welke genre namen vind jij ook zo stompzinnig?
quote:
Op 03 augustus 2000 00:13 schreef DIGGER het volgende:
Gabber
vriend!
Lounge is een veel te hype woord, en doet afbraak aan het muzikaal-technische aspect van de (ahum...) 'lounge'-music.
Lounge is uitstekende muziek, maar de naam degradeert het tot wegwerp muziek.
In de Dance heb je ook van die talloze genre namen...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-08-2000 10:12]
wat de neuk moet ik me daar nu weer bij voorstellen?
quote:
Op 03 augustus 2000 00:38 schreef Zanderrr het volgende:
Hardcore. Is dat nou punk, gabber of Biohazard-muziek?
je vergeet rap nog.... dus welke smaak hardcore luistert men zoal?
Tokus
quote:Ik ben de top van de Nederhop
Op 03 augustus 2000 00:13 schreef Machiaveli het volgende:
NederHop vind ik raar
*Eurodance staat voor muziek als Captain Jack, Mark-oh, 2Unlimmited etc
De nieuwe hype voor die kindjes van 12 tot 16 jaar die nu nog allemaal naar "trance" luisteren.
Alleen de naam is kut muziek is meestal wel leuk.
Altijd leuk om mensen tegen te komen die zeggen 'ik luister niet naar die commerciele troep' nee die bands waar zij naar luisteren doen het gratis en als de aanhang maar groot genoeg is wordt het toch weer commercieel.
quote:
Op 03 augustus 2000 16:53 schreef Public Enemy het volgende:
2-StepDe nieuwe hype voor die kindjes van 12 tot 16 jaar die nu nog allemaal naar "trance"
luisteren.
je draaft door PE het ging over rare genre aanduidingen. en two-step is wat dat betreft zo logisch als maar kan!
of gothic/industrial ambient
what the fuck is dat nou weer
of britneypop, dan kan je de hele rabo top 40 wel bij elkaar gooien
experimentele r&b; die komt zo weinig voor dat het het noemen niet waard is. Al die slappe beats , yuck
quote:
Op 03 augustus 2000 17:02 schreef DIGGER het volgende:
Walsmuziek
is dat een soort industrial?
Als mensen me vragen waar ik naar luister en ik zeg blackmetal dan snappen ze vaak niet wat dat is. Dus dan noem ik een aantal bands. Waarom ik dat doe weet ik niet, omdat ik toch al weet dat ze die niet kennen. Maar dan vragen ze wat dat is en dan zeg je maar weer es zoiets als Metallica alleen dan heeel anders . En dan komen ze weer aan van...oooow Hardrock!
DAT IS HEEL WAT ANDERS!!!
quote:Dat is toch Japanse pop?
Op donderdag 28 november 2002 20:59 schreef TrenTs het volgende:
JPop... verder ook GEEN idee wat het is of zou moeten zijn.
quote:Tja, ik zou ook niet zo snel weten hoe je Primus anders zou moeten kwalificeren
Op donderdag 28 november 2002 21:01 schreef sweek het volgende:
Er zit in Winamp tags eentje die heet Primus... en nog heel wat rare dingen.
www.allmusic.com staan er ook heel wat.
de muziek de eronder valt is best goed, maar die naam.
ligt niet goed in de mond en heeft slechts een lettergreep evenals het hierboven genoemde genre
quote:SKA =
Op donderdag 28 november 2002 22:14 schreef firstwollie het volgende:
skaligt niet goed in de mond en heeft slechts een lettergreep evenals het hierboven genoemde genre
Hard-House, Ja een huis is hard
Trance, moet iedereen apathisch dansen ofzo (in trance zijn)
quote:ja
Op donderdag 28 november 2002 22:00 schreef Krocht het volgende:
Power metal, zitten die gasten heel dag in de sportschool ofzo?
ik vind 'garage' toch wel de stomste genre-aanduiding, wtf heeft dat met de betreffende muziekstijl te maken??
[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 28-11-2002 22:23]
Ik vind Nederpop inderdaad heeel fout.. klinkt zo ontzettend kachel-aan-begonia-voor-het-raam-coltrui-ideale-schoonzoon klinken..
De muziek zelf is trouwens ook toe aan een zerk.
quote:inderdaad... het is afgezwakte gabber/hardcore voor mietjes of versimpelde trance met verneukte samples erdoorheen
Op donderdag 28 november 2002 21:46 schreef reem het volgende:
hardstyle!is het hard? NEE
heeft het stijl? NEE
nu vraag ik je....
'holy unblack metal'
Dat is toch om je te bescheuren, of 'viking metal', ook zoiets. Staan die met een drakar op het podium ofzo??
In de 'dance' scene (die term alleen al ) is het helemaal een drama. Speedgarage, 2-step, breakbeat, drum'n bass, tech-house, future funk, garage, goa, acid, teKno etc. etc. Of 'progressive house' wat is DAT in godsnaam
quote:Volgens mij dekt 'same shit, different day' de lading aardig.
[b]Op donderdag 28 november 2002 23:26 schreef
(...)Dat is toch om je te bescheuren, of 'viking metal', ook zoiets. Staan die met een drakar op het podium ofzo??
In de 'dance' scene (die term alleen al
) is het helemaal een drama. Speedgarage, 2-step, breakbeat, drum'n bass, tech-house, future funk, garage, goa, acid, teKno etc. etc. Of 'progressive house' wat is DAT in godsnaam
quote:Drum'n'bass is de meest logische muziekstijlnaam ooit.
Op donderdag 28 november 2002 23:26 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
In de 'dance' scene (die term alleen al) is het helemaal een drama. Speedgarage, 2-step, breakbeat, drum'n bass, tech-house, future funk, garage, goa, acid, teKno etc. etc. Of 'progressive house' wat is DAT in godsnaam
Garage is ook dubbelzinnig, ik denk dan aan een beginned gitaarbandje ofzo maar nu is het dance? dat maak je toch op je zolderkamer en niet in een garage?
quote:Er zijn ook nog andere bands dan de Kast en Marco Borsato
Op donderdag 28 november 2002 23:13 schreef TrenTs het volgende:
Had iemand door dat het een 2 jaar oud topic was?Ik vind Nederpop inderdaad heeel fout.. klinkt zo ontzettend kachel-aan-begonia-voor-het-raam-coltrui-ideale-schoonzoon klinken..
quote:de naam Garage komt van een club met die naam waar de Garage begonnen is.... Wat overigent NIETS te maken heeft met 2-step/garage maar meer met house.... 2-step en garage hebben NIX met elkaar te maken ondanx dat iedereen dat denkt
Op vrijdag 29 november 2002 01:32 schreef ranja het volgende:[..]
Drum'n'bass is de meest logische muziekstijlnaam ooit.
Garage is ook dubbelzinnig, ik denk dan aan een beginned gitaarbandje ofzo maar nu is het dance? dat maak je toch op je zolderkamer en niet in een garage?
ff ontopic:
domste genre aanduidingen: (natuurlijk binnen de dance), wat overigens niets zegt over of ik het goed vind of niet:
- Synthtron/Electropop (Fischerspooner, Ladytron, Miss Kittin & The Hacker)
- Gloomcore (Green Velvet, The Horrorist)
- Noize (ken zo geen namen, alleen de CD Digital As Fuck)
- Drill-n-Bass (Autechre)
- Neurofunk (Stakka & Skynet)
- Tech Trance (Wat is er zo 'tech' aan tech trance?)
quote:idd, best wel een topickick van 2 jaar
Op donderdag 28 november 2002 23:13 schreef TrenTs het volgende:
Had iemand door dat het een 2 jaar oud topic was?Ik vind Nederpop inderdaad heeel fout.. klinkt zo ontzettend kachel-aan-begonia-voor-het-raam-coltrui-ideale-schoonzoon klinken..
De muziek zelf is trouwens ook toe aan een zerk.
quote:Als we dit even terug mogen plaatsen naar rock&roll, piano? (zie bijv. Jerry Lee Lewis).
Op vrijdag 29 november 2002 10:24 schreef Witchfynder het volgende:
"Gitaarrock". Ik bedoel, waar wil je het anders op spelen?
quote:Ja inderdaad, het doet overkomen alsof de kwaliteit van de muziek bijvoorbaat al bagger is.
Op donderdag 28 november 2002 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
ik vind lowfi altijd zon vage aanduiding ook vage muziek trouwens
En verder, dingen als Doo Wop, Beebop, Hard Bop.. Het geluid van kwakendekoperblazers? Kan iemand mij dan ook het verschil tussen deze stijlen uitleggen?
Ook zo'n leuke is Garagerock... ja wtf? Hebben jullie geen betere oefenruimte ofzo? Maar (speed)garage is weer iets heel anders. Als iemand een prachtige omschrijving hiervan kan geven, gaarne.
Zowieso de hele term alternative is een prachtige verzamelnaam, maar ook alles waarvan het alternatief hieronder valt valt hieronder. Het is voor mij nietveel meer dan ene verzamelnaam voor Pop, Dance, Rock, Metal dat een redelijke kans heeft om de hitparades te halen, maar niet verder dan plaats 30 en maximaal 3 weken.
Oja, Avant Garde is ook zo'n leuke, wat valt daaronder? als je Technisch zeer begaafd kunt spelen, maar het voor geen meter klinkt dan maak je Avant Garde? Het zelfde geldt voor Experimental? Iedere muzikant experimenteert toch wel eens met z'n nummers, of geldt het alleen voor doegene die echt wat nieuws verzinnen, dan houd je er maar heel weinig over want bijna alles is al eens een keer eerder gedaan. Ook bekruipt mij het gevoel dat Avant Garde echt zo'n muziekstroming is voor elite, hoogstaande, rijkeverwendeexclusiefecocktailjurkenfeestjesgangers.
En Indie heb ik ook nooit gesnapt. Waarom heet het Indie en waarom maakt 90% van de Britse muzikanten 'Indie'?
quote:Indie is, als ik mij goed herinner, afgeleid van indepent en verwijst naar de platenmaatschappijtjes waar 90% van de Britse muzikanten hun loopbaan op begint (en eindigt). Onafhankelijk van "Het Systeem", zeg maar.
Op vrijdag 29 november 2002 10:49 schreef Vork het volgende:
En Indie heb ik ook nooit gesnapt. Waarom heet het Indie en waarom maakt 90% van de Britse muzikanten 'Indie'?
quote:Beetje opstandig doen maar ondertussen al zwaar verwaterd genre dus.
Op vrijdag 29 november 2002 10:54 schreef Litpho het volgende:
Indie is, als ik mij goed herinner, afgeleid van indepent en verwijst naar de platenmaatschappijtjes waar 90% van de Britse muzikanten hun loopbaan op begint (en eindigt). Onafhankelijk van "Het Systeem", zeg maar.
quote:Yup. Vergelijk het maar met de in een gigantische villa wonende R&B'ers die het nodig vinden om over bijv. de Bronx te zingen om street credibility te kunnen claimen. Als kunstje heeft het wel zijn vermakelijkheidswaarde maar ook de uiterste houdbaarheidsdatum daarvan begint in zicht te komen.
Op vrijdag 29 november 2002 10:56 schreef Vork het volgende:
Beetje opstandig doen maar ondertussen al zwaar verwaterd genre dus.
ooit was dat gitaarmuziek
'nuff said
Drill-N-Bass vind ik trouwens wel een betere naam voor de muziek van mensen als Aphex Twin of Squarepusher dan IDM, oftewel 'Intelligent Dance Music'..
quote:Drum & Bass is de beste naam die er is dude.. beschrijft de muziek geweldig! drums.. en bass.... beter kan het toch niet
Op donderdag 28 november 2002 23:26 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:In de 'dance' scene (die term alleen al
) is het helemaal een drama. Speedgarage, 2-step, breakbeat, drum'n bass, tech-house, future funk, garage, goa, acid, teKno etc. etc. Of 'progressive house' wat is DAT in godsnaam
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 18:16 schreef reem het volgende:[..]
Drum & Bass is de beste naam die er is dude.. beschrijft de muziek geweldig! drums.. en bass.... beter kan het toch niet
quote:Hmwoah...
Drum & Bass is de beste naam die er is dude.. beschrijft de muziek geweldig! drums.. en bass.... beter kan het toch niet
Wereldmuziek is een dito merkwaardige naam. Wereldmuziek als tegenovergesteld aan wat? Buitenaardse muziek??
quote:Vind Marty Friedman's muziek toch bijna van een andere planeet
Op vrijdag 29 november 2002 20:48 schreef zwijntje het volgende:Wereldmuziek is een dito merkwaardige naam. Wereldmuziek als tegenovergesteld aan wat? Buitenaardse muziek??
Nee, maar ik begrijp wat je bedoelt. De naam dekt de lading niet echt.
quote:Probeer eens het verschil onder te woorden te brengen tussen drum 'n bass en breakbeat dan (ik noem maar wat), ik heb echt geen flauw idee.
Nog ziets: wat is ELECTROCLASH in godsnaam
quote:Pop / HipHop / R&B ( is tegenwoordig toch allemaal t zelfde
Op donderdag 3 augustus 2000 00:11 schreef Ulx het volgende:
de laatste tijd hoor ik veel mensen lullen over "NU-metal".
wat maakten die bands eerst dan? "Toen-Metal"?welke genre namen vind jij ook zo stompzinnig?
Vind overigens R&B ook serieus een beetje raar, ik dacht toch echt dat dat ooit Rhytem & Blues was, maar tis nu toch echt iets anders wat ze zo noemen
quote:Breakbeat is langzamer dan Drum-n-Bass, Drum-n-Bass ligt vaak rond de 170 BPM
Op zaterdag 30 november 2002 01:19 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:[..]
Probeer eens het verschil onder te woorden te brengen tussen drum 'n bass en breakbeat dan (ik noem maar wat), ik heb echt geen flauw idee.
Nog ziets: wat is ELECTROCLASH in godsnaam
Electroclash = Synthtron = Electropop
Ladytron, Fischerspooner, I-F, Miss Kittin enz enz
quote:Tegenwoordig ook wel Rubbish & Bullshit genoemd ja.
Op zaterdag 30 november 2002 01:22 schreef -username- het volgende:[..]
Vind overigens R&B ook serieus een beetje raar, ik dacht toch echt dat dat ooit Rhytem & Blues was, maar tis nu toch echt iets anders wat ze zo noemen
quote:hehehehehe
Hebben jullie geen betere oefenruimte ofzo?
quote:Ja, en in alle metal zit ook drums+bass. Daar gaat het niet om toch? Ik bedoel, metal noemen ze ook geen gitaar+bass+vocals+drums.
Drum & Bass een goede naam... Drum en bass zit in zo'n beetje elke soort popmuziek, dus die vlag dekt wel een heeeeeel erg ruime lading.
Bij drums+bass ligt de nadruk gewoon op het samenspel van die 2 "instrumenten"?
quote:Is dat nou echt de officiële betekenis, want 'nu' klinkt mij toch niet echt engels...........?
Op donderdag 3 augustus 2000 00:11 schreef Ulx het volgende:
de laatste tijd hoor ik veel mensen lullen over "NU-metal".
wat maakten die bands eerst dan? "Toen-Metal"?welke genre namen vind jij ook zo stompzinnig?
Maar het kan soms idd behoorlijk ver gaan
quote:Bij mijn weten is het een populaire verbastering van 'new', maar de betekenis die Ulx eraan geeft blijft dan wel intact.
Op maandag 2 december 2002 14:01 schreef Cynic het volgende:
Is dat nou echt de officiële betekenis, want 'nu' klinkt mij toch niet echt engels...........?
quote:Nou, als je wel eens drum 'n bass hoort sdan snap je wel dat er echt geen andere/betere naam aan die muziekstijl gegeven had kunnen worden... ik wil echt niet meer dan 2 nummers na elkaar horen maar dat zegt niks over het juist zijn van de stijlnaam.
Op vrijdag 29 november 2002 20:48 schreef zwijntje het volgende:[..]
Hmwoah...
Drum & Bass een goede naam... Drum en bass zit in zo'n beetje elke soort popmuziek, dus die vlag dekt wel een heeeeeel erg ruime lading.
Even terugkomen nog op garage, dat werd vroeger dus wel gebruikt voor gitaarbandjes die soms weinig verder kwamen dan een demo op vinyl zetten. Inderdaad vernoemd naar de garage waarin geoefend werd.
Electroclash is ook een vage naam inderdaad... ik heb echt geen idee waar dat 'clash' vandaan komt. Ik dacht eerst dat er dat platen doorelkaar heen draaien (nirvana/destiny's child enzo) mee bedoeld werd.
Emo is ook een term waar ik niks mee kan. Komt het nou van emotie?
quote:Goeie vraag
Emo is ook een term waar ik niks mee kan. Komt het nou van emotie?
quote:Energy? oftewel Energie (voor de echte engels n00b) ?
Op woensdag 4 december 2002 23:21 schreef Trance4Ever het volgende:
wat is NU NRG nou precies?
quote:Mja, maar de drums en de bass zijn nogal overheersend en enorm rellend in d&b...
Op maandag 2 december 2002 13:54 schreef Yokozuna het volgende:
Bij drums+bass ligt de nadruk gewoon op het samenspel van die 2 "instrumenten"?
d&b zegt tenminste meer dan jungle..
of metal
Als mensen mij vragen wat voor muziek ik luister is het Metal of motorrock(de associatie motoren en ruig kunnen ze nog wel maken).
[edit]
Ik heb ook al eens de naam pop-metal gehoord, ook al een onmogelijke combinatie, daar werden dan bands als linkin park en limp bizkit mee aangeduid(metal?)
[/edit]
quote:De term Drill-N-Bass is alleen op een heel klein gedeelte van de trax van Autechre en Aphex Twin van toepassing dus is ook geen goede term IMHO, maar in ieder geval niet zo stom als IDM
Op vrijdag 29 november 2002 13:26 schreef Kid_RisK het volgende:
Nederhop is niet gewoon hiphop gemaakt door Nederlanders, maar echt een aparte stijl; lompe beats met daarop een zwak flowende, liefst met irritant accent pratende rapper; Osdorp Posse is Nederhop, Extince bijv. niet..Drill-N-Bass vind ik trouwens wel een betere naam voor de muziek van mensen als Aphex Twin of Squarepusher dan IDM, oftewel 'Intelligent Dance Music'..
Ik hou het op "advanced electronix".
quote:een fabriekshal
Op donderdag 3 augustus 2000 10:13 schreef Ulx het volgende:
industrial ambientwat de neuk moet ik me daar nu weer bij voorstellen?
quote:In mijn nabije omgeving worden dergelijke bands altijd "Poedelrockers" genoemd.
Op donderdag 5 december 2002 14:55 schreef bohrap het volgende:
De leukste term die ik ooit hoorde was:
Mayonaise Metal
Term die Henk Westbroek bedacht voor bands als Europe an Bon Jovi.
quote:En er zit altijd een groepslid bij die Wicky heet
Op donderdag 5 december 2002 16:21 schreef nonzz het volgende:
Of viking metal, das ook een leuke.
Als zo'n band op tournee gaat plunderen ze elke stad die ze aan doen
quote:hallo, lounge is het enige woord voor èchte lounge muziek. Ik weet niet waar jij leeft, maar als hier het woord lounge gebruikt wordt dat meestal gekoppeld aan exclusiviteit en alternativiteit (dit laatste qua kleren en in de dance scene).
Op donderdag 3 augustus 2000 00:35 schreef bogus het volgende:
Lounge!Lounge is een veel te hype woord, en doet afbraak aan het muzikaal-technische aspect van de (ahum...) 'lounge'-music.
Lounge is uitstekende muziek, maar de naam degradeert het tot wegwerp muziek.
Wat ik een verschrikkelijke naam vind voor het genre bepalen is trance
Domme term. Bouwvakkers luisteren naar Radio Noordzee, niet naar punk.
Het was even een trend om die naam te gebruiken, maar ik zou die zgn happy muziek gewoon bij eurodance willen zetten.
Happy Hardcore heeft nl helemaal niks met Hardcore te maken.
quote:Ik weet niet hoe lang het genre al bestaat maar Drill-n-Bass is niks meer dan de hardcore variant van Drum-n-Bass.
De term Drill-N-Bass is alleen op een heel klein gedeelte van de trax van Autechre en Aphex Twin van toepassing dus is ook geen goede term IMHO, maar in ieder geval niet zo stom als IDM
IDM is zo'n beetje uitgevonden door Aphex Twin, maar waar de afkorting voor staat weet ik niet. Het schijnt dat het voor 'Intelligence Dance Music' staat maar het is meer muziek om naar te luisteren dan muziek om op te dansen (lijkt me)
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 05-12-2002 19:13]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |