*Meldt zich weer voor het eerst in een hele lange tijd*
De afgelopen tijd heb ik bijna niet meer bij mijn ex stilgestaan. Hoewel ik haar nog vrij vaak zie is het inmiddels alweer een half jaar geleden. We zijn allebei een andere weg ingeslagen, en heel wat meiden verder heb ik nu al een maandje of 2 een vaste scharrel, waarin ik potentieel relatiemateriaal zie.
Eigenlijk heb ik geen reden om bij mijn ex stil te staan. Zo nu en dan heb ik wel eens een kort inhoudsloos gesprekje met haar. Je zou kunnen zeggen dat ik het al een flinke tijd helemaal heb losgelaten. Nu was het gister echter zo dat ik met een leuke meid aan te praat raakte. Nadat het gesprek een beetje los kwam onder het genot van wat alcoholische drankjes bleek het een goede vriendin van mijn ex te zijn. Ze kon het bijna niet geloven dat ze me had ontmoet omdat ze (recentelijk) zoveel dingen over me hoorde.
Dit verbaasde mij uiteraard waardoor ik door ging vragen. Het kwam er op neer dat ze alles compleet anders zag dan ik en er waren zowel positieve dingen als negatieve dingen die ik absoluut niet zag aankomen. Het feit dat ze nog steeds over me praat en aan me denkt vond ik het meest verrassend, aangezien ze nooit toenadering zoekt of iets dergelijks. De betreffende vriendin smste na afloop dat ze me een leuke jongen vond en me compleet anders had ingebeeld na alle verhalen van me ex. Ze wilde graag nog het één en ander aan me ex vragen als het me interesseerde. Hier heb ik maar mee ingestemd.
Door dit alles ben ik tot de conclusie gekomen dat ze dus nog steeds aan me denkt, hoewel zij degene was die er een einde aan maakte en het contact afkapte. Daardoor liet ik haar min of meer met rust. Nu zegt ze onder andere dat ik haar toen liet vallen, haar in de steek liet etc. Allemaal niet leuk om te horen, juist omdat ze altijd zo redelijk is. Daarom zou ik graag wel een keer het een en ander willen goedpraten. Ik kan dat nu meteen doen of ik kan wachten wat die vriendin van haar nog meer te vertellen heeft zodra ze elkaar weer spreken. Hoe zouden jullie dit aanpakken, en wat is verstandig?