Bosbouw is gewoon langdurige landbouw. En bij landbouw rooi je uiteindelijk ook alles en ploeg je het om.quote:
Echt wat een stelletje knuppels zijn dat, nog wat versterkt door dat eeuwige discovery drama-commentaarquote:Op zaterdag 18 december 2010 10:43 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Swamp-loggers zijn pas echte kerelsBeetje met je motorzaag door het bos lopen kan iedereen
Husqvarna is pro spul uit de fabrieken van Electrolux, Zweden ftw.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:54 schreef densmee het volgende:
overigens op de laatste foto is geen echte bosbouwer, die zagen niet met een husqvarna 50.
en die doen zeker niet de zaagbroek boven de laarzen,
dan kun je net zo goed geen zaaglaarzen aandoen je zaagt zo in je schenen
zaagbroek altijd over de laarzen of schoenen doen
ik weet het, het komt uit Huskvarnaquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:55 schreef Wasmachinemann het volgende:
[..]
Husqvarna is pro spul uit de fabrieken van Electrolux, Zweden ftw.
Da's toch geen husky 50quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:54 schreef densmee het volgende:
overigens op de laatste foto is geen echte bosbouwer, die zagen niet met een husqvarna 50.
klopt het is tegenwoordig de 55quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:02 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Da's toch geen husky 50![]()
Dit is een 50
[ afbeelding ]
Die heb ik in de auto liggen als backup of als ik mijn 357XP vastgezaagd heb![]()
[ afbeelding ]
Overgens zaag ik alleen voor hobby en om onze drie kachels brandend te houden
Is dat echt zo? Ik heb nooit ergens gelezen hoe het moet. Maar met de broek in de laarzen zit veel lekkerder, en dan beschermt 'ie toch ook? Anders doe ik het altijd verkeerd. (Mijn zaaglaarzen hebben trouwens bescherming over de gehele wreef.)quote:zaagbroek altijd over de laarzen of schoenen doen
als jij kunt zorgen dat de zaagbescherming in de broek niet opstropt en diep genoeg in de laars zit zal het geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:12 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb nooit ergens gelezen hoe het moet. Maar met de broek in de laarzen zit veel lekkerder, en dan beschermt 'ie toch ook? Anders doe ik het altijd verkeerd. (Mijn zaaglaarzen hebben trouwens bescherming over de gehele wreef.)
Ik zaag momenteel alleen in een bestand van 30 cm dikke grove dennen, en daar volstaat mijn Stihl 211 prima mee. Heb ook weleens een 260 gebruikt, maar zo'n zwaardere machine heb ik niet nodig.
Ik gebruik trouwens Aspen/Motomix en tegenwoordig ook bio-olie. Tot nu toe goede ervaringen mee.
Koop een stuk bos of ga werken bij een bosbouwbedrijf, of start met een opleiding (evt. in combinatie met bijv. IPC Groene Ruimte in Arnhem of een andere vakopleider).quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:21 schreef Jahr00n het volgende:
Wat heb je nodig om dit te doen? Of kan ik zo met een bijl het bos in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |