quote:
Op zaterdag 18 december 2010 11:17 schreef Forno het volgende:[..]
Dit geldt volgens mij niet voor woningen. Er staat;
Doorgaans denkt men hierbij aan restaurants, kantines (ook bedrijfskantines) waar zowel voedsel bereid wordt in de keuken als geconsumeerd in de daarvoor bestemde ruimte.Daarnaast spoel je ook je drollen door het riool, dus wat een paar stukjes broccoli nou zo verboden maakt is mij een raadsel. Het mag best (in je eigen huis), maar het is hier geen gewoonte.
Als je de tekst leest dan gaat het inderdaad over de voedselbereidende industrie, grootkeukens en restaurants.
Vraag me dan ook af of het nu wel of niet verboden is, toch maar even navragen.
Op je opmerking dat het in het riool komt waar ook de drollen in terecht komen heb je natuurlijk wel gelijk, maar feit blijft dat dit wel een extra belasting op het riool is.
Van 1 huis misschien niet, maar wel als iedereen massaal dit systeem zou gaan gebruiken.
Het hoeft niet in het riool terecht te komen en kan op een betere manier verwerkt worden.
Waarschijnlijk is de afvalverwerking via het riool ook een stuk duurder dan via de groene bak aanbieden, dus voor je eigen portemonnee is het verstandiger om het gescheiden aan te bieden.
Wat dan wel vreemd is dat ze het wel hebben over de enorme afvalbergen, maar je hoort nooit iemand over de enorme stronthopen die we jaarlijks met elkaar produceren.]quote:
Op zaterdag 18 december 2010 11:34 schreef KonnieKipke het volgende:Er heeft hier eerder een topic over gelopen, de uitkomst was toen ook dat het niet mag. Iemand had zo'n ding illegaal in de VS besteld.
Tegenwoordig hoef je ze niet meer in de VS te bestellen en kun je ze gewoon kopen in Nederland, of ze daarmee dan ook toegestaan zijn is dan weer een ander verhaal.