abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90043500
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 12:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.
Sony, Elitebook, waar je jezelf prettig bij voelt. Qua prijs vergelijkbaar met een MacBook, maar NIET dezelfde hoge waardering. Rara hoe kan dat? Ga je nu eindelijk eens antwoord geven op de vraag of blijf je er omheen lullen?

En wat dat artikel betreft: lees mijn reactie maar. Het zegt alleen maar DAT Apple gebruikers vertrouwen hebben in Apple producten, maar niet WAAROM. En daar kan je eigenlijk 2 antwoorden op geven: OF Steve Jobs heeft stiekem mind control uitgevonden waardoor je bij het kopen van een Mac gelijk gehersenspoeld wordt en je opeens enorm tevreden erover bent terwijl het eigenlijk een kutproduct is; OF Apple maakt gewoon goede producten. Wat ligt meer voor de hand volgens jou?
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:31:46 #2
15475 Zeo-kz
- He knows death to the bone -
pi_90043659
Ik was nooit een apple fanboy vroeger en eigenlijk nog steeds niet.

In de tijd dat de eerste iPhone uitkwam werd ik zzp'er en met oogpunt op werk (apps die ik daarbij kon gebruiken) was dat een beste keus, ondanks dat ik er niet heel veel vertouwen in had. Nu heb ik nog steeds die iPhone, en is het de beste telefoon die ik heb gehad, ondanks het eigenlijk te weinige geheugen en ga ik volgende maand naar de 4g opwaarderen.

Ik heb zelf een sony laptop aangeschaft om te werken maar in de tussentijd ook een 2e handse macbook pro en jeetje, je kan het niet vergelijken. Mac wint op alle fronten in mijn optiek.

Grote en zer belangrijke kritiekpunt, is de prijs van de mac producten. Daarom stap ik nog steeds niet over naar een nieuwe volwaardige macbook pro. Het is echt belachelijk.
~> Only to God i Shall Surrender <~§~> Tantum Ut Deus Ego Vadum Trado <~
°§° Ego Precor Vos ..... Iuguolo Meus Vita°§°
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:53:05 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_90044495
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:27 schreef retorbrapi het volgende:
Apple producten, maar niet WAAROM. En daar kan je eigenlijk 2 antwoorden op geven: OF Steve Jobs heeft stiekem mind control uitgevonden waardoor je bij het kopen van een Mac gelijk gehersenspoeld wordt en je opeens enorm tevreden erover bent terwijl het eigenlijk een kutproduct is; OF Apple maakt gewoon goede producten. Wat ligt meer voor de hand volgens jou?
Beide?

Maar die discussie gaat toch nooit gewonnen worden.
Dat eeuwige gebash tussen Apple en Microsoft ook altijd :')
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:15:03 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90045300
Óf maak er een fanboy topic van óf ga inhoudelijk in op de TT. Dat het zo liep in het vorige topic, waar de insteek van de TS in ieder geval serieus was, maakt het nogal kinderachtig dat jij nou dit topic hetzelfde noemt terwijl de vraag jou werkelijk helemaal niks interesseert.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 17-12-2010 15:40:27 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:16:01 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90045333
Dus met andere woorden, open maar een nieuw topic als je verder wilt discussiëren. Aan deze kinderachtigheid doe ik niet mee.
pi_90045769
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:15 schreef leolinedance het volgende:
Óf maak er een fanboy topic van óf ga inhoudielijk in op de TT. Dat het zo liep in het vorige topic, waar de insteek van de TS in ieder geval serieus was, maakt het nogal kinderachtig dat jij nou dit topic hetzelfde noemt terwijl de vraag jou werkelijk helemaal niks interesseert.
Dat je nu zogenaamd een probleem hebt met de TT ipv dat je inhoudelijk reageert spreekt echt weer boekdelen.
pi_90045974
Alleen een macbook pro 13 inch is handig, de rest is enkel te duur voor het geld, video-editing, animatie en dergelijken kunnen sowieso niet op een laptop, alleen om te presenteren zijn ze handig.

Veels te traag.
It's you my love, you who are the stranger
pi_90046023
Goede producten tegenover teveel geld. :) zo zijn er meer. :) HP workstations worden enkel gebruikt in het mediapark bijvoorbeeld, niet Apple, dat heeft een reden. :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:41:38 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90046266
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:28 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat je nu zogenaamd een probleem hebt met de TT ipv dat je inhoudelijk reageert spreekt echt weer boekdelen.
kleuter
pi_90046399
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:34 schreef Inverted_World het volgende:
Alleen een macbook pro 13 inch is handig, de rest is enkel te duur voor het geld, video-editing, animatie en dergelijken kunnen sowieso niet op een laptop, alleen om te presenteren zijn ze handig.

Veels te traag.
Oh, ik zal Pixar maar even bellen dan. Daar gebruiken ze namelijk alleen maar Macs, maar Fok zegt dat ze te traag zijn. Misschien hebben ze daarom maar 5 Academy Awards gewonnen
pi_90046548
Aangezien dit topic nergens meer opslaat. Er weer na een vraag van TS het hele topic is verkracht, en nu zelfs is doorgezakt naar een deeltje 2, quote ik nog even mijn post uit deel 1:

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:19 schreef Rivalo het volgende:
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden :{

Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is

• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)

De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)

Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)

Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.

Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.

En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
pi_90046588
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

kleuter
Als je nu had toegegeven dat je de hele tijd bullshit hebt lopen lullen, dan nog respect. Dit is gewoon mietjesgedrag.
pi_90046639
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Oh, ik zal Pixar maar even bellen dan. Daar gebruiken ze namelijk alleen maar Macs, maar Fok zegt dat ze te traag zijn. Misschien hebben ze daarom maar 5 Academy Awards gewonnen
Ja want om goed te zijn heb je dure computers nodig, ga toch weg. :')
pi_90046880
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:27 schreef retorbrapi het volgende:
Sony, Elitebook, waar je jezelf prettig bij voelt. Qua prijs vergelijkbaar met een MacBook, maar NIET dezelfde hoge waardering. Rara hoe kan dat? Ga je nu eindelijk eens antwoord geven op de vraag of blijf je er omheen lullen?

En wat dat artikel betreft: lees mijn reactie maar. Het zegt alleen maar DAT Apple gebruikers vertrouwen hebben in Apple producten, maar niet WAAROM. En daar kan je eigenlijk 2 antwoorden op geven: OF Steve Jobs heeft stiekem mind control uitgevonden waardoor je bij het kopen van een Mac gelijk gehersenspoeld wordt en je opeens enorm tevreden erover bent terwijl het eigenlijk een kutproduct is; OF Apple maakt gewoon goede producten. Wat ligt meer voor de hand volgens jou?
Geen flauw idee of het zin heeft er serieus op in te gaan, maar vooruit.

Sony (en HP) leveren alleen hardware. Daarop zit software, geleverd door een ander bedrijf, met hooguit wat tooltjes/uitbreidingen van Sony. Dat levert trage meuk op.

Apple, levert een complete oplossing, zowel hardware als geoptimaliseerde software voor die hardware. Bovendien proberen ze innovatief te zijn met dingen als multi-touch.

Hardwarematig zullen Sony en Apple weinig van elkaar verschillen. Ze gebruiken dezelfde componenten en leveren een degelijke bouwkwaliteit. Echter, mensen die met Apple werken, zijn tevreden over OSX en wat ze daarmee kunnen. Mensen die met Sony werken, hoeven helemaal niet tevreden te zijn over Windows, dit zegt echter niks over de kwaliteit die Sony levert.

Daarbij komt wel een stukje respect voor Apple, met name de PR afdeling. Ze hebben het namelijk voor elkaar gekregen het idee te wekken dat je in de creatieve industrie een Mac nodig hebt om erbij te horen.

Overigens heb ik sterk het idee (mede dankzij het argument gebruikersvriendelijkheid) dat het overgrote deel van de Mac gebruikers zich niet eens realiseert hoe krachtig OSX werkelijk is, met name als je even de tijd neemt de gebruiksvriendelijke kant te omzeilen het meer benadert als een unix systeem.

quote:
Neemt niet weg dat ze voor de daadwerkelijke renders waarschijnlijk nog steeds CPU-tijd bij een serverpark huren, danwel een eigen serverpark hebben staan. Voor dat soort dingen voldoet de gemiddelde computer namelijk gewoon niet.
pi_90046971
quote:

[..]

Haha jezus, wat is dat een kromme vergelijking, wel eens van render farms gehoord? Pixar is ook echt een uitzondering, en bij animatie denk jij aan blije kinder animatie films dus?

Neem nou bedrijven die mee werken aan films (PotC, Lotr, Day after tomorrow, inception) als Digital Domain, Digital Kitchen en noem maar op. Die hebben HP workstations en geen apple rommel.

Die hebben ze wel trouwens, maar om presentaties te kunnen geven.
pi_90047148
Mensen die een avatar hebben van een merk zijn bij voorbaat kansloos trouwens, fanboy gedrag.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:06:48 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90047242
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:49 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als je nu had toegegeven dat je de hele tijd bullshit hebt lopen lullen, dan nog respect. Dit is gewoon mietjesgedrag.
Maak een fatsoenlijk topic met een titel die tenminste de lading dekt. Nu lijk je een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
pi_90047770
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:49 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jezus, jij zit ook overal waar het ook maar over apple gaat he :')

Wat kan het jou toch allemaal boeien? :{w
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_90048092
Heerlijk hoe anti-fanatico's altijd zo hard de feiten proberen te ontkennen. Tot op het punt dat het écht niet meer lukt, dan wordt er opeens gehuild om topic titels en avatars.

Alleen op fok :').
pi_90048356
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:30 schreef retorbrapi het volgende:
Heerlijk hoe anti-fanatico's altijd zo hard de feiten proberen te ontkennen. Tot op het punt dat het écht niet meer lukt, dan wordt er opeens gehuild om topic titels en avatars.

Alleen op fok :').
Dan nog, jij en anderen draaien om de OP van deel 1 heen. Hij vroeg of hij een Laptop of een iPad moest nemen.

Hier wordt niet echt serieus op in gegaan: de Apple-fan's zeggen zonder de OP te lezen dat ze een iPad of een Macbook moeten nemen en geen laptop, de Apple-haters zeggen dat je geen iPad moet nemen maar gewoon voor een laptop moet gaan.
Iemand maakt een trollende opmerking en de oorlog is weer begonnen.

Wie maakt de Godwin? Kunnen we dit topic ook weer sluiten.
pi_90048574
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:38 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Dan nog, jij en anderen draaien om de OP van deel 1 heen. Hij vroeg of hij een Laptop of een iPad moest nemen.

Hier wordt niet echt serieus op in gegaan: de Apple-fan's zeggen zonder de OP te lezen dat ze een iPad of een Macbook moeten nemen en geen laptop, de Apple-haters zeggen dat je geen iPad moet nemen maar gewoon voor een laptop moet gaan.
Iemand maakt een trollende opmerking en de oorlog is weer begonnen.

Wie maakt de Godwin? Kunnen we dit topic ook weer sluiten.
Gast, die OP was iedereen op pagina 2 al vergeten :')
pi_90048620
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Gast, die OP was iedereen op pagina 2 al vergeten :')
Dat was waar ik op doelde :')
pi_90048807
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Dat was waar ik op doelde :')
Ja, prima toch.
pi_90049298
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:50 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ja, prima toch.
Jij snapt mijn punt geloof ik niet helemaal.
pi_90049526
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:03 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Jij snapt mijn punt geloof ik niet helemaal.
Jawel, maar ik vind het niet zo'n belangrijk punt.
pi_90050109
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:09 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vind het niet zo'n belangrijk punt.
Ik wel.
pi_90050179
Sony Vaio doet het anders ook prima in vergelijking met een macbook :)
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_90050837
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:23 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ik wel.
Leuk. Maar dit is mijn topic, dus hier gelden mijn regels.
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:43:52 #29
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_90050891
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:42 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Leuk. Maar dit is mijn topic, dus hier gelden mijn regels.
Nee. En als je niet kapt met de SC gaat deze ook dicht.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_90050929
Antwoord op TT: laptop.
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:55:18 #31
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_90051327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:43 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Nee. En als je niet kapt met de SC gaat deze ook dicht.
Hij gaat sowieso al dicht.
inhoudelijk wordt er niet gereageerd, eerste deel was zat. Dat gebash stopt.,
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')