abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99078892
Die basis mag van mij best in één jaar gepropt ja. Ik ben geen wereldleerling maar met een beetje inzet haal ik prachtige cijfers. En dan echt maar een beetje. Vrijwel alle bachelor tentamens waren MC, kom op nou toch, dat lokt toch ook enorm oppervlakkig en kortdurend leren uit? Je echt verdiepen in de onderwerpen en er écht wat van leren doe je op deze manier niet, het is puur theorie stampen. Dat kan ik ook in mn vrije tijd. Ik wil vaardigheden leren, kennis toepassen. Dát is waar het in mijn ogen om draait bij psychologie, niet om het een wandelende encyclopedie zijn. Maargoed, da's ook wel WO eigen. Had liever SPH blijven doen, wat betreft inhoud. Maarja, daar kan je geen psycholoog mee worden hè...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:58:13 #277
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99079272
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:20 schreef MeloD het volgende:
Ik leer in mijn stage (die nu 5 maanden aan de gang is) meer dan ik in 3 jaar Psychologie geleerd heb :X. Dus of ik nog eens voor deze studie gekozen zou hebben, betwijfel ik ook. Maar dan om een andere reden. Ik zou hem in elk geval zeker niet in Leiden doen, want dat is gewoon een flutopleiding vind ik. Alleen maar boeken, terwijl je daar niet heel veel aan hebt uiteindelijk (ja als basis, maar dat kan ook in één jaar gepropt worden).
Tja, dat is op het HBO precies hetzelfde (Ik heb Social Work / MWD gedaan). Voordeel is dan alleen dat het in het 3e jaar al is, zodat je er één jaar eerder achter komt of het iets voor je is :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_99079698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:48 schreef MeloD het volgende:
Die basis mag van mij best in één jaar gepropt ja. Ik ben geen wereldleerling maar met een beetje inzet haal ik prachtige cijfers. En dan echt maar een beetje. Vrijwel alle bachelor tentamens waren MC, kom op nou toch, dat lokt toch ook enorm oppervlakkig en kortdurend leren uit? Je echt verdiepen in de onderwerpen en er écht wat van leren doe je op deze manier niet, het is puur theorie stampen. Dat kan ik ook in mn vrije tijd. Ik wil vaardigheden leren, kennis toepassen. Dát is waar het in mijn ogen om draait bij psychologie, niet om het een wandelende encyclopedie zijn. Maargoed, da's ook wel WO eigen. Had liever SPH blijven doen, wat betreft inhoud. Maarja, daar kan je geen psycholoog mee worden hè...
Wat dat betreft heeft de opleiding Toegepaste Psychologie wel echt een streepje voor, ja.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:11:17 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99079861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:07 schreef crossover het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft de opleiding Toegepaste Psychologie wel echt een streepje voor, ja.
Ja, maar dat is ook het enige, want verder heb je er niets aan.
pi_99080152
Verkijk je daar niet op. Ik heb er wel mooi een (part-time) baan mee gevonden bij een ggz-instelling, terwijl ik nog niet eens afgestudeerd was. Dat kunnen veel WO-studenten niet zeggen. Ik werk daar op de afdeling waar ze o.a. de stages coördineren en ik kan je dus vertellen dat het werkveld echt wel enthousiast over deze opleiding is.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:19:02 #281
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99080201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:17 schreef crossover het volgende:
Verkijk je daar niet op. Ik heb er wel mooi een (part-time) baan mee gevonden bij een ggz-instelling, terwijl ik nog niet eens afgestudeerd was. Dat kunnen veel WO-studenten niet zeggen. Ik werk daar op de afdeling waar ze o.a. de stages coördineren en ik kan je dus vertellen dat het werkveld echt wel enthousiast over deze opleiding is.
Ik heb hetzelfde, maar dan op basis van mijn HBO. Het HBO rondje "MWD/SPH/TGP" lijkt allemaal op elkaar, maar dan nog vind ik dat je met TGP niet echt iets specifieks kan wat betreft psychologie (en dan vooral als je kijkt wat je met SPH/MWD ook al kan halen).
Ik weet niet bij welke GGZ instelling je werkt, maar bij "de mijne" waren ze (toen) niet zo happig op TGP'ers.
En daarnaast vind ik (persoonlijk) stages coördineren niet echt een baan voor een MWD/SPH/TGP-er, maar dat klinkt meer als iets richting P&O (en dat het dan toevallig bij de GGZ is, is leuk op je CV, maar maakt dan ook vrij weinig uit in mijn ogen).
pi_99080322
Daar denkt het werkveld dus anders over. TP is overigens veel analytischer.

Ik coördineer zelf geen stages, ik zeg dat ik werk op de afdeling waar dat ook gebeurt. Mijn collega's doen dat dus. Mijn werkzaamheden hebben te maken met wetenschappelijk onderzoek. Ironisch hè?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:23:58 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99080414
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:21 schreef crossover het volgende:
Daar denkt het werkveld dus anders over. TP is overigens veel analytischer.

Ik coördineer zelf geen stages, ik zeg dat ik werk op de afdeling waar dat ook gebeurt. Mijn collega's doen dat dus. Mijn werkzaamheden hebben te maken met wetenschappelijk onderzoek. Ironisch hè?
Grappig. Ik heb het idee dat het wel per werkveld scheelt. GGZ Breburg was er (toen) niet zo happig op :) Als waren dat wel banen die meer gericht waren op cliënt contacten.
Dat klinkt wel wat ironisch ja, haha.
pi_99080562
Maar goed. Ik ben dus toe aan wat meer diepgang. Dat is iets wat ik heb gemist bij TP en dat zal ik op de UvT wel vinden. Ik heb er in ieder geval veel zin in *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:28:03 #285
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99080588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:27 schreef crossover het volgende:
Maar goed. Ik ben dus toe aan wat meer diepgang. Dat is iets wat ik heb gemist bij TP en dat zal ik op de UvT wel vinden. Ik heb er in ieder geval veel zin in *O*
Ja, deels wel & deels niet, :P
pi_99080682
Hehe ja dat las ik hierboven al. Kan (hopelijk) altijd nog door met een GZ-opleiding, juist de combinatie van werken en leren lijkt me interessant.
pi_99084287
Und einen tvp für miech.

Eerste jaar psychologie erop zitten. Alles in één keer gehaald, behalve 1 toets waarvan ik vrijdag de herkansing heb. Leren & Geheugen. Moet wel goed komen.
Voor komend jaar heb ik me opgegeven voor biomedische wetenschappen (moleculaire levenswetenschappen om precies te zijn). Ik wil proberen het te combineren, of ik stap misschien wel over. Even kijken hoe eea te combineren is. Ik vind de hersenen interessant, en wil daar eigenlijk fundamenteler mee bezig zijn. Sowieso vind ik het leuk dat er meer schrijfonderwijs gegeven wordt, en ze labpractica hebben bij BMW :P
pi_99084562
Automatic, waar heb jij MWD gedaan? Ik heb 2 jaar SPH gedaan aan de Haagse Hogeschool, en daar moest je in 't eerste jaar al 5 maanden stage lopen :) Grote voordeel van die opleiding vond ik de vele praktijkoefeningen, zoals slechtnieuwsgesprekken oefenen, meer basale gesprekstechnieken (nut van stiltes, doorvragen, samenvatten etc.), kennismaking met creatieve therapie, groepsdynamica etc.

En welkom lateralize :) Waar studeer je?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:49:07 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99085554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef MeloD het volgende:
Automatic, waar heb jij MWD gedaan? Ik heb 2 jaar SPH gedaan aan de Haagse Hogeschool, en daar moest je in 't eerste jaar al 5 maanden stage lopen :) Grote voordeel van die opleiding vond ik de vele praktijkoefeningen, zoals slechtnieuwsgesprekken oefenen, meer basale gesprekstechnieken (nut van stiltes, doorvragen, samenvatten etc.), kennismaking met creatieve therapie, groepsdynamica etc.

In Breda. Wij waren de eerste lichting Social Work. Ik moest in mijn eerste jaar op bezoek bij instellingen om te kijken wat ik wilde, tweede jaar een half jaar 2 dagen in de week (lukte dit niet, dan deed je een project) en derde jaar een jaarstage.
Ik was in 2008 klaar met de opleiding en ze hebben hem wel aangepast. Volgens mij moeten ze nu in het eerste jaar vrijwilligerswerk doen.
pi_99086489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef MeloD het volgende:

Maastricht :) Op zich goed onderwijs, maar erg makkelijk, en ook wat kinderlijk zo af en toe. Gelukkig ben ik dat van het hbo gewend.. kuch.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:13:58 #291
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99087302
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:30 schreef lateralize het volgende:
Und einen tvp für miech.

Eerste jaar psychologie erop zitten. Alles in één keer gehaald, behalve 1 toets waarvan ik vrijdag de herkansing heb. Leren & Geheugen. Moet wel goed komen.
Voor komend jaar heb ik me opgegeven voor biomedische wetenschappen (moleculaire levenswetenschappen om precies te zijn). Ik wil proberen het te combineren, of ik stap misschien wel over. Even kijken hoe eea te combineren is. Ik vind de hersenen interessant, en wil daar eigenlijk fundamenteler mee bezig zijn. Sowieso vind ik het leuk dat er meer schrijfonderwijs gegeven wordt, en ze labpractica hebben bij BMW :P
Dat ben ik de laatste tijd ook interessant gaan vinden. Denk je dat het een groot nadeel is als je geen biologie hebt gehad op het middelbaar onderwijs?
O)))
pi_99087344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:30 schreef crossover het volgende:
Hehe ja dat las ik hierboven al. Kan (hopelijk) altijd nog door met een GZ-opleiding, juist de combinatie van werken en leren lijkt me interessant.
:Y
pi_99088324
GZ-opleiding moet je wel flink mazzel mee hebben, wil je die vinden. Maar überhaupt een baan in het klinische werkveld vinden is al een ramp :')
pi_99093042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:29 schreef MeloD het volgende:
GZ-opleiding moet je wel flink mazzel mee hebben, wil je die vinden. Maar überhaupt een baan in het klinische werkveld vinden is al een ramp :')
Ook als je er 9 jaar voor geleerd hebt? (niet dat ik dat denk te gaan doen)
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:28:03 #295
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99095143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:29 schreef MeloD het volgende:
Daar denk ik nog niet teveel over na, haha
pi_99095685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:02 schreef lateralize het volgende:

[..]

Maastricht :) Op zich goed onderwijs, maar erg makkelijk, en ook wat kinderlijk zo af en toe. Gelukkig ben ik dat van het hbo gewend.. kuch.
Zat jij hier eerst niet onder de naam Gestiech?
pi_99100597
Er wordt juist een tekort verwacht aan psychologen binnen een aantal jaar. Dus voor de mensen die nu net studeren zal het wel meevallen.
pi_99102393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:08 schreef lateralize het volgende:
Er wordt juist een tekort verwacht aan psychologen binnen een aantal jaar. Dus voor de mensen die nu net studeren zal het wel meevallen.
Onzin, er is nu al een gigantisch overschot aan psychologen (kijkende naar de klinische sector). Nu komt er nog eens een pakket bezuinigingen overheen (600 miljoen in de GGZ). Reken er maar op dat de sector op slot komt te staan.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:47:36 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99102835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:30 schreef SH. het volgende:

[..]

Onzin, er is nu al een gigantisch overschot aan psychologen (kijkende naar de klinische sector). Nu komt er nog eens een pakket bezuinigingen overheen (600 miljoen in de GGZ). Reken er maar op dat de sector op slot komt te staan.
Ja inderdaad. Ik ben zo blij dat ik nu een vast contract heb bij de GGZ waar ik werk. Mocht ik straks klaar zijn (volgend jaar) en niets kunnen vinden, dan heb ik dat in ieder geval nog :)
pi_99102896
Vreemd. Dacht dat toch echt gehoord te hebben. Ach ja, care, ik ga toch het onderzoek in :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')