Te beginnen met Shell.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:29 schreef lezzer het volgende:
Er hoeft helemaal niet herverdeeld te worden. Er zouden gewoon sommige lieden eens hun biezen moeten pakken uit de 3e wereldlanden.
Dat is alleen relatief gezien zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:28 schreef Magenta het volgende:
[..]
De rijken worden rijker, de armen worden armer..kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Nou ja, dit dus. Bovendien is een gestuurde economie een utopie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:29 schreef Vanyel het volgende:
Hier ga ik tot op zekere hoogte met Avey mee. Enige nivellering is goed, maar teveel herverdelen verkloot je economie en dus de basis van je verzorgingsstaat.
Dan heb ik het dus over binnenlandse herverdeling van de welvaart.
Moelewatte?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:31 schreef Bakfiets. het volgende:
Ik ga eens even een broek aantrekken. Ik word niet echt blij van dit moelegevech.
De enige oplossing is de complete afstoting van derde wereldlanden door de rest van de wereld, zo lijkt het. Maar dat zou te veel mensenlevens kosten, dus is het niet echt een oplossing.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:29 schreef lezzer het volgende:
Er hoeft helemaal niet herverdeeld te worden. Er zouden gewoon sommige lieden eens hun biezen moeten pakken uit de 3e wereldlanden.
Ik had er gisteren nog een discussie over, over of iemand die nquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:31 schreef Magenta het volgende:
Maar 'betere verdeling' is iets anders dan nivellering.
Ik denk dat er iets te veel drama gemaakt wordt over de economie in Nederland.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:32 schreef Avey het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus. Bovendien is een gestuurde economie een utopie.
Onzin.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:33 schreef Avey het volgende:
[..]
De enige oplossing is de complete afstoting van derde wereldlanden door de rest van de wereld, zo lijkt het. Maar dat zou te veel mensenlevens kosten, dus is het niet echt een oplossing.
Euh, hoe hoger je inkomen, hoe lager de subsidie hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:35 schreef Magenta het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk maar naar zorgkosten en hoger onderwijs.
Maar er is geen alternatief. Alleen kernenergie, maar dat mag ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Onzin.
De heren Bush en co tanken heel die wereld leeg qua olie en andere rijke grondstoffen. Daar gaat zo veel geld in om, dat ze tegen elke kostprijs zich daar komen verrijken.
Dat is dus het betoog van o.a. GL, als je nou eens zorgt dat je niet afhankelijk bent van olie, dan hoef je dat niet te doen, en dan kunnen de afrikanen gebruik maken van hun eigen grondstoffen.
We gaan stiekem naar een Amerikaans systeem waarbij je alle zorg en onderwijs kunt krijgen die je wilt, als je er maar voor betaald.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Euh, hoe hoger je inkomen, hoe lager de subsidie hoor.
Mensen maakten zich druk over de verlaging van toeslagen bij het aantreden van dit kabinet. Nou ik niet...
Ik ook, maar ik zie nog even niet waarom er dan een achterstand zou zijn. Mis ik iets?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:36 schreef Vanyel het volgende:
Nouja, ik vond het dus interessant. Misschien moet ik nu ophouden..
Zon? Water? Wind?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:36 schreef Avey het volgende:
[..]
Maar er is geen alternatief. Alleen kernenergie, maar dat mag ook niet.
Kernfusie is een leuk idee maar daar wordt niet in geinvesteerd.
Wel grappig, ik stem juist rechts om compleet andere redenen dan daar staan. Het lijkt wel of hier met 'rechts' eigenlijk 'Wilders' bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:36 schreef Vanyel het volgende:
NRC Next doet een infographic.
Waarom links mij meer aanspreekt dan ik (even kort door de bocht wat termen).
Links:
Ethiek, verhouding gebaseerd op respect en vertrouwen (vergelijking met gezin), openheid, empathie, reflectie, zelfontplooing.
Rechts:
Moraal, verhouding gebaseerd op ontzag en angst (vergelijking met gezin), zelfbescherming, moraliteit, discipline, zelfredzaamheid
Uit een verhaal van een cognitief neurowetenschapper over emotie:
rechts schijnt dus meer te kiezen op basis van angst. Angsten (voor vreemdeling, verlies van baan, globalisering, honger, geweld) worden door het bein in de amygdala op een grote hoop gegooid. Hersenonderzoek toont aan dat mensen met rechtse politieke voorkeur een grotere amygdala hebben dan linksstemmers.
Links is meer cerebraal en appeleert aan hogere normen en waarden. Likse mensen hebben dan weer een grotere mediale prefrontale cortex en onderdrukken daarmee de angsten.
Dit zet links op achterstand omdat mensen stemmen vanuit emotie en minder vanuit ratio.
Nouja, ik vond het dus interessant. Misschien moet ik nu ophouden..
Niet rendabel genoeg, helaas.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zon? Water? Wind?
Tuurlijk is er wel een alternatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |