren voor bezoekers, dus daar komen de inkomsten vandaan om een wijk leefbaar te houden. En vergeet niet dat het autobezit er voor zorgt dat mensen op plekken als Noordwest en in de haven kunnen werken. Daar profiteer jij ook weer van.