abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90044388
Hallo,

Ik ben bezig met het bekijken van de kansen om een stichting op te richten voor het behoud van de DM'90 dieseltrein, nu zoek ik mensen die mij daarbij zouden willen helpen, bijvoorbeeld mensen die bij de NS werken en mij op die manier in contact kunnen brengen met de juiste personen (bijv voor een trein).
Ik hoop dat er mede forum gebruikers zijn die mij daarbij zouden willen helpen.

Mvgr,
Marc
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:48:43 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_90046546
- weg, die grap heb je al vaker gemaakt en toen was ie ook niet grappig -

[ Bericht 87% gewijzigd door Anne op 17-12-2010 15:55:45 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90046888
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
pi_90047025
lol, ik verwacht een of ander sfeervol antiek ding. Is het gewoon een moderne commuter :?
pi_90047323
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:57 schreef Bitlord het volgende:
Gozer dat materieel rijdt pas maximaal 15 jaar rond. Die gaan eerst nog naar het buitenland. De afschrijvingswaarde ligt veel te hoog om er eentje aan een stichting te schenken.
Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
pi_90047887
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:08 schreef syntus-15 het volgende:

[..]

Ja maar het probleem is juist dat ze dan waarschijnlijk naar het buitenland gaan, en ik zeg ook niet dat ik nu al gelijk een treinstel moet hebben, over 2-4 jaar zou ik ook al fijn vinden, maar ik wil het dan wel graag snel rond kunnen krijgen.
Hoe wil je de NS overtuigen dat ze voor het schenken aan jou kiezen ipv het verkopen aan een buitenlandse partij. Wat heb jij hen te bieden? Wat is de historische waarde van het treinstel?

En als de stichting er een heeft, wat wil je er dan mee?
pi_90091268
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
pi_90095513
De NS heeft zelf ook de kameel voor commerciële ritten en Herick rail rijdt ook commercieel voor partijen..
Wat heeft zo'n stichting met modern dieselmaterieel ( dat overigens erg breed is en niet overal mag komen(!) ) toe te voegen?
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
dag
pi_90099228
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 18 december 2010 @ 21:41:47 #10
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_90099324


Moderne prut, kom maar terug over een jaartje of 40!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_90099581
Dit heb ik ook nooit begrepen:

quote:
In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans heeft om te ontsporen bij een aanrijding. IVW wilde daarom duidelijkheid van de NS over de termijn waarop al het Mat '64 buiten dienst zal worden gesteld. Alle treinstellen Plan T zijn sinds juli 2010 buiten dienst gesteld. De treinstellen Plan V worden al vanaf 2003 in wisselend tempo terzijde gesteld en gesloopt.
In 2008 (terwijl ze al zo'n 40 jaar rijden) komen ze er opeens mee dat het een verhoogde kans heeft om te ontsporen... kom op zeg. In al die jaren dat ze met nieuwe troep als de SM 90 en DM 90 aan zijn komen zetten zijn ze altijd weer terug gekomen op de Mat 64. Nu rijden ze nog steeds en nog vaak zonder problemen ook. Minder elektronica = minder storingen.
Facts don't care about your feelings
pi_90099740
Werkspoor ^O^

Alleen daarom al is mat'64 van veel meer historische waarde dan die nieuwerwetse Frans/Duitse meuk :6
pi_90104522
Oh cool >:)
Facts don't care about your feelings
pi_90104558
quote:
Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft :D
pi_90106637
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Misschien is die DM90 de enige niche die nog geen fans heeft :D
Die nieuwe hogesnelheidstrein die nog niet rijdt, dat zou pas bijzonder zijn ;)
Of de sprinters zonder toilet.. Na 2014 zeldzaam!
dag
pi_90117933
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:24 schreef syntus-15 het volgende:
Ritten maken bijv. voor bedrijven, maar heb je mij horen zeggen dat ik niet wil dat de NS ze verkoopt, ik wil alleen graag dat ik nu al de toezegging ga krijgen dat ik er 1 ga krijgen, maar of ze naar het buitenland gaan weet ik ook niet, want ze zijn in verschillende landen buitenprofiel (te breed)
En waarom zou de NS je er eentje schenken? Ga daar eerst maar eens over nadenken, want je moet de NS uiteindelijk zien te overtuigen.

Dat Mat'64 spul was gewoon afgeschreven (schrootwaarde), maar die hebben wel een historie, gemaakt in NL, het 'gezicht' van de NS etc. etc.
pi_90163068
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!



Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
pi_90164174
oef, als ik dit zo eens lees, wil ik wel zo'n ICE-V reserveren, zodra deze uitgefaseerd zijn, kan gewoon tijdelijk op Den Haag HS geparkeerd worden hoor, ongebruikt spoor zat daar :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_90245790
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, zorg ervoor dat de Mat 64jes blijven rijden.
Maar het probleem is ook dat daar al een stichting voor is, en ik zou graag een dieseltrein bewaren, al zou ik het ook mooi vinden om een electrische trein te bewaren, maar ik ga eens overleggen met wat mensen, wat ik nu het beste kan doen, want wat mensen van onder andere NedTrain staan al achter het plan dat ik een stichting voor de DM'90 wil oprichten, ook omdat hem waarschijnlijk het zelfde eind staat te wacht als de SM'90.
pi_90245919
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:11 schreef Peter het volgende:
Als je nu een plan V/T wil bewaren heb je meer kans..
Een plan T Bewaren zal helemaal moeilijk worden, maar ik wil me best proberen in te zetten voor een Plan V, en er dan niet de stichting DM'90 van te maken maar de Historische treinen stichting, dan kan ik nog altijd ooit een DM'90 een het ''wagenpark'' toevoegen als ze er ooit uitgaan
pi_91412150
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 06:06 schreef Bitlord het volgende:
Ik ga
Morgen de NS mailen om of ik een VIRM-6 mag hebben. Sommige bakken zijn nóg ouder dan DM90!
Tot ik zelf ruimte heb vraag ik of ie zo lang in het spoorwegmuseum mag staan, das lekker dichtbij.
Ja tot de tijd dat je de ruimte hebt, maar weet je wel hoeveel het kost om de trein op een spoor neer te zetten??
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 16:05:09 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91415029
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91415588
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je er ook een wadloper bij moeten hebben en dan ritjes maken met die treinen gekoppeld
Oeh.... dan moet je er nog wel een plan-V met grijze zijruitjes bijhebben als backup, staan ze wel af joh :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91415661
@TS, heb je al een facebook fanpagina opgestart voor wereldwijde DM'90 fans? :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')