Dat was idd. schokkend.quote:
nee, die op de vorige pagina is een andere montagequote:Op zaterdag 18 december 2010 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat was idd. schokkend.
edit:
lama
jebuis link is al gepost.![]()
Dit dus ^ Man man wat ergerde ik me kapot aan die uitzending gister.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:54 schreef DrsPhil het volgende:
ze werd gister om een voorbeeld gevraagd van cynisme, en kon er geen antwoord op geven. lame dom irritant triest wijf.
of ze pijpt goedquote:Op zaterdag 18 december 2010 13:20 schreef NoCigar het volgende:
Het lijkt me in ieder geval niet dat je zo'n carriere maakt door enkel lief en naief te zijn. Nou zal het vast geen keiharde en meedogeloze zakenvrouw zijn, maar je moet toch wat geslepenheid en hardheid bezitten denk ik.
wat een verschrikkelijk zeikerig kutverhaal. ga maar lekker ik hou van holland kijken.quote:Op zondag 19 december 2010 03:55 schreef EricOscuro het volgende:
Helaas zie ik alleen nog maar negatieve reacties op haar persoon... maar gaat verder bijna iedereen om de uiteindelijke boodschap heen...
NL: we hebben wat liefde en zachtheid nodig om ùberhaupt nog te kunnen lachen om sarcasme en cynisme. Als dat laatste zo gewoon is dat iedereen het doet...dan valt er niets meer te lachen. En hoever moeten we dan nog gaan om te lachen? Moeten we daadwerkelijk mensen met een grappige opmerking de strot doorsnijden, om nog tegemoet te komen aan de steeds killer wordende markt van verveelde mensen? Moeten we echt zover komen?
En nee, ik ben niet verliefd op Yvon Jaspers, maar ik moet wel zeggen dat ik steeds warmere gevoelens voor haar krijg, naarmate de compleet losgeslagen hufterigheid hier toe slaat!
Niets tegen op hufterigheid overigens, maar het moet wel een doel hebben... maar zelfs Hans Teeuwen zou geen doel meer kunnen vinden om de huidige Fokkers generatie te kunnen amuseren.
Bijna iedereen is hufterig... Misschien moeten we ons maar opofferen voor de hufterigheid uit Amerika of Rusland of Noord Korea... of de extremistische moslims.
Wat maakt het nog uit... we geven verder om niemand meer, dus niemand zal ons missen!
Zo ver zijn we gekomen... dus laat de bom maar vallen.
We staan bijna overal aan de top van elke ladder... maar we blijven zuurpruimen en het is nooit goed genoeg. Als er een volk uitgeroeid moet worden door een cynistisch besluit van welke wereldmacht dan ook... dan zijn wij het wel. Want hier is bijna niemand meer te vinden voor lief en zachtheid... dus laat maar vallen die bom. Wij zijn een volk dat nooit tevreden zal zijn, en des te rijker we worden, des te banger we zijn. Nee, wij verdienen deze welvaart niet... we zijn bange laffe mensen, die zich alleen gehuld in nationaal cynisme nog veilig voelen. Wij Nederlanders zijn laf,... en het Darwinisme laat zien dat laffe populaties altijd uitsterven... dus liever nog vandaag dan volgend jaar!
Last van het Sodom & Gomorra-verhaal? Het zijn inderdaad decadente tijden, maar waar haal je al die toppen vandaan? Zag je geen krantenkoppen over de vijfjescultuur die de zesjescultuur ingehaald heeft?quote:We staan bijna overal aan de top van elke ladder... maar we blijven zuurpruimen en het is nooit goed genoeg. Als er een volk uitgeroeid moet worden door een cynistisch besluit van welke wereldmacht dan ook... dan zijn wij het wel. Want hier is bijna niemand meer te vinden voor lief en zachtheid... dus laat maar vallen die bom.
And still no one is laughing... je zult me nog cynischer moeten wegzetten. Nu gaapt de ene helft, en de andere helft haalt nog z'n schouders op.quote:
Ach sorry, ik had er wat reclame tussen door moeten gooien... jouw verwerkingsproces van informatie of communicatie ligt nog op het niveau van Dicky Dick! Of moet ik met oneliners strooien... fijn dat ik dit niet doe, want zo kun je nooit van jouw leven inhoudelijk op mij ingaan. Sterker nog, je weet niet eens waarover ik het heb. Ja erg he? de kwaliteit van het vmbo onderwijs... En wat nu te doen knul?quote:Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk zeikerig kutverhaal. ga maar lekker ik hou van holland kijken.
Eindelijk iemand die een weerwoord geeft (op z'n zesjescultuur manier... maar dat is al stukken beter dan die vijfjescultuur die tegenwoordig heerst).quote:Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Last van het Sodom & Gomorra-verhaal? Het zijn inderdaad decadente tijden, maar waar haal je al die toppen vandaan? Zag je geen krantenkoppen over de vijfjescultuur die de zesjescultuur ingehaald heeft?
Yvon Japsers in beslist niet lief en zacht. Ze is Boer zoekt vrouw begonnen als het meisje van Het Klokhuis. Dat kon ze niet lang volhouden, want 2 zwangerchappen veranderen wat.
Yvon Jaspers behoort zelfs tot de viertjescultuur. Ze is onwetend en ze is er ook trots op.quote:Op maandag 20 december 2010 02:26 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die een weerwoord geeft (op z'n zesjescultuur manier... maar dat is al stukken beter dan die vijfjescultuur die tegenwoordig heerst).
Zesjescultuur omdat je nog ergens weerwoord geeft (en een actueel nieuwsbericht verwerkt in jouw antwoord)... maar je wel erg weinig ingaat op de discussie hier.
Maar goed, in barre tijden is iemand van de zesjescultuur nog altijd een grote winnaar boven degenen van de vijfjescultuur.
Ja, een wereld waarin iedereen als nummer leeft.quote:Maar probeer eens te stijgen naar een zeventjescultuur... door het persoon Yvon Jaspers los te zien van haar pleidooi. Want misschien had ze het ook wel tegen zich zelf... wil ze graag zelf ook streven naar iets wat nog niet helemaal haar eigen is.
Yvon Jaspers en cynisme in één zin noemen is een grote fout.quote:De liefde en zachtheidscultuur is voor mij ook geen gesneden koek (tenminste niet tegen iedereen, en al zeker niet in elk geval). Maar mijn theorie snijdt hout! De balans is weg... en zonder liefde en zachtheid werkt cynisme ook veel minder goed. De lach werkt vooral goed bij grote tegenstellingen (dit zal elke filosoof en komedian etc je vertellen)... als die balans niet enigszins in evenwicht is, dan wint niemand meer! Lacht niemand meer, en blijven we hersenloos achter degenen aangaan van wie we het meest extreme gedrag aanvaarden.
quote:Op maandag 20 december 2010 01:59 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
And still no one is laughing... je zult me nog cynischer moeten wegzetten. Nu gaapt de ene helft, en de andere helft haalt nog z'n schouders op.
En dat bedoel ik maar, je krijgt pas de handen op elkaar als je nog groffer bent en beledigender bent als iedereen die je voorging.![]()
En weet je wie dit weer gaan winnen? De culturele elite, want die zijn meer wel bespraakt (zelfs in hun beledigingen) dan de platheid van het cynische PVV volk).
Dus hoe je ook jouw best doet, iemand als jij kan niet winnen... je mag er even aan ruiken omdat iedereen cynisch kan zijn... maar als de culturele elite zich hier ook verder op gaat toeleggen, dan staan jij en de andere hersendoden weer precies in het zelfde kleine hoekje waar je altijd staat. Kortom het lot van de eeuwige loser.
Zo en nu mag jij me weer vertellen hoe succesvol jij eigenlijk bent (of wil doen voorkomen omdat je jezelf nu gepiepeld voelt en daardoor onbewust opkijkt tegen mij en me daarom wil overtuigen hoe geweldig jij wel bent... of juist precies het tegenovergestelde wilt doen, om mijn ongelijk te bewijzen... maar dan doe je ook nog precies alles op basis van wat ik van je verwacht.
Je komt er niet onderuit knul, ik bestuur je als een radiografisch vliegtuigje... je bent niemand, je zult ook nooit echt iemand zijn.
Leuk toch? Dat cynisme?
quote:Op maandag 20 december 2010 02:10 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ach sorry, ik had er wat reclame tussen door moeten gooien... jouw verwerkingsproces van informatie of communicatie ligt nog op het niveau van Dicky Dick! Of moet ik met oneliners strooien... fijn dat ik dit niet doe, want zo kun je nooit van jouw leven inhoudelijk op mij ingaan. Sterker nog, je weet niet eens waarover ik het heb. Ja erg he? de kwaliteit van het vmbo onderwijs... En wat nu te doen knul?
Kom je nog met een intelligente analyse of heb je nog ergens een intelligente oom (of iemand die jouw moeder een oom noemt, om te verhullen dat hij eigenlijk haar neukertje is, en te verklaren dat hij daarom zovaak bij jullie thuis doorbrengt. En nee, dat is geen mayonaise op jouw moeders gezicht (niet tenzij ze een zwaartekracht probleem in haar slaapkamer heeft).
Maar ga jij gerust naar "Ik hou van Holland" kijken... Lekker kneuterig jaren '50 vermaak voor mensen die niet willen nadenken.
Maar een mooie one liner moet ik zeggen; je hebt me helemaal tuk HAHAHAHA Heb je nog meer verbale bagger waarmee je mij zielig in een hoekje kan doen kniezen?
En joh,je hebt gelijk, weg met de liefde en zachtheid... in elk geval naar jou toe! Je zult het ook nooit ontvangen, en als het al zo lijkt, dan is het niet echt! Dan lachen ze je achter jouw rug om uit...
Leuk om te zien dat men dus al 70 jaar tegen dat cynisme aanschopt.quote:Our knowledge has made us cynical, our cleverness hard and unkind. We think too much and feel too little: More than machinery we need humanity; More than cleverness we need kindness and gentleness.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |