quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Na de ingreep. Maar dat was een totaal andere ingreep dan je nu meestal krijgt. Hierbij was je darmstelsel dusdanig ingekort dat alles er heel snel weer uit gaat en je bijna niets opneemt (dus ook geen voedingsstoffen). En ja, dat stinkt op het toiletEn als je lang aan tafel zit moet je het voorafje al uitpoepen voor je aan je nagerecht begint.
Goedemorgen voor wie net aan z'n ontbijt zit overigens
Ik hoop t ook. Ook lullig, moet ie 1x weg voor zijn werk kan ie niet meer naar huis!quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
@ DE; jemig... dat die vader morgen maar wel thuiskomt!
Komt wel goed johquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik hoop t ook. Ook lullig, moet ie 1x weg voor zijn werk kan ie niet meer naar huis!
Voor mij gaat dat absoluut opquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
Nou, ook bij minder dan 150 kilo al hoor(zwaar) overgewicht gaat altijd gepaard met onzekerheid, negatief zelfbeeld, etc. Volgens mij zijn daar geen uitzonderingen op.
Engeland zit hij. En tuurlijk komt t goed, alleen een driejarig jochie overziet dingen wat anders dan wij doen denk ikquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Komt wel goed johWaar moet-ie vandaan komen?
Waar gaat het over? Leuke titel trouwensquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:12 schreef TAV74 het volgende:
voor iedereen hier: "Wij zijn ons brein" van Swaab gaan lezenOok op dit onderwerp veel interessante wetenswaardigheden
Alhoewel dat 'verminderde opname van voedsel' niet echt merkbaar wasquote:Scopinaro
Vanaf 1980 is de JI Bypass vervangen door een modernere methode bekend onder de naam Bilio Pancreatic Diversion of Scopinaro genoemd naar de bedenker hiervan Dokter Nicola Scopinaro. De BPD richt zich ook voornamelijk op een verminderde opname van voeding.
Deze operatie bestaat uit verschillende stappen:
Als eerste wordt ongeveer de helft van de maag verwijderd zodat men minder kan eten. De maag heeft nog maar een inhoud van 100 a 150 gram. Dan wordt het grootste gedeelte van de dunne darm omgelegd net als bij de Gastric Bypass zodat de voeding en spijsverteringsstoffen van elkaar gescheiden worden. Beide delen van de dunne darm komen bij elkaar in de common loop, de laatste 60 cm van de dunne darm, waar de spijsvertering en de voedselopname plaatsvindt.
Voordelen:
goede verminderde voedselopname
goede kans op gewichtsverlies
de mogelijkheid om redelijk normaal te eten en toch af te vallen
Nadelen:
grote kans op diaree, maagzweren, stinkende ontlasting en winderigheid
kans op vitaminen en mineralen tekorten
er bestaat een mogelijkheid dat de patient te weinig voeding binnenkrijgt en daardoor ondervoeding ontstaat
kans op maagzweren bij de nieuwe maaguitgang
Ja, dat dus. Maar goed, naar een psych gaan is wel pijnlijk en moeilijk en rot. en dat was dus voor sommige dames een reden om uit te wijken naar Belgie voor de WLS.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:10 schreef Isabeau het volgende:
lol FFT
[..]
Voor mij gaat dat absoluut opIk denk wel eens dat ik meer aan een psycholoog dan aan een diëtiste zou hebben qua afvallen.
een oud dansvriendinnetje van me is uiteindelijk gestopt met dansentertainment. ze had last van vreetbuien en was heel onzeker over haar lichaam. durfde niet op te treden want ze dacht dat ze een rollade was. en daarna weer vreetbuien. het was goed dat ze wegging; in de danswereld moet je niet kijken als je jezelf al dik vind. het gaat nu overigens beter met haar. buien zijn niet meer zo erg. anders kon ze 6 kaassouffles, een groot zak chips en een half brood in één keer wegetenquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:10 schreef Isabeau het volgende:
lol FFT
[..]
Voor mij gaat dat absoluut opIk denk wel eens dat ik meer aan een psycholoog dan aan een diëtiste zou hebben qua afvallen.
Ik ben nu Dagboek van een Doorzetter aan het lezen, over een journaliste die probeert af te vallen, maar dat is ook eng herkenbaar zeg. Alleen heb ik gelukkig niet zulke vreetbuien als zij en vind ik mezelf een stuk leuker. Zij heeft namelijk echt serieuze zelfbeeld issues.
en daarmee los je dus alleen t resultaat van t probleem op. hoezee!quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Maar goed, naar een psych gaan is wel pijnlijk en moeilijk en rot. en dat was dus voor sommige dames een reden om uit te wijken naar Belgie voor de WLS.
zeggen dat hij nog een dagje naar de kerstmarkt gaat omdat het zo lekker sneeuwtquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Engeland zit hij. En tuurlijk komt t goed, alleen een driejarig jochie overziet dingen wat anders dan wij doen denk ik
Amenquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:16 schreef DarkElf het volgende:
en daarmee los je dus alleen t resultaat van t probleem op. hoezee!
Dan koop je verse zalm en gooi je die in de sneeuwquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:20 schreef FutureFairytale het volgende:
ik ga douchen en naar de spar lopen.. owee als ze geen diepvrieszalm hebben
... op een nogal riskante wijze, ja.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en daarmee los je dus alleen t resultaat van t probleem op. hoezee!
Hier ook voor de studentenpsychquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
... op een nogal riskante wijze, ja.
Ik snap dat dus niet zo goed. Hoewel ik niet met plezier ben gegaan (understatement) is naar een psycholoog stappen echt een van de beste keuzes geweest die ik ooit heb gemaakt.
nou ze hebben helemaal geen verse vis. ze hebben hooguit een doosje vissticks denk ikquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan koop je verse zalm en gooi je die in de sneeuw
nogal ja.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
nee dat is zeker niet leuk, hartstikke moeilijk zelfs maar je bereikt er zoveel mee!quote:Ik snap dat dus niet zo goed. Hoewel ik niet met plezier ben gegaan (understatement) is naar een psycholoog stappen echt een van de beste keuzes geweest die ik ooit heb gemaakt.
Bij borstvergrotingen denk ik altijd dat vrouwen er alleen mét kleding zekerder van worden? Want eenmaal naakt in bed is het vaak best obvious dat er dingen in zitten, waardoor je weer onzeker wordt of de vent dat wel mooi vindt ofzoquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
hoewel ik betwijfel of de mensen waarbij het probleem in principe niet opgelost is, alleen het resultaat dat zullen beamen. Net als zekerder worden als je van cup a naar cup d gaat. Moeilijk toegeven denk ik dat dat toch niet zo is als je eenmaal ballonnen hebt.
De titel zegt het al: over onze hersenen en hoeveel daar in bepaald is en wordt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar gaat het over? Leuke titel trouwens
quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef borisz het volgende:
*Breaking* Femke Halsema stapt per direct op.
13.30 is de persco.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]Waarom!!
Ik zit hier met m'n jas aan en vraag me af waarom Femke Halsema opstapt
Dan heb ik nog wel evenquote:
Het was wel al te verwachten dat ze in deze periode op zou stappen. Ik had alleen gedacht dat het nog wel een jaartje zou duren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]Waarom!!
Ik zit hier met m'n jas aan en vraag me af waarom Femke Halsema opstapt
Misschien heeft ze ook iemand geslagen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Het was wel al te verwachten dat ze in deze periode op zou stappen. Ik had alleen gedacht dat het nog wel een jaartje zou duren.
Oeh, behalve leerzaam ook erg actueel deze CUL SCquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef borisz het volgende:
*Breaking* Femke Halsema stapt per direct op.
Misschien is ze vreemd gegaan met de hoofdrolspeler van de Tweede Kamerquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:34 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Misschien heeft ze ook iemand geslagen.
Ik zie hele erge dingen voor me......quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Misschien is ze vreemd gegaan met de hoofdrolspeler van de Tweede Kamer
Nogal jaquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:15 schreef DarkElf het volgende:
nou ik vind t nogal wat hoor de risico's
Daarom laat ik mijn divertikels dus niet opereren. Liever af en toe ziek dan een stoma.quote:
Ik had geen psych, maar meer een soort van personal coachquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik snap dat dus niet zo goed. Hoewel ik niet met plezier ben gegaan (understatement) is naar een psycholoog stappen echt een van de beste keuzes geweest die ik ooit heb gemaakt.
Mijn ideequote:Op vrijdag 17 december 2010 11:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Daarom laat ik mijn divertikels dus niet opereren. Liever af en toe ziek dan een stoma.
Snap ik. Zie wat een ellende een stomaquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Daarom laat ik mijn divertikels dus niet opereren. Liever af en toe ziek dan een stoma.
Nou ja, het is geen zekerheid, ik loop de kans. Maar het voelt verkeerd. Alsof je een vinger af laat zetten omdat je een schaafwond hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Snap ik. Zie wat een ellende een stoma
kan geven, pfff moet er niet aan denken.
Oh leuk Bluezz!quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Bluezz het volgende:
VVV bonnen ter waarde van 50 euro van het raad van bestuur gekregen
Als t niet anders meer kan dan is t zo en dan hoop je dat je niet een van de mensen bent bij wie dat helaas een gevolg is is. Als je t nog redt zonder operatie dan snap ik dat je t nog niet doetquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nou ja, het is geen zekerheid, ik loop de kans. Maar het voelt verkeerd. Alsof je een vinger af laat zetten omdat je een schaafwond hebt.
Tofquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Bluezz het volgende:
Leukquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Bluezz het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |